2019: עדכון – טבלאות ההימורים רגע לפני הגמר (18/05)

כמו תמיד, לאחר שני חצאי הגמר יש תזוזה מעניינת בטבלאות, והשנה התמונה מעניינת במיוחד. וכמו תמיד, בימים שלפני הגמר יש תנועה דינמית; שירים עולים ויורדים, סיכויים מתקצרים ומתארכים, שירים שהיו בטופ נעלמים מהטבלה בעוד שירים אחרים עולים מהמקום האחרון למרכז הטבלה ולפעמים אפילו לטופ 10. הגיע הזמן למבט אחרון על המובילים בטבלאות ההימורים. להלן עשרת השירים המובילים לפי ממוצע סיכויי הזכייה של 3 אתרי הימורים מובילים: Ladbrokes-Coral, William Hill ו-Paddy Power:

1. netherlands הולנד – יחס דצימלי של 1.72, 1.83, 1.83.
מבחינת הדרמה השנה, הולנד נמנעה ממנה. בניגוד לשנתיים האחרונות, אף אחד לא לקח מהפייבוריטית הגדולה את ההובלה מהרגע שבו נחשף השיר ההולנדי, ואלא אם כן יקרה מה שקרה לפני 3 שנים, אז אוקראינה "חטפה" את הניצחון מרוסיה, אנו עתידים לחזות בניצחון הולנדי גדול. האם זה יקרה? אם כן, המדינה תזכה לראשונה זה 44 שנים. אם הולנד תפסיד, ההולנדים יקחו את זה קשה. הולנד מצליחה לצמצם יחסים עד הרגע האחרון ונמצאת ביחס ממוצע מטורף של 1.79. משום מה, אחרי חודשים של ביטחון בניצחון הולנדי, יש לי הרגשה לא טובה.  עוד על השיר ההולנדי.

2. au אוסטרליה – יחס דצימלי של 7, 7, 6.5.
הסיפור של השיר האוסטרלי, מזכיר את זה של השיר הקפריסאי בשנה שעברה; אף אחד לא ספר את השיר עד החזרות, אז נסק והגיע לטופ 10. בניגוד לקפריסין אשתקד, אוסטרליה עדיין לא לקחה את ההובלה. במקרה הנוכחי, מיד אחרי חצי הגמר הראשון, השיר המשיך לטפס בטופ 10, ודווקא חצי הגמר השני העלה אותו למקום השני בסיכויי הזכייה. ההופעה מרהיבה, והשיר מדבר להרבה מאד אנשים. זכיה אוסטרלית זה משהו שעקרונית לא הייתי רוצה לראות, אבל אם זה יקרה, זה יקרה השנהעוד על השיר האוסטרלי.

3. switzerland שווייץ – יחס דצימלי של 7, 7, 8
השיר השווייצרי חווה אולי את ההתעללות הקשה ביותר מהבוקיז של אתרי ההימורים. השיר, שלכל הדעות הוא חזק וקומפטטיבי, היה בין הפייבוריטים לזכייה מתחילת העונה. בשלב מסוים, כמעט ולקח את המקום השני מרוסיה. עם תחילת החזרות, השווייצרים העמידו את ההופעה המרשימה ביותר שניתן לשיר מסוג זה, רק כדי לחוות פגיעה אנושה בסיכויי הזכייה שלהם. הם הגיעו למקום התשיעי בסיכויי הזכייה. הייתה זו דווקא ההופעה לפני יומיים, שלא הייתה שונה מהקודמות לה, שהרימו את השיר בחזרה למקום הרביעי בסיכויי הזכייה. היום עלה לוקה עד למקום השלישי, ונמצא שוב קרוב מאד למקום השני… לא פשוט להיות נציג שווייץ, מדינה שאין לה יותר מידי "חברות" ונקודות אוטומטיות. הצלחה של לוקה תהיה רגע גדול למדינה, שלא הייתה בטופ 3 (וגם לא בטופ 5) מזה 26 שנים! עוד על השיר השווייצרי.

4. sweden שבדיה – יחס דצימלי של 13, 13, 15
השיר השבדי, שנסק מעלה עם תחילת החזרות, החל מאבד גובה. ועדיין, ניצחון שבדי הוא לא דבר בלתי אפשרי. אחרי שבשנה שעברה נכוותה שבדיה עם שיר שהקהל לא התחבר אליו רגשית, נדמה שהשנה הם עבדו חזק על הרגש. אולי חזק מידי. מיקומו של השיר תשיעי בסדר ההשמעה, והעדפת השיר ההולנדי על פניו, מאוחר יותר בסדר ההשמעה, גורמים לי לחשוב שהשיר כנראה לא ניצח את הסמי…. אבל הוא כנראה כן הגיע לטופ 3 בחצי הגמר. יצויין שמתחילת השבוע השיר מתדרדר בהימורים באופן די מהיר. עוד על השיר השבדי.

5. iceland איסלנד – יחס דצימלי של 17, 17, 19
ציינתי לפני כמה ימים שבכל תקופת ההימורים היו Hatari במגמה מעורבת. ואכן, הם מוכיחים שלא יודעים לאכול אותם. הם הגיעו למקום העשירי ביום שני, רק כדי לעלות בחזרה למקום החמישי היום. אני לא חושב שנחזה הערב בניצחון איסלנדי, וגם הדיבור סביבם היה מועט משחשבתי, ועדיין האימפקט שלהם על הקהל צפוי להיות חזק. עוד על השיר האיסלנדי.

