2019: מלטה – סיקור The X Factor, פרקים 8-10

ברוכים הבאים להמשך הסיקור של The X Factor Malta, שנבחר כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2019. בפרק הקודם חולקו המתמודדים והשופטים לארבעה קטגוריות. בפרקים שלפנינו השופטים מסננים את 48 המתמודדים שהגיעו לשלב זה באמצעות "שלב ששת הכיסאות". יש מקום רק ל-6 מתמודדים מכל קטגוריה (בנות, בנים, הרכבים ומעל 25), כך שאת השלב הזה נסיים עם 24 מתמודדים.
להזכירכם, ארבעת השופטים שישפטו את האודישנים הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca.

פרק 8 – שלב ששת הכיסאות
ראשונות עולות הבנות.

המתמודדת הראשונה היא Karin Duff, אותה תייגתי באחד הפוסטים הקודמים כ"מעצבנת". היא בוחרת לשיר את "Can’t Help Falling In Love" של Elvis Presley. הביצוע בלתי נסבל לטעמי. היא גונחת ושרה במיינריסטיות יתר. זה בלתי שמיע בעליל, ואכן מאד מעצבן. השופטים לא חושבים כמוני ו-Howard נותן לה את הכיסא הראשון.

המתמודדת הבאה היא Gail. היא בוחרת לשיר את "You’ve Got The Love" של Florence + The Machine. הביצוע צעקני לטעמי ומאד שחצני ווקלית. לא משהו שיכול לרגש, אבל אני מודה שזה קול לאולמות גדולים. היא מקבלת את הכיסא השני.

המתמודדת הבאה היא Jade Vella. היא בוחרת לשיר את "Ain't Nobody" של Chaka Khan. סוף סוף שיר עם קצת קצב, של זמרת אדירה. ג'ייד עצמה סובלת מאותן הבעיות של גייל, ששרה לפנייה. המון רצון להראות למה היא מסוגלת ווקלית על חשבון רגש אמיתי. היא אכן מרשימה כשהיא מצליחה להגיע לתווים הגבוהים בשיר. היא מקבלת את הכיסא השלישי.

המתמודדת הבאה היא Kelly Moncado. היא בוחרת לשיר את "Impossible" של Shontelle. הביצוע מתחיל מאד "רועד", הקול שלה לא במיטבו והיא מזייפת פה ושם, משהו בנשימה לא בסדר. נשמע שהיא לא מצליחה לאסוף את עצמה, ורק כשהיא מתחילה לצעוק הקול שלה נותר יציב, רק כדי לחזור לרעוד בהמשך. משום מה היא מקבלת את הכיסא הרביעי.

המתמודדת הבאה היא Kaylie Magri. היא בוחרת לשיר את "When I Was Your Man" של Bruno Mars. אהבתי אותה באודישן הראשוני, ואכן אני מחבב אותה גם כעת. היא נשמעת אותנטית, יש לה מלא נשמה וקל להתחבר אליה. אין לה את הקול הגדול שהיו לכמה בנות לפניה, אך לטעמי זה גורם לה לבלוט. אלכסנדרה חושבת שהיא מיהרה תוך כדי השיר ולא הייתה בשליטה. האוורד מסכים ושולח את המתמודדת הביתה.

המתמודדת הבאה היא Shauna Vassallo. היא בוחרת לשיר "River" של Bishop Briggs. שיר שנותן שוב למלטיות את ההזדמנות לצעוק למיקרופון ללא אבחנה, והאמת שדי נמאס מזה. מה עם לבחור שיר שיעביר איזושהו מסר על מי אתן בתור אמניות/זמרות מבצעות? כולן שרות את אותן הקלישאות ובאותה הצורה. אלכסנדרה נוטה להסכים איתי. האוורד מחליט לתת לה את הכיסא החמישי.

המתמודדת הבאה היא Michela Galea. היא בוחרת לשיר את "Son Of A Preacher Man" של Dusty Springfield. מיקלה הזכירה לי באודישן שלה את מרינה מקסימיליאן. אני נזכר מדוע. היא דומה לה פיזית ומשהו בהופעה המשוחררת מזכיר את האחרונה. זה כנראה הביצוע הכי טוב הערב בז'אנר שירי הצעקות. אלכסנדרה מרגישה שמשהו חסר, אבל לא מסבירה מה. האוורד מחליט לתת למיקלה את הכיסא השישי והאחרון. מה שאומר שהמתמודדות הבאות יושוו לאלו שקיבלו כיסא ויסכנו את המשך מקומן בתחרות.

