2019: המדריך המהיר לחצי גמר 1

הערב, ה-14/05, ייערך חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2019. להלן המדריך המהיר, הזריז והמקוצר למי שמתכוון לצפות הערב בתחרות:

המיקום: אקספו תל אביב, תל אביב, ישראל.
מנחים: ארז טל, בר רפאלי, לוסי איוב ואסי עזר.
מה בתכנית הערב? 17 מדינות, מתוך 41 המדינות המתחרות השנה, יתמודדו הערב בחצי הגמר. בסוף הערב יוכרזו 10 המדינות אשר קיבלו את מספר הניקוד הרב ביותר, כאשר הצבעת הקהל בבית מהווה 50% מסך הניקוד. בנוסף, לכל מדינה צוות שופטים המונה 5 אנשים מתעשיית המוזיקה והבידור המקומית. הצבעת השופטים מהווה את 50% הנותרים מסך הניקוד.
מופע הפתיחה יכלול את נטע ברזילי בביצוע לזוכה אירוויזיון 2018, "Toy". לאחר שכל 17 השירים המתמודדים יופיעו, דנה אינטרנשיונל, זוכת אירוויזיון 1998 תבצע את "Just The Way You Are" של Bruno Mars. שלושת השירים של צרפת, ספרד וישראל, שממוקמים אוטומטית בגמר יוצגו הערב.
מי מצביע הערב? המדינות המצביעות הן 17 המדינות המשתתפות הערב + ספרד, צרפת וישראל, אשר מיקומן בגמר מובטח. ספרד וצרפת הן חלק מ-5 המדינות המממנות של התחרות, ולכן מעפילות אוטומטית לגמר. ישראל היא המדינה המארחת. כל המדינות המשתתפות הערב נקבעו על פי הגרלה. נערכה גם הגרלה לקביעת מי מהמעפילות האוטומטיות תצביע הערב.
קצת טריוויה: רוב השירים יבוצעו באנגלית, למעט שיר בסלובנית, הונגרית, סרבית, גאורגית, איסלנדית ופורטוגלית. השיר הפולני כולל פיזמון בפולנית, השן הסן מרינאי יכלול שורה בטורקית, השיר הגאורגי כולל שורה באבחזית. הערב יתחרו 5 זמרות, 6 זמרים ו-6 הרכבים.

המדינות המתמודדות (לפי סדר הופעתן)*:

סיכויי ההעפלה לגמר חושבו כממוצע היחס הדצימלי של 2 אתרי הימורים מובילים: William Hill ו-Paddy Power.

01. cyprus קפריסין
מי? Tamta, זמרת יווניה ילידת טבליסי, בירת גאורגיה. סיימה במקום השני ב-Super Idol Greece ב-2004. ב-2014 וב-2015 השתתפה כמנטורית ב-X Factor הגאורגי וב-2016-2017 עברה ל-X Factor היווני. השנה חזרה להיות מנטורית בגרסה הגאורגית.
מהו השיר? "Replay" הוא הוא דאנס פופ רקיד, שמח ומרים, אירוויזיוני מאד.
סיכויי העפלה לגמר? כרגע ממוקמת במקום ה-2 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

02. montenegro מונטנגרו
מי? D moll, להקת בנים-בנות המונה 6 זמרים/ות: Tamara Vujačić בת ה-16, Mirela Ljumić בת ב-17 ו-Željko Vukčević בן ה-18 הם ילידי פודגוריצה, Ivana Obradović ו-Emel Franca בני ה-18 הם מ-Bijelo Polje ו-Rizo Feratović הוא מ-Gusinje. הלהקה נוצרה במסגרת בית הספר למוזיקה
מהו השיר? "Heaven" הוא בלדת פופ קיטשית מאד, בלדת להקת בנים טיפוסית, אבל לא מודרנית בסגנון One Direction, אלא יותר אולד סקול שמאלץ עם השפעות של מוזיקת Soul.
סיכויי העפלה לגמר? כרגע ממוקמם במקום ה-17 והאחרון בסיכויים לההעפלה. השיר גם מוקם שני בסדר ההשמעה, מיקום שבאופן מסורתי ידוע כבעייתי מאד.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

03. finland פינלנד
מי? Darude feat. Sebastian Rejman. הדיג'יי Darude הוא אחד האמנים הפינים המוכרים בעולם. בשנת 2000 חווה הצלחה בינלאומית עם הטראק "Sandstorm". הזמר Sebastian Rejman הוא מוזיקאי, שחקן ומנחה, חבר להקת The Giant Leap ו-Sebastian & The 4th Line Band.
מהו השיר? "Look Away", הוא האוס-פופ היישר מסוף הניינטיז. שיר מרים, פשוט מבחינה מלודית ובעל הפקה לא יומרנית, אך גם לא לחלוטין ממוחזרת.
סיכויי העפלה לגמר? כרגע ממוקמים במקום ה-16 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

