2019: עדכון – 137 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (30/12/18-05/01/19):
* 30/12 – malta מלטה: The X Factor – תכנית 13.
* 30/12 – israel ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 14.
* 31/12 – israel ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 15.
* 01/01 – israel ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 16.
* 05/01 – georgia גאורגיה: Georgia's Star – תכנית 1.
* 05/01 – lithuania ליטא: טרום גמר 1.
* 05/01 – israel ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 17.

eurovision_heart כללי
* כתב "ישראל היום", ערן סוויסה, מדווח על האודישנים הסודיים למנחי ה-Green Room. הנבחנים היו לוסי איוב, אסי עזר וליאור סושרד. לפי הדיווח, ככל הנראה לוסי איוב ואסי עזר נבחרו. מקור 1, מקור 2.
* נחשפה ההדמייה לבימת אירוויזיון 2019:
DvcKw-gWkAI_O1r.jpg
* אתר החובבים Wiwibloggs פרסם כי הבמה תהיה בצורת יהלום, עם 4 Catwalks, שני גשרים המחברים אותם לבמה המרכזית ו-7500 מקומות לקהל באולם. לקריאת המפרט הטכני, ניתן לקרוא את הכתבה המלאה כאן.
* דנה אינטרנשיונל אישרה שהיא תופיע "במסגרת האירוויזיון", אך לא הובהר אם מדובר בהופעה באירוע עצמו או כחלק מההופעות ביורווילג'. מקור.
* פורסם כי "ג’ינג’ר תקשורת" יטפל בתקציב האירוויזיון של עיריית תל אביב. המשרד יטפל ביח"צ של האירועים העירוניים לקראת ובמהלך האירוויזיון בת"א. מקור.

ukraine אוקראינה
רשות השידור האוקראינית אישרה שההרכבים Bahroma ו-Freedom Jazz ישתתפו בקדם המקומי. עוד נרמז על השתתפותם של Laud ו-Vilna. מועד שליחת השירים נסגר ועד ה-20/01 צפויים להיחשף כל המשתתפים.
גם השנה שלושת שופטי הקדם יהיו  Andriy Danilko, הלא הוא Verka Serduchka, שהגיע למקום השני באירוויזיון 2007, Jamala, זוכת אירוויזיון 2016 ו-Yevhen Filatov.

italy איטליה
בשישי שעבר התקיימה התחרות השנייה של הסנרמו ג'יובאני, תחרות האמנים הצעירים. במהלכה הוכרזו 12 מהמתמודדים הנוספים בפסטיבל סנרמו המרכזי: Patty Pravo & Briga, Daniele Silvestri, Ex-Otago, Federica Carta & Shade, Negrita, Arisa, Achille Lauro, Francesco Renga, Boomdabash, Enrico Nigiotti, Nino D’Angelo & Livio Cori ו-Mahmood. אלו מצטרפים ל-12 המתמודדים שהוכרזו בחמישי שעבר.

albania אלבניה
למרות שבטוויטר של אלבניה באירוויזיון הוצהר עוד לפני שהיו תוצאות בקדם, שהשיר הזוכה יישאר באלבנית עבור האירוויזיון…. 

בוידאו הבא, ציינה נציגת אלבניה לאירוויזיון, שמוקדם מידי להחליט באיזו שפה יבוצע השיר האלבני לאירוויזיון:

הסיבה היא שההחלטה היא לא בידה, אלא בידי RTSH, רשות השידור המקומית, וככל הנראה לא רצתה להתחייב על דבר שהיא איננה המחליטה בגינו. לאחר מכן נמסר כי הן כותבת השיר והן RTSH סיכמו ביניהם כי חשוב שהשיר יישמר באלבנית, עקב המסר שלו:

united_kingdom בריטניה
שני שירים נבחרו עד כה עבור הקדם הבריטי, Eurovision: You Decide. שיר שלישי ואחרון צפוי להיבחר בהמשך. מקור.

georgia גאורגיה
רשות השידור הגאורגית יצרה בקריאה לכותבי שירים לשלוח את שיריהם. השיר יבוצע על ידי זוכה האיידול הגאורגי, שייסע לאירוויזיון בתל-אביב. עד ה-1/02 ניתן לשלוח את השירים, הביוגרפיות של הכותבים ותמונותיהם למייל eurovision@gpb.ge או בדואר לכתובת של רשות השידור המקומית.

germany גרמניה
ב-8/01 האתר eurovision.de יערוך ראיון בשידור חי בסטרימינג עם Thomas Schreiber, מנהל מחלקת הבידור ברשות השידור הגרמנית ו-Christoph Pellander, ראש המשלחת הגרמנית. בראיון השניים יחשפו את התאריך של הקדם הגרמני ואת החידושים הצפויים בו השנה. מקור.

denmark דנמרק
על פי תחקיר ומעקב ברשתות החברתיות שעשו חברי אתר Good Evening Europe, הם הגיעו להשערות הבאות לגבי משתתפי הקדם הדני: – Leonora Colmor Jepsen צפויה להשתתף עם שיר בשם "Love Is Forever", אשר בין כותבותיו נמצאות Lise Cabble ו-Melanie Wehbe. הזמר Stefan Hjort צפוי להשתתף עם שיר ש-Lise Cabble ו-Gréta Salóme כתבו. Carl-Emil Lohmann ישתתף עם שיר שנכתב בשיתוף Olivio Antonio ו-Fredrik Sonefors, ולבסוף  Jasmin Gabay החצי ישראלית תשיר שיר שנכתב בין היתר על ידי Lise Cabble, Clara Sofie Fabricius ו-Fredrik Sonefors.