המתמודדת הבאה היא Nicole Frendo. היא בוחרת לשיר את "Lay Me Down" של Sam Smith. הביצוע לא חף מצעקות, אבל יש בו גם הרבה רגעים עדינים ומרגשים. לניקול יש קול מאד בוגר שבא בסתירה לגילה הצעיר. היא ממשיכה לעצום עיניים כמו באודישן, אבל מתעשתת ומישירה מבט לקהל ולשופטים. אודישן טוב. האוורד מחליט לתת לה את כיסא מספר 4, מה שאומר ש-Kelly Moncado הולכת הביתה.

המתמודדת הבאה היא Raisa Marie Micallef, אותה אני זוכר בתור נערת דיסני. היא עונה על התווית שהצמדתי לה, כשהיא בוחרת לשיר את "When You Believe" של Whitney Houston ו-Mariah Carey. היא לפחות נשארת נאמנה לעצמה ודובקת בקיטש. היא זמרת סופר שמרנית, החל בבחירת השירים שלה וכלה בדרך ההופעה שלה. זה בסדר ויש לזה מקום, אבל מלטה צריכה להתרחק מהקלישאות האלה כמו מאש באירוויזיון. אלכסנדרה חושבת שהביצוע היה לא טבעי מספיק וההגייה של האנגלית לא הייתה נכונה. גם שאר השופטים לא התלהבו מהביצוע. האוורד מחליט לא לתת לה כיסא והיא הולכת הביתה.

המתמודדת הבאה היא Michela Pace, עליה הימרתי שתגיע רחוק בתחרות. היא בוחרת לשיר את "Praying" של Kesha. שיר העצמה נשי, שקצת גדול על מיקלה הצעירה. ועדיין, הביצוע יציב, מקצועי ומרשים. כן, שוב צעקות שלא נגמרות וקשה להבחין בין הקולות השונים של הזמרות, אבל עדיין. ריי שופע מחמאות לבחורה, אלכסנדרה סבורה שהיא מדהימה ואירה מחמיאה לה במלטית. האוורד נותן לה את כיסא מספר 5, מה שאומר ש-Shauna Vassallo הצעקנית הולכת הביתה.

המתמודדת הבאה היא Victoria Sciberras. היא בוחרת לשיר את "Ashes" של Celine Dion. שיר שאני לא מבין מדוע זכה להצלחה. הביצוע גנרי כמו השיר ואני לא מצליח להתרשם. הקול שלה שטוח וגרוני. היא יודעת לשחק איתו ולעבור בין התווים הנמוכים לגבוהים, יש לה יכולת טכנית גבוהה, אבל משהו סטטי ושטוח בקול שלה לטעמי. האוורד שולח אותה הביתה.

המתמודדת הבאה היא Nicole Brincat. היא בוחרת לשיר את "Ain't No Sunshine" של Bill Withers. הביצוע הוא קריוקי וחובבני לחלוטין. היא מזייפת ללא אבחנה. האוורד שולח אותה הביתה.

המתמודדת הבאה היא Kelsey Bellante. היא בוחרת לשיר מאש-אפ של "I Like" של Cardi B ושל "Havana" של Camila Cabello. זה אחת ההופעות הקיצביות, המרעננות והכיפיות שיצא לי לראות ולשמוע הערב. השופטים חייבים מישהי עם האטיטוד הזה בתחרות כדי להכניס קצת פלפל לאווירה המלטית חובבת הפאוור-בלאד… השופטים מאוהבים בה והאוורד נותן לה את כיסא מספר….. 2, מה שאומר ש-Gail הולכת הביתה.

המתמודדת האחרונה בקטגוריית הבנות היא Danica Muscat. היא בוחרת לשיר את "Fallin'" של Alicia Keys. עוד שיר עם פוטנציאל לצעקות, וכך היא עושה. היא לא מרפה מקולות הסטרטר המנועי, ורק על זה מגיע לה ללכת הביתה. ביצוע שכולו תצוגה טכנית. אני בספק אם היא מבינה על מה היא שרה. האוורד מחליט שלא להחליט….

האוורד מבקש לערוך Sing-off בין Danica Muscat לבין Michela Galea המצוינת. שתיהן צועקות בניסיון להרשים את השופט והקהל, והאוורד מחליט לתת את הכיסא ל-Danica, מה שאומר ש- Michela Galea הולכת הביתה… אבל לא בדיוק. האוורד ואלכסנדרה בוחרים בה ובשתי בנות נוספות להתמודד כהרכב בקטגוריה של אלכסנדרה. הן מראות 0 התלהבות.

