2021: בלגיה – Hooverphonic חושפים את שירם לאירוויזיון, "The Wrong Place"

Hooverphonic חוזרים ובגדול. בלגיה מציגה את שיר האירוויזיון של המדינה, "The Wrong Place". למרות הבאקלש על הדחת הזמרת הקודמת של הלהקה והחזרת הזמרת הוותיקה, החובבים מתחילים להתחמם לשיר, אשר נשמע קומפטטיבי משירם הקודם מצד אחד ומושך לסגנון הישן והמוכר של ההרכב מאידך. מדובר מאחד השירים המעניינים השנה מבחינת המילים, אשר מתארים שוב את מערכת היחסים הקשה והמיוחדת בין מנהיג הלהקה לסולנית.

המבצעים
על Hooverphonic כתבתי כאן, והנה הדברים שוב עם תוספת חשובה: Hooverphonic היא להקה בלגית שהוקמה ב-1995. אף על פי שסווגה בהתחלה כהרכב טריפ הופ, היא הרחיבה במהרה את המנעד המוזיקלי שלה, הכולל רוק אלטרנטיבי, אלקטרוניקה, אלקטרופופ, רוק ואחרים. חברי הלהקה קראו לה במקור "הובר" (Hoover), אולם מאוחר יותר שינו את שמה ל"Hooverphonic", לאחר שגילו שלהקות אחרות כבר השתמשו בשם "הובר", וגם משום שרצו להימנע מבעיות משפטיות עם חברת הובר, יצרנית שואבי האבק. חברי הלהקה המקוריים היו הסולנית Esther Lybeert, הקלידן Frank Duchêne, הבסיסט Alex Callier, והגיטריסט Raymond Geerts. הסולנית Lybeert הקליטה מספר הקלטות דמו עם הלהקה, אולם עזבה אותה ביום בו הייתה אמורה הלהקה לחתום על חוזה עם חברת "סוני מיוזיק". הלהקה הביאה אז במקומה את Liesje Sadonius להקליט את האלבום "A New Stereophonic Sound Spectacular". זמן קצר לאחר יציאת האלבום, עזבה Sadonius את הלהקה. Kyoko Baertsoen, זמרת להקת הטריפ-הופ הבלגית "Lunascape", מילאה את מקומה למשך 3 חודשי סיבוב ההופעות האירופי ב-1997. בתחילת 1998 הפכה Geike Arnaert לזמרת הקבועה של הלהקה. הלהקה השיגה הכרה בינלאומית לאחר שהשיר "2Wicky" נכלל בפסקול הסרט "Stealing Beauty"‏ (1996) של ברנרדו ברטולוצ'י. השיר הופיע גם בפסקולי הסרטים אני יודע מה עשית בקיץ האחרון ו-"Heights". הריף העיקרי של השיר סומפל מלהיטו של אייזק הייז משנות ה-60, "Walk On By". בשנת 1998 תרמה הוברפוניק לאלבום המחווה לדפש מוד, "For the Masses", את גירסת הכיסוי שלהם לשיר "Shake the Disease". ב-1998 הלהקה הוציאה את האלבום "Blue Wonder Power Milk", עם הזמרת גייקה ארנרט בת ה-18. השירים "Renaissance Affair", "This Strange Effect" ו-"Eden" הושמעו בפרסומות של החברות פולקסווגן ומוטורולה. שלושת השירים זכו לחשיפה רבה. לקראת סוף שנת 1998, עזב Duchêne את הלהקה. בשנת 2000 יצא האלבום "The Magnificent Tree". השירים הבולטים מתוכו הם "Out Of Sight", "Mad About You", ושיר הנושא של האלבום. באותה שנה נתבקשה הוברפוניק לכתוב שיר במיוחד לטקס פתיחת יורו 2000 שהתקיים בבריסל, בלגיה. השיר בן 12 הדקות, "Visions", הפך לשיר האליפות והופעתה של הוברפוניק בטקס הפתיחה נראתה ונשמעה על ידי למעלה ממיליארד איש.
בשנת 2002 יצא אלבום הקונספט "Hooverphonic Presents Jackie Cane". בשנת 2003, הלהקה הוציאה אלבום שהוקלט חי בליווי תזמורת (ללא קהל) בשם "Sit Down and Listen to Hooverphonic". בדצמבר 2005 הוציאה הלהקה את אלבום האולפן החמישי שלה, אלבום כפול בשם "No More Sweet Music/More Sweet Music". בשנת 2006 עזבה הלהקה את חברת סוני/BMG. לסיום הקשר, יצא אלבום אוסף בשם "Singles '96–'06". באוקטובר 2007 יצא האלבום "The President of the LSD Golf Club". באוקטובר 2008, Arnaert הודיעה על עזיבתה את הלהקה לטובת קריירת סולו. בנובמבר 2010 יצא האלבום "The Night Before", עם הזמרת החדשה, Noémie Wolfs. במרץ 2015 היא עזבה את הלהקה. ב-2018 הצטרפה ללהקה הסולנית Luka Cruysberghs, זוכת העונה החמישית של The Voice of Flanders, כאשר הייתה חלק מהנבחרת של Callier. מקור.
חבר הלהקה Alex Callier הוא כותב השירים העיקרי של הלהקה והיה מנטור בתכנית The Voice of Flanders בשנים 2011–2013 ו-2017–היום. הוא כתב עם Sennek את שירה לאירוויזיון 2018, "A Matter of Time". בנוסף כתב לאמנים בלגיים והולנדים דוגמת Kovacs ו-Isabelle A.
זמן קצר לאחר ביטול אירוויזיון 2020, רשות השידור הבלגית אישרה כי Hooverphonic ייצגו אותם גם ב-2021. 
הלהקה עוררה סערה זוטא במאי האחרון, כאשר היו היחידים מבין נציגי 2020, אשר סירבו להשתתף בקליפ "Love Shine a Light" אשר ביצעו כמעט כל משתתפי 2020 במסגרת התכנית "Eurovision: Europe Shine a Light".
בנובמבר האחרון, הלהקה נפרדה ממי שהייתה הסולנית שלה מ-2018, Luka Cruysberghs, והחזירה את הסולנית הקודמת Geike Arnaert, אשר שרה בלהקה בשנים 1997-2008. מקור. Cruysberghs קיבלה את הבשורה בשיחת זום, ולאחר מכן לוותה בראיון זועם של אביה, אשר כעס על היחס שקיבלה מ-Alex Callier.

