2017: ישראל – גמר "הכוכב הבא"!

אירוע הגמר של "הכוכב הבא" בחרה את נציג ישראל לאירוויזיון 2017. זה שינסה להגיע להישג משמעותי באירוויזיון. הצלחת השיר הישראלי תוכיח את האפקטיביות של הפורמט, בעוד שמיקום נמוך משל חובי סטאר בשנה שעברה תהפוך את הקערה על פיה. אז הם קיצרו את העונה ועכשיו יש להם כמעט חודש לבחור שיר למועמד ידוע. בניגוד לשנה שעברה, אין חתול בשק. בטדי הפקות דאגו לנטרל את החגיגה שעשה להם חובי טרם הגמר. בגמר, כמו בשנים קודמות, הכוח עובר, לכאורה, לקהל. הקהל בבית מצביע באפליקציה למבצעים, בעוד לעל שופט יורד הכוח מ-10% ל-3%. למה לכאורה? הסבר בסוף הפוסט.

הערב נפתח בקליפ פתיחה משעשע ומשוקע, בהם שרים מנחי הערב בסנגון הסרט המצליח "לה לה לנד". מיד לאחר מכן ארבעת הפיינליסטים בהופעה מושקעת לא פחות של "היום" של אהוב בנאי. הופעה עתירת וידאו-ארט, תפופים עצבניים ורקדנים עצבניים לא פחות. בשנה שעברה הפיינליסטים הופיעו עם "Heroes" של מונס, אבל לך תרים את הערב עם "1944"…

שני דו קרבים יעלו שני מתמודדים לתלת קרב האחרון. השופטים יכריעו מיה יהיה המתמודד השלישי בתלת הקרב הזה.

דו הקרב הראשון הוא בין אימרי זיו לבין ביטבוקס אלמנט.

אימרי זיו – בוחר לשיר את "Halo" של ביונסה. משום מה הוא בוחר לשיר רק שירים של דיוות, כאשר השיר של אירוסמית' מחצי הגמר הוא יוצא הדופן. זה ריסקי מאד לקחת שיר של ביונסה. ההופעה לא מדהימה, אבל אימרי מביא הופעה בטוחה ולכל אורך העונה הוכיח בעיקר יציבות ועקביות. אליו מתלווים 4 מלווים, המתחזים לרקדנים והוא מסיים עם 78%.

Image may contain: 1 person, suit and indoor

ביטבוקס אלמנט – בוחרים לשיר את "Hey Mama" של דיויד גואטה את ניקי מינאג'. הופעה ווקלית מושלמת וכנראה הכי טובה ומשכנעת שלהם העונה. הם משלבים את "סלסולים" של סטטיק ובנאל, אך ההופעה דלה מבחינה ויזואלית. מבחינתי התגלית של העונה היא ורד סספורטס, הסולנית שלהם, זמרת מפחידה!!! הם מסיימים עם 49% ומועמדים להדחה. מה שאומר שאימרי עולה לקרב הסופי.

Image may contain: one or more people, people standing and night

דו הקרב השני הוא בין ג'ולייטה לבין דיאנה גולבי.

ג'ולייטה – בוחרת לשיר את "My Number 1". בוחרת לשיר את השיר שהכריזה שהוא ההשראה שלה למה שתשיר באירוויזיון, אם תישלח. ההופעה הווקלית לא יותר מסבירה, קולות הרקע מעפילים עליה, וכמו לכל אורך העונה היא כבויה. אפילו כשהיא רוקדת ומנסה לעשות פרצופים מלאי תשוקה ואופי, זה לא עובר. שיר קצבי אבל הופעה חסרת אנרגיה. אליה מצטרפים 4 רקדים עם חולצות פתוחות. היא מסיימת עם 53%.

