2017: עדכון – 109 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (22-28/1/17)
27/1 – פולין: הכרזת משתתפי הקדם
27/1 – בריטניה: קדם
28/1 – פינלנד: קדם

denmark דנמרק
רשות השידור הדנית חשפה את רשימת השירים והמבצעים בקדם המקומי. הקדם ייערך בשני סיבובים; גמר וסופר גמר. הקולות יהיו 50% טלווטינג ו-50% צוות שיפוט, המורכב מ"מומחי אירוויזיון" בעלי גישות שונות לתחרות. כותבי השירים הם מדנמרק, שבדיה, אוסטרליה, בריטניה, הולנד, גרמניה, אירלנד ונורבגיה. ניתן לצפות ברשימת השירים והמבצעים כאן. Dimitri Stassos, אחד מכותבי השיר של Johanna Beijbom, היה מכותבי השיר הספרדי לאירוויזיון 2009 והשיר היווני לאירוויזיון 2012.

germany גרמניה
אחד המתמודדים בקדם הגרמני, Sadi, הואשם במקרים של הונאה וגניבה, ולכן נאלץ לפרוש מהתחרות. את מקומו תתפוס Yosefin Buohler החצי שבדית, שאף השתתפה ב-Idol השבדי בעבר.

greece יוון
הבלוגר Grigoris Melas חשף את הדברים הבאים: שירי הקדם ייחשפו ב-15 לפברואר, כאשר הקדם עצמו ייערך בסוף פברואר. לא יהיו צוותי שיפוטף אלא טלווטינג והצבעת אינטרנט בלבד. הוא שמע שני שירים ואמר שהם "ממש נחמדים" ובאנגלית כמובן. השיר השלישי בשלבי הכנה. השיר הראשון הוא דאנס, בעוד השני הוא בלדה. חברת התקליטים של דמי כבר מתכננת עבורה סיבוב הופעות, הכולל את בריטניה ואוקראינה.
דמי עצמה חשפה שהשיר השלישי יהיה הפתעה, וכי הקליפ לשיר הזוכה יצולם באודסה, אוקראינה.

israel ישראל
הוכרז כי גמר "הכוכב הבא" ייערך ב-13/02, עוד פחות מחודש! עוד נודע כי בחצי הגמר יתארח נתן גושן, אשר יעבוד עם הזמרים על ההופעות שלהם. טרם הובהר אם הגמר יכלול כבר את השירים המיועדים לאירוויזיון, ובכך יהיה קדם אירוויזיון לכל דבר ועניין, או שרק ייבחר הזוכה ולאחר מכן יוצמד לו שיר.

lithuania ליטא
החלק השני של שלב המוקדמות, אשר ישודר במוצ"ש, צולם כאמור ביום רביעי, כפי שקורה מידי שבוע. השופטים הצביעו לשירים ונתנו את 12 הנקודות שלהם לפייבוריטית Greta Zazza, בעוד Vilija Matačiūnaitė, נציגת ליטא ב-2014, קיבלה רק 4 נקודות וכבר כנראה לא תתקדם לשלב הבא. השופטים נתנו לשני שירים 6 נקודות, וזאת בניגוד לשבועות הקודמים בהם נתנו לשני שירים 5 נקודות. הם גם נתנו ל-3 שירים 3 נקודות, במקום 1 ו-2 נקודות.

malta מלטה
גרסאות סופיות של שירי הקדם המלטי הועלו לערוץ היוטיוב הרשמי של הקדם וניתן לצפות בהן כאן.

moldova מולדובה
מועד הגשת השירים הסתיים. 40 שירים הוגשו בסך הכל, ונראה כי ניתן לשמוע אותם כאן. האתר לא הכי נוח לשימוש, אך כנראה ממש בקרוב נוכל לדעת מי מהשירים התקדם לקדם המקומי. מבין מגישי השירים ניתן למצוא את Sunstroke Project, נציגי המדינה ב-2010.

norway נורבגיה
נחשפו 3 שמות של משתתפי הקדם המקומי. אחד מהם הוא Åge Sten Nilsen, סולן להקת WigWam, נציגת נורבגיה ב-2005.

portugal פורטוגל
הטלוויזיה הפורטוגלית ערכה חלוקה לחצאי גמר והגרלה לסדר הופעת השירים בכל חצי גמר. כל מה שנחשף תחילה הוא רק כותבי השירים, למעט שמות השמתתפים בחצי הגמר הראשון. ניתן לצפות בהגרלה כאן. ניתן לראות את משתתפי חצי הגמר הראשון כאן.

