2017: שבדיה – נחשפו משתתפי המלודיפסטיבלן

בגדול מדובר ברגע שכל חובב אירוויזיון ממוצע מחכה לו, חשיפת רשימת המתמודדים בקדם השבדי, המלודיפסטיבלן. מדוע? כי זהו הקדם הוותיק והמפואר ביותר באירופה, כי רמת ההפקה שלו משתווה רק לזו של האירוויזיון, כי השירים הם אמנם פופ ממוחזר, אך עטוף בעטיפה הכי נוצצת שיש, כי זהו קדם שהחל מ-2002 משתמש בשיטת חצאי גמר שהופך את כל המאורע לחודש שלם של חגיגה עבור השבדים, ומעל הכל כי השבדים מתייחסים למלודיפסטיבלן ביראת כבוד, כמו שהם מתייחסים לאירוויזיון עצמו, ובשל כך הם אימפריית אירוויזיון!

הקדם השבדי יתפרס כהרגלו על פני שישה שבועות וישודר בלייב מידי מוצ"ש בין התאריכים 4.02-11.03.17. תחילה ייערכו 4 מקצי חצי גמר, הידועים כ-Heats. בכל מקצה יתחרו 7 שירים, כאשר הטופ 2 מידי שבוע יעפילו לגמר. בשבוע החמישי ייערך שלב "הזדמנות נוספת", שהוא למעשה שלב "גלגל הצלה" עבור השירים שהגיעו למקומות 3-4 בחצאי הגמר. גם משלב זה יעלו שני שירים לגמר, אשר ייערך ב-11.03 ויחיל סך הכל עשרה שירים, מתמטיקה פשוטה.

חצי גמר ראשון
Adrijana – Amare
כותבים: Martin Tjärnberg, Adrijana Krasniqi
Boris René – Her Kiss
כותבים: Tim Larsson, Tobias Lundgren
Nano – Hold On
כותבים: Nano Omar, Gino Yonan, Ayak, Carl Rydén, Christoffer Belaieff, Rikard de Bruin, David Francis Jackson
Charlotte Perrelli – Mitt liv
כותבים: Charlotte Perrelli, Lars Hägglund
Dinah Nah – One More Night
כותבים: Thomas G:son, Jimmy Jansson, Dinah Nah, dr alban
De Vet Du – Road Trip
כותבים: Johan Gunterberg, Christopher Martland
Ace Wilder – Wild Child
כותבים: Peter Boström, Thomas G:son, Ace Wilder

חצי גמר שני
Mariette – A Million Years
כותבים: Thomas G:son, Johanna Jansson, Peter Boström, Mariette Hansson, Jenny Hansson
Benjamin Ingrosso – Good Loovin'
כותבים: Benjamin Ingrosso, Louis Schoorl, Matt Pardon
Dismissed – Hearts Align
כותבים: Ola Salo, Peter Kvint
Roger Pontare – Himmel och hav
כותבים: Thomas G:son, Alexzandra Wickman
Lisa Ajax – I Don’t Give A
כותבים: Ola Svensson, Linnea Deb, Joy Deb, Anton Hård af Segerstad
Etzia – Up
כותבים: Johnny Sanchez, Hanif Sabzevari, Simon Gribbe, Erica Haylett
Allyawan – Vart haru varit
כותבים: Masse Salazar, Samuel Nazari

חצי גמר שלישי
Owe Thörnqvist – Boogieman Blues
כותבים: Owe Thörnqvist
Bella & Filippa – Crucified
כותבים: Peter Hägerås, Mats Frisell, Jakob Stadell, Filippa Frisell, Isabella Snihs
The Fooo Conspiracy – Gotta Thing
כותבים: Robert ”Mutt” Lange, Tony Nilsson
Jasmine Kara – Gravity
כותבים: Anderz Wrethov, Jasmine Kara
Robin Bengtsson – I Can’t Go On
כותבים: David Kreuger, Hamed ”K-One” Pirouzpanah, Robin Stjernberg
Anton Hagman – Kiss You Goodbye
כותבים: Christian Fast, Tim Schou, Henrik Nordenback
Krista Siegfrids – Snurra min jord
כותבים: Krista Siegfrids, Gustaf Svenungsson, Magnus Wallin, Gabriel Alares

