2017: עדכון – 81 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (19-25/2/17)
19/2 – לטביה: חצי הגמר
19/2 – פורטוגל: חצי גמר 1
24/2 – מולדובה: חצי גמר
24/2 – סלובניה: גמר
25/2 – ליטא: רבע גמר 2
25/2 – שבדיה: חצי גמר 4
25/2 – דנמרק: גמר
25/2 – איסלנד: חצי גמר 1
25/2 – אוקראינה: גמר
25/2 – מולדובה: גמר

eurovision_heart כללי
* שתי שערוריות ליוו את השבוע הזה. הראשונה היא ההחלטה התמוהה של המארגנים באוקראינה לא להקצות כרטיסים למועדוני המעריצים ולא למכור חבילות כפי שהיה נהוג עד כה, כמו גם לבטל את ההטבות והכניסה למועדון היורוקלאב למעריצים. המארגנים נאותו לבסוף בלחץ המעריצים וישחררו בקרוב חבילות כרטיסים לחברי מועדון. חלק מהמעריצים האשימו את המארגנים בהומופוביה, בעוד אחרים הסתפקו בתיאוריה קונספירטיבית כללית יותר, לפיה הרשויות במדינה כל כך מושחתות, ומדובר פשוט בניסיון להבטיח שיהיו מספיק כרטיסים למקורבים ולעסקנים מקומיים. אותה טענה מתקשרת עם ההחלטה של הוועדה למניעת ריכוזיות בשבוע שעבר להפקיע את הזכויות ממשרד הכרטיסים שנבחר לספק אותם; טוענים כי זהו מסך עשן על מנת להעביר את אספקת הכרטיסים לידים מושחתות… עם ההכרזה על מכירת הכרטיסים, מעריצים רבים שניסו לרכוש כרטיסים באופן פרטי גילו שמהר מאד אזלו הכרטיסים. היו גם טענות שההכרזה על מכירת הכרטיסים הייתה מיידית, ללא הכנה מראש ובאופן כללי אפיין אותה חוסר סדר.
השערורייה השנייה נוגעת להתפטרות 21 חברים מהצוות המארגן של התחרות. בין החותמים על מכתב ההתפטרות נמצאים שני המפיקים הראשיים של האירוע, המנהלת המסחרית של האירוע, מנהל האירועים וצוותו וראש מערך האבטחה. הסיבה היא חוסר הסכמה וחוסר שיתוף פעולה מצד מי שמונה להיות המפיק הראשי של התחרות מטעם הטלוויזיה האוקראינית.

albania אלבניה
פורסמו 51 שניות מתוך הקלטת התזמורת לגרסה האנגלית של השיר האלבני. הוכרז רשמית כי השיר ייקרא בשפטות "World". ניתן להאזין לקטע כאן.

bulgaria בולגריה
ממספר דיווחים לא רשמיים עולה כי שלושת האמנים שהגיעו לישורת האחרונה הם Kristian Kostov, Krista ו-Gery-Nikol.

denmark דנמרק
דווח כי שירי הקדם הדני ייחשפו ביום שני הקרוב, ה-20 לפברואר בשעה 18:00 שעון דנמרק.

france צרפת
דווח כי השיר שנבחר יעבור עיבוד מחדש על ידי צוות מפיקים מקומיים בשם We Are IV וויחשף לציבורר ב-15 למרץ.

germany גרמניה
שוחרר הקליפ הרשמי לשיר הגרמני לאירוויזיון 2017, "Perfect life":

greece יוון
מדיווח של מי ששמע את שלושת שירי הקדם של דמי עולה כי השיר הראשון הוא פופ-רוק רדיו-פרנדלי, השיר השני הוא בלדה והשיר השלישי הוא שיר דאנס שמתחיל שקט ואז מתפתח. כותב השירים Kontopoulos נסע לרוסיה על מנת לשמוע מסרגיי לזרב את דעתו על השירים. גם אני לוראק התבקשה לתת את דעתה.

lithuania ליטא
כמו תמיד התכנית של מחר צולמה ביום רביעי. 8 שירים התחרות. השופטים נתנו את מרב הנקודות לפייבוריטית Aistė Pilvelytė ואת המקום השני ל-Greta Zazza. את המקום האחרון הם העניקו במפתיע לפייבוריטית השנייה Lolita, הלא הוא הדראגיסט Gytis Ivanauskas. ניכר כי הם מנסים לקבור את סיכויי השיר לזכות במקרה של תמיכה מסיבית מקהל. לניקוד השופטים יתווסף ניקוד הקהל שיצביע בזמן שידור ההופעות ביום שבת.

moldova מולדובה
Boris Covali, אחד הפייבוריטים של הקדם המולדובי, פרש במפתיע מהקדם מסיבות אישיות. את מקומו ייקחו Valentina Nejel & Sergiu Pungă שישירו את "Ne-a fost iubirea un joc".

