2019: עדכון – 67 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (10-16/03/19):
* 10/03 – israel ישראל: חשיפת השיר.
* 10/03 – malta מלטה: חשיפת השיר.
* 10/03 – armenia ארמניה: חשיפת השיר.

eurovision_heart כללי
* הסקנדל השבועי שייך למשרד הכרטיסים "לאן". בתחילת השבוע דווח על "חשש לאי סדרים ופגמים" במכירת הכרטיסים לאירווייזיון 2019. תאגיד השידור כאן הורה להפסיק את הליך המכירה, לאחר שעלה "החשד כי מאות כרטיסים נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור". מקור בין האישים המעורבים גם מנחי האירוויזיון המתקרב, ארז טל ואסי עזר. מקור. מאוחר יותר דווח כי כרטיסים אלו בוטלו ויוצעו לציבור הרחב. מקור.
* ביום ראשון הקרוב ייערך כנס ראשי המשלחות של אירוויזיון 2019. מקור.
* ה-EBU מכיר בשינוי השם של "מקדוניה" ל"צפון מקדוניה". מקור.

austria אוסטריה
על פי השמועות, "Limits", שנבחר לייצג את המדינה באירוויזיון, הוא למעשה השיר שהוועדה דחתה מראש, ולא השיר השני, אשר בגינו שוכנעה הוועדה לבחור ב-PAENDA.

ukraine  אוקראינה
לפי Andriy Danylko, שופט הקדם האוקראיני, הלא הוא ווקה סדוצ'קה, מארגני הקדם טעו שלא חשבו על עניין ההופעות ברוסיה טרם הקדם. הוא אמר שהעובדה שזה עלה בהופעות החיות ולא לפני נראה כמו משפט בשידור חי, מה שגרם לו אי נוחות. הוא אישר כי החוזה שלו ב-2007 היה זהה לזה שקיבלה Maruv, רק שלא כלל את עניין ביטול ההופעות ברוסיה. לדבריו מדובר בסעיף רלבנטי והוא לא רואה בו בעיה. לדעתו Freedom Jazz דחו את ההצעה כי אין להם כסף לנסיעה לישראל וכל מה שכרוך בה. הוא חושב ש-KAZKA סירבו כי לא רצו שיחשבו שכל הסיטואציה פוברקה כדי שהם יוכלו להיות הנציגים לתל אביב. הוא עצמו אינו מעוניין לקחת חלק בתחרות.

ireland אירלנד
אחרי שפורסמה זהות הנציגה האירית לאירוויזיון, נערכה הפגנה במדינה כנגד השתתפות אירלנד באירוויזיון, כאקט של סולדיריות עם הפלסטינים:

albania אלבניה
הצצה נוספת לשיר האלבני לאירוויזיון בגרסתו החדשה:

הגרסה החדשה הייתה צפויה להתפרסם היום, אך נדחתה למועד מאוחר יותר.

armenia ארמניה
שם השיר הארמני לאירוויזיון הוא "Walking Out". נמסר כי מלחין השיר הוא Lost Capital, ולא Artem Valter כפי שנמסר בשבוע שעבר. פורסם טיזר לשיר:

germany גרמניה
לראשונה מאז 2003, השיר הגרמני לאירוויזיון לא נכנס למצעד השבועי מיד לאחר בחירתו.

denmark דנמרק
הקדם הדני זכה ל-1,324,000 צופים, מה שהופך אותנו למשדר השני הנצפה ביותר השבוע בטלוויזיה הדנית, כמו גם הקדם הכי פחות נצפה במדינה מאז 2008.

hungary הונגריה
השיר יעבור שינויים קלים בעיבוד עבור גרסת האירוויזיון.

israel ישראל
פורסם טיזר לשיר הישראלי לאירוויזיון, "Home", אשר ייחשף בראשון בערב:

lithuania ליטא
Jurgis DID, אשר סיים בדואט עם אשתו Erica Jennings במקום הרביעי בקדם המקומי, התלונן על הקונספט של הקדם. לדבריו שירים של כותבים זרים מקבלים יותר נקודות משירים מקומיים. הוא התלונן שהשופטים מעריכים שירים מסוימים ואז מנקדים אותם מאד נמוך, והתלונן כי הניקוד מהקהל מובא רק באמצעות הטלווטינג. לדבריו הוא לא יחזור לקדם בעתיד. מקור.