04. poland פולין
מי? Tulia הן הרכב ווקלי, הכולל את Joanna Sinkiewicz, Dominika Siepka, Patrycja Nowicka ו-Tulia Biczak, אשר הוקם ב-2017 ב-Szczecin.
מהו השיר? "Fire of Love (Pali się)" הוא פולקלור פולני מודרני, במקצב מידטמפו עם הפקת רוק, שהפכה להיות מזוהה עם הלהקה.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקמות כעת במקום ה-11 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

05. slovenia סלובניה
מי? Zala Kralj & Gašper Šantl
מהו השיר? "Sebi", בסלובנית "לעצמך",  הוא טריפ-הופ/דאון טמפו אמביינטי וקסום. סגנון שלא שומעים באירוויזיון תכופות. אינדי-פופ המשלב בין האקוסטי לאלקטרוני. ההפקה עדינה ואמביינטית. הקול של זאלה נמוך ומכשף. הסלובנית נשמעת נפלא. זה נשמע כמו שיר אורגני, שלא נכתב במיוחד בשביל האירוויזיון.
סיכויי העפלה לגמר? הצמד ממוקם במקום ה-8 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

06. czech_republic צ'כיה
מי? Lake Malawi היא להקת פופ אינדי מ-Třinec, צ'כיה, אשר נוסדה ב-2013.
מהו השיר? "Friend of a Friend" מתחיל כמידטמפו פופ-רוק ובפיזמון הופך לאלקטרופופ-פאנק חביב מאד. כשהסולן עובר לספוקן וורד הוא מאמץ לעצמו מבטא בריטי. שיר קליל, האווירה בשיר היא אוורירית ואווירית, שיר אהבה אסקפיסטי, אמביינט עם מעט Fאנק, המנותק מהזמן ומהמקום.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-7 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

07. hungary הונגריה
מי? Joci Pápai, זמר ומוזיקאי יליד טטה, הונגריה. ב-2005 השתתף באיידול ההונגרי והודח בשלבים הראשונים של התכנית. בשנת 2017 ניצח בקדם ההונגרי וייצג את הונגריה באירוויזיון באוקראינה. את התחרות סיים במקום ה-8 עם השיר "Origo".
מהו השיר? "Az én apám", בהונגרית "אבא שלי", הוא בלדת פופ שמתחילה כאקוסטית וממשיכה עם מעט קישוטים אלקטרוניים בהשפעה אתנית-צוענית. הפיזמון פריך ועגול, אמוציונלי ועצוב.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקם במקום ה-6 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

08. belarus בלרוס
מי? ZENA, נולדה ב-2002 במינסק, בלרוס, מה שהופך אותה לצעירת המשתתפות השנה. ב-2017 הגיעה למקום השלישי ב-Fabrika Zvyozd, הגרסה הרוסית ל-Star Factory. ב-2018 הייתה אחת המנחות של אירוויזיון ג'וניור, אשר התקים במינסק.
מהו השיר? "Like It" הוא אלקטרופופ קצבי עם השפעות של מוזיקה שחורה.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-15 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

09. serbia סרביה
מי? Nevena Božović, ילידת מיטרוביצה, קוסובו, אז חלק מסרביה ומונטנגרו. ב-2007 ייצגה את סרביה באירוויזיון ג'וניור עם השיר "Piši mi" וסיימה במקום השלישי. ב-2013 זכתה לפרסום כאשר סיימה שנייה בתחרות "Prvi glas Srbije", הגרסה הסרבית ל-"The Voice". ביחד עם שתי מתמודדות אחרות בתחרות הקימו את השלישייה Moje 3, אשר ייצגה את המדינה באירוויזיון 2013. השיר "Ljubav je svuda" נכשל מלעלות לגמר, אך Božović הייתה לאמנית הראשונה בהיסטוריה שהתחרתה הן באירוויזיון ג'וניור והן באירוויזיון.
מהו השיר? "Kruna", בסרבית "כתר", הוא בלדה דרמטית, רדיו פרנדלית מאד, אך לא במובן מודרני.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקמת במקום ה-5 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

10. belgium1 בלגיה
מי? Eliot, נולד ב-2000 במונס, בלגיה. התמודד ב-2018 בעונה השבעית של The Voice הבלגי, הודח מהתחרות לפני חצי הגמר.
מהו השיר? "Wake Up" הוא בלדת אלקטרופופ עם הפקת סינת'פופ ו-Synthwave, אייטיזית מאד, כאשר העיבוד של השיר נשמע בחלקו כמו מוזיקת הנושא של סדרת הנוסטלגיה לאייטיז, "Stranger Things". הבתים משרים אווירה מסתורית ואינטנסיבית, במיוחד עם העיבוד האייטיזי הדרמטי, אך הפיזמון יורד באנרגיה, מעט רפטטיבי ולא מורכב כל כך מלודית. יש השפעות רוק קלות.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-9 בסיכויי ההעפלה לגמר. לפי דעתי, למרות הסיכויים באתרי ההימורים, השיר לא יעפיל לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