השיר
"The Wrong Place" נכתב על ידי Alex Callier ו-Charlotte Foret. כאמור, Callier אחראי כמעט לכל שירי הלהקה, כולל הלהיטים "Mad About You" ו-"Sometimes". כתב ל-Sarah Brightman, Irene Fornaciari, Kovacs ועוד. היה מהכותבים של השיר הבלגי לאירוויזיון 2018, שנכשל מלעלות לגמר. בשנה שעברה היה מכותבי שירה של הלהקה לאירוויזיון, "Release Me".
השיר הושווה לשיר של הלהקה מ-2000, "Jackie Cane" ובאופן כללי לסגנון הישן של הלהקה. השוואות נוספות היו ל-Lana Del Rey, Roxette, Melanie Martinez, Depeche Mode, Sia, לזמרת הנורבגית Susanne Sundfør, לרכב הרוק הנורבגי Madrugada, לזמרת Fiona Apple, Arctic Monkeys, Eurythmics, Portishead, Radiohead, Morcheeba, Miley Cyrus, לזמרת הצרפתייה Mylene Farmer, לשיר "Wake up" של Travis Scott, לשיר "Erase / Rewind" של The Cardigans, לשיר "no body no crime" של Taylor Swift.
השיר הוא בלדת פופ אלטרנטיבי ואלקטרופופ, מלודית, קודרת, שמזכירה שיר מתוך פסקול של סרט. Hooverphonic לוקחים צעד אחורה מסאונד סרטי הג'יימס בונד המצופה מהם וחוזרים לבסיס האם שלהם, לסאונד שאפיין אותם כשפרצו לראשונה, סביב שנת 2000. השיר מצטיין באותנטיות מוזיקלית. אין כאן שטיקים מיותרים, דרמות ועליות של חצי טון. מדובר בבלדת רוק פשוטה, עשויה כהלכה, הזוכה להפקה מסורתית, חפה מאפנות מוזיקליות. הסולנית נשמעת בוגרת, מתוחכמת, אבל לא מידי, לא מנסה להישמע כמו מישהי שהיא לא, היא יודעת מי היא. היא מעבירה תחושה אדישה, ואולי זה מה שיבליט אותה על הבמה ברוטרדם.
הדוברת בשיר מתארת את הלילה ואת הבוקר שאחריו, באופן לא לינארי. השיר נפתח בבוקר. היא מתעוררת ומרגישה שהיא צריכה אלכוהול וסיגריה. היא רוצה לשכוח מליל אמש, שלא ברור מה קרה בו. אז היא חוזרת לליל אמש ומציינת שהוא הסתיים בטריפ מוזר. בתחילת הערב היא נפגשת עם גבר, ממנו התעלמה זה זמן מה, אבל משפט שהוא אומר לה קונה אותה. הוא אומר לה ש"היא במקום הלא נכון". כמו במעבר מהיר בסרט לשוט הבא, היא מתעוררת לצידו. פניו המחייכות גורמות לה לבכות. האם התחרטה על ליל אמש? מדוע היא הגדירה אותו כטריפ? היא מציינת שכל מה שהם עשו זה לריב, ושלא יעז ללבוש את חולצת ג'וני קאש שלה. זהו הרפרנס המוזיקלי הראשון והפתאומי בשיר, והוא נותר סתום. בבית השני היא מתארת את הבוקר מנקודת מבטו. הגבר לא זקוק למשקה, אלא לתה אורגני. הוא לא רוצה שהיא תעשן, למרות שזה לא הפריע לו אמש. הוא שם תקליט, וזהו הרפרנס המוזיקלי השני בשיר. בבית הבא היא מבקרת אותו; הוא מבלבל אותה עם עיניו המטושטשות, היא חשבה שהוא בחור מסוג אחר. לכן לקחה אותו למקום המבולגן והמעורער שלה. זה גרם לה להרגיש שהוא הפעם במקום הלא