2018: גאורגיה – Iriao הם נציגי המדינה לאירוויזיון

אחרי שערכו קדם גדול בשנה שעברה, אשר הסתיים במפח נפש, גאורגיה מחליטה לחזור לשיטת הבחירה הפנימית, ובוחרת בהרכב Iriao כנציגי המדינה באירוויזיון 2018. המדינה אשר הגיעה פעמיים למקום התשיעי בתחילת העשור, ולרוב מצליחה להעפיל לגמר, מקווה שהפעם הבחירה הלא שגרתית תביא להם את המזל בפורטוגל. חובבי התחרות ממהרים להשוות את הבחירה לזו של 2014, כאשר גם אז בחרה גאורגיה בלהקת ג'אז עם שיר תמוה למדי והתרסקה בחצי הגמר.

המבצעים
Iriao כוללת שבעה חברים: David Malazonia, David Kavtaradze, Bidzina Murgulia, Levan Abshilava, Shalva Gelekva, George Abashidze ו-Mikheil Javakhishvili. מה שאומר שאחד מהם יצטרך להישאר מחוץ לבמה, קצת כמו כוורת באירוויזיון 1974. אבל ב-1974 נמצא הפתרון האלגנטי של לתת ליוני רכטר לנצח על התזמורת ובכך לפנות את המקום לבמה לשאר חברי הלהקה. בהיעדר תזמורת, הפתרון הזה הוא נחלת העבר.
מדובר בלקת ג'אז ופולקלור-אתני, אשר סולנה הוא David Malazonia. הלהקה נוסדה ב-2013. הבחירה בלהקה היא ספק הרמת ידיים של רשות השידור הגאורגית, ספק ניסיון אשר מושפע מניצחונו של זמר הג'אז סלבדור סוברל באירוויזיון 2017. הניסיון של גאורגיה עם אקטים אקספרימינטליים הוא בעייתי. ב-2014 שלחה המדינה שיר ג'אז תמהוני למדי, שסיים במקום האחרון בחצי הגמר והוא עד היום ההישג הגרוע ביותר בהיסטוריה הקצרה של המדינה בתחרות. לפני שנתיים שלחו שיר אינדי-רוק אשר העפיל לגמר וסיים בו במקום ה-20.

שיר מהאלבום הראשון והיחיד של הלהקה, אשר יצא ב-2016:

השיר הגאורגי לאירוויזיון 2017, "Keep the Faith" בביצוע Tamara Gachechiladze, אשר סיים במקום ה-11 בחצי הגמר הראשון ולא העפיל לגמר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.