Image may contain: 1 person, standing and text

דיאנה גולבי – בוחזרת לשיר את "Euphoria" של לורין, או יותר נכון בחרו לה. היא לא ממש למדה את המילים וגם לא ממש נותנת הופעה. כמו לכל אורך העונה, היא יודעת מה היכולת שלה מבחינה קולית, ולא מפגינה אפילו מאמץ זעיר. זלזול מהול בחוסר איכפתיות. היא בת 25 למעם השם מופיעה כאילו היא בת 45. היא מסיימת עם 84% מה שמביא אותה לשיא % הצבעה הגמר הכוכב הבא אי פעם. אז דיאנה עולה לשלב הבא, בעוד ג'ולייטה מועמדת להדחה.

Image may contain: 1 person, night

אחרי פילרים בדמות דואטים של השופטים עם המשתתפים, שמורחים את הערב כמו שצריך עם סינגליםי כושלים של השופטים ("עכשיו" של הראל סקעת, "רק אלוהים ישפוט אותי" האיום והנורא של קרן פלס), השופטים נדרשים להכריע. למעט סטטיק ובנאל, שלושת השופטים מצביעים לג'ולייטה שעולה לתחת קרב האחרון.

תלת קרב אחרון וגורלי: ג'ולייטה vs. אימרי זיו vs. דיאנה גולבי

ג'ולייטה – בוחרת לחזור למקורות ולשיר את "שיכורים מאהבה" של עדן בן זקן. העיבוד של שיר לקח אותו ממזרחי והפך אותו לפופ דלוח וחסר האלמנט הלהיטי. ששת הרקדנים סביב ג'ולייטה לא מצליחים להציל את השיר, וג'ולייטה גם ככה מגיעה מעמדת נחיתות לאחר שהשיגה תוצאה מאד נמוכה בסיבוב הקודם. היא לא מרימה את השיר ולמרות שהיא ווקליסטית נהדרת, בפזמון זה נשמע חסר אנרגיה. היא מסיימת עם 58%.

Image may contain: 2 people, people standing

אימרי זיו – שוב בוחר שיר של דיוות. הוא מופיע לבדו עם "Because of you" של קלי קלרקסון. מתרגש מאד, אבל מצליח להתגבר ולהרים הופעה טובה. הוא מתמודד חכם. מתחיל חלש ומגביר לקראת הסוף, אז הוא מתפוצץ. עם זיקוקים מלווים אותו בצידי הבמה והוא נראה בעיקר בור מישהו שמאד מאד רוצה לנצח את התחרות הזו, בניגוד למתחרות מולו. הוא מסיים עם 74%. מה שאומר שג'ולייטה סיימה במקום השלישי, וסיימה את דרכה בתחרות.

Image may contain: 1 person, standing

דיאנה גולבי – בוחרת לשיר את "Purple rain" של פרינס. שיר מצוין, קלאסיקה גדולה, שמוכיחה שבהופעה האחרונה היא בחרה להיות נאמנה לעצמה ולשיק קלאסיקת רוק'נ'רול. היא מופיעה לבדה על הבמה ולראשונה העונה פותחת מבערים לקראת סוף השיר. היא מגיעה לשיר הזה כווינרית, שניצחה לא רק את "כוכב נולד", אלא גם הסיבוב הראשון הערב. אימרי על המסך מתכונן כבר להפסיד את המשחק,

IMRI1.png

IMRI2.png

אבל אחוזי ההצבעה נתקעים על 67%

IMRI4.png

…..מה שאומר…………….

IMRI5.png

שנציג ישראל לאירוויזיון הוא….

IMRI6.png

אימרי זיו

אז למה אמרתי שההצבעה לכאורה עברה לקהל? כי בשנה שעברה היו שמועות שהצבעת הקהל פוברקה, כי דיאנה נפלה מ-84% ל-67% מה שלא הגיוני בתכניות מסוג זה, שהקהל מחובר רגשית למתמודדים ולא נוטה לנטוש אותם עוד באותו הערב, כי השופטים לאורך כל העונה הוכיחו שכשיש מתמודדים שאינם פייבורטים, הם ממתינים עד לסוף ההצבעה ורק כשברור שהם לא עולים לשלב הבא, הם מצביעים בעדם. אני מניח שעוד ידובר רבות על תוצאות הערב, אך בינתיים נאחל הרבה בהצלחה לאימרי זיו באירוויזון!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.