2018: שבדיה – טרום גמר 2

Heat מס' 2 של המלודיפסטיבלן השבדי. ניתן לצפות בחי כאן המנחה David Lindgren פותח את הערב בריקוד על עמוד לצד 4 רקדנים ורקדניות ולצלילי "Staying Alive" של הביג'יז. הוא שופך על עצמו מים מתוך ספוגים מטונפים בסוף הקטע… נקווה שהערב יימשך בנימה חיובית יותר. דויד מציג את הקיקסייד שלו, Fab Freddie, שינחה מהקהל ומעמדת האמנים. להזכירכם, בצד שמאל למטה לב פועם המציג כמה השיר פופולארי בקרב מצביעי אפליקציית התחרות.

Samir & Viktor – Shuffla – בגרסת הסטודיו: זה נשמע כמו השיר שלהם מלפני שנתיים. פופ-דאנס קצבי שאונס את האוזן. זה מנסה נורא להיות Sunstroke Project עם הסקסופון בפיזמון. עושה לי רע השירים האלה, שמתאמצים נורא, וזה שיר שמנסה נורא קשה. זה עובר לגמר, או לפחות לאנדרה חאנסן 2/5. בהופעה החיה: השיר מתחיל בוידאו שחור ולבן של השניים, אשר ממנו יוצא הצמד ועולה לבמה. הם לבושים בג'ינס וז'קטים ומלווים על ידי 4 רקדניות בטרנינג. זה עולה לגמר כמו כלום, אבל אני לא רואה את זה מצליח בגמר יותר מידי, טופ 5 בלחץ רב. ההפקה זולה ולא מהודקת בהשוואה להופעות אחרות של המלודיפסטיבלן.

Ida Redig – Allting som vi sa – בגרסת הסטודיו: שיר ראשון להערב בשבדית. מתחיל בשקט ובפזמון זה פופ שבדי עשוי כהלכה. לא שלאגר, לא דאנס זול, סתם פופ סקדינבי שמח וכיפי. בבתים יש סינטיסייזר שעובד טוב בניגוד לשירה השקטה, האווירה היא מועדון באייטיז וזה מגניב לגמרי. אני מהמר על אנדרה חאנסן 3/5. בהופעה החיה: אידה נראית יפהפייה עם עבודת מצלמות מחמיאה. מלווה אותה להקת בצורת חביבה וברגע קיר של דיסקים מנצנצים. היא עצמה לובשת חולצה כסופה ומה שנראה כמו ג'ינס קרוע. אני אוהב את השיר הזה ומקווה מאד שהוא ייראה אור אנדרה לאנסן לפחות. קיבלתי וייב של הבנגלס משום מה, וזו מחמאה לא מבוטלת עבורה. היא מופיעה טוב ונכון, אבל האפליקציה מראה שהקהל לא מתחבר לשיר, וחבל…

Jonas Gardell – Det finns en väg – בגרסת הסטודיו: הוא כרגע אחד ההימורים הגדולים על המקום האחרון בתכנית זו. הכותרת מעידה על שיר ההעצמה, אבל השיר עצמו נשמע כמו בדיחה פנימית, פארודיה על שירי העצמה, שזה מגניב כי יש יותר מידי מהם באירוויזיונים האחרונים. המוזיקה היא לחלוטין בלדת שלאגר, ומאחר והשיר לא משנה פאזה אני מתחיל לחשוב שלא מדובר בפארודיה, מקווה שאני טועה… 3/5. בהופעה החיה: יונאס עולה לשיר בבגדים מחויטים ושלייקס. אליו מצטרפת להקת ליווי ברקע וכולם לבושים כאילו יצאו מקטלוג של איקאה. במיטב המסורת השבדית יש ייצוג לכולם. לא, זה בהחלט לא פארודיה, זה סתם שיר. האפליקציה מעידה על פופולאריות מוגבלת בלבד.

Margaret – In My Cabana – בגרסת הסטודיו: מרגרט נשמעת כמו קמיליה קבאלו והשיר אמור להיות מושפע מהלהיט של האחרונה "Havana". זה לא נשמע כמוהו, אבל בהחלט "מושפע" ממנו. כל מיני מילים בספרדית מוזילות נורא את הניסיון ליצור להיט מודרני, אבל האמת שזה פופ סתמי למדי עם הפקת מועדונים אגרסיבית. יש מצב שזה מסיים את דרכו הערב, בניגוד להימורים 2/5. בהופעה החיה: היא לא עולה עם אסלה על הבמה, כמו שהייתה אמורה לעלות בתחילה. מרגרט לבושה במכנס גבוה דמוי טרנינג ועליונית בטן א-סימטרית, הכל בכתום. הרקדנים/ות לבושים במיטב לבוש המועדונים לאביב 2018 והוידאוארט מציג נוף קריבי. ההופעה הווקלית סבירה, שזה יותר טוב ממה שחשבתי, אבל זה נון-שיר.

