2019: ספרד – סיקור Operación Triunfo רטרואקטיבי, חלק 3

בתחילתה של גאלה 6, אנחנו עם 12 מועמדים במרוץ: 8 זמרות ו-4 זמרים.

גאלה 6
התכנית נפתחת בהופעה של 12 משתתפי התכנית, מבצעים השיר "Vivir así es morir de amor" של Camilo Sesto, בלדת דיסקו סבנטיזית וקאמפית. השופט האורח השבוע הוא Carlos Jean.

פותחים את התחרות בהופעות של המועמדים להדחה. ראשון עולה Damion המנומנם, המבצע את "God's Plan" של Drake. הוא מציג גרסה מסורסת של הלהיט העכשווי, אך מאחר ודרייק הוא מלכתחילה ונילה, לא ברור מה הרעיון בגרסה הזו. כמו שציינתי, הוא מנומנם ופרפורמר לא מלהיב בלשון המעטה. הכל נראה ונשמע כמו One note.

המועמדת הבאה להדחה, Marta, עולה להופיע. היא מבצעת את "Leave Me Alone" של Michael Jackson. היא משתדלת לתת הופעה מלאת אטיטוד ומנסה לתעל איזושהי סקסיות. היא אכן מנסה להיפטר מהבעות הפנים האדישת, שהפכו לסימן ההיכר שלה. היא מבצעת את השיר בצורה טובה, אבל גם הקול שלה נעדר כריזמה והשיר עצמו הוא להיט אייטיזי נשכח ולא מעניין.

הדואט הראשון להערב הוא של Famous ו-María. הם שרים את "1, 2, 3" של Sofía Reyes עם Jason Derulo ו-De La Ghetto. מריה לא מצליחה למכור את השיר, למרות שהיא יודעת לזוז, ובוודאי שיודעת לשיר. זה או שהיא ב-Key הלא נכון או שהיא לא הבינה איך צריך לשיר את השיר. פאמוס נשמע קצת יותר יציב ומצליח להתאים את עצמו לשיר. מריה נשמעת לפרקים כמו זמרת ליווי. יש מאחוריהם הרבה מאד רקדנים וזה גורם למריה להיבלע ברקע.

הביצוע הבא הוא סולו. Sabela זוכה לבצע את "Set Fire to the Rain" של Adele. האם זה גדול עליה? ווקלית אין לה בעיה, אבל היא מתקשה מאד באנגלית. בפיזמון היא נשמעת מעט צועקת, וזה בשילוב האנגלית הרצוצה עלול לשים אותה כמועמדת להדחה. מבחינת סטייל היא נראית מצוין, נראית קלאסית וגם ניכר שמאד נוח לה על הבמה. אבל האנגלית שלה מזעזעת. אי אפשר להבין על מה היא שרה.

הביצוע הבא הוא שוב דואט. Carlos Right ו-Marilia מבצעים את "Lucky" של Jason Mraz ו-Ximena Sariñana. זה שיר קליל, חצי אקוסטי ומחויך. קרלוס מצליח להעביר את כל הקסם שלו על הבמה וגם נשמע מצוין באנגלית. השיר לא דורש ממנו או ממנה מאמץ ווקלי מיוחד. הכימיה ביניהם מצוינת, אבל מריליה מעט לא מורגשת בביצוע הזה, אולי כי היעדר המאמץ הווקלי שם את הדגש על בעל הכריזמה הגדולה יותר, ובמגרש הזה קרלוס לוקח.

הביצוע הבא הוא של Alba Reche. היא מבצעת את "La llorona" של Chavela Vargas המקסיקנית. בלדת פולק אמוציונלית. השיר יושב מצוין על הקול החצי צרוד של אלבה והיא נראית מצוין על הבמה. שוב, הסטייליסטים של התכנית בשעות נוספות. ביצוע מלא רגש של שיר הדורש זאת. היא נותנת את הנשמה על הבמה וזה בקלות יכול להפוך לביצוע הדגל שלה בתחרות. פשוט מצוינת. השיר נגמר בתו גדול והקהל יוצר מגדרו.

