2019: עדכון – 144 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (23-29/12/18):
* 23/12 – malta מלטה: The X Factor – תכנית 12.
* 25/12 – israel ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 12.
* 27/12 – slovenia סלובניה: חשיפת מתמודדי הקדם EMA.
* 29/12 – israel ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 13.

eurovision_heart כללי
* הסיפור הבא הוא המופרך מבין סיפורי האירוויזיון העונה, לפחות עד כה. על פי וואלה! תרבות, "קשת 12 טרם אישרה לתאגיד כאן לשבץ את ארז טל כמנחה האירוויזיון, ומתנה זאת בין השאר בהסכמת התאגיד לעונה נוספת בה "הכוכב הבא" תבחר את נציג ישראל לאירוויזיון… התאגיד מסרב לדרישה". קשת מכחישה את הדברים באופן רשמי, אך גורם בקשת ציין לאתר כי "התאגיד 'סחט' את קשת עד שהסכים לתת לה שוב לבחור את הנציג לאירוויזיון, אז עכשיו תור קשת לנסות 'לסחוט' קצת חזרה. התאגיד הוציא מקשת מימון לתוכניות שישודרו אצלו, אז קשת רוצה להתקזז תמורת זה שהיא תאפשר לארז להגיש את האירוויזיון"". גורם מטעם התאגיד ציין כי אכן יש לקשת 12 דרישות רבות מן התאגיד, אך לתאגיד נהלים סדורים וברורים, וגם אם מישהו בתאגיד מעוניין בכך לא ניתן להבטיח להם שייזכו לבחור את הנציג עבור 2020. בנוסף, הגורם ציין כי התאגיד מעוניין שעבור 2020 הנציג ייבחר דרך השידור הציבורי.
* עוד באותו נושא, מפרסם היום רז שכניק במדור "7 לילות" בידיעות אחרונות, כי בצוות הפקת התחרות רוצים את אסי עזר כמנחה. ישנם מספר חששות לגבי רצון זה: הראשון הוא סכסוך הקיים בין עזר לבר רפאלי, שעלול לפגום בכימיה ביניהם על הבמה. החשש השני הוא שאסי עזר לצד ארז טל, שניהם טאלנטים של קשת, יגרמו לקשת 12 לבלוט מידי בתחרות, על חשבון התאגיד. שם נוסף שעלה הוא זה של עידו רוזנבלום, שככל הנראה לא נלהב מהאפשרות בעצמו. לוסי איוב צפויה להשתלב בהנחייה באופן מסוים וליאור סושרד יהיה חלק מהמופע, אך לא ברור אם בתור מנחה. עוד צוין כי השכר על הנחיית התחרות יהיה נמוך ב-50% לעומת המקובל באירועים מקבילים.
* השבוע הושקו מספר מכרזים חדשים על ידי תאגיד השידור "כאן" בנוגע לאספקת שירותי וידאו, סאונד, תאורה, פירוטכניקה, Rigging ומצלמות לאירוויזיון המתקרב. חברות המעוניינות יכולות להגיש מועמדותן למכרז עד ה-5/01. מה שתפס את עיני החובבים הוא העובדה שמכרז דרישות לא רק למסכי LED, אלא גם לרצפת LED. ניתן לקרוא על כך ביתר פירוט בפוסט של Wiwibloggs.

austria אוסטריה
נציג המדינה ייחשף לא לפני ה-1/01. מקור. Hyäne Fischer, שטענה לפני מספר שבועות שנבחרה לייצג את המדינה, אמירה שהוכחשה על ידי הטלוויזיה המקומית, נמצאת ברשימת המועמדים לייצג את המדינה על פי האתר Eurovision.de.

au אוסטרליה
נחשפו 3 מתמודדים נוספים בקדם האוסטרלי: Courtney Act, Aydan a ו-Leea Nanos. מקור. Courtney Act היא דראג קווין, אשר הגיעה למקום השני באיידול המקומי והגיעה לשלישייה הסופית בעונה 6 של RuPaul's Drag Race. שירה לתחרות יהיה "Fight for Love" והוא ניתן להאזנה כאן.