נכון. מעבר על המילים המעט מסתוריות של השיר ועל מערכת היחסים המוזרה המתוארת בו בין הדוברת לגבר לא מזוהה, הזכיר לי מאד את השיר של ההרכב לאירוויזיון מהשנה שעברה. את "Release Me" קראתי כבקשה לשחרור של Luka Cruysberghs מאחיזתו ושליטתו של מנהיג הלהקה. הרפרנסים המוזיקליים בשיר הפילו לי את האסימון וגרמו לי להגיע למסקנה, שהשיר הזה הוא האופן שבו Alex Callier רואה את מערכת היחסים שלו עם הסולנית הישנה-חדשה, Geike Arnaert, מנוקדת מבטה. הגבר מתואר כמי שממשיך לחזר אחריה וקונה אותה רק כשהוא מסביר לה שהיא במקום הלא נכון ומקומה עם ההרכב הישן שלה. הם כל כך שונים, שכל מה שהם עשו בסיבוב הקודם זה לריב. היא עם האלכוהול והסיגריות שלה והוא עם התה האורגני, היא הפרועה והרוקיסטית, הוא המחושב וחולה השליטה. הם לבסוף סיימו האחד עם השנייה, ושניהם משוכנעים שכל אחד היה במקום הלא נכון בלי השני. הוא שם תקליט, הוא שולט במוזיקה, היא מקבלת את זה, אבל מצד שני לא מוכנה שהוא ילבש את חולצת ג'וני קאש שלה. היא לא מוכנה שהוא ילביש אותה כמו זמרת מפס יצור, שתפקידה להיות אביזר על הבמה. היא בעלת אמירה משלה והיא חוזרת להרכב מעמדה של כוח. מנהיג הלהקה מצא את השווה לו, שלא מוכנה להתכופף בפניו, וזה קצת מרגיז אותו והוא נלחם בה, אבל זה גם קצת מרגש אותו.
הניהול האמנותי של ההופעה הבלגית השנה יהיה באחריות Ignace D'Haese ו-Hans Pannecoucke, אשר עובדים עם Hooverphonic כבר שנים. הם עבדו גם עם Duncan Laurence, The Common Linnets ו-Laura Tesoro. על הבמה תתלווה ל-Hooverphonic זמרת הליווי Christa Jerôme, אשר הייתה מעורבת בכתיבת שני שירים ושרה אותם באלבומם In Wonderland. גם על הבמה ברוטרדם יהיה המתופף Arnout Hellofs. הסטייליסט Tom Eerebout, אשר היה אחראי על הסטיילינג של ההרכב בקליפ, יהיה אחראי גם על התלבושות בהופעתם באירוויזיון. הוא בוגר האקדמיה המלכותית לאמנויות באנטוורפ, בלגיה. הוא עבד בעבר עם Kylie Minogue ו-Lady Gaga, אשר לה הוא בחר את הבגד להשבעה של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לפני חודשיים.
בלגיה תשתתף ב-18/05, בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021. לדעתי יש לשיר סיכויים להעפיל לגמר התחרות. הוא טוב בהרבה משירם בשנה שעברה, ואמנם הוא לא מאיים על אף מהפייבוריטים, אבל יש לו מקום בין 26 שירי הגמר. השם של הלהקה והסאונד המוכר יעשו את שלהם, והשיר יעפיל, לדעתי,  מהמקומות ה-8-10. בגמר המצב יהיה מעט יותר מורכב וקשה לחיזוי, ייתכן שהשיר יסיים קרוב לטופ 10, אבל אני עדיין לא מוכן להמר על כך. לפי אתר ההימורים William Hill, בלגיה נמצאת במקום ה-17 בסיכויי הזכייה, לצד פורטוגל, רומניה ואוסטרליה.

