2020: מלטה – סיקור The X Factor, פרק 14

שלב ההופעות החיות ב-The X Factor Malta! להזכירכם, התכנית נבחרה, זו השנה השנייה, כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2020. 12 מתמודדים עולים להופיע על בימת התחרות. בסוף הערב 3 המתמודדים עם מספר הקולות המועט ביותר מהקהל יועמדו להדחה. מי שקיבל את מספר הקולות המועט ביותר יודח אוטומטית מהתחרות. שני המועמדים הנותרים יעמדו להצבעת השופטים, כאשר רק אחד מהם יישאר בתחרות. ארבעת שופטי התכנית הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca.

הערב נפתח בהופעה של 12 המתמודדים, השרים את "Born This Way" של Lady Gaga.

המתמודדת הראשונה להערב היא Jasmine Abela המבטיחה. היא מחליטה לבצע את "Crazy In Love" של Beyoncé. איזו פתיחה חזקה לערב ולתחרות כולה. היא מופיעה עם 8 רקדניות, וכולן לבושות בבגדי גוף. היא החבילה כולה: ווקליות, נוכחות, מראה וה-X Factor. האם חזינו עכשיו בזוכה של העונה? אלכסנדרה חושבת שזו הייתה פתיחה ראויה למופעים החיים.

המתמודד הבא הוא Kyle Cutajar. הוא בוחר לבצע את "Writing’s On The Wall" של Sam Smith. שיר מאד אהוב עליי, ולא שיר פשוט. הוא נראה מצוין ואלגנטי עם חליפה. ההופעה הווקלית טובה, אך לא מושלמת. הוא מצליח לתעל כריזמה מסוימת, זה נחמד, אבל רחוק מלהדהים. בשלב מסוים המוזיקה רצה לפניו והוא נשמע כמו חיקוי של המבצע המקורי. אלכסנדרה חושבת שזו הייתה ההופעה הכי טובה שלו עד כה, מבחינה טכנית.

המתמודדים הבאים הם Yazmin & James. הם מבצעים את "Señorita" של Camila Cabelo and Shawn Mendes. נמאס לי מהשיר הזה. יזמין עולה עם שמלה אדומה, לטינית משהו. ג'יימס בחלצה ללא שרוולים. שניהם נראים מצוין ומפתיעים בביצוע חמוד מאד, מעט חובבני, אבל בהחלט שובה לב. זה הפורטה שלהם, הם מאד likeable והכימיה ביניהם עושה את מה שהווקליות לא. ריי מחמיא להם על הכימיה וטוען שהם מיוחדים. אלכסנדרה אהבה את המשחק של הגברי מול הנשי, אך מעירה ליזמין על כך שהקול שלה לא היה "מלא" מספיק.

המתמודדת הבאה היא Celine Agius. היא בוחרת לבצע את "It’s A Man’s World" של James Brown. לתת לה לשיר שיר של ג'יימס בראון זו כזו קלישאה, כי השירה שלה נורא גרונית, וזה ממקם אותה בנישה המאד מאד ספציפית הזאת. במקום ללמד אותה לשיר מהבטן, ולא מהגרון, נותנים לה לשיר קלישאה. זה נשמע, כמו כל ההופעות שלה, כמו קריוקי. היא לבושה בהתאם, כאילו יצאה עם החברים מהעבודה לערב… קריוקי. ריי חושב שהיא מדהימה. אלכסנדרה חושבת שהיא עשתה עבודה מדהימה והגיעה לבמה עם תשוקה ואינטנסיביות.

המתמודדת הבאה היא Justine Shorfid. היא מבצעת את "Always Remember Us This Way" של Lady Gaga. היא טובה, אבל קצת בולעת את המילים. היא נראית מצוין ויודעת להופיע, אבל לוקח לה זמן להתניע. בבית השני היא כבר נותנת לנו old school דיווה. יש לה הרבה נשמה, אבל היא חייבת לאסוף את עצמה, היא קצת all over the place. זה מאד אמוציונלי. ריי חושב שהיא נראית ונשמעת פנומנלית.

המתמודד הבא הוא Ed Abdilla. הוא בוחר לבצע שיר מקורי בשם "Devil’s Robe". נודניק. בנו לו הופעה גדולה, עם רקדניות, שוב בבגדי גוף, ומשקפי שמש. זה לא שיר רע, אבל גם לא להיט גדול. ההופעה המוזגמת עם הריקודים מגבירה את הגיחוך למען האמת. אין לו כריזמה, ולמרות שהוא נשמע טוב, זה פשוט לא עובד. ריי אהב את השיר.

המתמודדות הבאות הן להקת F.A.I.T.H. הן מבצעות את "That’s My Girl" של Fifth Harmony. זו הופעה שלא היו מתביישים בה בגרסה הבריטית של התכנית. ווקלית הן פשוט מושלמות. ויזואלית, עוד אפשר ללמוד איך לזוז ולשחק מול מצלמה, אבל נכון לעכשיו זה עובר. הופעה מצוינת ומפתיעה לטובה. הקהל משתולל. אלכסנדרה חושבת שזו הייתה הופעה נהדרת ומחמיאה לבנות על הכימיה ביניהן.

