2021: ליטא – סיקור Pabandom iš Naujo! – חצי גמר

הקדם הליטאי ממשיך. ברוכים הבאים לחצי הגמר של ה-Pabandom iš naujo!. חמישה שירים מטרום גמר 1 וחמישה שירים מטרום גמר 2 העפילו לשלב זה. רק חמישה מתוכם יעפילו לגמר, אשר ייערך בשבוע הבא, ויצטרפו אל The Roop, שכבר הבטיחו את מקומם שם. התוצאות של הערב יהיו 50% קהל ו-50 שופטים, כפי שהיה עד כה. במקרה של שוויון, הצבעת השופטים היא זו שתכריע את הכף.

את הערב פותחים המנחים, Vytautas Rumšas ו-Ieva Stasiulevičiūtė. הם מציגים את המנחה מאחורי הקלעים, הלא הוא נציג 2015, Vaidotas (Vaidas) Baumila. השופטים, הנמצאים מאחורי הקלעים הם: Ramūnas Zilnys, Aistė Smilgevičiūtė, Gerūta Griniūtė, Stanislavas Stavickis-Stano ו-Jievaras Jasinskis.

התחרות מתחילה…

Be U – Love Yourself – בטרום הגמר כתבתי: "מדובר במידטמפו פופ-אלקטרו אייטיזי עם הפקה מסוגננת, אבל עם מלודיה מעט חלשה. הבתים הם החלק החלש בשיר, הפזמון מעט קליט יותר, אבל גנרי משהו. אם הם יעלו לחצי הגמר זה רק בזכות הכריזמה של הסולנית, שהיא לא מושלמת, אבל מספיק מושכת תשומת לב. חביב ותו לא. 3/5."
בהופעה החיה: הסולנית החליפה מלבושים לאאוטפיט כסוף ונוצן, הכולל חולצה מכופתרת ומכנסי סן טרופז. אני מרגיש שזה פחות עובר בהופעה הזו, והסולנית לא יכולה לסחוב את כל ההופעה לבדה. אם הם יעפילו, זה רק בגלל ההיצע הגרוע של הערב, ומהמקום החמישי. השיר חביב, למלמ"י, והאווירה היא אייטיזית, אבל לא בהגזמה. ב-C Part חברי הלהקה מנסים להזריק אנרגיה לשיר עם קצת צרחות.

Aistė Brokenleg – Home – בטרום הגמר כתבתי: "את השיר היא מתחילה בהמהום. אם השיר הקודם היה אינדי -פופ, אז זה כבר הרבה יותר אינדי. בלדה אנטי מלודית ומעניינת. כשהיא פותחת את הידיים רואים שהיא לובשת משהו כמו מחוך. בסיום הבתים היא עוברת לנגן על הסינתיסייזר שלצידה, ועבורי זה היה קצת יותר מידי. היא מנסה מאד להיות מיוחד ומגניבה וזה קצת מתיש. השיר עצמו לא רע בכלל. לא נראה לי שיש כאן פזמון… 3/5."
בהופעה החיה: ההופעה זהה לזו של טרום הגמר. אני מעריך שיהיה לה קשה מאד להעפיל לגמר, מאחר ובקושי העפילה לשלב זה. נחמד, אקספרימנטלי, שונה, חסר הוק ואמנותי, אבל כנראה נאלץ להיפרד ממנה כעת. היא גם הצליחה להשתנק אחרי ה-"Home" הראשון. לא נעים.

Gabrielius Vagelis – My Guy – בטרום הגמר כתבתי: "הוא נראה מצוין, אבל השיר שבלוני וסתמי למדי. הוא מופיע באדישות, והבתים פשוט נמצאים שם, מבלי שיש בהם יותר מידי השראה או השקעה. זה נורא מיינסטרימי, אבל לא זכיר ולא מעניין. הזכיר לי את "Wildfire" מהקדם הגרמני ב-2017. הכי סתם. 2/5."
בהופעה החיה: גם הוא החליף מלבושים, ולא לטובה. הוא נראה כמו נער בר מצווה, עם חולצה לבנה מכופתרת ומכנסיים לבנים. יש בו משהו קצת קריפי, אבל כשהוא מחייך, מה שלדעתי הוא לא עשה בפעם הקודמת, הוא כן מצליח להעביר משהו חם. הוא מנסה להעביר אווירה אורבנית וסקסית, וזה לא כל כך עובד לדעתי, לפחות לא עליי. בשמיעה השנייה השיר מוכיח קליטות, שעשויה לעבוד על הקהל והשופטים.