הפסקה קלה עם הופעת אורח של Tom Walker בשירו "Leave a light on"

הביצוע הבא הוא דואט של Julia ו-Noelia. הן מבצעות את "Tú y yo volvemos al amor" של Mónica Naranjo. נואליה נראית מצוין לשום שינוי וגם מופיעה מאד טבעי, אבל הבמה שייכת כמו תמיד לחוליה, שתמיד מצליחה לכבוש אותה, בין אם בדואט או בביצוע סולו. השיר הוא בלדה עד מיד-טמפו אמוציונלית. נואליה מאבדת את זה בפיזמון ולא שרה מדויק. חוליה נשמעת טוב, אבל הביצוע כולו נשמע לא מהודק מספיק והרקדנים ברקע רק תורמים לבלאגן.

הדואט האחרון הוא של Miki ו-Natalia. צמד מעניין. הם מבצעים את Shallow" של Lady Gaga ו-Bradley Cooper מסרטם החדש "כוכב נולד". אלו נעלים גדולות להיכנס אליהם, במיוחד בהינתן העובדה שזהו להיט שיצא ממש לא מזמן. נשמע שיש בעיות עם המיקרופון של מיקי , נטליה לעומתו נשמעת מצוין, מדויקת קולית, נראית מצוין. מיקי לא פורץ בשום צורה במהלך הביצוע ומותיר את רוב תשומת הלב על נטליה. היא ממש נכנסת לביצוע ומשדרת אמינות מוזיקלית.

הגיע זמן תוצאות. הקהל הכריע מי משני המועדים להדחה נשאר ומי מודח. Marta זוכה להזדמנות נוספת עם 59% מקולות הקהל, בעוד Damion מסיים את דרכו בתחרות. כמעט ולא נשארו גברים בתחרות.

המנחה מכריז על שלושת המובילים בהצבעת הקהל – Alba Reche, Sabela ו-Famous. למקום הראשון בהצבעת הקהל מגיע Alba Reche ובצדק! היא עוברת לשלב הבא. איך Sabela הגיעה לטופ 3 אני לא מצליח להבין.
השופטים מעבירים לשלב הבא את Marta, Natalia, Carlos Right, Sabela, Famous ו-Julia.
השופטים מעמידים להדחה את María, Marilia, Noelia ו-Miki.
מורי האקדמיה מחליטים להציל מהדחה את Miki.
המתמודדים מצביעים ומחליטים להציל מהדחה את María אחרי תיקו בינה לבין נואליה. האחרונה פורצת בבכי.
מה שאומר שהמועמדות להדחה בתכנית הבאה הן Noelia ו-Marilia.

1541053306_946275_1541053852_noticia_normal
ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

גאלה 7
ברקע הגאלה השביעית, עומדים הפיטורים של אחת מהמאמנות הווקליות ב"אקדמיה", שגרמו למעט רעש בקרב צופי התחרות. אחרי וידאו קצר המראה לנו את ההיסטריה סביב מתמודי התכנית בספרד, המופע החי נפתח עם הופעת 11 משתתפי התכנית הנותרים. הם מבצעים את "Don't Stop Me Now" של Queen. הבנים פותחים את המופע והבנות מצטרפות מיד לאחר מכן. מיקי מתקשה קצת לעמוד בקצב ובכריזמה של פאמוס וקרלוס, למזלו הוא מהזמרים היותר טובים שנותרו. זו בגדול אחת מהופעות הפתיחה הטובות שהיו העונה.

המועמדות להדחה עולות להופיע. ראשונה עולה Marilia עם "María se bebe las calles" של Pasión Vega. לא הייתי מזהה אותה, היא נראית מבוגרת מכפי גילה. הבחירה בשיר שאפתנית, אבל היא מצליחה לעמוד בכל התווים ולמכור דרמה ומלנכוליה ספרדית. ביצוע טוב מאד.

המועמדת השנייה להדחה עולה להופיע. Noelia מבצעת את "Stone Cold" של Demi Lovato. האם זו הבחירה הנכונה בשיר? נואליה מגיעה להדחה אחרי כמה הופעות מאד לא טובות ולא משכנעות והייתה צריכה לעשות בחירה טובה יותר. הביצוע מעט גרוני, ולא אחיד. היא צועקת, ולמרות שניכר שהיא שולטת בקולה, זה קצת יותר מידי. לא חייבים לשלוף את כל הארסנל הווקלי שלך בהופעה אחת.