המתמודד הבא הוא Karl Shecmbri. הוא בוחר לבצע את "Smalltown Boy" של Bronski Beat. כבר על ההתחלה קיבלתי כאב ראש מהצעקות. סביבו עשרות רקדנים בטוניקות לבנות שקופות. זה כלום. זה אווירה עטופה בביטים והפקה כבדה. לפחות זה נגמר מהר. אני מודה שזה היה מהנה במידה. אלכסנדרה מציינת שאין מישהו כמוהו בתחרות, אבל היא הרגישה שהוא הגיע לשיא שלו ואין לאן להגיע משם.

המתמודד הבא הוא Dav. Jr. הוא בוחר לבצע שיר מקורי בשם "Life is Good". מדובר בעוד פייבוריט, גם שלי, אבל גם כזה שיכול לדבר לקהל המקומי. השיר שלו הוא מאד קטן, וזה הולך לעבוד על כל הנערות באי המלטי וסביבותיו. מן פולק-פופ חלבי שכזה. זה לא שיר חזק במיוחד, ומכאן הוא יכול רק לעלות, כי הפוטנציאל שלו גדול. אני מניח שזה מספיק טוב. המקום שלו בגמר מובטח, גם אם הוא יזייף בכל הופעותיו. אלכסנדרה חושבת שהוא יכול לעבוד יותר על ההגייה שלו. ריי חושב ששמענו להיט. בטח נו.

המתמודד הבא הוא Paul Anthony. הוא בוחר לבצע את "Feel" של Robbie Williams. זה שיר קצת ישן בשביל המיליניאלים, לא? הוא מדקלם את תחילתו, בעוד המצלמה משדרת צבעי שחור-לבן והרקדנים והרקדניות חגים מאחוריו. הוא זמר מצוין, אבל זה פשוט לא עובד. איך הצלחת להרוס שיר כל כך פשוט ונגיש?! Anthony הוא אחד הפייבוריטים המוקדמים שלי, אבל ההופעה הזו חלשה בצורה לא ברורה. הוא לא מצליח להתחבר רגשית לשיר ולקהל. השופטים חלוקים בדעתם… אירה חושבת שזו לא הייתה בחירה נכונה של שיר.

המתמודדות הבאות הן הצמד Bloodline. הן מבצעות מאש-אפ של "Lovely" של Billie Eilish featuring Khalid ו-"My Favourite Things" של Julie Andrews. זו הופעה טובה, גם אם מעט יומרנית. ווקלית הן מצוינות, הן רגישות. גם אותן מקיפות רקדניות בטוניקות לבנות ושחורות, עם כדורים לבנים גדולים. ממש טקס יום הזיכרון. הן נשמעות נפלא, אבל לא הצלחתי להבין מילה. הן חייבות לעבוד על ההגייה. כל השופטים שופעים מחמאות. אלכסנדרה חושבת שזו הייתה אמנות.

המתמודדת האחרונה היא Destiny Chukunyere. היא מבצעת את "Higher Love" של Kygo ו-Whitney Houston. מאד קשה לי עם הקול הגרוני שלה. אני כמעט מוכן מראש להופעה מוגזמת ווקלית. להוציא את האלמנט הזה, היא מצוינת ווקלית, אבל רגשית היא לא משכנעת אותי. בנו לה את ההעמדה בהתאם לתדמית הדיווה שהם מנסים לשווק לדסטיני. זו תצוגה ווקלית בעיקר. אלכסנדרה חושבת שהיא powerhouse. האוורד חושב שההופעה הייתה מושלמת.

הקווים נסגרים, והגיע זמן התוצאות! בן קמיל המנחה מכריז על העולים לשלב הבא:
Dav. Jr
Kyle Cutajar
Destiny Chukunyere
Bloodline
Yazmin & James
Karl Shecmbri
Justine Shorfid
F.A.I.T.H
Jasmine Abela

מה שאומר ש-Ed Abdilla, Paul Anthony ו-Celine Agius מועמדים להדחה. כל המתמודדים של אלכסנדרה! המתמודד שהולך הביתה עם מספר הקולות המועט ביותר הוא:
Ed Abdilla

Paul Anthony ו-Celine Agius עולים ל-Sing-Off. ראשונה מופיעה Celine Agius. היא מבצעת את "Valerie" של Zutons. זה ביצוע נורא, הכל מהגרון. גם הקול. מספיק עם זה. הקהל עף עליה. Paul Anthony עולה לבצע את "Forget You" של Cee Lo Green. זה ביצוע איום ונורא. כל כך מאכזב. זה יותר גרוע מקריוקי. איך בוחרים מישהו משני הזמרים הנוראיים האלו?
אלכסנדרה בוחרת לשלוח הביתה את Paul Anthony. האוורד בוחר לשלוח את Paul Anthony הביתה. ריי בוחר לשלוח הביתה את Paul Anthony. זה סגור, הוא הולך הביתה. אירה בוחרת גם היא לשלוח את Paul Anthony הביתה. מה שאומר ש-Paul Anthony עם 4-0 קולות הולך הביתה ומסיים במקום ה-11.

10 מתמודדים נותרו במירוץ המלטי לאירוויזיון 2020. ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.