2017: שבדיה – המלודיפסטיבלן מתחיל!

זה רק הקדם הגדול ביותר באירופה!

Boris René – Her kiss – בגרסת הסטודיו: פופ-RnB. חושב שהוא ברונו מארס, אבל זה יותר מידי דיסקו ניינטיזי או אלקזרי, ובעל הרבה פחות סוואג מברונו. זה שמח ונוסטלגי, לוקח למחוזות ניינטיזיים, אז לסגנון הזה הייתה עדנה. הייתי פוסל את עלייתו לגמר, אבל רבע הגמר הזה החלש ואין לדעת. זה מסוג השירים שעוברים אותך מבלי להותיר רושם, קצת הזכיר לי את "The boy can dance" של אפרודייט מאחד המלודיפסטיבלנים הקודמים 2/5 די ברור למה השיר מוקם ראשון בסדר השירים. הוא קצבי מספיק כדי למשוך אנשים לצפות בתחרות, אבל הוא לא Winning material. הוא מופיע מצוין וגם נשמע נהדר, ומצליח לשלב בין הריקוד לשירה, אבל זה פשוט לא זה.

Adrijana – Amare – בגרסת הסטודיו: רגאיי פיוז'ן ואלקטרו-RnB, שמאד מזכיר את האלבומים האחרונים של ביוסנה וריהאנה. הפכה להיות פייבוריטית בקרב חובבים עם חשיפת השירים. זה כנראה מוצלח יותר בסטודיו מאשר בלייב, ועתיד להיות חביב החובבים שלא קרה איתו כלום. זה חמוד, פרשי יחסית, יש פה את כל השטיקים של הפופ העכשווי, כאילו זרקו את כולם לסיר רותח ונתנו לו לבעבע. חסרה לי קצת נשמה והשיר מאד לא אירוויזיוני למרות הוא פופי 3/5 היא עולה עטויית מעיל פרווה, התלוי לה על כתף אחת, ממש כמו ביונסה על עטיפת האלבום האחרון שלה. יש בהופעה משהו מעט חובבני ולא ברור לאן השיר הזה הולך, היא נשמעת, אבל לא מצליחה למכור את השיר, שהוא לטעמי השיר הטוב של הערב. אליה מתלוות שתי רקדניות בלט, להשלמת הקונטרסט.

Dinah Nah – One more night – בגרסת הסטודיו: פופ קצבי, שנשמע כמו משהו מתחילת המאה, רק עם אינטרו חזק, המטעה את המאזין. שלאגר חלש ועלוב עם אובר-פרודקשן. מזעזע. האינטרו נשמע כמו "Till the world ends" של בריטני ספירס, שיר שכבר מזמן נמאס ממנו. ההוק הזה חוזר על עצמו ומצליח למכור את השיר מאחר והוא כל כך מוכר. יש מצב קשה שזה עולה לגמר, וכמו שאני מכיר את השבדים זה גם יסיים גבוה בגמר 1/5 היא עולה לבושה כמו showgirl בווגאס ולצידה 6 רקדניות בתלבושות תואמות. אין מה להרחיב את הדיבור, שיר נורא.

De Vet Du – Road trip – בגרסת הסטודיו: עוד שיר בשבדית, שזה אחלה, אבל מה זה השיר הזה? השיר מתחיל בראפ כשהפזמון זה פופ One Direction-ish. גנרי להחריד ועוד עם Millennial woop כדי להביא את הקריזה. שיר זול, לא מקורי, מרגיז, אמריקאי מאד, חנפני. מוזיקה לקטרונית ילדותית בברייק אחרי הפזמון והרגשה כללית של "נמכור את אימא שלנו כדי להגיע לגמר". אני מהמר של יגיע לשלב ההזדמנות השנייה ושם זה כבר תלוי ברמה של שאר השירים. מקווה שזו הפעם האחרונה שאני שומע את השיר הזה 1/5 בהופעה החיה ה נראים כמו חברות דושבגים. הם מופיעים כשהם רכובים בתוך מכונית כתומה קטנה ולבושים מעילים של נהגי מירוצים. אחד מהם בלי חולצה, יש כמה רקדניות בתלבושות צהובות עצומות, וכולם מרעידים את הרכב ביחד….. זוועה.