Martyna Jezepčikaitė – Thank You Very Much – בטרום הגמר כתבתי: "השיר הוא אלקטרופופ-קצבי, שמנסה להישמע כמו Dua Lipa פוגשת את Billy Eilish, אבל מסיימת כפופ חובבני, מופק יתר על המידה. היא עצמה לבושה באאוטפיט שחור עם פרפרים לבנים עליו, ז'קט כסף ופרמננט, שמסייע לה בין הנפת שיער אחת לאחרת. היא צועקת את רוב השיר. 3/5."
בהופעה החיה: היא נפטרה מהז'קט, וכעת לובשת חליפת חתול סקסית שחורה אם פרפרים לבנים. עמה שתי רקדניות, שלא לבושות בהתאם, עם חצאיות בצבעי קרקס ופרפרי ענק עליהם. היא עושה עבודה טובה, אבל הרקדניות לא קשורות לכלום והשיר עדיין קטן מסך חלקיו. הבמה מוחשכת בחלק מהשיר והצבע האדום ברקע נותן אפקט יפה לצלליות שלה ושל הרקדניות.

Norbertas – Man in Need – בטרום הגמר כתבתי: "מדובר באלקטרו-פופ גנרי מאד, ששואב מ-Clean Bandit, The Chainsmokers ודומיהם. הוא נשמע טוב, המלווים מוסתרים. לצערי השיר לא טוב מספיק. הדרופ האלקטרוני, ה-Millenial Woop, הכל נראה כמו אפנות של לפני 5 שנים, שכבר לא עובדות על אף אחד. זה אפילו לא מספיק כדי להיות להיט רדיו. 2/5."
בהופעה החיה: Norbertas עולה בבגדים שחורים וז'קט ג'ינס כחול. מעבר לכך, ההופעה די זהה לזו שבטרום הגמר. הוא כריזמטי מספיק להעלות את השיר לגמר, אבל זה עדיין שיר נשכח, שמנסה לנצל תופעות מוזיקליות שפג זמנן.כריעת הברך ב-C Part בוודאי תקנה לו כמה מעריצות.

Evita Cololo – Be paslapčių – בטרום הגמר כתבתי: "השיר הוא בלדת Soul-בלוז חמימה ונעימה. זה מינימליסטי למדי מבחינת הפקה, ונשעו בעיקר על גיטרת הבס והתופים. יש טלפון על עמוד קצת יותר גבוה ממנה, שמצלם אותה, לא הבנתי למה זה תורם. אני מאד שמח, שהיא בחרה לשיר בליטאית. מדובר באחד השירים היותר טובים של הערב, למרות שאינו קומפטטיבי. 3/5."
בהופעה החיה: Cololo היא לדעתי הטובה במתמודדים הערב וגם עם השיר הטוב ביותר. הפעם היא עולה עם מעיל גשם שחור ושפתון אדום בוהק. היא נראית מצוין, מופיעה עם ביטחון ושרה נפלא. עדיין השטיק הזה עם מצלמת הטלפון לא ברור לי… פשוט שיר טוב, פשוט, אותנטי. הוא לא ממציא את הגלגל, אבל הוא משביע רצון בז'אנר שלו.

Titas and Benas – No – בטרום הגמר כתבתי: "זה מאד חנפני ויכול לעבוד על הרבה מאד אנשים… בלדת פופ נימוחה, קצת להקות בנים, קצת הרגשה של סינגר-סונגרייטר, יש לזה קהל, ואין לזלזל בכך. האווירה שם, אבל ההפקה רצה לפני השיר, ונדרשת להיות מהודקת יותר. לצמד יש כריזמה בלתי ניתנת לערעור. זה ממוצע, אבל עובר, ויכול להגיע רחוק בקדם. 3/5."
בהופעה החיה: אני חושב שזה סוג של פייבוריט, שאולי ידגדג קצת את The Roop מהמקום השני או השלישי בגמר. הבנים עולים לבמה, הפעם אחת לבוש בז'קט שחור קז'ואלי, והשני בז'קט צהוב -חרדל מבריק. הם יושבים על ארגזי במה מאלומיניום, ומתרוממים מהם בפזמון השני. זה לגמרי באווירת בויבנדז וצפוי לדעתי לקבל הרבה קולות ולעלות בקלות לגמר.