moldova מולדובה
מתמודדים שונים העלו טענות בדבר פייבוריטיזם וחוסר הוגנות בקדם המקומי: בן הזוג של Vera Țurcanu, אשר התמודדה בקדם טוען כי הקדם היה מכור ל-Anna Odobescu וכי חלק מהמתמודדים היו מודעים לכך כבר מינואר. לדבריו הוא גייס מאות אנשים שהצביעו בערב ל-Vera, והם אף קיבלו הודעה שהצבעתם התקבלה, אך מספר ההצבעות הסופי היה נמוך מכמות האנשים שהוא יודע שהצביעו. מנגד הועלו טענות נגד Vera Țurcanu עצמה, כי היא פיברקה את התקלה שהייתה לה באזנייה כדי שיתנו לה להופיע שוב בסוף הערב.

montenegro מונטנגרו
מחר יפורסם הקליפ הרשמי של השיר, אשר יכלול את הגרסה החדשה לשיר.

malta מלטה
השיר ייחשף ביום ראשון ב-18:00 שעון מרכז אירופה.
מתחזקות ההערכות כי השיר שתשיר Michela Pace באירוויזיון הוא "Colors" של Symphonix, אשר נכתב והוקלט במקור על ידי Poli Genova ונשלח לבחירה הבולגרית הפנימית ב-2017 וב-2018.

ofr-g_j_jfw

fyr_macedonia מקדוניה
מדוע השיר המקדוני יתפרסם היום? להלן התשובה:

norway נורבגיה
961,000 צפו בקדם המקומי, נתון הצפייה הנמוך לקדם מקומי מאז 2013.

spain ספרד
יצא הקליפ הרשמי של השיר הספרדי, "La Venda", הכולל את הגרסה החדשה של השיר:

serbia סרביה
בגמר הקדם המקומי צפו רק 500,000 אנשים.
מסתבר כי השיר "Do 100" נכתב על ידי Sanja Ilic עבור Balkaniaka, אך הם סירבו להתמודד שנה שנייה ברציפות. ייתכן והם יחזרו עם שיר פרי עטו בשנה הבאה. מקור.

portugal פורטוגל
נציג פורטוגל לאירוויזיון זוכה לתמיכה ממקור לא צפוי:

finland פינלנד
הקדם המקומי זכה לאחוזי צפייה נמוכים מאד – רק 358,000 איש צפו בתחרות השנה.

czech_republic צ'כיה
פורסם הקליפ הרשמי של השיר הצ'כי לאירוויזיון:

romania רומניה
פורסם טיזר מהקליפ של השיר הרומני לאירוויזיון:

russia רוסיה
השיר הרוסי לאירוויזיון צפוי להיחשף מחר. שמו הוא ככל הנראה "Story" או "Cry".
wmyvhlrebx8

sweden שבדיה
לפי טבלאות ההימורים בעל הסיכויים הרבים ביותר לזכות מחר הוא John Lundvik עם יחס דצימלי של 1.33, אחריו Hanna Ferm & LIAMOO עם יחס של 7.5 ו-Bishara, Anna Bergendahl ו-Wiktoria עם יחס של 12. כל השאר הרחק מאחור.
במופע הביניים יופיעו ביחד Charlotte Perrelli ו-Dana International. הן ישירו ביחד שיר בשם "Diva to Diva", שיר של A Fredrik Kempe עם מילים חדשות.
Krista Siegfrids, נציגת פינלנד 2013, תעניק את הנקודות מצוות השיפוט הפיני, בעוד דנה אינטרנשיונל, זוכת אירוויזיון 1998 ונציגת ישראל ב-2011, תעניק את הנקודות מצוות השיפוט הישראלי.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.