פרק 9 – שלב ששת הכיסאות
הבאים בתור הם הבנים.
המתמודד הראשון הוא Norbert Bondin. הוא בוחר לשיר את "Use Somebody" של Kings of Leon. כוכב הוא לא, אבל זו גרסה מתוקה. בלי יותר מידי עניינים, אירה נותנת לו את כיסא מס' 1.

המתמודד הבא הוא Miguel Bonello. הוא בוחר לשיר את "Feeling Good" של Nina Simone החד פעמית. מדובר בבחור מאד צעיר. זה נשמע לי כמו שיר הישר מבית הספר לזמרים צעירים, מה שמראה לטעמי חוסר אותנטיות. אובייקטיבית, יש לו קול טוב, אבל הוא לא יודע איך להשתמש בו חוץ מלהרשים את הקהל. השופטים עולים על זה, אבל אירה מחליטה להעניק לו את כיסא מס' 2.

המתמודד הבא הוא Isaac Mercieca, שהרשים מאד באודישן הראשון שלו. הוא בוחר לשיר שיר שלא זיהיתי. זה היה עדין, יפה ומרגש. כצפוי, השופטים לא אהבו. אלכסנדרה חושבת שהוא לא מוכן וריי מסכים. אירה מפתיעה ומעניקה לו את כיסא מס' 3.

המתמודד הבא הוא Matt Blxck, שבאודישן נתן ביצוע מיוחד ל-"Toy". הוא בוחר לשיר את השיר הפרובוקטיבי "Side to Side" של Ariana Grande and Nicki Minaj. הביצוע יומרני, כמעט כמו האודישן שלו, אבל אני מעריך אותו כווקליסט. הוא לא מנסה להרשים, לא לוחץ על הגז עד הסוף. הוא מרשים במיוחד בקטע הראפ בשיר. רוב השופטים לא מרוצים כל כך מההופעה. אבל ההחלטה היא של אירה והיא מחליטה…. לשלוח אותו הביתה.

המתמודד הבא הוא Aleandro Pace Tahir. הוא מפתיע ובוחר לשיר את "He Ya" של Outkast. הקול שלו מפוזר מאד, והוא מנסה להישמע מיוחד והייתי שמח לשמוע אותו יותר "נקי", בלי ניסיונות להרשים. הבחירה בשיר היא אחלה ותגרום לו לבלוט לטובה. נשמע שאלאנדרו הביא לשופטים את כל מה שהם חיפשו. אירה מעניקה לו את כיסא מס' 4.

המתמודד הבא הוא Claudio Zammit. הוא בוחר לשיר את "No Roots" של Alice Merton. הביצוע מאד טוב ומפתיע, כי הוא לא הרשים יותר מידי באודישן הראשון, אם אני זוכר נכון. כאן נדמה שיש לו כבר אישיות אחרת, ממש זהות בימתית משל עצמו. האוורד חושב שבחירת השיר הייתה לא טובה, אלכסנדרה חושבת שמגיע לו מקום בשלב הבא. אירה אכן נותנת לו את כיסא מס' 5.

המתמודד הבא הוא Owen Leuellen. הוא בוחר לשיר קטע ראפ פרי עטו. הביצוע מעולה, יש לו נוכחות טובה והוא עובר מסך. את הפיזמון הוא כבר שר ושומעים שהוא לא הווקליסט הגדול ביותר, אבל זה בכל מקרה לא הטיקט שלו. האוורד מחמיא לו על כתיבת השיר. נראה כי השופטים אחידי דעים באהדתם אליו. אירה מחליטה לתת לו את הכיסא האחרון – כיסא מס' 6. מה שאומר שהמתמודדים הבאים יושוו לאלו שקיבלו כיסא ויסכנו את המשך מקומם בתחרות.

המתמודד הבא הוא Aidan, שפתאום נראה לי צעיר מכפי גילו. הוא בוחר לשיר את "Don't Know Much" של Linda Ronstadt feat. Aaron Neville. בלדה פשוטה, שהוא מצליח להראות בה לא רק את יכולותיו הקוליות, אלא גם את הכריזמה הבימתית שלו. הבחירה בשיר ישן ולא מוכר כל כך היא מעניינת. התשואות מהקהל גורמות לו לפרוץ בבכי. אלכסנדרה מתמקדת בחסרונות, אך מדגישה שהיא רואה פוטנציאל. אירה מחליטה לתת לו את כיסא מס' 4 ולשלוח את Aleandro Pace Tahir הביתה.

