2021: עדכון – 172 ימים לאירוויזיון

אירועי סוף השבוע (27-28/11/20)
אין אירועים בסוף השבוע.

אירועי השבוע הקרוב (29/11-05/12/20)
* 05/12 – estonia אסטוניה: חשיפת שירי הקדם.

italy איטליה
מתמודדי פסטיבל סנרמו צפויים להיחשף ב-17/12. מקור. כ-300 הוגשו לתחרות. מקור.
התפרסמה טבלת הניחושים הראשונה לגבי משתתפי פסטיבל סנרמו 2021, והיא כוללת את Elodie, נציג 2018, Ermal Meta, זוכת תחרות ה-OGAE ב-2018, Annalisa ועוד ועוד.
אתמול נערך הסיבוב החמישי והאחרון של תחרות ה-AmaSanremo, שהיא תחרות מקדימה לתחרות הצעירים של פסטיבל סנרמו, ה-Sanremo Giovani. בתחרות, שנערכה אתמול, העפילו Folcast ו-Davide Shorty לשלב הבא.

iceland איסלנד
המגזין Time פרסם את רשימת עשרת השירים הטובים של 2020. במקום השישי השיר האיסלנדי לאירוויזיון 2020 המבוטל, "Talk About Things" של Daði & Gagnamagnið. אלו חדשות משמחות עבור המבצעים, אשר נבחרו לייצג את איסלנד גם ב-2021.

albania אלבניה
חצאי הגמר של הקדם האלבני ייערכו ב-16-17/12, בעוד הגמר ייערך ב-18/12.
במקביל, עלו טענות בתקשורת האלבנית כי הזוכה כבר נבחרה וכי השופטים כבר הצביעו לשירים. על פי הטענות, "Karma" של Anxhela Peristeri זכתה עם 322 נקודות, "Nënë" של Viktor Tahiraj סיים במקום השני עם 266 נקודות, "Më jep jetë" של Gjergj Kaçinari הגיע למקום השלישי עם 245 נקודות, בעוד "Zjarri im" של Era Rusi סיים במקום האחרון עם 0 נקודות.
אחד ממארגני הפסטיבל הכחיש את הטענות וציין כי לא התקיימה הצבעה כזו, וכי השופטים שמצוינים באמצעי המדיה השונים הם לא השופטים שיהיו בתחרות. לדבריו, השמועות מקורן בבעלי אינטרס, ששואפים לפגוע בפסטיבל. מקור.
מסתבר כי השיר "Jo" בביצוע Erik Lloshi הוא שיר נגד הפלות. לא ברור האם או איך הדבר ישפיע על התוצאות, אבל אם יזכה ניתן להעריך כי גרסתו באנגלית תהיה בנושא אחר לגמרי.

https://twitter.com/yaalbanias/status/1331933426123935744

bulgaria בולגריה
לפי העמוד של רשות השידור הבולגרית המוקדש לאירוויזיון, הסינגל החדש של Victoria, שנקרא "Ugly Cry" עשוי להיות השיר שלה לאירוויזיון. מצד שני, יכול להיות שמדובר בתרגיל יח"צ על מנת לקדם את השיר.

Victoria ציינה כי היא עובדת על עוד שני שירים חדשים, וכי הבחירה הפנימית תכלול שישה שירים, כאשר "Ugly Cry" יהיה אחד מהם.

belgium1 בלגיה
אבא של Luka Cruysberghs, הזמרת שנזרקה מההרכב Hooverphonic, כתב בפייסבוק שהוא לא רוצה שבתו תעבוד יותר עם מנהיג הלהקה, Alex Callier, בגלל האופן שבו האחרון נהג כלפיה.

germany גרמניה
הליך הבחירה בגרמניה נכנס לשלב הסופי. 17 שירים ו-10 זמרים נמצאים תחת בחינה והערכה. שני צוותי שיפוט בחנו ובוחנים את השירים. הראשון הוא צוות שיפוט, הכולל 100 אנשים, המורכב מחובבי מוזיקה בכלל וחובבי אירוויזיון בפרט. השני הוא צוות מומחים, הכולל 20 אנשים, כולם כיהנו כחברי צוותי שיפוט באירוויזיון לאורך השנים. צוות ה-100 היה זה שסינן את השירים במהלך הקיץ, בעוד צוות ה-20 נכנס לתמונה רק בשלב מאוחר יותר. בין היתר, יצטרכו כעת צוותי השיפוט לצמד את השירים לזמרים ולהעריך הופעות חיות שהוקלטו על ידי הזמרים לצורך זה. מקור. מקור.

austria לטביה
סמנתה טינה מכריזה, כי מבין 11 דמואים שנוצרו במחנה כתיבת שירים, היא בחרה את השיר אותו תבצע באירוויזיון. מועד חשיפת השיר לא נמסר.

lithuania ליטא
ההרכב THE ROOP, נציגי ליטא 2020, הצהירו כי יש להם שיר מוכן, שאותו ישלחו לקדם הליטאי. במקביל חתם ההרכב על חוזה הקלטות עם Warner Music פינלנד, ועמם יוציאו סינגלים ואת אלבומם הבא.

spain ספרד
נציג ספרד, Blas Cantó, שלח 4 שירים לרשות השידור הספרדית ול-Warner Music Spain עבור ייצוג ספרד בתחרות. על אחד השירים הוא עבד עם Duncan Laurence, זוכה אירוויזיון 2019. עדיין לא ברור אם תהיה בחירה פנימית או קדם פרטי. מקור.