Stiko Per Larsson – Titta vi flyger – בגרסת הסטודיו: עוד הימור למקום האחרון, שזה בטח אומר שמדובר בשיר טוב. שיר בשבדית שלישי ואחרון לערב זה. האווירה היא קריבית-טרופית, אבל מיושנת, משהו שההורים שלכם היו שומעים באייטיז. קצת גיטרה לטינית ברקע, שירה עצלה והאווירה כפרית וזולה באופן כללי. זה חסר סיכוי לחלוטין, אבל כך כך אנטי-מלודיפסטיבלן שאני בעד זה. עם זאת, זה שיר לחלוטין חסר פואנטה 3/5. בהופעה החיה: סטיקו עולה בלבוש היומיומי הכי פשוט שהוא יכל לחשוב עליו. אליו מתלווים מתופף ושלושה זמרי ליווי בטישירטס. הוידאוארט הוא של כדורים פורחים והאנרגיה הכללית היא נמוכה. ההופעה נעדרת כריזמה והוא יהיה בר מזל אם הוא לא יסיים אחרון בערב זה.

Mimi Werner – Songburning – בגרסת הסטודיו: בנסיונה הקודם במלודיפסטיבלן 2016 היא סיימה את התחרות בשלב הזה. יש מצב שהפעם זה יהיה שונה. אפטמפו פופ-קאנטרי אמריקאי מאד, המנוני ואפקטיבי. זה נשמע לי כמו מאות שירים אחרים, אבל זה קליט מאד ויכול להביא אותה לאנדה חאנסן עם ההופעה הנכונה 2/5. בהופעה החיה: מימי עולה כמו נערה דרום אמריקאית, עם חליפת גוף שחורה עם עיטורי פרחים באגן וז'קט כתום עתיר פרנז'ים. הוידאוארט הוא של מפלי אש. היא לבדה על הבמה, עד שהיא מצטרפת ללהקת מתופפות. זה לא שיר מרשים בכל צורה, אבל לאור הערב החלש יכול להיות שהיא תעלה לאנדרה חאנסן. הלב באפליקציה פועם, אבל לא בחוזקה. את סוף ההופעה מלווה גשם של זיקוקים שבוודאי ייתן לשיר בוסט בהצבעות.

LIAMOO – Last Breath – בגרסת הסטודיו: זוכה האיידול המקומי במידטמפו פופ המנוני עם ראפ בבתים. הראפ עצמו נשמע מיושן מאד, הפיזמון סופר אפקטיבי ונשמע כמו בלדה עד מיטמפו מודרני מוכוון מצעדים. זה לא יגיע לאירוויזיון בגלל הראפ, אבל יש מצב לטופ 3 בגמר המלודיפסטיבלן 3/5. בהופעה החיה: עבודת מצלמות תזזיתית, אך מדויקת. ליאמו מקבל במה שמדמה הופעה במועדון, ועוד לפני הפיזמון האפליקציה מעידה על פופולאריות רבה של השיר. הוידאוארט הוא של תאורה שיכולה לגרום להתקף אפילפסיה, כאשר מעל הזמר יש נדבך נוסף של תאורה שלא מוסיף להופעה מאומה. עבודת המצלמות עושה כאב ראש אמיתי, אבל אני מודה שזה נראה כמו וידאוקליפוזה אפקטיבי. ענן עשן תורם לפיזמון אחרון. זה עדיין לא מנצח את אינגרוסו מהתכנית של השבוע שעבר.

העולים לשלב הבא הם Ida Redig, Mimi Werner, LIAMOO, Samir & Viktor ו-Margaret.

Jonas Gardell סיים במקום האחרון, בעוד Stiko Per Larsson במקום השישי. שניהם סיימו את דרכם בתחרות.

הקווים פתוחים כעת עבור חמשת השירים שעברו את הסינון הראשוני של הקהל, רק שניים מהם יעברו לגמר, בעוד שניים יעברו לשלב ההזדמנות השנייה.

הראשון שעולה לגמר הוא/היא………

Samir & Viktor

לשלב ההזדמנות השנייה עולים: Mimi Werner ו-Margaret.

השני שעולה לגמר הוא/היא………

LIAMOO

מה שאומר ש-Ida Redig סיימה במקום החמישי וסיימה את דרכו בתחרות.

ניתן לצפות בתכנית שוב כאן.

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.