המתמודד הבא הוא Luke Chappel. הוא בוחר לשיר את "Photograph" של Ed Sheeran. הוא מספר כי הוא חולה ולכן הקול שלו לא במיטבו. אכן, הביצוע מאד שטוח ותפל. לשופטים יש הרבה מחמאות לבחור, כנראה עקב התרשמות מהופעות קודמות. אירה מחליטה לתת לו את כיסא מס' 3, מה שאומר ש-Isaac Mercieca המצוין הולך הביתה.

המתמודד הבא הוא James Mifsud. הוא בוחר לשיר את "Fight Song" של Rachel Platten. הביצוע סתמי לחלוטין, כמו השיר עצמו. בלדת כלום ושום דבר. הוא מפקשש במיוחד בעלייה של חצי הטון ומזייף ללא הפסקה. גם כאן השופטים תמימי דעים, אך הפעם לרעת המתמודד. אירה שולחת אותו הביתה, ובצדק.

המתמודד האחרון הוא Mark Anthony Bartolo. הוא בוחר לשיר את "The Writings on The Wall" של Sam Smith. אני באמת לא מצליח להבין איך הבחור הגיע עד לשלב זה. הוא יודע לנגן בגיטרה, אבל חוץ מזה השירה שלו לא מיוחדת והמימיקה שלו מסיחת דעת. הצרחות נמשכות עד לשנייה האחרונה בשיר. השופטים מאד אוהבים אותו ואירה מחליטה לתת לו כיסא. מה שאומר ששני זמרים שכבר ישובים על כיסא יצטרכו לערוך Sing-off.

ה-Sing-off הפעם הוא בין Miguel Bonello לבין Claudio Zammit, אשר בסופו בוחרת אירה ב-Claudio Zammit לאכלס את הכיסא האחרון, ושולחת את Miguel Bonello הביתה.

פרק 10 – שלב ששת הכיסאות
הבאים בתור המתמודדים מעל גיל 25.
המתמודדת הראשונה היא Anna Azzopardi. היא בוחרת לשיר את "Son Of A Preacher Man" של Dusty Springfield. יש לה קול חם, אבל לא כל כך דומיננטי. המופע הווקלי טוב, אך מאד פושר. קשה לי לראות אותה בולטת בתחרות. ריי חושב שיש בה משהו מיוחד הוא מחליט לתת לה את כיסא מס' 1.

המתמודד הבא הוא Franklin Calleja. הוא בוחר לשיר את "Angel" של Sarah McLachlen. הביצוע מאד תיאטרלי והוא הרס לי את אחד השירים האהובים אליי אי פעם. ווקלית אין להתעלם מהיכולת שלו, אבל בחירה בו תהיה שוב הליכה על הקלישה המלטית הקבועה. השופטים שופעי מחמאות, אירה מוחה דמעה וריי נותן לו את כיסא מס' 2.

המתמודדת הבאה היא Kim Cortis, אחת המתמודדות המועדפות עליי. היא בוחרת לשיר את "Skinny Love" של Birdy. איזו בחירה מעניינת של בלדת אינדי. קים שוב מראה לנו את האישיות שלה ואת הסגנון המוזיקלי שלה. היא קצת מזייפת לקראת הסוף. אלכסנדרה מעירה לה על הזיוף, ריי רואה בה משהו פנטסטי ומחליט לתת לה את כיסא מס' 3.

המתמודדת הבאה היא Janice Debattista. היא בוחרת לשיר את "Dear Mr. President" של Pink. שיר רגיש ועצוב. ג'ניס היא פרפורמרית מאד בוגרת, וזה נאמר כמחמאה גדולה. היא לא מרגישה צורך להיות מישהי שהיא לא. היא שרה בכנות. היא יודעת שהיא לא יכולה להתחרות בכוכבי פופ צעירים ובוחרת שיר לא חדש מידי, לא ישן מידי, רלבנטי מאי פעם, ונותנת הופעה מכובדת. אלכסנדרה חושבת שמגיע לה כיסא, וריי נותן לה את כיסא מס' 4.

המתמודדת הבאה היא Laura Bruno. היא בוחרת לשיר את "Clown" של Emily Sandè. זה עוד שיר ואמנית (הכוונה לאמילי), שאני מאד אוהב. אני חושב שלאורה נתנה לשיר הופעה טובה ויציבה עד לפזמון האחרון, שבו החליטה לנהום במקום לשיר. יש לה קול מצו-סופרנו נקי חוץ מזה. אלכסנדרה חושבת שלא מגיע לה כיסא. שאר השופטים לא שופעים מחמאות, אבל ריי מחליט לתת לה את כיסא מס' 5.