poland פולין
נציגת פולין 2020, Alicja Szemplińska, צפויה לקחת חלק באירוויזיון ג'וניור, המתארח בפולין מחר. האם נקבל אישור בקרוב כי היא תייצג את המדינה באירוויזיון 2021?

portugal פורטוגל
לפי השמועות, מנחת אירוויזיון 2018, Filomena Cautela, תנחה גם השנה את הקדם הפורטוגלי.

finland פינלנד
Aksel שינה את דעתו ולא שלח שיר השנה לקדם הפיני. הוא ציין כי הוא רצה להגיש שיר בתחילה, אך אי הוודאות בנוגע לקורונה ולקיום התחרות תרמה להחלטתו. לדבריו, יכול להיות שאם היה מקבל מקום אוטומטי בקדם היה מגיש שיר, אך הוא אינו מבקש יחס מיוחד. הוא לא מאוכזב שלא קיבל מקום אוטומטי בקדם ולא פוסל הגשת שיר בעתיד. למרות הכל, Aksel מציין שהקדם ב-2020 היה חוויה חיובית עבורו. מקור.

france צרפת
בקדם הצרפתי ייקחו חלק 12 שירים והוא ייערך בינואר. המנחה יהיה Stephane Bern. מצידה, Laurence Boccolini ציינה כי היא רוצה להיות הפרשנית, שתיסע לרוטרדם מטעם המדינה ב-2021. לא נראה שהיא תקבל את התפקיד למרות רצונה…

cyprus קפריסין
השיר הקפריסאי לאירוויזיון, "El diablo" צפוי להיחשף במרץ. מקור.

croatia קרואטיה
בניגוד לשמועות המוקדמות, Domenica לא מתכננת לשלוח שיר ל-Dora 2021. היא ציינה בראיון כי היא לא מוכנה ללחץ של האירוויזיון וכי הסיבה היחידה שהשתתפה ב-Dora 2019 הייתה מאחר ו-Tonči Huljić חשבו שהפלטפורמה של התחרות תהיה טובה עבור קידום השיר.
הזמרת Indira Levak, אשר הגיעה  למקום השלישי ב-Dora 2020 עם השיר שכתב לה בין היתר דורון מדלי, "You Will Never Break My Heart", לא יודעת אם תיגש ל-Dora 2021. הסיבה היא שהיא התחברה מאד לשיר הנ"ל ולצוות הכותבים, שהיא לא יודעת אם תוכל לשחזר את אותו האפקט. היא הופתעה מההצלחה של השיר בתחרות ההזדמנות השנייה של ה-OGAE (מקום עשירי) וציינה שהיא גאה במיוחד שאנשים קופצים ורוקדים את השיר בהופעותיה.

romania רומניה
היום יצא "Wonderland", הדואט של Roxen עם Alexander Rybak. לשאלת המעריצים האם השיר מיועד לאירוויזיון, ענתה הזמרת כי כל שיר שיצא לאחר ה-1/9/2020 קביל להשתתף בתחרות. מקור.

sweden שבדיה
על פי הציוץ של חשבון המלודיפסטיבלן באנגלית, ההכרזה על משתתפי התחרות צפויה להתקיים ביום שלישי הקרוב, ה-1/12. הסבר: חמישה ימים מיום חמישי, בו פורסם הציוץ, הוא יום שלישי.

העיתון Aftonbladet מדווח על שמועות נוספות בנוגע למשתתפי המלודיפסטיבלן: Danny Saucedo עשוי לחזור אחרי 9 שנים, בעוד Anton Ewald עשוי לחזור אחרי 8 שנים. עוד הזכיר העיתון את Tess Merkel, חברת להקת Alcazar, ואת Kadiatou Holm Keita ו-Efraim Leo. המגזין Expressen מדווח מצדו על שמות נוספים כגון זוכת אירוויזיון 1999 ונציגת 2008, Charlotte Perrelli, נציג 1994 ו-2000, Roger Pontare והצמד Ewa Roos & Eva Rydberg. לפי שמועות אחרות שירה של Perrelli לא התקבל לתחרות. למחרת ציין ה-Aftonbladet את שמותיהם של Charlotte Perrelli ו-Ewa Roos & Eva Rydberg, כמו גם את שמו של Andreas Wijk ככותב אחד השירים. היום פרסם העיתון את שמותיהם של Lillasyster, Emil Assergård, Nathalie Brydolf ו-Frida Green.
כל סבבי המלודיפסטיבלן צפויים להיערך באולם ה-Annexet בסטוקהולם ללא קהל.
מסתבר כי Ben & Tan, נציגי דנמרק 2020, שלחו שיר למלודיפסטיבלן 2021 וכמעט התקבלו, וזאת לפי מנהלם. מסתבר כי עקב מגיפת הקורונה, רשות השידור השבדית החליטה לקבל רק אמנים שחיים בשבדיה לקדם המתקרב. כותבי השיר שלהם לא היו מעוניינים שאמנים אחרים יבצעו את השיר.

switzerland שווייץ
נציג שווייץ, Gjon's Tears, אישר בסטורי, שפירסם בחשבון האינסטגרם שלו, כי הוא בחר את השיר אותו יבצע באירוויזיון 2021. השיר צפוי להיחשף בקרוב. מקור.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.