6. italy איטליה – יחס דצימלי של 17, 21, 19.
הייתי עכשיו בחזרת המשפחות והופתעתי לגלות שילדים ישראליים ממש קטנים יודעים לשיר את "Soldi" בעל פה. מחמוד איבד מעט גובה מאז החלו החזרות באופן די סיסטמטי, אבל השיר יכול להפתיע ולקבל דירוג יפה מהקהל, אולי אפילו טופ 5 של הקהל. להערכתי השופטים יורידו אותו בניקוד והוא יסיים בתחתית הטופ 10. עוד על השיר האיטלקי.

7. norway נורבגיה – יחס דצימלי של 21, 21, 19.
שלישיית קיינו חוזרים. אחרי שכיכבו בטופ 10 לאורך כל העונה ובחזרות נזרקו ממנו, הם מטפסים בחזרה על חשבון מלטה. אין עוד שיר כזה בתחרות, זה מרים את הקהל, זה מצטלם מצוין, וזה בא אחרי רצף של בלדות ומידטמפו (הולנד, יוון, ישראל). זה מאד אפקטיבי מהבחינה הזו, ואולי זה לא יזכה, אבל כן יש סיכוי לתוצאה דומה לדנמרק 2018. עוד על השיר הנורבגי.

8. azerbaijan אזרבייג'ן – יחס דצימלי של 21, 21, 26.
אחרי שכוכבה דרך בתחילת החזרות, אזרבייג'ן מתחילה לרדת בהימורים. המגמה החלה קצת לפני חציג הגמר השני ועכשיו זה די ברור, שאין כאן מספיק עם מה לעבוד. אין בשיר את החיבור הרגשי הנדרש לקהל שייתן לו את הניצחון האזרבייג'ני השני וצ'ינגיז לא מספק את הסחורה. השיר טיפס עד לטופ 5 בשבוע שעבר ובתחילת השבוע, אך מתחיל לרדת בכל רגע שעובר. עוד על השיר האזרבייג'ני.

9. russia רוסיה – יחס דצימלי של 21, 26, 26.
אם טבלאות ההימורים צודקות, הטרגדיה השנה תהיה שייכת לרוסיה. המדינה שהוציאה כל כך הרבה על התחרות השנה ובנתה הייפ, שכנראה לא ניתן לעמוד בו, הולכת להתרסק הערב. כך לפי המהמרים והסטטיסטיקאים. מיקום השיר חמישי בסדר ההשמעה בוודאי תרם לחוסר אמונם של המהמרים. אבל לא הכל אבוד, האם סרגיי לזראב יוכיח לכולם שהם טועים? עוד על השיר הרוסי.

10. france צרפת – יחס דצימלי של 6, 5, 6.
כמו אזרבייג'ן, גם צרפת הייתה שיר שהפתיעה בחזרות, נסקה גבוה מאד, עד למקום השלישי, בטבלאות ההימורים, אך איבדה מומנטום. כי מה שנדלק בקלות כנראה גם נכבה בקלות. למרות מיקום מצוין בסדר השירים בגמר (22) ולמרות תשבוחות שמקבלת ההעמדה ובילאל עצמו, נראה שלא רבים מאמינים שהוא יכול להביס את הולנד או אוסטרליה. אירוויזיון בפריז יצטרך להמתין… עוד על השיר הצרפתי.

מתחזקות בסיכויי הזכייה
שווייץ, איסלנד, נורבגיה, דנמרק, בריטניה.

נחלשות בסיכויי הזכייה
הולנד, אוסטרליה, שבדיה, אזרבייג'ן, איטליה, רוסיה, צרפת, מלטה, מקדוניה, ספרד, קפריסין, סרביה, יוון, צ'כיה, בריטניה, אסטוניה סלובניה, סן מרינו, בלרוס, גרמניה, ישראל ואלבניה.

להלן סיכום ממוצע היחס הדצימלי בשלושת האתרים הנ"ל נכון לעכשיו:

  1. netherlands הולנד – 1.79
  2. au אוסטרליה – 6.83
  3. switzerland שווייץ – 7.33
  4. sweden שבדיה – 13.67
  5. iceland איסלנד – 17.67
  6. italy איטליה – 19
  7. norway נורבגיה – 20.33
  8. azerbaijan אזרבייג'ן – 22.67
  9. russia רוסיה – 24.33
  10. france צרפת – 33.67
  11. denmark דנמרק – 56
  12. malta מלטה – 84.33
  13. spain ספרד – 101
  14. cyprus קפריסין – 117.67
  15. united_kingdom בריטניה – 117.67
  16. serbia סרביה – 126
  17. greece יוון – 126
  18. czech_republic צ'כיה – 134.33
  19. fyr_macedonia מקדוניה – 142.67
  20. estonia אסטוניה – 151
  21. slovenia סלובניה – 201
  22. san_marino סן מרינו – 201
  23. belarus בלרוס – 217.67
  24. germany גרמניה – 217.67
  25. israel ישראל – 234.33
  26. albania אלבניה – 234.33

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.