2021: שבדיה – סיקור ה-Melodifestivalen – שלב ה-Andra chansen (ההזדמנות הנוספת)

מי יהיו ארבעת ברי המזל שיקבלו כרטיס לגמר המלודיפסטיבלן? פרטים על כותבי השירים והמבצעים ניתן לקרוא כאן.

את הערב פותחת מנחת הערב Shirley Clamp בשיר "Song Tree". לאחר מכן, היא מזמינה לבמה את המנחה שלצידה, Christer Björkman והם פותחים בדברים. אנו מקבלים מבט נוסף על שמונת השירים, אשר כבר הבטיחו את מקומם בגמר בשבוע הבא. המתמודדים הערב מוצגים והתחרות מתחילה.

הדו קרב הראשון הוא בין Alvaro Estrella ל- Lillasyster. פופ לטיני מול מטאל.

Alvaro Estrella – Baila Baila – בטרום הגמר כתבתי: "הוא עולה במכנסיים ורודים וחולצה שחורה מכופתרת פתוחה. לצידו שני רקדנים ושתי רקדניות בלבן. מאחוריהם מה שנראה כמו פאבלה או סתם מבנה ים תיכוני עם דלתות בצורת קשת. המנון קיץ לטיני, עם כל הקלישאות שאפשר לחשוב עליהן. ווקלית הוא לא מגיע לשום מקום. כל השיר נשמע כמו אסופה של מלא מלא שירים, ששמענו בשנים האחרונות מספרד ואמריקה הלטינית. ואז השבדים לקחו את זה ומהלו את זה חזור ומהול במים. זה מה שיצא. בזבוז של זמן. 2/5."
בהופעה החיה: זו פתיחה חלשה לערב. ההופעה זהה לזו של טרום הגמר. Estrella הוא ווקליסט מוגבל, וגם השיר עצמו מוגבל מוזיקלית… אני לא חושב, שהשבדים ילכו על זה הערב, אבל מצד שני המתמודדים מולו לא כאלו מדהימים גם כן.

Lillasyster – Pretender – בטרום הגמר כתבתי: "השיר מתחיל כרוק-רך חלבי ובינוני ביותר. הסולן עומד בחליפה שחורה וחולצה לבנה ולפניו להבות. ואז, בפזמון מתחיל הגראולינג, שהגיח משום מקום. משם השיר ממשיך לרוק אצטדיונים, ובאמת לא ברור למי השיר הזה פונה, כזה שעטנז של סגנונות לא זכור גם לזקני המלודיפסטיבלן. ההופעה מלאה באורות מרצדים וטלוויזיות עם פני אנשים שונים בוידאוארט. 2/5."
בהופעה החיה: מאד רציתי להיות בצד שלהם הלילה, אבל זה פשוט שיר לא טוב. ההופעה כאסחיסטית ועמוסת גיטרות. אני חושב שהם מנצחים בדו הקרב הזה. לשיר הנוכחי יש נוכחות הרבה יותר חזקה ואופי מל-"Baila Baila". ברמה האובייקטיבית, ההופעה טובה. 

וכעת, מנחת הערב, Shirley Clamp, מבצעת את להיטה ממלודיפסטיבלן 2004, "Min Kärlek".
Carola מקבלת מקום בהיכל התהילה של המלודיפסטיבלן.

הדו קרב השני הוא בין Frida Green ל-Paul Rey. קרב בלדות הפופ הראשון.

 Frida Green – The Silence – בטרום הגמר כתבתי: "בלדת פופ טיפוסית, מהסוג ששמענו מ-Sarah Dawn Finer. זה אמוציונלי, אבל לא כזה שמצליח להתחבר. Green עולה בשמלה ירוקה עצומה, שמסיתה את תשומת הלב מהשיר, ואני לא מבין למה בחרו להלביש אותה כך. בלדה גנרית וחסרת אופי. מסוג השירים, שצריכים ליפול בשלב המאד מוקדם של הניפוי. 2/5."
בהופעה החיה: היא עולה עם אותה השמלה האיומה מטרום הגמר. היא מנסה מאד לשדר אמוציות בהופעה, אבל זה שיר בית חרושת כל כך גנרי וחסר חן, שזה נראה לי בלתי אפשרי. אני חושב שהיא מפסידה את הדו קרב הזה, לא רואה למה השיר הזה צריך לקחת מקום הגמר. ווקלית היא נשמעת בסדר, אבל הקול שלה לא ייחודי או זכיר מספיק.

