2019: ישראל – 20 הגדולים

"הכוכב הבא לאירוויזיון" ממשיכה להוביל ברייטינג, בשעה שהתחרות מגבירה קצב ומתח. משלב זה, המתמודדים מתחרים בדו קרבות, אשר בכל דו קרב המפסיד מועמד להדחה, מה שאומר שרק 10 מתמודדים יעברו לשלב הבא. מתוך ה-10 המועמדים להדחה רק שניים יקבלו Wildcard מהשופטים. איתי לוי מצטרף בשלב זה לשולחן השופטים, במקום סטטיק ובן אל.

תכנית 21 נפתחת בדו קרב הראשון, Wanna Wanna מול מאיה בוסקילה. בראיון המקדים מאיה מוכיחה שהיא מבינה דבר או חצי דבר באירוויזיון; אין לה ספק שהיא תבצע את השיר באנגלית, ומבינה שהטענה של אסי לגבי השירים בעברית שזכו בתחרות, אינה רלבנטית, מכיוון שזכו בתקופה שבה לא היה מותר לשיר באנגלית.

next_star6_21_01_da_maya_i

Wanna Wanna פותחות את השלב הזה עם השיר "I Trusted You" של Balkan Beat Box. ההופעה הבימתית מופקת, עם כוראוגרפיה. זה מרשים כי זה מופע מופק ראשון לעונה, אבל זה רק פאן, לא יותר מזה. מעריך את בחירת השיר ואת היכולת הבימתית שלהם. הן מסיימות עם 68%, כאשר רק אסף מצביע "אדום" וטוען שזה פשוט לא קרה.

next_star6_21_02_wana_wana_song_i.jpg

מאיה בוסקילה בוחרת לשיר את "If I Were a Boy" של Beyonce. איתי לוי מתנצל על כך שהוא נאלץ לשפוט אותה. זה מאד יפה שהיא מתחילה בקטן ועושה את השיר שלה! הקהל קצת הורס עם מחיאות כפיים לא לפי הקצב. היא פותחת מבערים בפיזמון. היא בוחרת שירים שיאפשרו לה את הדרמה שהיא אוהבת, והיא עושה את זה טוב. הבעיה היחידה היא שאתה לא בטוח שהיא מחוברת למילים ולשיר, ולא לדרמה ולשואו. עם "אדום" מאסף בלבד, היא מסיימת עם 81%. מאיה עולה לשלב הבא. אסף מציין שזה היה עמוס מניירות וצעצועים. איתי לוי מציין כי זה היה טוב מביונסה, חמוד.

next_star6_21_03_maya_song_i.jpg

דו הקרב הבא הוא בין שחף לבין קלרה סבג.

next_star6_21_04_da_shahaf_b

שחף בוחר לשיר את "Deja Vu" של Beyonce. הוא מתחיל את השיר על גרם מדרגות ונועל עקבים. You go! מצטרפות אליו שתי רקדניות והם רוקדים בתיאום. מרגע שמתחיל הפיזמון, הווקל נהיה מאד חלש. נדמה שהוא מתעכב על הכוראוגרפיה ופחות על הקול שלו. וחבל, זה לא מהשירים המסובכים של ביונסה והיה ראוי להתאמץ מעט יותר. מאד flat. עם "אדום" מאסף בלבד, הוא מסיים עם 60%. שירי חושבת שזה היה מרהיב, הראל חושב שזה היה אמיץ, איתי חושב שהוא היה מדהים. אסף מסכים דווקא איתי…. הוא טוען שווקלית זה היה "מרוח".

next_star6_21_05_shahaf_song_i

קלרה בוחרת לשיר את "Rolling in The Deep" של Adele. השיר מתחיל חלש וגם ממשיך ככה. הפיזמון, שבו היא אמורה לפרוץ מרגיש מעט לחוץ. זה נדמה שהיא חושבת יותר מידי לדייק ואיך לא לטעות, משהו לא זורם בביצוע. היא עוברת את שחף עם תמיכת רוב השופטים, רק הראל ואסף מצביעים "אדום" 76%. הראל טוען שהיה חסר סטייל בשירה ושיש ילדותיות בשירה שלה. איתי מרעיף אליה מחמאות, ומציין כמה שטיקים שהיא צריכה להיפטר מהם.