11. georgia גאורגיה
מי? Oto Nemsadze יליד גורי, גאורגיה. זכה באיידול הגאורגי ב-2010. אחרי התכנית הקים הרכב ג'אז. ב-2013 התמודד ב-"The Voice" האוקראיני והגיע למקום השני. השנה זכה שוב באיידול הגאורגי, אשר היה ההליך המקדים לבחירת הזמר והשיר לאירוויזיון.
מהו השיר? "Keep on Going" הוא בגאורגית מלאה למרות הכותרת באנגלית. זוהי בלדת רוק דרמטית, המנונית מאד, הכוללת מארש צבאי. הדרמה בה הולכת ונבנית על ידי העיבוד האלקטרוני הקודר לצד הגיטרות החשמליות והתופים, שלהם חלק דומיננטי בשיר. השיר פוליטי מאד ומדבר על אחדות בין העם הגאורגי לעם האבחזי, על רקע השתלטות הרוסים על חבל הארץ אבחזיה.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-14 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

12. au אוסטרליה
מי? Kate Miller-Heidke, ילידת בריסביין, קווינסלנד, אוסטרליה. זמרת סופרן ויוצרת, בעלת השכלה קלאסית.
מהו השיר? "Zero Gravity" הוא אלקטרו-פופ קצבי, שמגביר קצב לקראת הפיזמון, שמפתיע בקולות סופרן ובהפקת Art-Rock.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-3 בסיכויי ההעפלה לגמר, אך מבין שירי חצי הגמר הראשון הוא ממוקם ראשון בסיכויי הזכייה בגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

13. iceland איסלנד
מי? Hatari הם הרכב טכנו ופאנק-רוק המגיע מרייקיאוויק, איסלנד. הלהקה הוקמה ב-2015 כצמד, וכיום היא שלישיה, אשר חבריה הם: Klemens Nikulásson Hannigan, Matthías Tryggvi Haraldsson ו-Einar Hrafn Stefánsson. מגדירים עצמם כ-"הרכב מיצג אמנותי אנטי קפיטליסטי, BDSMאי וטכנואי". זכו לכותרות בישראל לאחר ששחררו הצהרות נגד הכיבוש.
מהו השיר? "Hatrið mun sigra", באיסלנדית "השנאה תנצח", הוא רוק תעשייתי בהפקת טראנס המושר בצרחות גרוניות, החותך בפיזמון לפופ-אמביינט מלודי ומתקתק.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-4 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

14. estonia אסטוניה
מי? Victor Crone, זמר יליד שבדיה.
מהו השיר? "Storm" הוא EDM עכשווי, פופ-האוס, הבנוי לאולמות גדולים, שלא לומר אולם אירוויזיון, בעל מלודיה עגולה Sing Alongאית, עם שימוש נרחב בכלי מיתר ואווירה שמחה ואופטימית. שיר באווירת OneRepublic פוגש את Avicii ז"ל.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם במקום ה-10 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

15.portugal פורטוגל
מי? Conan Osiris, יליד ליסבון, פורטוגל. זמר, יוצר ומעצב גרפי.
מהו השיר? "Telemóveis", "טלפונים סלולריים" בפורטוגלית, הוא נאמבר אקלקטי ומיוחד. שיר המשלב מוזיקת פולקלור פורטוגלית, צלילי אלקטרו וטכנו, צלילים אפריקאיים שורשיים, צלילים ערביים, לטינים, והכל על רקע קולו המסלסל של קונאן.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-12 בסיכויי ההעפלה לגמר. לאחר שנבחר היה אחד הפייבוריטים לזכייה באירוויזיון, אך מאז איבד מומנטום, ועם תחילת החזרות התדרדר עוד יותר בטבלאות ההימורים

מצגת זאת דורשת JavaScript.

16. greece יוון
מי? Katerine Duska היא זמרת ויוצרת שנולדה במונטריאל, קוויבק, קנדה, וכיום חיה באתונה, יוון.
מהו השיר? "Better Love" הוא אינדי-פופ/דרים-פופ, המזכיר מאד את סגנונן של Florance + The Machine ו-Lana Del Rey. הבתים נסמכים על קולה של Duska, הנע בין גרוניות עמוקה לפלצטים מרשימים. יש בשיר השפעות של מוזיקת גוספל, וקולה מלא הנשמה של המבצעת תורם להעביר את השיר ממחוזות הפופ אל עבר המוזיקה השחורה. היא נושאת את השיר אל הפיזמון ההמנוני.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-1 בסיכויי ההעפלה לגמר, אך בסיכויי הזכייה בגמר נמצאת מחוץ לטופ 10, אחרי אוסטרליה ואיסלנד, מחצי הגמר הנוכחי.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

17. san_marino סן מרינו
מי? Serhat, זמר ואיש תקשורת טורקי, יליד איסטנבול, טורקיה.
מהו השיר? "Say Na Na Na" הוא אירופופ דיסקו פשוט למדי ושטוח מוזיקלית. ההרגשה היא רטרואית מאד, דיסקו קיילי מינוגי או Army of Lovers-אי, רק הרבה פחות מתוחכם ומגניב. שלוש דקות של גילטי פלז'ר, שאין לו מקום מחוץ לבועת האירוויזיון. לשיר קצוות של Soul והמנוני מצעדים.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-13 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.