Paul Rey – The Missing Piece – בטרום הגמר כתבתי: "בלדת Ed Sheeran חסרת עוקץ, המדברת על חוויותיו של הדובר בתור אב טרי. Rey עומד על בימה כתומה קטנה וסביבו שני קירות כתומים גדולים נעים, עמם הוא משחק לאורך השיר. הוא לובש ז'קט אפור וחולצה ומכנסיים לבנים. זה חלבי לחלוטין, דביק, ולא משהו שהייתי מקדיש לו האזנה שנייה. 2/5."
בהופעה החיה: אני סבור שהוא יזכה בדו הקרב בקלות. זה אמנם שיר סתמי, אבל בקרב של שני השירים הסתמיים, יש לו את ההופעה המופקת והשיקית יותר, הוא יותר כריזמטי, ובוא נודה, הוא גבר נאה. אולי אני טועה, אבל הוא מחייך יותר בהופעה הזו מאשר בטרום הגמר.

ועכשיו תורו של Jan Johansen לקבל את כרטיס הכניסה שלו להיכל התהילה.

הדו קרב השלישי הוא בין Eva Rydberg & Ewa Roos ל-Clara Klingenström. קרב הסוסים השחורים.

 Eva Rydberg & Ewa Roos – Rena rama ding dong – בטרום הגמר כתבתי: "בנות הזהב. שתי ווטרניות, שאין להן סיכוי לזכות, אך הוזמנו כחלק מאג'נדת ה-inclusion. זה נפלא. פופ-שלאגר סבנטיזי חסר חן ומנותק מכל הקשר עכשווי, אבל רלבנטי לעולם המלודיפסטיבלן, שבו novelty acts שכאלה זוכים לעדנה. השתיים עושות שכונה על הבמה, ולא נראה שאיכפת להן אם יעלו לשלב הבא או לא. ההימור שלי, הן יעלו. 3/5."
בהופעה החיה: זה בהחלט הסוס השחור של התחרות ואולי של הגמר, אם יצליחו לנצח בדו הקרב הזה. שיר פיפטיזי מחויך במיטב מסורת שירי הבדיחה השבדים, שמעולם לא מגיעים לאירוויזיון. נדמה לי שהערב Eva Rydberg יותר ממוקדת מבטרום הגמר, אבל Ewa Roos קצת פחות. בעיני מגיע להן מקום בגמר.

Clara Klingenström – Behöver inte dig idag – בטרום הגמר כתבתי: "בלדה עד מידמטמפו מודרני/ת. שיר שמזכיר את "Take A Chance" של Robin Bengtsson מהמלודיפסטיבלן של השנה שעברה. היא לובשת שמלה אדומה נוצצת וקטנה ושיערה הורוד סתור. היא מנגנת על גיטרה חשמלית, מה שנשמע בתחילה כמו שיר בלדת רוק. בפזמון יוצא השלאגר. אז למה לעטוף את זה באריזה של שיר רוק. אין בזה כלום ושום דבר. שיר חסר ערך, למעט העובדה שהוא מושר בשבדית. אני מעריך שהוא יסיים את דרכו הערב, אם יש צדק. 2/5."
בהופעה החיה: היא תצטרך להתאמץ מאד כדי להצליח הערב. היא קיבלה העמדה שמציגה אותו כסינגר-סונגרייטרית, אבל זה לא יעזור לדעתי לסיכויים שלה יותר מידי. אתאכזב אם היא תגיע לגמר ותיקח מקום של שיר שמגיע לו.

Tommy Körberg עולה לבמה לבצע את שיר האירוויזיון שלו מ-1988, "Stad i ljus". אחריו מקבל Magnus Carlsson את הכבוד והכרטיס להיכל התהילה.