next_star6_21_06_klara_song_i

דו הקרב הבא הוא בין אושר ביטון לבין ליאור חן.

next_star6_21_07_da_osher_i

ליאור בוחרת לשיר את "Russian Roulette" של Rihanna. היא פותחת את ההופעה ישובה על כיסא עם כיסוי עיניים, לצידה שני רקדנים ושתי רקדניות. שוב, יש חוסר התאמה בין ההופעה הבימתית לבין הכריזמה, שנדמה שלא קיימת שם. ברמה הווקלית היא טובה מאד ועומדת בתווים הגבוהים, למעט כמה רעידות. משהו רגשי לא עובר לקהל ולא ברור אם היא לא מחוברת לשיר או סתם לחוצה. השופטים מתלבטים מה להצביע, ולמעט אסף, שמצביע "אדום", שאר השופטים מחכים עד אחרי הרגע האחרון. יש פער עצום בין איך שהיא מדברת על הבמה עם ביטחון לבין איך שהיא נראית כשהיא מופיעה. איתי, הראל וקרן מצביעים "כחול", שירי מצביעה "אדום" עם מחמאות. היא מסיימת עם 64%.

next_star6_21_08_lior_song_i.jpg

אושר בוחר לשיר את "אסתדר לבד" של אייל גולן. מתפתח ויכוח קטן בין אושר לאיתי. הראשון חושב שהופעה בטברנה היא שכונה, מה שקצת מרגיז את איתי, ובצדק. לאחר מכן, איתי נאלץ להסביר עצמו לשופטים. ההופעה הווקלית היא הטובה של הערב, הוא נראה מצוין ועובר מסך, מצטער שאני חייב לציין זאת, אבל זה מאד בולט. יש לו כריזמה בימתית בלתי ניתנת לערעור. הוא מעלה את איתי על השולחן כשהמסך מורם. הוא מסיים עם 87% ו"כחול" מכל השופטים. אושר עולה לשלב הבא, בעוד ליאור מועמדת להדחה.

next_star6_21_09_osher_song_i

להלן התוצאות של שלב הדו קרב הראשון עד כה:

  1. אושר ביטון – 87%
  2. מאיה בוסקילה – 81%
  3. קלרה סבג – 73%
    ——————————-
    Wanna Wanna – 68%
    ליאור חן – 64%
    שחף – 60%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן

תכנית 22 נפתחת בדו קרב של נעמה גלי כהן לבין דניאל ברזילי. מאחר ומדובר בשני מתמודדי "כוכב נולד" לשעבר, מביאים את צדי צרפתי לשיחה בעמדת המנחים.

the_next_star6_22_01_da_et_hayariv_i

נעמה בוחרת לשיר את "Rockabye" של Clean Bandit ft Anne-Marie and Sean Paul. אני חושב שזה שיר מאד רפטטיבי, אבל השאלה היא איזה ביצוע היא תתן. אסי מזהה שהקול קפץ בכניסה לפיזמון. קרן חושבת שהביצוע לא חזק וגם הראל מסתייג. זה נחמד, במיוחד שמדובר בשיר גרוע במיוחד, אבל זה לא עובד. היא לא משכנעת. היא אמנם בעלת יכולות, אבל זה פשוט חסר קסם. איתי והראל מצביעים "אדום" והיא מסיימת עם 64%. צדי טוען שיש סוג של מאמץ. איתי מציין שהיה חסר לו כוח בהופעה.

