2019: יוון – Katerine Duska תייצג את המדינה באירוויזיון

אחרי שבועות של שמועות לא מאושרות, רשות השידור של יוון אישרה בשבוע שעבר את זהות הנציגה לאירוויזיון. לאחר פרישת שתי חברות התקליטים הגדולות במדינה מההליך, נאלצה המדינה לבחור באמנית אינדי. ייתכן שהכל לטובה… כיצד Tamta שיבשה את הליך הבחירה ביוון? וגם קצת פרטים על השיר וכותביו.

המבצעת
Katerine Duska נולדה במונטריאל, קוויבק, קנדה, וכיום חיה באתונה, יוון. ב-2015 הוציאה את אלבום הבכורה שלה "Embodiment". ב-2018 העלתה מופע של שירים שכתבה ואשר הולחנו על ידי המוזיקאי השבדי Albin Lee Meldau.

השיר
השיר טרם נחשף, אך לפי הדיווחים השיר נכתב על ידי Katerine עצמה ועל ידי מוזיקאי האינדי היווני-בריטי, Leon of Athens. על פי האתר Eurovision Fun, השיר הוא בלדה אירופאית עכשווית. הסגנון של Katerine הוא אינדי-פופ וניאו-Soul.

לפני מספר חודשים פורסם כי Tamta במגעים לייצג את יוון בתחרות, אך על פי השמועות העדיפה את ההצעה שהגיעה מהטלוויזיה הקפריסאית. מספר אמנים נפגשו אז עם נציגי ERT, רשות השידור היוונית, אך האחרונים לא הצליחו לסגור את הייצוג מול אף אמן. בחודש שעבר פורסם כי שתי חברות התקליטים הגדולות ביוון לא יקחו חלק בהליך ולא ישלחו אמנים מטעמם לייצג את המדינה בתחרות. MINOS EMI תימנע מכך מאחר ו-Tamta, נציגת קפריסין, חתומה אצלם והם לא ירצו ליצור תחרות בין שני אמנים שלהם. PANIK יימנעו מכך מאחר והחברה בבעלותו של בן הזוג של Tamta… שמה של Marietta Fafouti עלה אז כנציגה פוטנציאלית, אך באמצע החודש נמסר כי ERT הציעו את הייצוג ל-Katerine Duska והיא הסכימה. חילוקי דעות פיננסיים עיכבו את פרסום ההחלטה עד כה.

השיר "Fire Away", שהוציאה Katerine Duska לפני כשנתיים:

בשנה שעברה נכשלה יוון מלעלות לגמר האירוויזיון. Yianna Terzi שרה את "Oniro mou" וסיימה רק במקום ה-14 בחצי הגמר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.