azerbaijan אזרבייג'ן
מועדון ה-INFE המקומי פרסם כי Maryam Shabanova הגיעה לאודישנים לבחירת הנציג לאירוויזיון 2019. האתר 12 Xal פרסם את שמותיהם של Emiliya Yaqubova ו-Abdullayev Hüseyn כמי שהגיעו להיבחן גם כן. בהמשך ציין מועדון INFE המקומי כי עוד במתמודדים נמצאים Rauf & Faik Mirzayev, Samira Efendi, Vlada Ahundova, Tofig Hajiyev, Altun Zeynalov, Ruslan Alishan, Sarkhan Jafarov, Narmin Karimbayova, Elvin Novruzov, Rilaya, Leman Dadasheva, Narmin Behbudova ו Narmina Seyidova.

ukraine אוקראינה
לפי השמועות, ההרכב Kazka צפוי לחזור לקדם השנה.

italy איטליה
Laura Ciriaco נפסלה מהשתתפות בפסטיבל סנרמו בקטגוריית האמנים החדשים, עקב טענות לפלגיאריזם מהשיר של "I Won't Give Up" של Jason Mraz.
לכל המעוניין, ניתן לצפות בשני התכניות המקדימות, המציגות את מתחרי תחרות הסנרמו ג'יובאני (האמנים החדשים) – כאן וכאן.
אמש התקיימה התחרות הראשונה של הסנרמו ג'יובאני, תחרות האמנים הצעירים. במהלכה הוכרזו מחצית מהמתמודדים בפסטיבל סנרמו. בין המתמודדים ניתן למצוא את נציגי 2015, Il Volo, חביב החובבים Nek ועוד. בערב תחרות הג'יובאני הראשון זכה Einar. הזכייה מקנה לו כרטיס להתחרות בפסטיבל סנרמו. מקור. לצערם של חובבים רבים Il Volo לא יוכלו לייצג את מדינתם במאי הקרוב, גם אם יזכו בפסטיבל סנרמו, עקב סיבוב הופעות ביפן בסמוך לתאריכי האירוויזיון.
היום ייחשפו 12 המתמודדים הנותרים בתחרות, ושמועות עיקשות מדברות על Eros Ramazzotti כאחד מהם.

lithuania ליטא
מסתבר כי הקדם המקומי, "Eurovizijos’ dainų konkurso nacionalinė atranka", כבר החל. התכנית הראשונה צולמה וקולות השופטים נחשפו:
12 – Migloko
10 – MaNNazz
08 – Gebrasy
07 – Twosome
06 – Glossarium
05 – Matas Lygeika
04 – Filtered Tools
03 – Šarūnas Mačiulis ir Aldegunda
01 – Gabriela Ždanovičiūtė
00 – Simona ir Rūta Statkevičiūtė
זה השיר שקיבל את מרב הניקוד מהשופטים:


מקור

montenegro מונטנגרו
הוכרזו 5 המבצעים ושמות שירים, שמהם ייבחר השיר המונטנגרי לאירוויזיון 2019:
1. Nina Petković – Uzmi ili ostavi
2. Monika Knezović – Nepogrješiva
3. D-Moll Band – Ti
4. Ivana Popović Martinović – Nevinost
5. Andrea Demirović – Ja sam ti san
השיר של Monika Knezović, הולחן על ידי Vladimir Graic, מי שהלחין את סרביה 2007, שזכה באותו אירוויזיון, סלובניה 2012 וסרביה 2015. 
Andrea Demirović היא נציגת מונטנגרו 2009 ותשיר שיר שהיא שותפה בכתיבתו. מקור.

slovenia סלובניה
משתתפי הקדם המקומי, ה-EMA, יוכרזו בשבוע הבא ב-28/12.
103 שירים התקבלו לקדם, 5 שירים פחות מהשנה שעברה.

