2017: עדכון – 102 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (29/1-4/2/17)
31/1 – כללי: הגרלת השירים לחצאי גמר
4/2 – אוקראינה: חצי גמר 1
4/2 – הונגריה: רבע גמר 2
4/2 – ליטא: שמינית גמר 1
4/2 – שבדיה: חצי גמר 1

eurovision_heart כללי
* טרם החלוקה לחצאי גמר, שתתקיים בעוד מספר ימים, חולקו המדינות ל-6 בתים כמו תמיד, כאשר חצי מהמדינות מכל בית ימוקמו בחצי הגמר הראשון והחצי השני בחצי הגמר השני. זאצ על מנת למנוע גושי הצבעה בחצאי הגמר, ככל הניתן. להלן החלוקה לבתים:
בית 1 – הבית היוגוסלבי: אלבניה, קרואטיה, מקדוניה, מונטנגרו, סרביה, סלובניה ושווייץ
בית 2 – הבית הסקנדינבי: דנמרק, אסטוניה, פינלנד, איסלנד, נורבגיה ושבדיה
בית 3 – הבית הסובייטי: ארמניה, אזרבייג'אן, בלרוס, גאורגיה, ישראל ורוסיה
בית 4 – הבית הבלקני: בולגריה, קפריסין, יוון, הונגריה, מולדובה ורומניה
בית 5 – הבית המרכז אירופי+חסרי הבריתות – אוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה, מלטה, פורטוגל וסן מרינו
בית 6 – הבית הבלטי+בנלוקס – בלגיה, אירלנד, לטביה, ליטא, הולנד ופולין
* שווייץ פנתה ל-EBU בבקשה להופיע בחצי הגמר השני, מאחר ובחצי הגמר הראשון היא תשדר משחק מליגת האלופות ומשחק של נבחרת ההוקי השווייצרית. ה-Reference Group נענתה לבקשתה ושווייץ סגורה בחצי הגמר השני ולא תשתתף בהגרלה לפי בתים.
* לבקשת גרמניה, היא שובצה להצביע בחצי הגמר השני.

belarus בלרוס
פורסמו תוצאות השופטים הזרים, אשר הצביעו לילה לפני השידור. כך שמתסבר שהצבעת השופטים כבר הייתה ידועה לפני היוודע תוצאות הטלווטינג, וכנראה שלא הייתה כוונה מראש לקבור את הפייבוריט של הקהל… גם הפעם נציגת ישראל בחבר השופטים הייתה טלי אשכולי.
belarus_jury

bulgaria בולגריה
רשות השידור הבולגרית צמצמה את כל ההצעות שקיבלה לכדי 6. בקרוב היא תרכיב צוות מיקוד בינלאומי שייבחן את 6 ההצעות (המכונות 6 "פרוייקטים") כדי להכריע מי מהשירים והמבצעים שברשימה הקצרה יהיה נציג בולגריה לאירוויזיון 2017.
עוד חשפה רשות השידור כי בליין אפ יש 3 זמרים ו-3 זמרות. הז'אנרים של השירים הם: R&B מסיבתי, בלדת דיסני עם key change, בלדת פופ קודרת, רוק, מידטמפו מדבק ודאנס קייצי. שמות השירים מסתתרים בענן המילים הבא:
c3dtehiwqaeenmk

finland פינלנד
הקדם צפוי להתקיים מחר. בינתיים הצבעת האינטרנט נחשפה, והיא תהיה חלק מהצבעת הקהל מחר. Emma מובילה בגדול, עם פי 2 הצבעות מהשיר במקום השני:
PREVOTING FINLAND.png

germany גרמניה
ככל הנראה בשבוע הבא ייחשפו החוקים לקדם המתקרב, כמו גם הצגת שמות השירים והכותבים.

hungary הונגריה
רבע הגמר השני לא התקיים בשבת שעברה, עקב תאונה באיטליה של קבוצת נערים הונגרים, בה היו גם הרוגים. רבע הגמר השלישי אשר צפוי להתקיים מחר יהפוך למעשה רבע הגמר השני. רבע הגמר שהיה אמור להיות משודר בשבת שעברה ישודר שבוע לאחר מכן ויהפוך לרבע הגמר השלישי. כדי לא לדחות את מועד הגמר, שני חצאי הגמר יתקיימו באותו סופ"ש, ביום שישי ה-10/02 ייערך חצי הגמר הראשון, בעוד ביום שבת ה-11/02 ייערך חצי הגמר השני.

ireland אירלנד
השמועות מדברות על הזמרת יוצרת הצפון-אירלנדית, Leah McFall, כמי שתכתוב את השיר של נציג אירלנד לאירוויזיון 2017, Brendan Murray. תוך כדי כך, 300 שירים עבורו הוגשו במטרה להיות השיר האירי לאירוויזיון.

