2021: אוקראינה – Go_A הם נציגי המדינה גם הפעם

לקראת סוף מרץ, הכריזה רשות השידור של אוקראינה, כי זוכי הקדם ב-2020, להקת Go_A, יהיו נציגי המדינה ב-2021. הדרך של אוקראינה בחזרה לתחרות רצופה מהמורות, וגם הדרך של Go_A לרוטרדם אינה סוגה בשושנים. האם הקאמבק יהיה שווה את זה?

המבצעים
Go_A הם Kateryna Pavlenko, Ihor Didenchuk, Taras Shevchenko ו-Ivan Hryhoriak. מדובר בהרכב אלקטרו-פולק, המשלב במוזיקה שלו אינסטרומנטים אתניים שונים מכל העולם. ב-2012 הוציאו את הסינגל הראשון שלהם, "Kolyada". ב-2016 יצא אלבומם הראשון, והיחיד עד כה, "#Idinazvuk". שירם "Vesnyanka" זכה בפרס השיר הטוב ביותר באוקראינה באותה שנה. ב-2017 שחררו דואט עם Katya Chillly בשם "Shchedryy Vechir". ההרכב השתתף בפסטיבלים רבים ברחבי העולם, בין היתר בפולין, בלרוס וישראל. ב-2020 השיר "Solovey" בביצוע Go_A הגיע למקום השני בחצי הגמר הראשון של הקדם האוקראיני, Vidbir. בגמר השיר זכה במקום הראשון, עם ניקוד מקסימלי מהקהל ומהשופטים. אחרי הזכייה, חששו באוקראינה כי המדינה עשויה לפרוש שוב; משרד המשפטים המקומי עצר את כל התקציבים של רשות השידור עקב חובות ענק, אך לבסוף בשיתוף משרד האוצר המקומי החלו ברשות השידור לעבוד לקראת פיתרון. קודם לכן, הועלו טענות בדבר קשיים כלכליים ש-Go-A עצמם עומדים בפניהם, לאור העובדה שיצטרכו לממן מחצית מעלויות הופעת האירוויזיון. במרץ "Solovey" עבר עיבוד מחדש על ידי Ruslan Kvinta והמפיקים המוזיקליים של ההרכב KAZKA. הגרסה החדשה שוחררה במרץ, כשבוע לפני שיצאה ההודעה על ביטול האירוויזיון. לקראת סוף מרץ, הודיעה אוקראינה כי Go_A יהיו נציגי המדינה גם ב-2021.

השיר
במקביל להכרזת ההרכב כנציגי 2021, ברשות השידור האוקראינית ציינו כי יתקיים קדם פרטי עם מספר שירים, מהם ייבחר השיר לאירוויזיון. ביולי השתתפה הלהקה במחנה כתיבת שירים אונליין עבור יצירת שירם לאירוויזיון 2021. סולנית הלהקה, Kateryna Pavlenko, התראיינה לאחרונה, ומדבריה ניכר, כי לא יהיה קדם לבחירת השיר. Pavlenko ציינה כי היא מצאה את הנושא עליו יסוב השיר האוקראיני לתחרות. הרעיון התגבש אצלה במהלך הסגר והיא כעת לומדת את הנושא כדי להבין אותו יותר. היא ציינה כי השיר החדש לא יהיה דומה ל-"Solovey".

השיר "Solovey" בביצוע Go-A נבחר להיות השיר האוקראיני לאירוויזיון 2020, אשר לבסוף בוטל:

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.