הבאה בתור היא María, שבוחרת להציג את הצד הרוקיסטי שבה. היא שרה את "Voy en un coche" של Christina y Los Subterráneos הפאנקי. זה שוב, לא מהביצועים הטובים שלה, היא מלאת ביטחון ואנחנו זוכרים שהיא זמרת מצוינת, אבל זה לא שיר טוב או ביצוע מצטיין. היא מאבדת אוויר אחרי הפיזמון הראשון. בפיזמון האחרון היא כבר נכנסת למלוא האווירה הפאנקית. אני מעריך את המאמץ והיציאה מהמסגרת.

המתמודד הבא הוא Famous. הוא מבצע את להיט האירוויזיון "Nobody but You" של Cesár Sampson, השיר שסיים במקום השלישי עבור אוסטריה באירוויזיון 2018. הסטייל שלו מדויק, אבל הווקליות שלו לא מתיישבת לי טוב. הקול שלו נמוך מידי לפרקים. הוא מצוין בגשר, אבל הביצוע הכולל לא מרשים, במיוחד אחרי ששמעתי את הביצוע המקורי כל כך הרבה פעמים. אם אתה מתכוון לבצע את אותו הביצוע של המקור, תדאג להתעלות עליו. אחרת, אל תטרח.

הופעת אורח ראשונה להערב היא של הכוכב האיטלקי Eros Ramazzotti בשיר "Hay vida".

הביצוע הבא הוא דואט. Miki ו-Sabela. הם מבצעים את "No olvidarme de olvidar" של Rosana ו-Carlos Rivera. סאבלה מתעלת הרבה אמוציות בביצוע ולמיקי לוקח זמן להיפתח על הבמה. ניכר כי בדואטים הוא נוטה לתת את הבמה לחצי השני. אחרי שהוא כבר נכנס לשיר בכל הכוח אפשר להכריז על תיקו. לא שיר מרשים במיוחד, אבל ביצוע משביע רצון של שני המתמודדים.

המתמודדת הבאה היא Natalia. היא בוחרת לשיר את "Flames" של David Guetta con Sia. זה שבוע שני שהיא בוחרת בשיר שהוא להיט עכשווי, שוב באנגלית. זה יכול לעבוד מאד לטובתה, כמו בשבוע שעבר. ההופעה הבימתית מרשימה, ומזכירה קצת הופעות מהמלודיפסטיבלן, עם רקדנים שמתנועעים סביבה עם עמודי ניאון. קצת מאתגר לנסות להיכנס לתפקיד של סיה וניכר שזו לא הבחירה הכי חכמה.

המתמודדים הבאים הם Alba Reche ו-Carlos Right. הם שרים בדואט את "Contamíname" של Ana Belén ו-Víctor Manuel. אלבה וקרלוס הם צמד שאינו שווה זה לזו מבחינה קולית. אלבה כצפוי אוכלת את הבמה ומשאירה לקרלוס רק שאריות. הוא נשמע כמו ילד לידה מבחינה קולית, יש לו קול מאד שטחי וחד מימדי. היא לעומתו מצליחה לגנוב את ההצגה גם כשתורו לשיר. היא ממצבת את עצמה יותר ויותר כזוכה הפוטנציאלית של העונה.

הדואט האחרון של הערב הוא של Julia ו-Marta. הן בוחרות לשיר את "Love on Top" של Beyoncé. שיר מאד מאד שאפתני, ועוד באנגלית לא פחות. הן מתהדרות בחבורת רקדנים, שמחקים את הקליפ המקורי. חוליה פותחת מאד חלש עם חוסר דיוקים בולטים. מרתה דווקא מצליחה בחלקים שלה בשיר להיות ב-Key הנכון, בניגוד לחברתה, אבל עדיין לא משכנעת אותי בהיותה כוכבת…. זו ההופעה הגרועה ביותר הערב וההופעה הגרועה ביותר של חוליה מתחילת התחרות…

הופעת אורח שנייה הערב היא של להקת הבנים האמריקאית-לטינית, CNCO בשיריהם "Llegaste tú" ו-"Reggaetón lento (Bailemos)"