the_next_star6_22_02_naama_i

דניאל בוחר לשיר את "איש של לילה" של רוני דלומי, המתמודדת שניצחה בעונת "כוכב נולד" שבה השתתף. בהופעה הזו יש את מה שהיה חסר בהופעה של נעמה: כריזמה והרבה חיבור רגשי. הוא נותן ביצוע טוב מהביצוע המקורי ומצליח לסחוף את הקהל והשופטים בלי שטיקים בימתיים. הוא מצליח להרים את המסך, בלי ששני השופטים האחרונים הצביעו. אסף מצביע "אדום". איתי חושב שזה לא התפוצץ, אבל מצביע כחול, ודניאל מסיים עם 80%. איתי מציין שהוא רוצה לראות אמן שהוא יוכל לראות אותו שעה שלמה על הבמה, וזוכה לגיחוך מהשופטים על כך ששיר אירוויזיון הוא רק 3 דקות. אני לגמרי מבין מה הוא אומר ומסכים עמו.

the_next_star6_22_03_daniel_i

דו הקרב הבא הוא בין שפיטה לבין תאי.

the_next_star6_22_04_tai_shafita_i

שפיטה שרה את "Can't Stop the Feeling" של Justin Timberlake. אני מתחיל להתחמם ביחס שלי אליה. יש בה משהו שובה, למרות כל הבעייתיות בלעשות חיקוי של זמרת ערביה. איזו בחירה מעניינת של שיר. היא עושה ממנו שיר ערבי. קולית היא נשמעת מצוין, וההופעה הבימתית עם 4 רקדנים עטויי רעלות זה קטע. היא חותכת לשיר "Sexyback" באמצע, וזה מגניב. איתי והראל מצביעים "אדום", והיא מסיימת עם 49%. הביקורת של איתי מעט דו-קוטבית ומציינת מחמאות לצד חוסר התאמה לאירוויזיון לטעמו.

the_next_star6_22_05_shefita_i

תאי בוחרת לשיר את "Radioactive" של Imagine Dragons. זה שיר שהוא להיט ענק. הבחירה בו חכמה, כי הוא המנוני מאד, שלא לומר אירוויזיוני. היא יודעת בדיוק מה היא רוצה להראות לקהל ולשופטים ובאיזה שלב. היא נעה על הבמה בביטחון. עם תחילת הפיזמון השני, המסך עולה, כאשר רק אסף הצביע בעדה. כל השופטים מצטרפים והיא מסיימת עם 89%!

the_next_star6_22_06_tai_i

דו הקרב הבא הוא בין קובי מרימי לבין ליאת אליהו.

the_next_star6_22_07_kobi_liat_i

קובי בוחר לשיר את "Mad World" של Tears for Fears. הוא מופיע בחליפת טוקסידו נעליים ורודות. מאחוריו וידאוארט של קרוסלה וארבעה רקדנים בתלבושות קרקס. זה מאד דרמטי, ברודווי סטייל, אבל אני חושש שהסגנון הזה יתיש את הצופים והשופטים לאורך זמן. הוא יצטרך למכור בלדה אחר בלדה עד הגמר. ושוב, הכל שם, הקול, הכריזמה והרגש, כמה רגש. אסף והראל מצביעים "אדום" כל השאר מצביעים "כחול". הראל חושב שזה תיאטרלי מידי, אסף חושב שהוא הוציא את כל הכיף מהשיר. הוא מסיים עם 57%.

the_next_star6_22_08_kobi_i

ליאת בוחרת לשיר את "Stone Cold" של Demi Lovato. זו בלדת פופ דרמטית. היא לא רק מאנפפת, כמו שקרן מציינת, גם הויברטו שלה מוזר מאד. הביצוע לא אחיד ברמה הווקלית וההופעה כולה פשוט לא מעניינת מספיק. קרן הראשונה להצביע "אדום", ואחריה שאר השופטים. ליאת מסיימת את השיר בזיופים מאד מורגשים. אסף מצביע "כחול", אבל שירי נאלצת להכריע ומצביעה "אדום". ליאת מסיימת עם 51% וקובי עובר לשלב הבא. אסף חושב שיש לה חוט שדרה אמנותי.