spain ספרד
נחשפו דוגמיות של דקה מתוך 17 השירים המועמדים לייצג את המדינה באירוויזיון בביצוע מתחרי ה-Operación Triunfo. ניתן להאזין לדוגמאות ולהצביע כאן.
תוך כך Toni Sevilla, מנהל התוכן של RTVE, ציין כי יכול להיות ש-Operación Triunfo לא תחזור בשנה הבאה וכי הם יצטרכו לטעון מצברים ולחשוב על עדכון הפורמט. הצהרה זאת הגיעה לאחר שגמר התכנית הוא הגמר הכי פחות נצפה בתולדות התכנית.

poland פולין
לפי השמועות רשות השידור המקומית הציעה לזמרת Natalia Szroeder לייצג את המדינה באירוויזיון הקרוב עם שיר שכבר נבחר. האחרונה התנתה את הייצוג במתן מימון נאות מטעם רשות השידור הפולנית, וכמובן בהתחברות לשיר המיועד.

portugal פורטוגל
Calema חשפו כי הם יבצעו את השיר שהם הלחינו לקדם המקומי. מקור. האתר Festivais da Canção מעדכן כי הזמרת Ana Cláudia תשיר את השיר שיולחן על ידי D'Alva. מקור. בנוסף נאמר כי Rita Laranjeira תשיר את השיר של Flak. מקור.

czech_republic צ'כיה
Jakub Ondra's חשף כי שירו, שככל הנראה ייקח חלק בקדם המקומי, ייקרא "Space Sushi". הזמרת Anabelle גם צפויה לקחת חלק בקדם.
נציג 2018 Mikolas Josef חשף כי השנה יתחרו 8 מתמודדים בקדם, ולא 6 כמו בשנה שעברה. בין המתמודדים 4 זמרות, 3 זמרים ולהקה אחת.

חובבים הבחינו כי הטלוויזיה הצ'כית החלה לעקוב ברשתות החברתיות אחר Tomas Bocek, Jakub Ondra, Maella, John Wolfhooker ו-Barbora Mochowa. האם זה אומר שכולם נבחרו לקחת חלק בקדם?
בחמישי בערב פרסם עמוד הפייסבוק של צ'כיה באירוויזיון רמזים עם הידיים של כל המשתתפים. חובבים מעריכים כי הידיים של מתמודד מס' 2 שייכות ל-Thom Artway.

france צרפת
עמוד הטוויטר של צרפת באירוויזיון פירסם דוגמיות בנות דקה מכל שירי הקדם:

romania רומניה
חצי הגמר הראשון צפוי להיערך ב-20/01, חצי הגמר השני ב-27/01. לא נמסר מידע לגבי מועד הגמר.
נחשפו 18 מתמודדי חצאי הגמר של הקדם המקומי. בין המשתתפים נמצא M I H A I, נציג 2006, Nicola, נציגת 2003 והנציג הראשון של רומניה מאירוויזיון 1994, Dan Bittman. הזמר Olivier Kayes ישיר שרי פרי עטו של Ovi, נציג המדינה ל-2010 ו-2014 כחלק מצמד. להוסיף מקור. Olivier Kaye היה בשנה שעברה ברשימת המועמדים לבחירת מועדוני ב-OGAE בקדם הסן מרינאי, 1in360, אך לא זכה להיבחר על ידם.

switzerland שווייץ
האם נציג שווייץ לאירוויזיון הוא Luca Hänni? לדברי האתר ESCXTRA, רשות השידור המקומית SRF החלה לעקוב השבוע בטוויטר אחר הזמר, מה שרומז על האפשרות. מקור.
מנגד פורסמו שמות השופטים השונים, אשר אותם בחרה רשות השידור בקרב אנשי מקצוע מרחבי אירופה, על מנת להיות חלק מהליך הבחירה של השיר השווייצרי לאירוויזיון 2019. התפרסמו קטעי וידאו בו מספרים חלק מהשופטים על הליך בחירת השיר והאמן:

בין השופטים ניתן למצוא את Helga Möller, נציגת איסלנד 1986, Ovi נציג רומניה 2010 ו-2014 כחלק מצמד, Tinkara Kovač, נציגת סלובניה 2014, Ruth Lorenzo, נציגת ספרד 2014 ועוד.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.