Voldemars Petersons – Never Fall for You Again – בטרום הגמר כתבתי: "השיר נפתח בלופ עצבני וקצבי, אבל לאחר מכן השיר עושה 180 מעלות והופך לפופ-רוק חלבי. לצד הזמר, שני גיטריסטים עם משקפי שמש (?), מתופף ושתי מלוות. Petersons עצמו לובש חולצה אדומה ארוכה וקרדיגן שחור. הלופ חוזר בסוף הפזמון, אבל הם מסרסים אותו עם ליריקה ילדותית ומלודיה תואמת. מה לעזאזל שמעתי עכשיו? 2/5."
בהופעה החיה: Petersons החליף אאוטפיט לז'קט פאייטים בשחור ואדום. הוא גם חובש מגבעת שחורה. זה עדיין השיר הגרוע של הערב, עם רוטינה מעצבנת, קצב מעגלי ולא מתוחכם וזמר קרינג'י, שאיכשהו ניצח את טרום הגמר הראשון. כנראה גם יעלה לגמר, אבל אני עדיין לא אבין מדוע.

Milita Daikerytė – Shadows -בטרום הגמר כתבתי: "המבטא שלה טוב, אבל הקול שלה לא הכי. ובכל זאת, בזכות כריזמה בימתית מסוימת היא מצליחה להעביר את השיר. השיר לא מספק, אבל לצערי, לאור ההיצע, מדובר באחד השירים החזקים של הערב. 3/5."
בהופעה החיה: Daikerytė עולה בחיזוק שתי רקדניות, שדווקא תורמות לקצב ולאווירה של השיר. לא שהכוראוגרפיה מרשימה במיוחד. זה שיר בינוני, אך לא מזיק. היא נשמעת טוב רוב הזמן וכאמור נראית טוב על הבמה.

Gebrasy – Where'd You Wanna Go? – בטרום הגמר כתבתי: "בלדת פופ מלנכולית משהו… בוידאוארט מנהרת רכבת, שנותנת תחושה של תנועה. זה אחד השירים על הלחנים היותר מהודקים, ונשמע כמו משהו שתוכלו לשמוע בגלגל"צ מידי שעה. הפקת אלקטרו-פופ עדינה ולא מוגזמת, אשר צוברת תאוצה ככל שהשיר ממשיך, אך נשארת על אש נמוכה. הוא עצמו בקושי זז, וגם אין צורך. 3/5."
בהופעה החיה: הזוכה הגדול של טרום הגמר השני עולה הפעם בז'קט לבן, השאר בשחור. הבמה מוחשכת לגמרי, כאשר רק אלומת אור מאירה עליו, מה שנותן אפקט אינטימי ותורם לאווירה של השיר. לא מן הנמנע שזה יזכה גם הערב.

מופע הביניים הוא של Evgenya Redko, אשר פרשה מהתחרות בשנה שעברה. היא מבצעת את שירה החדש "Laikinai".

הגיע זמן תוצאות. תחילה הצבעת השופטים:

JURY3

והצבעת הקהל:

AUDIENCE3

קולות הקהל והשופטים מתורגמים ל-1-8, 10 ו-12 ובסיכומם מתקבלות התוצאות הבאות, כאשר העולים לשלב הבא מודגשים:

  1. Gebrasy – 24
  2. Martyna – 15
  3. Evita Cololo – 12
  4. Voldemars Petersons – 12
  5. Titas and Benas – 12
  6. Milita – 11
  7. Gabrielius Vagelis – 10
  8. Norbertas – 8
  9. Be U – 8
  10. Aistė Brokenleg – 5

דירוגי האישי לשירים הוא כדלקמן:

  1. Evita Cololo – Be paslapčių
  2. Aistė Brokenleg – Home
  3. Be U – Love Yourself
  4. Gebrasy – Where'd You Wanna Go?
  5. Milita Daikerytė – Shadows
  6. Titas and Benas – No
  7. Martyna Jezepčikaitė – Thank You Very Much
  8. Gabrielius Vagelis – My Guy
  9. Norbertas – Man in Need
  10. Voldemars Petersons – Never Fall for You Again

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.