2020: מקדוניה – Vasil נבחר לייצג את המדינה

מקדוניה דובקת בבחירה פנימית, והפעם בר המזל הוא Vasil. לצד טענות על נפוטיזם בבחירה, המדינה מקווה לשחזר את ההישג המרשים מהשנה שעברה ולהיכנס גם השנה לטופ 10. וגם קצת על Vasil, שסיפורו מתפרש על מספר מדינות ושניסה בעבר לייצג את מקדוניה באירוויזיון, ללא הצלחה.

המבצע
Vasil הוא שם הבמה של Vasil Garvanliev. הוא נולד ב-1984, בסטרומיצה, יוגוסלביה, היום מקדוניה. הוא התפרסם לראשונה בגיל 7, בפסטיבל שירי הילדים עם השיר "Marionka", אשר הפך לשיר פופולרי במדינה. בגיל 10 עבר עם משפחתו לארצות הברית. בגיל 17 משפחתו גורשה מארה"ב ועברה למילאנו, איטליה. הוא למד בקונסרבטיון המלכותי בטורונטו, קנדה, במלגה מלאה. ב-2007 התמודד בקדם המקדוני וסיים במקום ה-13 מבין 15 מתמודדים עם השיר "Pomogni Mi". ב-2018 חזר לעיר הולדתו במקדוניה. ב-2019 היה זמר הליווי של נציגת מקדוניה, Tamara Todevska, באירוויזיון שנערך בתל אביב.
כבר בנובמבר דווח בבלוג כי Vasil נבחר כנציג. בסוף אותו החודש פרסם ראש ממשלת מקדוניה פוסט מפרגן ל-Vasil, לאחר שנכח בהופעתו. גם על כך דווח בבלוג תוך ציון הידיעה שבמקדוניה נציג המדינה תמיד קשור בדרך זו או אחרת למפלגת השלטון, מה שנותן לציוץ של ראש ממשלת מקדוניה משמעות.

השיר
טרם פורסמו פרטים לגבי השיר, אך חובבים מעריכים כי מאחר ומקדוניה מעוניינת לשחזר את הצלחתה מהשנה שעברה, גם השנה יהיו מעורבים בכתיבת השיר המוזיקאים Darko Dimitrov, Robert Bilbilov ו-Lazar Cvetkoski. שוב, מדובר בניחוש מושכל בלבד.

הסינגל האחרון של Vasil, שנקרא "Patuvam", שוחרר באוקטובר 2019:

ב-2019 ייצגה את מקדוניה Tamara Todevska עם השיר "Proud", וסיימה במקום השביעי, מיקום שיא עבור המדינה:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.