2020: נורבגיה – סיקור Melodi Grand Prix – טרום גמר 2

המסע של נורבגיה לרוטרדם ממשיך. ברוכים הבאים לטרום גמר 2 של הקדם המקומי, ה-Melodi Grand Prix. גם הערב 4 שירים יתמודדו על מקום אחד בגמר. בנוסף לרביעייה, נשמע הערב פיינליסט אוטמטי נוסף. בסך הכל יש חמישה פיינליסטים אוטומטיים, כך שבגמר יתחרו 10 שירים.

טרום הגמר השני מתמקד במזרח נורבגיה. התחרות מתקיימת ב-H3 Arena בעיר Fornebu. המנחים הם Kåre Magnus Bergh, Ingrid Gjessing Linhave ו-Ronny Brede Aase. ניתן לצפות בשידור חי כאן או כאן.
הערב נפתח בתקציר אירועי טרום גמר 1. שלושת המנחים בקטע הומוריסטי קצר והערב מתחיל! ארבעת המתמודדים של הערב מוצגים על ידי המנחים ועולים לבמה לקול תשואות הקהל. אלו הם: Rein Alexander, Kim Wigaard & Maria Mohn, Jæger ו-Tore Petterson. הראשון שהוגרל להופיע הוא Tore Petterson והוא יתמודד מול Kim Wigaard & Maria Mohn. מה שאומר ש-Jæger תתמודד מול Rein Alexander. המנצחים בדו קרבות יתמודדו זה מול זה על מקום בגמר. התחרות מתחילה!

Tore Petterson – The Start of Something New – בסטודיו: סווינג משנות החמישים, Michael Bublé סטייל. זה easy listening, ג'אז ווקלי, שעובר בקלות. קצת מוזיקת מעליות, אבל לאור ההיצע המזעזע שיש לטרום הגמר הזה להציע אני מעז לומר שזה הפייבוריט שלי להעפיל לגמר. אני מעריך את מקצב הרטרו ואת חוסר הניסיון להיות "מגניב" בכוח. בין כותבי השיר Knut Bjørnar Asphol, שכתב עם Rybak את נורבגיה 2018, וכתב ל-Kim Rysstad את השיר עמו התחרה בטרום הגמר בשבוע שעבר. 3/5.
בהופעה החיה: Petterson עולה בחליפה צהובה ועם צמד רקדנים בלבן, אשר כולם על רקע צבעי פסטל. אחריהם, שתי רקדניות עולות בנוצות א-לה מופע בווגאס בשנות החמישים. חייבים להעריך את המחוייבות שלו לשיר, למרות שזה לא בשום ליגה… זה קאמפי וכיפי, אבל להופיע ראשון עשוי לפגוע בו.

Kim Wigaard & Maria Mohn – Fool for Love – בסטודיו: השיר נפתח עם מקהלת כלי מיתר, בדיוק כמו "The Writings on The Wall" של Sam Smith. בלדת פופ קיטשית מסורתית מושרת בקולות גבוהים. בסוף הפיזמון הראשון נכנסות גיטרות ספרדיות. כל האווירה היא רומנטית להחריד, מתקתקה. הפיזמון מתחיל כמו "The World is not Enough" של Garbage. היה ניסיון לרקום פה בלדת ג'יימס בונד. זה עשוי טוב, אבל נורא נורא קיטשי. בין כותבי השיר Arve Furset, שהיה מהכותבים של נורבגיה 2003 והצמד המזמר עצמו. 2/5.
בהופעה החיה: Wigaard עם חליפה כחולה, Mohn עם שמלה כחולה מלכותית. זו הופעה קיטשית בדיוק כמתבקש מבופעת קדם אירוויזיון… הם לא יוצאים מגדרם. זו הבינוניות המוזיקלית במיטבה. ווקלית הם מושלמים.

הגיע זמן תוצאות. Tore Petterson ו-Kim Wigaard & Maria Mohn עולים לבמה. הקהל הצביע באינטרנט והחליט שלשלב הבא עולה….

Kim Wigaard & Maria Mohn

לאחר מכן, ראיון עם הפיינליסטים האוטומטיים, Didrik & Emil. ממשיכים בדו קרב השני.