המתמודדת הבאה היא Vanessa Sultana. היא בוחרת לשיר את "I'm Changing" של Jennifer Holliday. ביצוע מלטי לכל דבר ועניין. פאוור בלאד מבוצע על ידי זמרת גנרית עם קול גדול, אך גנרי, ששרה שיר מיושן מאד וגנרי אף יותר. השופטים מתלהבים ממנה יתר על המידה. ריי מחליט לתת לה את כיסא מס' 6. מה שאומר שהמתמודדים הבאים יושוו לאלו שקיבלו כיסא ויסכנו את המשך מקומם בתחרות.

המתמודד הבא הוא Chris Grech. הוא בוחר לשיר את "Caruso" של Lucio Dalla. הביצוע רע ומלא אי דיוקים. אתה לא יכול לקחת קלאסיקת פופרה ולתת לה טיפול כל כך רשלני, זה פשוט לא עובד. משום מה ריי מחליט לתת לו כיסא… את כיסא מס' 5, מה שאומר ש-Laura Bruno הולכת הביתה.

המתמודדת הבאה היא Janice Mangion. היא בוחרת לשיר את "Stone Cold" של Demi Lovato והופכת אותה לבלדה מלטית למהדרין. אוי ואבוי לי. זה מצוין שהיא בחרה בשיר מודרני ועדכני, אבל ג'ניס היא פרפורמרית מאד תיאטרלית והביצועים שלה צפויים ביותר. אעז לומר שהביצוע היה אפילו לא מדויק וכלל אי אילו זיופים. אלכסנדרה חושבת שהיא אתגרה את עצמה. שאר השופטים מחמיאים וריי מחליט להעניק לה את כיסא מס' 4, מה שאומר ש-Janice Debattista הולכת הביתה.

המתמודדת הבאה היא Rachel Tedesco Triccas. היא בוחרת לשיר את "Good Byes" של Georgia Smith. בחירה מעניינת של שיר, עם אפיל בלוזי משהו. זה שונה ממה ששמענו עד כה. באיזשהו שלב היא מתפרצת בבכי וקשה לה להמשיך לשיר, אך היא מתעשתת במהרה. העיניים של אירה דווקא יבשות. ריי מרגיש שהייתה יותר מידי דרמה בהופעה שלה ומחליט לשלוח אותה הביתה. היא בהלם מההחלטה שלו בשניות הראשונות. נשבר הלב.

המתמודד הבא הוא Ben Purplle. הוא בוחר לשיר את "Creep" של Radiohead בגרסת גיטרה אקוסטית. כמה עוד גרסאות כיסוי נשמע לשיר הזה? שכחתי איך הייתה ההופעה שנייה אחרי שהיא הסתיימה. אלכסנדרה חושבת שזו הייתה ההופעה הכי טובה שלו עד כה. ריי מחליט לערוך Sing Off כדי להחליט איזה זמר להעביר לשלב הבא.

ה-Sing Off הוא בין Ben Purplle לבין Chris Grech. כריס נותן גרסה חלבית לחלוטין לשיר של מטאליקה. בן שר שיר של The Moody Blues. ריי שולח את Chris Grech הביתה ואת כיסא מס' 5 מקבל Ben Purplle.

המתמודדת הבאה היא Anna Faniello. אמא של… ושל… היא בוחרת לשיר את האריה "Nessun Dorma". טוב, זו ליגה אחרת לגמרי של ביצוע. הבת קלאודיה מביטה בה מהקהל בהערצה. מיה מרטיני קמה לתחייה לרגע, ויזואלית לפחות… כאילו שזה לא היה ברור, ריי מחליט לתת לה את כיסא מס'…….. 3, מה שאומר ש-Kim Cortis הנפלאה הולכת הביתה.

המתמודדת האחרונה היא Petra. היא בוחרת לשיר את "Never Tear Us Apart" של INXS. היא מבצעת את השיר בגרסה של Paloma Faith, גרסת Soul. מבין כל הצעקניים והצעקניות שהיו עד כה, פטרה היא אחת היותר מרשימות. יש לה באמת קול מלא נשמה. רק פחות לנהום בבקשה. כל השופטים עומדים על רגליהם ומוחאים לה כפיים. ריי בוחר לתת לה את כיסא מס' 4, מה שאומר ש-Janice Mangion הולכת הביתה.

בשבוע הבא אלכסנדרה תיבחר את ששת המועמדים הסופיים שלה בשלב הלהקות/הרכבים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.