הגיע זמן תוצאות. הקהל הכריע מי משני המועדים להדחה נשאר ומי מודח. Marilia זוכה להזדמנות נוספת עם 50.2% מקולות הקהל (!!!!!), בעוד Noelia מסיימת את דרכה בתחרות בהרבה עצב וקריאות אכזבה מהקהל.
המנחה מכריז על שלושת המובילים בהצבעת הקהל – Natalia, Famous ו-Sabela. למקום הראשון בהצבעת הקהל מגיע Famous, והוא עוד עשה זאת עם שיר אירוויזיון, לא פחות.
השופטים מעבירים לשלב הבא את María, Sabela, Marta, Natalia ו-Alba Reche.
השופטים מעמידים להדחה את Miki, Marilia, Carlos Right ו-Julia.
מורי האקדמיה מחליטים להציל מהדחה את Julia.
המתמודדים מצביעים ומחליטים להציל מהדחה את Miki, לאחר שוויון בינו לבין Marilia (מסתבר שבמקרה של שוויון ההצבעה של הפייבוריט של הקהל היא זו שקובעת, ומאחר ופיימוס בחר במיקי הוא מנצח בשובר שוויון).
מה שאומר שהמועמדים להדחה בתכנית הבאה הם Carlos Right ו-Marilia, שמועמדת זה השבוע השני ברציפות להדחה.

wsi-imageoptim-nom-gala-8-1024x576
ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

גאלה 8
ברקע הגאלה השמינית שערוריית "מרד השינה", עליה ניתן לקרוא עוד כאן. התחרות נפתחת ב-10 מתמודדי התחרות הנותרים שרים את להיט הפאנק המקומי "Enamorado de la moda juvenil" של Radio Futura. כולם לבושים במגוון פרוות צבעוניות ומשקפי שמש ונראים מגוכחים. קרלוס מוכיח מדוע הוא מועמד להדחה. היחיד בהופעה זו שבולט לטובה הוא פאמוס. השופטת האורחת להערב היא לא אחרת מנציגת ספרד לאירוויזיון 2014, Ruth Lorenzo.

הראשון להופיע הוא המועמד להדחה, Carlos Right. הוא בוחר לשיר את "Everything" של Michael Bublé. הוא שוב ושוב מוכיח למה הוא לא מספיק טוב ומועמד להדחה. בחור מקסים ונאה, אך פרפורמר מאד בינוני, הוא בוחר שירים קלים לביצוע, שהכריזמה שלו לא מספיקה כדי למכור אותם. ביצוע קריוקי סביר ולא מעבר.

אחריו עולה להופיע המועמדת השנייה להדחה, Marilia. היא בוחרת לשיר את "Hasta la raíz" של  Natalia Lafourcade המקסיקנית. מיד טמפו פולקי אקוסטי. זה לא שיר חזק, אבל אני חושב שהיא עושה איתו את מה שהיא יכולה ומנסה לתעל הרבה רגש בפיזמון. למזלה, היא מתמודדת מול קרלוס. אחרת, לא היו לה סיכויים רבים כל כך. ביצוע חביב, והיא זוכה עליו לתשואות מהקהל.

הגיע הזמן לשאר המתמודדים. Famous ו-Marta. הם שרים את "September" של Earth, Wind & Fire. קלאסיקת דיסקו-פאנק. הם מתחילים טוב, אך הולכים לאיבוד קצת בפיזמון, הקולות שלהם לא משתלבים זה בזה. ההופעה כוללת כוריאוגרפיה שבה משתתפים שניהם. פאמוס בולט לטובה בביצוע והגוון הקולי שלו מזכיר את הביצוע המקורי. בשילוב של הריקוד, הוא מוכיח שהוא פרפורמר כריזמטי שמתשתלט על הבמה בקלות, אם נותנים לו את השיר הנכון.

הבאה בתור היא Natalia. היא בוחרת לשיר את "Aunque no sea conmigo" של Enrique Bunbury בגרסת בלוז, המזכירה הופעה בבר אפלולי. היא יושבת בז'קט סגול על הבמה החשוכה לצידה נגן פסנתר וכנרית. יש בהופעה הרבה אמוציות, אינטימיות וצד אחד של נטליה שלא ראינו עד כה. היא לא רק כוכבת פופ, היא גם בעלת יכולות אמנותיות אובייקטיביות. יופי של שיר ויופי של ביצוע.