חצי גמר רביעי
Wiktoria – As I Lay Me Down
כותבים: Justin Forrest, Jonas Wallin, Lauren Dyson
Les Gordons – Bound To Fall
כותבים: Jonatan Renström, Albert Björliden, Andreas Persson, Carl Ragnemyr, David Runebjörk, Jimmy Jansson
Sara Varga och Juha Mulari – Du får inte ändra på mig
כותבים: Sara Varga, Lars Hägglund
Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia – En värld full av strider
כותבים: Jon Henrik Fjällgren, Sara Biglert, Christian Schneider, Andreas Hedlund
Axel Schylström – När ingen ser
כותבים: Behshad Ashnai, Axel Schylström, David Strääf
Alice – Running with Lions
כותבים: Anderz Wrethov, Andreas ”Stone” Johansson, Denniz Jamm, Alice Svensson
Loreen – Statements
כותבים: Anton Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb, Loreen

מבין המתמודדים ניתן לראות שתי זוכות אירוויזיון, מספר מתמודדים חוזרים וכמה מתמודדים שזו להם שנתם הראשונה במלודיפסטיבלן:

  • שרלוט פירלי היא זוכת אירוויזיון 1999. בשנת 2008 זכתה במלודיפסטיבלן בשנית ונשלחה לאירוויזיון. בחצי הגמר השני היא סיימה במקום ה-12, אך עלתה לגמר בזכות ה-Wild Card של השופטים וסיימה במקום ה-18, וזאת לאחר שהייתה אחת הפייבוריטיות לזכייה. בשנת 2012 חזרה למלודיפסטיבלן עם שירה "The girl" שלא צלח את השלב הראשון בקדם.
  • לורין היא זוכת אירוויזיון 2012. השתתפה לראשונה המלודיפסטיבלן ב-2011 עם שירה "My heart is refusing me" עמו הגיעה למקום הרביעי בשלב "ההזדמנות השנייה" ולא העפילה לגמר. כאמור בשנה לאחר מכן היא זכתה בקדם ובאירוויזיון ובגדול.
  • בוריס רנה, שחקן כדורגל לשעבר, השתתף במלודיפסטיבלן 2016 עם השיר "Put your love on me" עמו העפיל לשלב "ההזדמנות השנייה" ולאחר מכן לגמר וסיים במקום העשירי.
  • דינה נה השתתפה לראשונה במלודיפסטיבלן של 2015, אז העפילה לשלב ה"הזדמנות השנייה", משם עלתה לגמר וסיימה בו במקום ה-12 והאחרון עם השיר "Make me (la la la)".
  • אייס ויילדר השתתפה לראשונה במלודיפסטיבלן 2014 אז העפילה בקלילות לגמר וסיימה בו במקום השני עם השיר ""Busy doin' nothing". היא חזרה בשנה שעברה עם השיר "Don't worry". גם הפעם השיר העפיל בקלות לגמר וסיים בו במקום השלישי.