netherlands הולנד
הוכרז רשמית כי השיר ההולנדי ייחשף ב-3 למרץ.

norway נורבגיה
שירי הקדם המקומי נחשפו. ניתן להאזין לפלייסליט כאן:

poland פולין
נחשפו שירי הקדם המקומי. ניתן לצפות ברשימה המלאה כאן. הקדם ייערך מחר בערב. הועלו טענות כי השיר "Only human" עובר על חוקי הקדם, מכיוון שנחשף כבר באוגוסט ואף היה להיט רדיו מקומי. אך הוא אינו עובר על חוקי האירוויזיון. בטלוויזיה הפולנית החליטו שהוא רשאי להשתתף בקדם. השיר "Voiceless" בביצוע Isabell Otrębus-Larsson היה מיועד בתחילה ל-Lisa Ajex אך לא עבר את הסינון למלודיפסטיבלן. השיר נכתב על ידי פרדריק שמפה, מי שכתב בין היתר את השיר השבדי לאירוויזיון 2009.
כרגע Kasia Moś מובילה בחלק הסקרים כמועמדת לניצחון, בסקר אחר מובילים Landberry. ניתן להאזין לכל השירים בפלייליסט הבא:

romania רומניה
נחשפו 15 המתמודדים בקדם הרומני. בין המתמודדים נמצא MIHAI, מי שייצג את רומניה באירוויזיון 2006 והגיע למקום הרביעי. ניתן לצפות ברשימת המשתתפים כאן. חצי גמר הקדם הרומני יתקיים ב-26 לפברואר, בעדו הגמר יתקיים ב-5 למרץ.

slovenia סלובניה
הקדם המקומי יוצא לדרך עם חצאי גמר היום ומחר, והגמר אשר ייערך בשישי הבא. ניתן להאזין כאן לדגימות מהשירים המשתתפים:

spain ספרד
חברי מועדון ה-OGAE הספרדי זועמים, אך גם מעוררים זעם כנגדם. לאחר השערורייה בקדם, שבו זכה Manel באופן מעורר חשד לאחר ששניים מבין שלושת השופטים קברו את Mirela, הפייבוריטית של הקהל, החובבים ממשיכים להשתולל. הם דורשים מ-Manel לפרוש ועורכים קמפיין בכל אתרי החובבים שבו הם קוראים לא להצביע לו באירוויזיון. אחת השופטות, Virginia Díaz, אמרה שלא הצביעה ל-Mirela כי היא לא אוהבת פופ-לטיני, אמירה שגררה שוב תגובות קשות מצד החובבים ודרישה מ-TVE לפטר אותה. בנוסף, דווח כי אחד מכותבי השיר של Leklein סטר לאחד השופטים, Xavi Martínez, כשהאחרון ניסה להגיע אל מאחורי הקלעים בתום הקדם ולהתחמק מההמון הזועם. חובבים המתינו לו בחוץ כדי לכלות בו את זעמם, ומאבטחי הערוץ נאלצו להגניב אותו אל מחוץ לבניין.
בנוסף, השמועה אומרת ש-TVE החליטו להחליף את צוות השיפוט הבינלאומי שהיה אמור לשפוט בקדם, בשלושת השופטים אשר לחלקם קשרים עם Sony Music, ש-Manel חתום בה. TVE, כך נאמר, מעוניינת ש-Sony תכסה את הוצאות ההשתתפות. בנוסף, התברר שביתה של Toñi Prieto, ראש מחלקת הבידור ב-TVE, עובדת ב-Sony…
לבסוף, מפלגת הפועלים הסוציליסטית הספרדית הגישה עתירה לבית המשפט בבקשה לבטל את תוצאות הקדם. קצת אחריהם חבר מפלגת השלטון, המפלגה העממית, הידוע בתור חובב אירוויזיון נלהב, הגיש עתירה דומה.
לא ברור מה יעלה בגורל השתתפותו של Manel. ובינתיים, הוא ייתן הופעת אורח בשלישי גמר האוקראיני מחר בערב.

sweden שבדיה
חצי הגמר השלישי ייערך מחר. כרגע מובילים בסקר עבור חצי הגמר FO&O ו-Robin Bengtsson. אחריהם Bella & Filippa ו-Anton Hagman. בסקר הכללי על הגמר שייערך בעוד 3 שבועות, חזרה להוביל לורין ואחריה נאנו, בעוד FO&O יורדים למקום החמישי.

switzerland שווייץ
חברי להקת Timebelle ביקרו בשטוקהולם ושם עבדו על שיר האירוויזיון שלהם. טרם הוכרז האם יבוצעו שינויים דרסטיים בשיר לקראת האירוויזיון.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.