Jæger – How About Mars – בסטודיו: מבין שירי טרום הגמר, זה השיר המדובר ביותר. זה מזכיר מאד את השירים של Lady Gaga, במיוחד אלו מאלבומה ArtPop או השירים של Miley Cyrus טרום "Wrecking Ball". זה EDM מעט של לפני כמה שנים, המלודיה לא מדהימה או מיוחדת, אבל ההפקה טכנואית מאד, ומושכת לרחבת הריקודים. לא חושב שיש לזה סיכויים מדהימים. בין כותבי השיר Roel Rats ההולנדי, שהיה מהכותבים של אירלנד 2019 הכושל ו-Christopher Wortley, שכתב לקדמים של ליטא, מולדובה ורומניה ושיר אחד שלו כבר הודח בהליך הבחירה בליטא.   3/5.
בהופעה החיה: Jæger עולה בחליפה ורודה ושיער ורוד. מאחוריה וידאו ארט שמציג כוכבי לכת כאלו ואחרים. היא יודעת להופיע, אבל זה לא שיר שקל להעביר בלייב. עבודת המצלמה עושה את האפקט הנדרש כדי למכור את השיר. זה כישלון בכל קנה מידה. זה לא יגיע לאירוויזיון, כי אם כן זה יתרסק. נכון לעכשיו ולאור שאר השירים המתחרים, זה צריך לעלות לגמר, אבל זה לא טוב.

Rein Alexander – One Last Time – בסטודיו: האם אני מאזין לקדם של 2003? כי לשם זה זורק אותי. החל בהפקה הדלה והזולה וכלה בקצב האירו-טראש עם הקישוטים האתניים. המילים קלישאתיות. בפיזמון נכנס עיבוד טראנסי זול להחריד. זה כנראה השיר הגרוע ביותר מבין שירי הקדם ששמעתי עד כה. זה לוקח משבדיה 2012, "Symphony" של Clean bandit ועוד שירים רבים… בין הכותבים Erik Smaaland ו- Kristoffer Tømmerbakke, היו בין כותבי השיר של Kamferdrops למלודיפסטיבלן 2018, שלא עלה מטרום הגמר, "Solen lever kvar hos dig" והיו ב-2015 בין הכותבים של "Cinderella" של Alexandra Joner לקדם הנורבגי. Smaaland הוא גם מכותבי השיר של Klara Hammarström במלודיפסטיבלן השנה. 1/5.
בהופעה החיה: הוא עולה בלבוש של הומלס מאוסלו… אני מבין שיש כאן ניסיון ליצור אפיל סקנדינבי, זה עוד עשוי לעבוד… זה שלאגר כל כך דלוח. הוא מוציא אש מכף ידו וסביבו להקת רקדנים שימכרו את השיר למרבה במחיר. ההופעה הווקלית טובעת בהפקה האלקטרונית הכבדה והזולה. זה עוד עלול לנצח הערב.

הגיע זמן תוצאות. Jæger ו-Rein Alexander עולים לבמה. הקהל הצביע באינטרנט והחליט שלשלב הבא עולה….

Rein Alexander

ועכשיו הפיינליסטים האוטומטיים עולים להופיע. הפעם מדובר בצמד האחים, שקיבל כרטיס אוטומטית לגמר.

Didrik & Emil – Out of Air – בסטודיו: השיר היה 9 שנים במגירה, וכנראה בצדק. זה שיר של Backstreet Boys או Take That מלפני 10-20 שנים… זה פאוור-פופ המנוני, סקנדינבי מאד, מוכר מאד במלודיה שלו. חסר רגש ומתועש, אבל אפקטיבי ובעל קהל. בין כותבי השיר Figge Boström, אשר היה בין כותבי נורבגיה 2012 וכתב שירים למלודיפסטיבלן בעבר, כגון "Amazing" ו-"In the Club" של Danny Saucedo, השיר "The Boy Can Dance" של Afro-Dite ו-"Salt & Pepper" של Marie Serneholt. עוד בכותבים Mats Tärnfors, שכתב את "Trivialitet" למלודיפסטיבלן 2013, Niclas Lundin, שהיה מהכותבים של "Aldrig Aldrig" ו-"Det Går För Långsamt" למלודיפסטיבלן 2012. אחרון חביב בכותבים הוא Didrik עצמו. 2/5.
בהופעה החיה: צמד האחים מופיע על רקע תמונות ילדות ברקע. בקהל, הבנות צורחות. איפה הן חיות? לשני הבנים מצטרפים שני רקדנים צעירים במכנסיים קצרים. זה לא עובר בשום סטנדרט בינלאומי, אבל העיקר שהקהל המקומי מרוצה…

להלן דירוגי לשירי הקדם, אחרי ההופעות החיות:

  1. Tore Petterson – The Start of Something New
  2. Jæger – How About Mars
  3. Didrik & Emil – Out of Air
  4. Kim Wigaard & Maria Mohn – Fool for Love
  5. Rein Alexander – One Last Time

ממשיכים עם הסופר-גמר. תחילה מופיעים Kim Wigaard & Maria Mohn ואחריהם Rein Alexander. בין ההופעות סרטון נוסף על הקדם של 1997.

הגיע זמן תוצאות! העולה לגמר הוא/הם….

Rein Alexander

בשבוע הבא טרום גמר שלישי עם 4 מתמודדים נוספים.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.