israel ישראל
מיכל שפירא, אשר בתחילה נטען כי לא עברה את האודישן, ולבסוף כן עברה אותו, החליטה לפרוש מהתכנית. הסיבה: עומס בלו"ז. שמונת המשתתפים אשר סוננו מתוך ה-20 וייתחרו ברבע הגמר ביום שני הקרוב (****ספויילר*****): ביטבוקס אלמנט, דיאנה גולדבי, ג'ולייטה, הלי לואיס, אימרי זיו, יונית זיידנברג, טה-לה-טא ויונה שבין.
בנוסף, והכי חשוב, שמות הפיינליסטים דלפו (****ספויילר*****). להלן 4 הפיינליסטים, אשר אחד מהם ייצג את ישראל באירוויזיון: אימרי זיו, דיאנה גולבי, ביטבוקס אלמנט וג'ולייטה.
(יש לסמן את השורה עם סמן העכבר כדי לראות את השמות…)

italy איטליה
אמנם השירים טרם נחשפו, אך ככל הנראה למספר עתונאים ובלוגרים ניתנה הזכות לשמוע את השירים. מי שמבין איטלקית יכול לקרוא כאן על סקירת השירים על ידי בלוגר מקומי, או שאפשר להשתמש בגוגל טרנסלייט.

latvia לטביה
רשות השידור הלטבית פרסמה את כל שירי הקדם דרך Spotify והקימה פלטפורמת הצבעה לשירים דרך פלייליסט שיצרה באתר. הצבעה נעשית למעשה על ידי האזנה לשיר. את הפלייליסט ניתן לראות ולהאזין לו כאן (לא ניתן להיכנס מישראל).

malta מלטה
סדר השירים בקדם נחשף וניתן לראותו כאן. Klinsmann Coleiro יפתח את התחרות, בעוד Claudia Faniello תסגור אותו.

moldova מולדובה
פורסמו 14 השירים שנבחרו להתחרות בקדם המקומי. ניתן לצפות ברשימה כאן. עם זאת, מסתבר שהשיר של Constantin Cobilea כבר הושר על ידי זמר רוסי שגרסתו נחשפה לפני ה-1 לספטמבר 2016, כך שייתכן שהשיר עומד בפני פסילה. בנוסף, השיר של Irina Kit בעל דמיון רב מידי לשיר של הזמר Akon.

portugal פורטוגל
המדינה חשפה את המבצעים ושמות השירים גם בחצי הגמר השני, וניתן לצפות בהם כאן. שם השיר של Elisa Rodrigues טרם נחשף. הסיבה היא שאליסה עברה תאונת דרכים לאחרונה ולא יודעת אם תוכל להשתתף בקדם. הלהקה שכתבה את השיר לא יודעת עדיין מי יחליף אותה במידה ולא תשתתף בקדם, או אם בכלל השיר ישתתף בתחרות.

romania רומניה
84 שירים הוגשו לטלוויזיה הרומנית, ביניהם שיר של Mihai Trăistariu, נציג 2006, וזאת למרות שבתחילה טען שלא ינסה השנה לנסוע לאירוויזיון. בתאריכים 27-29 לינואר יערכו אודישנים ו-15 שירים ייבחרו להמשיך לשלב הבא. השירים יתמודדו בחצי הגמר ב-26 לפברואר ועשרה שירים יעלו לגמר, שייערך ב-5 למרץ. צוות השופטים כולל את לומינטה אנגל (רומניה 2005) ואובי ופאולה (רומניה 2010 ו-2014). Ovidiu Anton משתתף בתור מלחין; הוא כתב שיר לזמרת הרומניה-פלסטינית, Miryan, שהייתה זמרת הליווי שלו בקדם בשנה שעברה.

slovenia סלובניה
את מקומה של Amaya שפרשה, ימלא ההרכב Clemens, אשר ישתתף בחצי הגמר הראשון של הקדם המקומי.

spain ספרד
לפי מקורות לא רשמיים, הקדם ייערך ב-12 לפברואר.

sweden שבדיה
שוחרר הקדימון למלודיפסטיבלן, והוא ניתן לצפייה כאן.
במסגרת פודקסט שהוקלט עבור התחרות נחשפו הדברים הבאים: שירה של Dinah Nah' נשלח בשנה שעברה לקדם, אך לא התקבל. השיר של Ace Wilder גם נשלח, אך הוחלט לשלוח אותה בשנה שעברה עם "Don't worry". השיר של Lisa Ajax התקבל למלודיפסטיבלן של השנה שעברה, אך לא התחרה כי לא נמצא זמר מתאים שישיר אותו. משתתפי שידור הפודקסאט הימרו על הבאים כזוכים פוטנציאליים: Lisa Ajax ,The Fooo Conspiracy, Mariette, Wiktoria או Nano. לדבריהם, Loreen לא תזכה.

united_kingdom בריטניה
עם חשיפת שירי הקדם, פרסם אתר ההימורים William Hill את סיכויי הזכייה של כל שיר. נכון להיום, כך זה נראה:
UK.png

הביקורות בבריטניה קוטלות את העובדה שכל המשתתפים לא מוכרים או משתתפי X factor כושלים שלא הצליחו להתניע קריירה. ישנה גם ביקורת על רמת השירים, כמו תמיד.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.