2019: מלטה – The X Factor – חצי הגמר

חצי הגמר כולל את 8 המתמודדים הנותרים ב-X Factor Malta! התכנית, אשר נבחרה כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2019, מתקרבת לסיומה. נותרנו עם 3 זמרים, 3 זמרות ו-2 מבצעים בקטגוריית ה-Over 25. נושא השירים בתכנית זו הוא Movie Night, אם תרצו 'שירים מהסרטים'. בסוף התכנית 4 זמרים יודחו מן התחרות, 4 הנותרים יתחרו בגמר בשבוע הבא. 3 זמרים יודחו על פי החלטת הקהל, הזמר הרביעי והאחרון יודח לפי הצבעת השופטים. ארבעת שופטי התכנית הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca.

המתמודד הראשון להערב הוא Owen Leuellen, הוא מבצע את "Gangsta's Paradise" של Coolio, מהסרט "סיכון מחושב". בשבועות האחרונות אוון הפציץ בהופעות מצוינות. גם הערב הוא מצליח להביא הופעה חזקה, כשהוא לבוש במיטב האופנה האורבנית של 1995. החלק העיקרי של השיר, שהוא ראפ, מבוצע לעילא. את הפיזמון הוא מתקשה לבצע, אפילו שהוא זוכה לתוספת פלייבק עם קולות רקע…. ההופעה הבימתית היא מעט הופעת בית ספר. ריי טוען שהוא מלך, אלכסנדרה אומרת שהוא שם את חותמו על השיר.

המתמודד הבא הוא Ben Purplle. הוא מבצע את "Pretty Woman" של Roy Orbison, הלקוח מהסרט "אישה יפה". בן עייף אותי מההתחלה, ההופעות שלו חלשות ועייפות. הם מנסים להדביק לו איזו תדמית של רוקר, עם כל הקלאסיקות שהם מלבישים עליו, אבל הביצועים שלו מאד חסרי אנרגיה. זו הופעה ללובי של בית מלון, לא לבימת X Factor ולא לבימת האירוויזיון. אלכסנדרה אומרת שהייתה חסרה לו כריזמה. ריי טוען שהוא גולדן בוי.

המתמודדת הבאה היא Nicole Frendo. היא בוחרת לבצע את "Skyfall" של Adele מהסרט "סקייפול". היא עולה לבמה בשמלת ערב בכסף וזהב. זה מאד שאפתני לתת לה לשיר שיר של אדל. עם זאת, היא אחת המתמודדות היחידות בתחרות, שמשלבת כריזמה בימתית ויכולת שירה. הקול שלה נמוך מידי לטעמי לשיר, ויותר מתאים לה לשיר שירי נשמה, אבל היא עומדת בכל התווים בגבורה. לא רע. ריי טוען שיש לה הכל. אלכסנדרה מרעיפה עליה מחמאות.

המתמודד הבא הוא Norbert. הוא מבצע את "Never Enough" של Loren Allred, מהסרט "האמן הגדול מכולם". לא מת על השיר הזה, וחושב באופן כללי שיש קידום אגריסיבי מידי של שירי הסרט הזה. נורברט עולה בחליפה מעוצבת בשחור ואדום. ההופעה טובה ויציבה, כמו שהוא יודע לתת כשהוא שר בלדה. זה סולידי, וכאמור זה אזור הנוחות שלו. ריי אומר שהוא מתאים לסגנון הזה ושהוא מאמין שהוא עשה את ההכי טוב שלו. אלכסנדרה טוענת שהיה חסר לה עומק ותחושה אישית שמועברת ממנו לקהל.

המתמודדת האחרונה להערב היא Michela Pace. היא מבצעת את " I Don’t Want to Miss a Thing" של Aerosmith. זה כנראה הביצוע ה-engaging ביותר של הערב. היא נשמעת באלמנט שלה. זו גרסת דור ה-Z או ה-M לשיר, היא הפכה אותו לשלה. זו אחת ההופעות הטובות שלה. ריי חושב שהיא מדהימה, אלכסנדרה אהבה את בחירת השיר, את הפגיעות ואת המיסתורין שהיא מביאה לבמה.

המתמודד הבא הוא Luke Chappell. הוא בוחר לבצע את "Heathens" של Twenty One Pilots. זו ההופעה הראשונה שלו שהיא מופקת (!). הוא במדי אסיר בתוך חצי כלוב, סביבו רקדנים בסרבלי אסירים רוקדים. לא הבנתי את הרומנטיזציה של חוויית הכליאה ובית הסוהר, אבל נזרום. ווקלית זה לא הולך לשום מקום. לוק הופך מהבטחה גדולה לאכזבה הגדולה של העונה. הניסיון לעלות בחצי טון לא מביא מספיק דרמה לביצוע, שמסתיים בקול ענות חלושה. ריי אומר שהוא יהיה כותב שירים נהדר (לפי איזה שיר הבנת את זה?), אלכסנדרה חושבת שהוא הצדיק את מקומו בתכנית.