greece יוון
אתר Eurovix מדווח, כי המלחין Dimitris Papadimitriou נבחר להיות המנהל האמנותי שיעמוד בראש צוות ההיגוי היווני לאירוויזיון 2019. הצוות שהוא יעמוד בראשו יכריע מה תהיה השיטה לפיה תיבחר המדינה את הנציג לתחרות.

montenegro מונטנגרו
פורסם כי הקדם ייערך ב-9/02. מקור.
נערכה הגרלה לסדר השירים ונקבע כי D-Moll יהיו הראשונים להופיע ו-Nina Petković תחתום את הקדם. לסדר השירים המלא ליחצו כאן. מקור.unnamed

norway נורבגיה
חובב עם הרבה זמן פנוי טוען כי לפי המידע שאיתר ברשתות החברתיות, אנו צפויים לראות בקדם הנורבגי את Erlend Bratland, Adelén, Philip Cecil, Camilla North, Carlisle Sienes ו-ODA.

slovenia סלובניה
נחשפו מתמודדי הקדם המקומי ושמות השירים עמם יתמודדו. המשתתפים הם Fed Horses, INMATE, Kim, Lumberjack, Okustični, Raiven, Renata Mohorič, René, Ula Ložar ו-Zala Kralj & Gašper Šantl. מקור (כולל את שמות השירים).
אין ברשימה מתמודדים שהתחרו בעבר באירוויזיון. Ula Ložar הייתה נציגת סלובניה לאירוויזיון ג'וניור ב-2014. Karin Zemljič מהצמד Okustični הייתה זמרת הליווי של סלובניה באירוויזיון ב-2015 ו-2018. Renata Mohorič היא הסולנית של ההרכב I.C.E., שהתחרה בקדם של 2015. Raiven הגיעה למקום השני בקדם 2016 ולשלישי בקדם 2017.

spain ספרד
המתמודדות שהגיעו למקום השני והשלישי ב-Operación Triunfo השנה, Alba Reche ו-Natalia ומתמודדת נוספת שנמצאת בין הפייבוריטיות לניצחון בקדם, Maria, הצהירו כי הן פחות מעוניינות לקחת חלק באירוויזיון מאחר והוא מתרחש בישראל, וכי הבחירה בישראל כמדינה המארחת היא "מצערת". ייתכן שבשל כך הן החלו לקבל פחות ופחות קולות בהצבעה האינטרנטית, מאחר והמעריצים שלהם לא רוצים שתגענה לקדם ואולי לאירוויזיון בניגוד לרצונן. מצד שני נטען כי השירים שלהם לא פופולאריים ולא זכו להצבעת רבות מלכתחילה (להוציא את מאריה הפייבוריטית), ולכן הן משתמשות בתירוץ של חוסר רצון להגיע לישראל כדי שהפסד בקדם לא ייראה ככישלון. מקור.
השבוע נערכה גאלת חג המולד, אשר אותה לא אסקור בבלוג. לכל המעוניין, ניתן לצפות בגאלה כאן. בהקשר האירוויזיוני, אציין כי הגאלה כללה דואט בין Famous ל-Cesár Sampson, נציג אוסטריה לאירוויזיון 2018. השניים שרו את שיר האירוויזיון של האחרון, "Nobody But You".

finland פינלנד
ההערכה כרגע היא, שהשמועות על צמד הפולק Eva + Manu כנציגי המדינה הייתה שגויה. הצמד טען כי יחשפו לקראת השנה החדשה חדשות מרגשות, ולבסוף מסתבר כי מדובר ב-EP חדש שהם מוציאים. מה גם שביום הקדם הפיני יש להם הופעה….

czech_republic צ'כיה
על פי המידע ברשתות החברתיות, ניתן להעריך כי Hana Barbara, Jabuk Ondra ו-Pam Rabits ישתתפו בקדם. מנחשים כי שני הזמרים הנותרים יהיו Adam Misik, Jan Bendig או Thom Artway ושתי הזמרות הנותרות תהיינה Eva Buresová ו-Tereza Masková. לגבי הלהקה, השמות המדוברים הם MIRAI, Lake Malawi או Poetika.
ביום שני, פרסמה הטלוויזיה הצ'כית טיזר נוסף עם תמונת עין של כל אחד משמונת המשתתפים:

france צרפת
חצי הגמר הראשון של הקדם הצרפתי, Destatination Eurovision, יתקיים ב-12/01.

אחד הכותבים של השיר של Lautner בקדם הצרפתי, הוא לא אחר מג'וני גולדשטיין הישראלי. גולדשטיין הוא חצי מהצמד TYP ועבד עם הדג נחש, אנה בוקשטיין, דנה עדיני, אבישי כהן והזמרת הצרפתיה Shy'm, הזמרת הפולניה Sarsa והלהקה האמריקאית The Pragmatic.

cyprus קפריסין
Tamta צפויה להקליט את השיר בפברואר. נמסר כי השיר הוא פופ-דאנס ללא אלמנטים אתניים. מקור.

croatia קרואטיה
לפי פוסט שפירסם בפייסבוק, הזמר Roko Blažević, אשר סיים בשבוע שעבר במקום השני בתכנית הכישרונות הקרואטית Zvijezde, הוא כנראה הזמר אשר Jacques Houdek מתכנן לקחת תחת חסותו ולשלוח לקדם הקרואטי, Dora. הודק רמז ימים לפני כן על כך שהוא יישלח זמר לקדם, אך לא נתן רמזים.
בפוסט שפירסם היום (שישי) באינסטגרם, רוקו כבר מדבר על הופעות שהוא מתכנן מחוץ לקרואטיה. האם הוא משוכנע שהוא ייבחר לייצג את המדינה בתל-אביב?

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.