  • מרייט השתתפה במלודיפסטיבלן 2015. עם השיר "Don't stop believing" היא זכתה בחצי הגמר השני וסיימה בגמר במקום השלישי הכללי.
  • בנימין אינגרוסו הוא בנה של Pernilla Wahlgren, כוכבת קדמים מקומית, שניסתה את מזלה בתחרות 4 פעמים…
  • רוג'ר פונטרה הוא בעל היסטוריה עשירה במלודיפסטיבלן ובאירוויזיון כבר למעלה מ-20 שנים. ב-1994 הוא זכה בקדם ביחד עם מארי ברגמן וסיים עמה במקום ה-13 באירוויזיון שנערך באותה השנה באירלנד עם השיר "Stjärnorna". בשנת 1999, הופיע לראשונה במלודיפסטיבלן לבדו עם השיר "Som av Is" וסיים במקום החמישי. בשנת 2000 הוא זכה בקדם ועבור האירוויזיון תירגם את שירו לאנגלית. "When spirits are calling  my name" סיים במקום השביעי באירוויזיון שנערך באותה שנה בשבדיה. בשנת 2006 השתתף לאחרונה בקדם עם השיר "Silver land", עלה לשלב "ההזדמנות השנייה", אך לא העפיל משם לגמר.
  • ליסה אייקס הופיעה לראשונה בקדם של השנה שעברה, סיימה במקום הראשון בחצי הגמר השלישי, ובגמר הגיעה למקום השביעי עם השיר "My heart wants me dead".
  • אווה (Owe) ת'ורנקוויסט הוא זקן המשתתפים ובעל הרקורד המכובד מכולם, שכן הוא הלחין את השיר "När min vän" שסיים במקום השני במלודיפסטיבלן 1962 בביצוע מוניקה זטרלונד (שייצגה את המדינה שנה לאחר מכן), כתב את השיר  "Rosen och vinden" שהשתתף במלודיפסטיבלן 1963 ולאחרונה את השיר "Stilla och tyst" עבור הקדם הפרטי של Ingvar Wixell ב-1965…
  • רובין בנגטסון השתתף במלודיפסטיבלן של השנה שעברה עם השיר "Constellation Prize", זכה בחצי הגמר הראשון וסיים בגמר במקום החמישי.
  • קריסטה זיגפרידס ייצגה את פינלנד באירוויזיון 2013 עם השיר "Marry me" וסיימה במקום ה-24. בשנה שעברה התחרתה עם השיר "Faller" במלודיפסטיבלן וסיימה במקום החמישי בחצי הגמר השני.
  • וויקטוריה זכורה מהשתתפותה בקדם של השנה שעברה, עת סיימה במקום הרביעי והפכה לפייבוריטית של חובבים רבים עם השיר "Save me".
  • שרה וורגה השתתפה במלודיפסטיבלן 2011 עם השיר "Run for your life". סיימה במקום השלישי בחצי הגמר השלישי, עלתה לשלב "ההזדמנות השנייה" והעפילה לגמר, שם סיימה במקום ה-9.
  • יון הנריק פייגלרן השתתף במלודיפסטיבלן 2015, זכה בחצי הגמר השלישי עם השיר "Jag är fri (Manne Leam Frijje)" וסיים בגמר במקום השני.

מבין כותבי השירים, יש מספר שמות מוכרים:

  • Tim Larsson הוא אחד משני כותבי השירים של בוריס בנה. בעבר היה מעורב בכתיבת שירי מלודיפסטיבלן רבים, כמו השיר הקודם של בוריס עצמו, "Alcastar" של אלקזר, "Alla flicker" של לינדה בנגצינג, "Heartbreak Hotel" של יוהיו, "I'll Be Fine" של מולי פטרסון האמר ועוד ועוד. שני שירים שלו הגיעו לאירוויזיון. הוא מבין היוצרים של "Las Vegas" השיר השבדי לאירוויזיון 2005 ו-"Walk on water" השיר המלטי לאירוויזיון 2016 בביצוע אירה לוסקו.
  • Tobias Lundgren, הוא הכותב השני של השיר של בוריס, וגם הוא מכותבי השירים "Alcastar", "Alla flickor", "Las Vegas". בנוסף כתב גם את "Om natten" של יסיקה פולקר ועוד ועוד.
  • Gino Yonan מכותבי השיר של נאנו היה מעורב בכתיבה ובעיבוד באלבומים של לורין וכוכבים כמו Laleh ו-Carpark North השבדיים.
  • Carl Rydén, גם בין הכותבים של נאנו, כתב בעבר שירי פופ ל-The Saturdays הבריטיות, ג'סיקה מאובוי האוסטרלית ועוד.
  • Thomas G:son הבלתי נלאה הלחין שותף לכמה וכמה שירים השנה. הוא מבין הכותבים של השירים של דינה נה, אייס ויילדר, מרייט ורוג'ר פונטרה. גיסון כותב כמעט מידי שנה באירוויזיון למספר מדינות ומקפיד לשלוח את שיריו גם למלודיפסטיבלן. הצלחתו הגדולה ביותר עד היום היא "Euphoria" של לורין, שזכה באירוויזיון 2012. השנה הוא כבר הוכרז כמלחין השיר הקפריסאי לאירוויזיון.
  • Jimmy Jansson ממלחיני השירים של דינה נה ושל לס גורדונס, הוא שועל מלודיפסטיבלן יחסית ותיק. הוא השתתף ב-2001 כחלק מלהקת The Poets, ולבדו בשנת 2005 וב-2007.
  • Dr. Alban ממלחיני השיר של דינה נה, ידוע בעיקר כזה ששר "Sing Hallelujah", השתתף במלודיפסטיבלן 2014.
  • Peter Boström ממלחיני השיר של אייס ויילדר, היה אחראי בעבר מעבר ל-"Euphoria" של לורין גם ל-"Manboy" של אריק סעדה, "In the Club" ו-"Amazing" של דני סאוסדו וגם למספר שירי אירוויזיון, רובם בשיתוף פעולה עם תומס גיסון. הוא גם עומד מאחורי הפקת "Popular" של אריק סעדה לאירוויזיון 2011. הוא גם עומד מאחורי השיר של מרייט, מה שאומר שיש שני שירים משותפים לו ולתומס גיסון.
  • Louis Schoorl ממלחיני השיר של בנימין אינגרוסו הוא מוזיקאי אוסטרלי שהלחין לכוכבים אוסטרליים כמו טינה ארנה וג'סיקה מאובוי. הוא הלחין בעבר שיר ל-The Fooo Conspiracy שמשתתפים השנה, אך לא עם שיר שלו.
  • Ola Salo אחר מיוצרי השיר של Dismissed, הוא הסולן של להקת The Ark שייצגה את שבדיה באירוויזיון 2007
  • Peter Kvint אחד מיוצרי השיר של Dismissed, כתב מספר שירי למלודיפסטיבלן בעבר. בין היתר את "Sing for me", "A little bit of love" ו-"Lovelight" עבור Andreas Johnson, את "To the end" של Yohio ועוד.
  • Ola Svensson אחד מיוצרי השיר של ליה אייקס השתתף במלודיפסטיבלן 2008 עם השיר "Love in Stereo" וב-2010 עם השיר "Unstoppable".
  • Linnea Deb, ו-Joy Deb שגם כן מהיוצרים של השיר של ליה אייקס ובנוסף מיוצרי השיר של לורין, הם בעלי הצלחות עבר לא מבוטלות. שניהם היו שותפים לשני שירים שייצגו את שבדיה באירוויזון: "You" של רובין סטיירנברג ב-2013 ו-"Heroes" של מונס זלמרלב, שזכה באירוויזיון 2015. לליסה הצלחות מלודיפסטיבלן הכוללות את "Soldiers" של אולריק מונתר שסיים במקום השלישי במלודיפסטיבלן 2012, "Busy doin’ nothin’" ו-"Don't worry" של אייס ויילדר, שסיימו במקומות השני והשלישי בהתאמה במלודיפסטיבלנים של 2014 ו-2016. היא גם הייתה מהצוות מאחורי "Cool me down" של מרגרט, שסיים שני בקדם הפולני בשנה שעברה.