המתמודדת הבאה היא Kelsey Bellante. היא מבצעת את "Pray for Me" של The Weeknd ו-Kendrick Lamar. היא לא בסולם והעיבוד משתלט על השיר. היא עולה בחליפת עור, מוליכה ברצועה רקדן לבוש שחורים. סביבם חבורת רקדניות בבגדי גוף שחורים. זה נשמע כמו One note לכל אורכו. רק כשמגיע החלק של הראפ, היא מצליחה להישמע כמו אמנית אמיתית. בפיזמון היא שוב מתפזרת לחלוטין ומזייפת. ריי חושב שהשירה הייתה ממש טובה (…) אלכסנדרה חושבת שההופעה הייתה ספקטקולרית ושהראפ היה מדויק, אך שהווקליות לא יצירתית מספיק.

המתמודדת הבאה היא Petra. היא מבצעת את "We Don't Need Another Hero" של Tina Turner. אני חושב שהבחירות שלה בלהיטים קליטים של דיוות עבר עובד לטובתה. הביצוע הזה לא אחיד, ומתפלק לה איזה תו פה ושם בפיזמון. ההופעה על הבמה אמורה לדמות מלחמה בעולם העתיק. משהו לא מתחבר בין הקצב של השיר לבין האנרגיה על הבמה, והביצוע והשיר עצמו לא מעניינים מספיק. הקהל והשופטים יוצאים מגדרם. אלכסנדרה חושבת שהמסר שהיא הגיעה עמו לתחרות, שהוא אהבה למוזיקה, מועבר לקהל.

הקווים נסגרים, והגיע זמן התוצאות! בן קמיל המנחה מכריז על הקטגוריה שכולה "בטוחה":
הבנים
מה שאומר שלוק, אוון ונורברט לא מועמדים להדחה בסיבוב הראשון.
המתמודדים שהולכים הביתה עם מספר הקולות המועט ביותר הם:
Kelsey Bellante
ו-Ben Purplle

שישה מועמדים נותרו. ששת המועמדים הנותרים עולים ל-Sing Off, שהסיבה לקיימו לא ברורה.
ראשית עולה Luke Chappell ומבצע את "What Do You Mean?" של Justin Bieber. ביצוע סתמי לחלוטין. אם על סמך הביצוע הזה מצביעים, הוא חייב ללכת הביתה.

אחריו עולה Petra לבצע את "Set Fire to the Rain" של Adele. לא הביצוע הכי נקי, מעט דרמטי, לפחות היא נותנת את הנשמה. שוב, היא מקריבה את הדיוק לטובת הדרמה, וחבל, כי היא יודעת להיות מקצועית כשהיא צריכה.

אחריה עולה Norbert לבצע את "Empty Space" של James Arthur. ביצוע טוב ויציב, של שיר בכייני למדי. הוא פרפורמר טוב, אך שמרני מאד, ולכן מלטה צריכה להתרחק מכאלה כמו מאש. הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה.

אחריו עולה Michela Pace לבצע את "Shallow" של Lady Gaga ו-Bradley Cooper. להיט ענק והיא מבצעת אותו בצורה נפלאה. הקול הרועד שלה מתלבש על הפיזמון כמו שהוא מבוצע במקור. מיקלה היא כישרון גולמי, שלצד אוון, יכולה להיות בחירה מאד מעניינת עבור מלטה.

אחריה עולה Owen Leuellen לשיר את "Believe", שיר מקורי שלו. רק בגלל זה מגיע לו לעלות לגמר! יופי של ביצוע, אחלה שיר, הוא נותן את כל כולו לביצוע ודי ברור שהכריזמה שלו קונה את הקהל. הקהל שואג את שם משפחתו.

אחרונה לעלות לשיר היא Nicole Frendo. היא מבצעת את "Scared to be Lonely" של Martin Garrix ו-Dua Lipa. היא מוכיחה שהיא יותר מזמרת בלדות ושירים מלטיים טיפוסיים. היא מצליחה לשיר את המידטמפו האלקטרוני הזה ויכולה לקחת את מלטה צעד קדימה באירוויזיון. זה לא היה 100% מדויק, אבל זה היה Good enough.

הקווים נסגרים ובן מכריז על שלושת העולים לגמר:
Nicole Frendo
Petra
Michela Pace

מה שאומר ששלושת הבנים -Luke Chappell, Owen Leuellen ו-Norbert מועמדים להדחה. מי שקיבל את מס' הקולות המועט ביותר מודח אוטומטית, והוא:
Norbert

כעת תור השופטים להכריע מי המתמודד שיעלה לגמר ומי יודח מהתחרות. ריי בוחר לשלוח הבית את Luke Chappell. אלכסנדרה בוחרת לשלוח הביתה את Owen Leuellen הביתה. האוורד בוחר לשלוח הביתה את Owen Leuellen, בעוד אירה בוחרת לשלוח את Luke Chappell הביתה, ולמעשה מעבירה את ההחלטה לידי הקהל. המנחה חושף את הצבעת הקהל: מי שהולך הביתה הוא ………….. Luke Chappell, המסיים במקום ה-5. הקהל מגיב בשמחה רבה….

4 מתמודדים נותרו במירוץ המלטי לאירוויזיון 2019. בשבוע הבא – הגמר!

50546854_331369977475981_76084740058251264_n.jpg
ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.