the_next_star6_22_09_liat_i.jpg

להלן התוצאות של שלב הדו קרב הראשון עד כה:

  1. תאי – 89%
  2. אושר ביטון – 87%
  3. מאיה בוסקילה – 81%
  4. דניאל ברזילי – 80%
  5. קלרה סבג – 73%
  6. קוב מרימי – 57%
    ——————————-
    Wanna Wanna – 68%
    ליאור חן – 64%
    נעמה גלי כהן – 64%
    שחף – 60%
    ליאת אליהו – 51%
    שפיטה – 49%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

תכנית 23 נפתחת בדו קרב של אברהם דה קרבליו מול כיתריה.

the_next_star6_23_01_kitria_vs_avraham_i

אברהם בוחר לשיר את "Viva la Vida" של Coldplay. בחירה מזעזעת של שיר, אבל קרן רוצה לראות אותו לא יושב על הפסנתר. הוא מנגן על קלידים בעודו עומד, תוך שהוא אוחז במיקרופון. הוא מתחיל לנוע על הבמה ומוכיח כריזמה בלתי נגמרת. ווקלית זה טוב, אך פחות טוב ממה שציפיתי. יש לו קול מטורף, לחלוטין הפייבוריט שלי לתל-אביב. קרן ואיתי מצביעים "אדום". עם תמיכת שאר השופטים הוא מסיים עם 66%. קרן אומרת שהיא לא מתחברת לאומנות שלו. עכשיו תראי אותו זוכה בתחרות!

the_next_star6_23_02_avraham_song_i

כיתריה בוחרת לשיר את "The Way You Are" של Bruno Mars. היא באמת מצוינת. היא לא אברהם, אבל היא מצוינת. אני אשקר אם אומר שהיא מרגשת אותי. היא פרפורמרית מצוינת, אבל משהו שם לא עובר את הטכני, לפחות עבורי. מאד אופתע אם היא לא תגיע לגמר. כל השופטים מצביעים לה "כחול", למעט אסף, שחושב שהביצוע לא היה נקי. היא מסיימת עם 83% ועם מקום בשלב הבא.

the_next_star6_23_03_kitria_song_i

דו הקרב הבא הוא של עופרי כלפון מול ניתאי טוויטו.

the_next_star6_23_04_nitai_vs_ofri_i

ניתאי בוחר לשיר את "Sorry" של Justin Bieber. הוא מתחיל באקפלה מרשימה מאד וממשיך את הבתים קצת באנרגיה נמוכה. בפיזמון מצטרפים אליו רקדנים, אבל הוא לא ממש רוקד. קרן מצביעה "אדום" וטוענת לשעמום, שירי טוענת כי השיר קטן מידי עליו. השופטים חלוקים בדעתם. אסף מצטרף לקרן, בעוד הראל ואיתי מצטרפים לשירי. ניתאי מסיים עם 68%.

the_next_star6_23_05_nitai_song_i

עופרי בוחרת לשיר את "תוכו רצוף אהבה" של ישי ריבו. זה קלישאת שירי סינגר-סונגרייטרים ישראלית, מבחינת המלודיה וסגנון השירה, אבל מרגש ברמת המילים, למי שמתחבר לתוכן הדתי. היא לובשת חליפת מכנסיים שחורה נוצצת, אחת השיקיות שראיתי. זה מאד ישראלינה, בלדה אקוסטית מרגשת של זמרת עם קול מעט מחוספס. אני רואה אותה כאחת המתמודדות שיותר סביר שיהפכו לאמניות מקליטות אחרי התכנית. כל השופטים מצביעים בעדה, היא מגיעה ל-90% ותופסת מקום בשלב הבא.

the_next_star6_23_06_ofri_song_i

דו הקרב הבא הוא של נווה מדמון מול דניאל מזוז.