Charlotte Perrelli – Mitt liv – בגרסת הסטודיו: זוכת אירוויזיון 1999 חוזרת בבלדה בשבדית מלאה. adult contemporary חסר סיכוי, מאד אמצע הדרך. נשמע כמו שיר של קרן פלס. רציתי מאד לאהוב, אבל אין לי איך. זה כנראה השיר הכי חזק שלה מבין 4 שירי המלודיפסטיבלן שלה, אבל זו לא חוכמה גדולה, הרפרטואר שלה בתחרות מזעזע. זו בלדת מלודיפסטיבלן טיפוסית, עם הפקה אקוסטית כאילו איכותית, קיטשית ומטופשת 2/5 היא מפתיעה ועולה עם גיטררה, לזה לא ציפיתי. עם שיער ערמוני ומראה כללי של זמרת עם, שרלוט פרלי מחליטה לשנות תדמית…. ההופעה הכי פשוטה שהייתה עד כה, כי היא פשוט פשוטה. היא עומדת לבדה על הבמה בשמלה כחולה, שכנראה היא שאלה מג'מאלה. זה הרבה יותר אפקטיבי ממה שדמיינתי, יש מצב שזה עולה?

Ace Wilder – Wild child – בגרסת הסטודיו: הפייבוריטית של השנה שעברה, שסיימה במקום השלישי, חוזרת עם שיר שמתחיל בסגנון Icona Pop בבתים ואז בפזמון חותך לטין-פופ אמריקאי מקושקש של העשור הקודם. "ילד פרא" מתיימר להיות בועט ומיוחד, אך האמת שהוא פופ שמרני לחלוטין. הפזמון מזכיר לי את שיר המונדיאל של שקירה מ-2010. פח זבל של שיר 1/5 הופעה אפקטיבית ומודרנית למדי, הן מבחינת הסטייל והן מבחינת ההעמדה. אליה מצטרפים 4 רקדנים לובשי טרנינג.

Nano – Hold on – בגרסת הסטודיו: נאנו מסתמן כפייבוריט של הערב. זה מתחיל כ-RnB אלטרנטיבי בסגנון The Weeknd וממשיך להאוס ניצחונות עם טאץ' של גוספל. זה כנראה השיר הכי מעניין של הערב, גם בעיני. נאנו הגיע כאנדרדוג, הסתמן כפייבוריט עם חשיפת דוגמיות השירים ועורר מחלוקת עקב היותו אסיר לשעבר שהורשע בשוד. לפי כל התחזיות זה אמור להיות השיר שיזכה ברבע הגמר החלש הזה. השיר מגניב בהרבה ממה ששמענו הערב, ולפחות בסטודיו הוא נשמע טוב. זה מודרני, עדכני ומשאיר טעם של עוד. 3/5 הוא פותח את השיר כאשר כל הבמה מוחשכת ורק העיניים שלו מוארות. אפקט דרמטי חזק. במהלך הבתים המצלמה תופסת זוויות צילום חריגות, קלוזאפים בעיקר.אני חושב שהשיר די הולך לאיבוד בפזמון. למה כל שיר חייבים להפוך לשלאגר? מתווה אליו להקת גוספל ושני רקדנים בריקוד אמנותי משהו.

העולים לשלב הבא הם…………Dinah Nah, Boris René, De Vet Du, Nano ו-Ace Wilder.

שרלוט פרלי סיימה במקום האחרון, בעוד אנדראינה במקום השישי. שתיהן סיימו את דרכן בתחרות.

הקווים פתוחים כעת עבור חמשת השירים שעברו את הסינון הראשוני של הקהל, רק שניים מהם יעברו לגמר, בעוד שניים יעברו לשלב ההזדמנות השנייה. בינתיים, יש לכם זמן לצפות במופע האמנותי

הראשון שעולה לגמר הוא/היא………

Nano

לשלב ההזדמנות השנייה עולים: Boris René ולהקת De Vet Du

השני שעולה לגמר הוא/היא………

Ace Wilder

מה שאומר ש-Dinah Nah סיימה במקום החמישי ומסיימת את דרכה בתחרות.