2020: ליטא – סיקור Pabandom iš naujo! – טרום גמר 2

טרום גמר 2 של אחד הקדמים המוזרים וההפכפכים ביבשת, אם לא המוזר מכולם, הקדם הליטאי! שם הקדם: Pabandom iš naujo!

שלושת התכניות הראשונות הן טרומי גמר. בכל אחת מהן מתמודדים 12 שירים. על פי הצבעת השופטים והקהל, 6 שירים מעפילים לשלב הבא. תכניות 4 ו-5 יהיו חצאי הגמר ותכנית 6 היא הגמר, אשר בו ייקבע הזוכה, שוב לפי החלטת השופטים והקהל. במקרה של שוויון, הצבעת השופטים היא זו שתכריע את הכף. בתכנית הראשונה 6 שירים התקדמו לשלב הבא ו-6 שירים הודחו. גם מהתכנית הנוכחית 6 שירים יעפילו לשלב הבא, בעוד 6 אחרים יודחו מן התחרות.

את הערב פותחים המנחים, Gabrielė Martirosianaitė ו-Giedrius Masalskis. הם מציגים את המנחה מאחורי הקלעים, נציגת 2018, Ieva Zasimauskaitė. חמשת השופטים הם Aistė Smilgevičiūtė, נציגת 1999, Viktoras Diawara, נציג 2001 ו-2006 כחלק מהרכבים שונים, Jievaras Jasinskis, נציג 2010 כחלק מהרכב, Gerūta Griniūtė ו-Darius Užkuraitis.

התחרות מתחילה…

Rūta Loop – We Came from the Sun – התמודדה בקדם 2018' והגיעה עד לחצי הגמר. את השיר כתבה בעצמה, ביחד עם Kasparas Meginis ו-Edgaras Žaltauskas, שהיו בשנה שעברה מהכותבים של "CTRL ALT DELETE", ו-Paulius Vaicekauskas, שכתב עמה את שירה מ-2018, "Positive Thoughts". השיר מתחיל כבלדת פופ ומקבל ביט כבד במהרה. בפיזמון זה כבר אלקטרו-פופ מודרני וקליט. היא לובשת חולצת בטן שחורה ומכנסיים כסופים. מצטרפות אליה שתי רקדניות ושני רקדנים. העיבוד עשיר וטוב, אבל ההרגשה היא של ריג'קט של קדם סקנדינבי כלשהו. סביר ולא יותר. 3/5.

Soliaris – Breath – ניסה לייצג את מדינתנו בתחרות מספר פעמים, ללא הצלחה. האדון עולה במשקפיים עבים עם עדשות זהובות, ז'קט אפור וטישרט לבנה. לצידו רקדן חשוף חזה, שגופו צבוע בזהב. כאן מדובר בבלדת פופ-RnB, כאשר תחילת הפיזמון נשמעת כמו "Don't Let Go" של En Vogue. יש לו קול לא רע, אבל גם כאן מדובר בשיר מאד לא מיוחד. האנגלית רק מוסיפה לגנריות שלו. 3/5.

Kristina Jure – My Sound of Silence – בלדת פופ מסורתית, מאד אמריקאית, אבל של פעם. מלא כינורות ועיבוד דרמטי. זה נורא משתפך ושמאלצי, כולל עלייה של חצי טון לקראת סוף השיר. לטובתה אומר שהיא יודעת למכור את השיר היטב, גם אם ווקלית היא לא מדהימה. 2/5.

Alen Chicco – Somewhere Out There – זכור כמי שעלה לקדם הגמר בשנה שעברה, לאחר ש-"Criminal" של Monica Marija הוצא על ידה מהתחרות. בגמר סיים במקום החמישי. כתב את השיר עם Faustas Venckus, אשר כתב עמו את שירו בשנה שעברה. הוא עולה במראה משונה למדי; חליפה לייקרה (?) חושפת ירכיים עם שרטוט של שרירי בטן, עדשות עיניים שחורות ואיפור עיניים מוזר. זו סוג של בלדה רוק מתבכיינת ולא מהודקת בשום צורה. משהו שם לא מתחבר בין הקול שלו לבין העיבוד של השיר. ארבעה מלוות בלבוש שחור משחור פוסעות קדימה בסוף השיר. הזייה. 2/5.

Indraya – You and I – ניסתה את מזלה בקדמים של 2004 ו-2009, בשני המקרים סיימה במקום האחרון… מדובר בבלדה על מידטמפו בינונית ודודתית. היא לובשת שמלת מקסי ממשי (?) בצבע לבנדר עם מחשוף עמוק. השיר נשמע משורבט יותר מהכל, בעל מלודיה שבלונית ולא מעניינת. 2/5.

Germanas Skoris – Chemistry (Breaking Free) – כתב את שירו בעצמו ולבדו, וזהו לו נסיונו הראשון לייצג את ליטא בתחרות. זה רוקנרול או פופ אלטרנטיבי, עם גיטרות חשמליות דומיננטיות. בפיזמון קולו עולה לפלצטים. המלודיה לא רעה, אבל המילים טיפשיות, המבטא מיותר וכך גם תנועות הידיים המוזרות שהוא עושה. אודה כי זה קליט וזכיר. 3/5.