the_next_star6_23_07_neve_vs_daniel_i

נווה בוחר לשיר את "Never Forget You" של Zara Larsson ו-MNEK. להיט עכשווי יחסית, שלא בטוח שבני גילי ומעלה מכירים… השיר מאפשר לצאת בברייק של ריקוד במהלך הפיזמון, כשאליו מתלווים שני רקדנים. חלק מהשופטים מזהים שהוא מזייף מעט. קרן מחליטה להצביע אדום, ואחריה אסף. הראל תומך בו, אך קרן מנסה ללחוץ להצביע נגדו (?). איתי טוען שהוא מתאים לאירוויזיון ומצביע "כחול", בעוד שירי מצביעה "אדום". נווה מסיים עם 53%. אסף טוען שהוא לא הצליח להסתיר את המאמץ.

the_next_star6_23_08_neve_song_i

דניאל מחליטה לשיר את "Earth Song" של Michael Jackson. אליה מצטרפים להקת מלווים, שיחליפו את להקת הגוספל במקור…. היא נותנת הופעה ווקלית בוגרת עם דיוקים מרשימים, ומגיעה לגבוהים ללא בעיה. אסף, שירי, איתי והראל לא מתרשמים ומצביעים "אדום", בעוד קרן ממתינה לאחר סיום השיר ומחליטה בסוף להצביע בעדה. דניאל מסיימת עם 54% ועולה לשלב הבא. נווה מועמד להדחה.

the_next_star6_23_09_daniel_song_i

דו הקרב הבא הוא של נאור כהן מול להקת שלווה.

the_next_star6_23_10_shalva_vs-naor_i

להקת שלווה בוחרים לשיר את "The Sound of Silence" של Simon & Garfunkel. חתיכת קלאסיקה! ההרמוניות הקולות של אנהאל ודינה הוא יהפהפה, אבל אני מודה שלא התרגשתי מהביצוע, שהיה לי מאד flat וקצת שירה בציבור ופחות הופעה כובשת. אני כנראה במיעוט, כי הקהל והשופטים כולם תומכים בהם. הם מסיימים עם 95% די מדהימים.

the_next_star6_23_11_shalva_song_i

נאור בוחר לשיר את "שתיים בלילה" של משה פרץ. מלווה אותו וידאוארט של אורות אדומים, שתורמים לאווירה. הסיכוי שלו להגיע אפילו קרוב להישג של שלווה לא קיים. הקהל מצביע לאיטו. השיר הוא בלדה קיטשית ומיושנת, ולא בטוח שהבחירה בשיר דלוח כזה סייעה לו. לקראת סוף השיר הוא עולה בחצי טון וממש נותן את הנשמה בביצוע. קרן ואסף מצביעים "אדום", ונאור מסיים עם 64%.

frame_orig_15477042712182ce49ea4a2358610VgnVCM2000002a0c10acRCRDTB-Pictures-RegularArticlePicture.jpg

להלן התוצאות של שלב הדו קרב הראשון:

  1. שלווה – 95%
  2. עופרי כלפון – 90%
  3. תאי – 89%
  4. אושר ביטון – 87%
  5. כיתריה – 83%
  6. מאיה בוסקילה – 81%
  7. דניאל ברזילי – 80%
  8. קלרה סבג – 73%
  9. קוב מרימי – 57%
  10. דניאל מזוז – 54%
    ——————————-
    Wanna Wanna – 68%
    ניתאי טוויטו – 68%
    אברהם דה קרבליו – 66%
    ליאור חן – 64%
    נעמה גלי כהן – 64%
    נאור כהן – 64%
    שחף – 60%
    נווה מדמון – 53%
    ליאת אליהו – 51%
    שפיטה – 49%

השופטים מחליטים מי מעשרת המועמדים להדחה ימשיכו בתחרות, והם בוחרים באברהם דה קרבליו ובשפיטה.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

קבלו את 12 הגדולים, אשר אחד מהם יהיה לנציג ישראל באירוויזיון 2019 בתל-אביב:
collage (5)

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.