הדו קרב הרביעי והאחרון הוא בין Klara Hammarström ל-Efraim Leo. קרב בלדת הפופ השני.

Klara Hammarström – Beat of Broken Hearts – בטרום הגמר כתבתי: "אחת המפסידות הגדולות של השנה שעברה, וצופים לה עתיד דומה השנה. היא עולה באאוטפיט מתכתי משהו, חשוף רגליים, עם מגפיים כסופים גבוהים. שיר בסגנון המוקדם של Taylor Swift עם פזמון קליט. חיבבתי יותר את שירה בסגנון Britney Spears המוקדמת מהשנה שעברה. אני מאד לא אוהב שלוקחים פרפורמרים ומשחקים איתם כמו פלסטלינה, ולא נותנים להם לפתח סגנון משל עצמם. יש התפרצות בפיזמון האחרון, עם גשם של אורות ואורות בוידאוארט, אך בשלב הזה היא נראית לחוצה. אהמר שהיא תגיע לשלב "ההזדמנות הנוספת", וזו תהיה הפתעה נעימה עבורה. 3/5."
בהופעה החיה: Hammarström הייתה צריכה לקבל מקום בגמר, אבל לצערי היא בקרב מול שיר חזק. היא עדיין יכולה לנצח. היא עולה כמו בטרום הגמר, רק עם שיער פזור. זה אפקטיבי, אחרי אסופת השירים המאד חלשים ששמענו הערב, אבל הערב זה עובד אחרת… רואים שהיא מאד מאד רוצה להגיע לגמר.

Efraim Leo – Best of Me – בטרום הגמר כתבתי: "שיר פופ מבוסס גיטרה, א-לה Shawn Mendes או 5 Seconds of Summer. שיר שיצא ממחנה כתיבת שירים, ויכל להתמודד בקדם הדני ולא היינו שמים לב. חנפני במידה. הקצב הוא מידטמפו, והשיר מתפתח לכל 3 הדקות, אבל לא מחדש דבר. הביט בפזמון מעט מבולגן. הוא לבוש בז'קט שחור-לבן, חולצה לבנה ומכנסיים לבנים. בפזמון מצטרפים אליו שני רקדנים בלבוש זהה, רק בשחור. זה להיט רדיו אפקטיבי, שתופס אותך רק בפזמון. הפזמון השני כבר מובן שמדובר בלהיט, וייתכן שזה מספיק על מנת לעלות לגמר. עם זאת, Leo הוא לא הפרפורמר הכי כריזמטי שיש בנמצא. 3/5."
בהופעה החיה: אני חושב שזה השיר הטוב של הערב, אבל נכון לו קרב קשה מול Klara Hammarström. ההופעה לא שונה מהופעתו בטרום הגמר, וזה לא טוב. הוא לא פרפורמר כובש ורק השיר לבדו לא יעזור לו.

במופע ביניים, המוקדש ל-Ola Håkansson, מוזרת מחרוזת על ידי Benjamin Ingrosso ו-Felix Sandman.

Shirley Clamp ו-Christer Björkman מבצעים את "Les mots".

הגיע זמן התוצאות…בדו קרב הראשון העולה לגמר הוא/הם:

Alvaro Estrella

מה שאומר ש-Lillasyster הולכים הביתה.

בדו קרב השני העולה לגמר הוא/היא:

Paul Rey

מה שאומר ש-Frida Green הולכת הביתה.

בדו הקרב השלישי העולה לגמר הן/היא:

Clara Klingenström

מה שאומר ש-Eva Rydberg & Ewa Roos הולכות הביתה.

בדו הקרב האחרון העולה לגמר הוא/היא:

Klara Hammarström

מה שאומר ש-Efraim Leo הולך הביתה.

אז יש לנו 4 מעפילי "אנדרה שאנסן", המצטרפים ל-8 הפיינליסטים מ-4 טרומי הגמר השונים. ביחד 12 השירים הם 12 שירי הגמר, אשר אחד מהם ייבחר בשבוע הבא לייצג את שבדיה באירוויזיון 2021.

ניתן לצפות שוב בתחרות המלאה כאן.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.