  • Anton Hård af Segerstad אחד מיוצרי השירים של ליסה אייקס ושל לורין. גם כן בצוות שיצר את "Heroes" של מונס זלמרלב. עומד גם מאחורי "Begging" של אנטון אייולד, שסיים במקום הרביעי במלודיפסטיבלן 2013, Don't worry" של אייס ויילדר ועוד.
  • Jakob Stadell אחד מכותבי השיר של בלה ופיליפה, השתתף במלודיפסטיבלן 2002 עם השיר "Ge mig mitt hjärta tillbaka" ולא עבר את שלב חצי הגמר. השתתף בקדם הבולגרי ב-2011 עם השיר "Wicked way of love" וסיים במקום החמישי.
  • Robert John "Mutt" Lange אחד מכותבי השיר של ה-Fooo Conspiracy הוא מוזיקאי דרום אפריקאי עם קריירה שנמשכת משנות ה-70.
  • Tonny Nilsson הוא אחד מכותבי השיר של ה-Fooo Conspiracy. כתב מספר שירי מלודיפסטיבלן. הצלחותיו הגדולות הן המקום הרביעי ב-2010 עם "You're Out Of My Life" של דרין זנייאר והמקום השני ב-2012 עם "Shout it out" של דייויד לינדגרן.
  • Anderz Wrethov הוא אחד אחד מכותבי השירים של יסמין קארה ושל אליס. 9 שירים שונים שלו התחרו במלודיפסטיבלן. הצלחותיו הגדולות היו בשנה שעברה עת היה מצוות הכותבים של 3 שירים שהגיעו לגמר המלודיפסטיבלן,  "Bada Nakna" של Samir & Viktor שסיים במקום ה-12 והאחרון, "Kizunguzungu" של SaRaha, שסיים במקום ה-9 ו-"We Are Your Tomorrow" של David Lindgren שסיים במקום ה-11. הוא גם היה מצוות הכותבים של השיר האזרבייג'ני לאירוויזיון 2009, "Always" של אייסל ואראש.
  • David Kreuger ו-Hamed ”K-One” Pirouzpanah הם שניים מכותבי השיר של רובין בנגטסון. הם מיוצרי השיר "Undo" של סאנה נילסון, השיר השבדי לאירוויזיון 2014. בנוסף, כתבו היה שותף ביצירת שירי מלודיפסטיבלן בעבר. בין הצלחותיו "Yes we can" של אוסקר זיה שסיים שמיני ו-"Blame is on the disco", שסיים שלישי במלודיפסטיבלן 2014 ו-"Sting" של אריק סעדה שסיים חמישי במלודיפסטיבלן 2015.
  • Robin Stjernberg הוא השלישי מבין כותבי השיר של רובין בנגטסון. הוא עצמו ייצג את שבדיה באירוויזיון 2013 עם השיר "You".
  • Tim Schou מכותבי השיר של אנטון הנגמן, הוא הסולן לשעבר של להקת A friend in London, שייצגה את דנמרק באירוויזיון 2011.
  • Gabriel Alares הוא אחד מכותבי השיר של קריסטה זיגפרידס. היה מכותבי השיר הרוסי לאירוויזיון 2015 "A million voices" של פולינה גגרינה.
  • Jonas Wallin הוא אחד מכותבי השיר של ויקטוריה. הוא היה מכותבי "Save me" של אותה זמרת שהתחרה במלודיפסטיבלן הקודם, ואף היה שותף בלחנים באלבומו האחרון של אביצ'י.
  • Christian Schneider ו-Sara Biglert מכותבי השיר של יון אנריק היו גם מכתובי השיר הצ'כי לאירוויזיון 2016, "I stand" בביצוע גבריאלה גונצ'יקובה.
  • Behshad Ashnai מכותבי השיר של אקסל סקילסטרום, היה גם מכותבי השיר של אייס ויילדר במלודיפסטיבלן 2016 "Don't worry".
  • Andreas ”Stone” Johansson הוא אחד מכותבי השיר אליס. בעבר כתב את "Nonetheless" של מרי ברגמן וסאנה סלומונסן שהתחרה במלודיפסטיבלן 2015 ולא העפיל משלב חצי הגמר.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.