הופעת אורח ראשונה להערב. הכוכב הבריטי James Arthur בשירו "Empty Space".

הדואט הבא הוא של María ו-Sabela. הן שרות את "I Want to Hold Your Hand" של The Beatles בגרסה בלדה חצי אקוסטית. זה ביצוע איום לקלאסיקת פופ. ראשית, זה נשמע יומרני מאד. שנית, הן מזייפות. לבסוף, השילוב של הקולות שלהן צורם לשמיעה. מאריה כבר ביצעה יותר מידי ביצועים חלשים לאחרונה מבלי לשלם על כך. סאבלה זוכה לפופולאריות מהקהל, שאינני מבין אותה.

הביצוע הבא הוא ביצוע סולו של Julia. היא שרה את "90 minutos" של India Martínez. גם היא מופיעה על במה חשוכה כשלצידה פסנתרן. זו בלדה לטינית שקטה, אמוציונלית ונוגעת. היא לגמרי נמצאת באלמנט שלה, אחרי ההופעה החלשה של השבוע שעבר. היא חוזרת לעצמה בביצוע שבו היא על הבמה, חשופה לגמרי ונותנת את כל כולה. כוכבת.

הופעת אורח שנייה להערב. Carlos Baute ו-Marta Sánchez שרים את "Te sigo pensando".

המתמודד הבא הוא Miki. הוא מבצע את "Can We Dance" של The Vamps. להיט הבכורה של הלהקה. זה פופ עם אלמנטים אייטיזיים. הוא מנסה למכור את השיר וההופעה כהופעת רוק ולמתג עצמו ככוכב רוק. זה לא עובד. השיר זורם, להיטי, מעט גנרי, מה שאפשר להגיד גם על מיקי בשבועות האחרונים. לא אתפלא אם יהיה מועמד שוב להדחה השבוע.

המתמודדת האחרונה להערב היא Alba Reche. היא מבצעת את "Je veux" של Zaz. שיר בצרפתית, אותו היא מבצעת בצורה מעוררת כבוד, עם מבטא חמוד להפליא. הביצוע הוא סווינג-פופ. היא לובשת שמלה אדומה רחבה נשפכת ונראית כמו הדבר הכי מגניב שקרה לתכנית הזו! לצידה להקה שלמה, שנותנת את ההרגשה של הופעה במועדון בפאתי פריז. יש לה המון אנרגיה והיא מבעירה את הבמה, מטאפורית כמובן.

הופעת אורח אחרונה לפני פרסום תוצאות ההצבעה. David Bisbal ו-Greeicy Rendón מופיעים עם שירם "Perdón". ביסבל הגיע למקום השני בתחרות זו ממש, אי שם ב-2002, ומאז הפך לאחד הכוכבים הגדולים בספרד ובאמריקה הלטינית.

הגיע זמן תוצאות. הקהל הכריע מי משני המועדים להדחה נשאר ומי מודח. Marilia זוכה להזדמנות נוספת שוב עם 57% מקולות הקהל, בעוד Carlos Right מסיים את דרכו בתחרות. די, הביתה.

המנחה מכריז על שלושת המובילים בהצבעת הקהל – Julia, Alba Reche ו-Sabela. לא מבין איך נטליה לא הגיעה לאחד המקומות הראשונים. למקום הראשון בהצבעת הקהל מגיעה Sabela… מאכזב.
השופטים מעבירים לשלב הבא את Alba Reche, Natalia, Miki ו-Julia.
השופטים מעמידים להדחה את María, Famous, Marilia ו-Marta.
מורי האקדמיה מחליטים להציל מהדחה את Famous.
המתמודדים מצביעים ומחליטים להציל מהדחה את María.
מה שאומר שהמעמדות להדחה בתכנית הבאה הן Marta ו-Marilia, שמועמדת זה השבוע השלישי ברציפות להדחה.

nominadas-ot-18-kIuD-U601575368298wxE-644x483@MujerHoy
ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

בזאת הסתיים הסיקור הרטראוקטיבי של Operación Triunfo. החל משבוע הבא אסקור את הפרקים השבועיים של תכנית הכשרונות הספרדית בשבוע בו היא משודרת.

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.