מילות השיר מתוך האתר genius.com , ולאחר מכן, תרגומן לעברית:

The Wrong Place

I wake up and I think I could use another drink
I'm reaching for a smoke to forget about last night, last night
I get up 'cause I need a shot of instant remedy
I put a record on, it makes me think about last night, last night

It all ended in the weirdest trip
He started actin' way too hip
That's why I ignored you for a long, long time
But then you had the best opening line
You're in the wrong place

You're lying next to me, I don't know where to hide
I see his smiley face that makes me wanna cry
What was I thinking? 'Cause all we did was fight
Don't you еver dare to wear my Johnny Cash t-shirt

You'rе in the wrong place, you're in the wrong place

You wake up and you think you won't need another drink
You don't want me to smoke, though I didn't stop last night, last night
You get up 'cause you need an organic cup of tea
You put a record on, it makes you think about last night, last night

You confuse me with your blurry eyes
Thought you were a different kind of guy
That's why I took you to my messy place
But it felt as if we were in a different space
You're in the wrong place

You're lying next to me, I don't know where to hide
I see his smiley face that makes me wanna cry
What was I thinking? 'Cause all we did was fight
Don't you ever dare to wear my Johnny Cash t-shirt

You're in the wrong place, you're in the wrong place
You're in the wrong place, you're in the wrong place
You're in the wrong place, you're in the wrong place
Don't you ever dare to wear my Johnny Cash t-shirt

המקום הלא נכון

אני מתעוררת ואני חושבת שאני צריכה משקה נוסף
אני מושיטה יד לסיגריה כדי לשכוח מליל אמש, ליל אמש
אני קמה כי אני צריך זריקה של תרופה מיידית
שמתי תקליט, זה גורם לי לחשוב על ליל אמש, ליל אמש

הכל הסתיים בטריפ הכי מוזר
הוא התחיל להתנהג יותר מדי מגניב
בגלל זה התעלמתי ממך הרבה מאוד זמן
אבל אז הייתה לך את שורת הפתיחה הטובה ביותר
את במקום הלא נכון

אתה שוכב לצדי, אני לא יודעת איפה להסתתר
אני רואה את פניו המחייכות, שגורמים לי לרצות לבכות
מה חשבתי לעצמי? כי כל מה שעשינו היה להילחם
אל תעז ללבוש את חולצת ג'וני קאש שלי

את במקום הלא נכון, את במקום הלא נכון

אתה מתעורר ואתה חושב שאתה לא צריך משקה נוסף
אתה לא רוצה שאעשן, אם כי לא הפסקתי בליל אמש
אתה קם כי אתה צריך כוס תה אורגני
אתה שם תקליט, זה גורם לך לחשוב על ליל אמש, ליל אמש

אתה מבלבל אותי עם העיניים המטושטשות שלך
חשבתי שאתה בחור מסוג אחר
בגלל זה לקחתי אותך למקום המבולגן שלי
אבל זה הרגיש כאילו אנו נמצאים במרחב אחר
אתה במקום הלא נכון

אתה שוכב לצדי, אני לא יודעת איפה להסתתר
אני רואה את פניו המחייכות, שגורמים לי לרצות לבכות
מה חשבתי לעצמי? כי כל מה שעשינו היה להילחם
אל תעז ללבוש את חולצת ג'וני קאש שלי

אתה במקום הלא נכון, אתה במקום הלא נכון
אתה במקום הלא נכון, אתה במקום הלא נכון
אתה במקום הלא נכון, אתה במקום הלא נכון
אל תעז ללבוש את חולצת ג'וני קאש שלי

הקליפ הרשמי של השיר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.