romania רומניה
Ovidiu Anton, הנון נציג הרומני של 2016, ישתתף בקדם המקומי כחלק מהמופע האומנותי בחצי הגמר. המועד הסופי לשליחת השירים לקדם הוא עוד יומיים מהיום. בתאריכים ה-27-29/01 יופיעו האמנים עם שיריהם באולפן בפני וועדה, אשר תחליט מי יתקדם לשלב חצי הגמר. בתאריכים 5-11/02 ישודרו האודישנים הללו בטלוויזיה הרומנית. 15 שירים יעברו לשלב הבא, אשר יתקיים ב-26/02. הגמר עצמו ייערך ב-5/03.

russia רוסיה
למרות ההכחשות מצד הטלוויזיה הרוסית בכך שבחרו כבר ב-Aleksandr Panayotov לייצגם, וכי הוא אכן מועמד אך לא נבחר סופית, נראה כי הוא מתכונן בכל זאת להשתתפות באירוויזיון. המנטור שלו בתכנית The Voice, המוזיקאי Grigory Leps, פרסם תמונה של שניהם בחשבון האינסטגרם שלו, בו ציין כי פנאיוטוב והוא מכינים אלבום חדש ומתכוננים לאירוויזיון.

slovenia סלובניה
Amaya, הלא היא Maja Keuc, הודיעה על פרישתה מהקדם, עקב תכניותיה לקריירה בינלאומית. לא ברור כרגע האם תוחלף במתמודד אחר.

spain ספרד
נחשפו התוצאות  של הסיבוב הראשון של ה-Eurocasting. מסתבר ש-Nico זכה בסיבוב זה, כשאחריו Javian. למקום השלישי הגיעה Brequette. מי שזכתה בסיבוב השלישי, LeKlein, הגיעה בסיבוב הראשון למקום הרביעי. להלן התוצאות המלאות:
spainround1עוד נודע כי אחד ממפיקי השיר של Mirela בקדם הספרדי הוא לא אחר מאשר Ovi Jacobsen, נציג רומניה ב-2010 וב-2014, כחלק מצמד.

sweden שבדיה
בראיון שנערך עמו השבוע, כריסטר ביורקמן חשף כי רבים מהמשתתפים בחצי הגמר ה-3 וה-4 של המלודיפסטיבלן החליטו להשתתף בסוף נובמבר, שבועיים לפני מסיבת העיתונאים. אם לורין לא הייתה מסכימה להשתתף, השירים ו/או זהות המבצעים בחצאי הגמר היו משתנים, וכך גם חלוקת השירים לחצאי גמר. עוד הוא ציין כי השופטים ינקדו את כל עשרת השירים בגמר, מה שיעלה את נקודות הטלווטינג מ-473 ל-638. Inför ESC, התכנית המקדימה לאירוויזיון שהתקיימה מ-2003, תבוטל. ולבסוף, הוא מתכנן לפרוש מתפקידו ב-2021 וממליץ על Karin Gunnarsson כיורשתו.

united_kingdom בריטניה
הוחלט כי בקדם המקומי, אשר יכלול 6 שירים, תהיה הצבעת שופטים לצד הצבעת קהל, מה שלא היה בבריטניה מזה שנים. ניתן לראות זאת כחלק מהמגמה הכללית לשלב בין הצבעות שופטים וקהל, מאז חזרתם המלאה של השופטים לתחרות בשנים האחרונות. ביום שני הקרוב ייחשפו שירי הקדם.

ukraine אוקראינה
רשות השידור האוקראינית חשפה את רשימת האמנים שיישתתפו השנה בקדם המקומי. ניתן לצפות ברשימה כאן. מבין המתמודדים אין מתמודדי עבר באירוויזיון, אך יש כמה שהשתתפו בקדם האוקראיני בעבר, כמו למשל Illaria שסיימה במקום החמישי בקדם 2014.

2 תגובות הוסיפו את שלכם

  1. dani135blog הגיב:

    ומתי יפרסמו את הלוגו והסלוגן של האירוויזיון השנה ?

    אהבתי

    1. eurovisionpops הגיב:

      שלום דני. הלוגו והסלוגן ככל הנראה יפורסמו ב-30 או ב-31 לינואר.

      אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.