Viktorija Miškūnaitė – The Ocean – עוד מתמודדת בהופעת בכורה. הלחינה את שירה למילים של הדני Jacob Jonia, אשר היה התמלילן של דנמרק 1987… היא לובשת שמלת סטרפלס, שלה מודבקים פרחים וכוכב ים… מדובר בפופרה עם אלמנטים אלקטרוניים ודראם משין כבד. זה מחריד כמו שזה נשמע. זה נעדר הקלאס והמלכותיות, שיש לשירים מהסוג הזה, ונשמע סתם קיטשי. 1/5.

Antturi – I Gotta Do – גם בהופעת בכורה. צלילי דרים-האוס מעטרים את השיר, בעוד Antturi נותן בראפ. הוא לובש חליפה אפנתית בכחול דהוי. בפיזמון הוא חוזר על כך שהוא חייב לעשות משהו עם חייו. העיבוד חביב, אבל השיר לא קיים. הקטע של הראפ לא מספיק חזק והפיזמון הוא פשוט חזרה על כותרת השיר. 2/5.

Abrokenleg – Electric Boy – שם הבמה של Aistė Motiejūnaitė, שגם כתבה את השיר עם עוד כמה. זה פופ מטופש עם השפעות בלוזיות, עם הופעה מטופשת עוד יותר ונטולת כרזימה, אשר בפיזמון הופך להיות שיר רוק-מטאל. זה נהדר כמו שזה נשמע, מסוג השירים שלולא הקדם הליטאי לא היינו שומעים מעולם. 3/5.

Twosome – Playa – השלישייה חוזרת לניסיון שלישי ברציפות. פעמיים הם סיימו את דרכם בחצי הגמר, מה יהיה על השתתפותם השנה? זה נשמע כמו משהו ש-Aqua עיכלו והקיאו לפני עשרים שנה. חוץ מהלופ האלקטרוני החביב והמאד שנת 2001, מדובר בשיר בדיחה לא מצחיק, שבו הבנים מציגים עצמם כשחקני כדורסל ליטאיים. אוקיי. גם בדיחה צריך לדעת לעשות. 2/5.

Moniqué – Make Me Human – השיר נכתב על ידי Vytautas Bikus, שכתב את ליטא 2015 ו-2018. עוד לפני שיצא נחשב בשל כך לפייבוריט גדול לניצחון. מוניק עולה לבמה בחליפת עור בצבע בז'. צבע כחול שוטף את  הבמה והיא מדמה עצמה לאנדרואיד הנטען על ידי אפקט כלשהו בוידאוארט. הביצוע הקולי מצוין וגם הכריזמה שלה היא משהו, שאין לאף אחד שמתמודד מולה הערב. השיר עצמו הוא בלדת אינדי-פופ חביבה מאד, שזקוקה למספר האזנות, או להופעה עם קונספט מעט שונה. זה קצת ניסיון לעשות Sia, אבל זה עובד לא רע. ווקלית היא חיה. 3/5.

Voldemars Petersons – Wings of Freedom – חוזר לאחר שבשנה שעברה לא העפיל מעבר לשלב הראשון. את השיר כתב בעצמו. צלילי כמו-קסילופון בתחילת השיר, שהוא סוג של פופ-פולק, סינגר-סונגרייטרי, מלודי ונוגה. בוידאוארט הרים ומסע בשמיים. הקול שלו לא הכי נעים, אבל השיר סביר. הוא עצמו גם לא הפרפורמר הכי כריזמטי. 3/5.

הגיע זמן תוצאות. תחילה הצבעת השופטים:

תמונה4

והצבעת הקהל:

תמונה5

קולות הקהל והשופטים מתורגמים ל-1-8, 10 ו-12 ובסיכומם מתקבלות התוצאות הבאות, כאשר העולים לשלב הבא מודגשים:

  1. Moniqué – 22
  2. Kristina Jure – 18
  3. Rūta Loop – 17
  4. Viktorija Miškūnaitė – 15
  5. Alen Chicco – 14
  6. Germanas Skoris – 8
  7. Soliaris – 6
  8. Twosome – 5
  9. Antturi – 4
  10. Abrokenleg – 3
  11. Voldemars Petersons – 2
  12. Indraya – 2

דירוגי האישי לשירי טרום הגמר הוא כדלקמן:

  1. Abrokenleg – Electric Boy
  2. Moniqué – Make Me Human
  3. Germanas Skoris – Chemistry (Breaking Free)
  4. Voldemars Petersons – Wings of Freedom
  5. Rūta Loop – We Came from the Sun
  6. Soliaris – Breath
  7. Alen Chicco – Somewhere Out There
  8. Antturi – I Gotta Do
  9. Indraya – You and I
  10. Kristina Jure – My Sound of Silence
  11. Twosome – Playa
  12. Viktorija Miškūnaitė – The Ocean

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.