2021: שבדיה – סיקור Melodifestivalen – טרום קדם 2

שבדיה ממשיכה במסעה לרוטרדם, עם טרום הגמר השני של המלודיפסטיבלן. פרטים על כותבי השירים והמבצעים ניתן לקרוא כאן.

מנחי הערב הם Oscar Zia, Anis Don Demina ו-Christer Björkman. הערב נפתח בביצוע אלטרנטיבי של Oscar Zia ו-Anis Don Demina לשיר השבדי לאירוויזיון 1988. שלושת המנחים מציגים את מתמודדי הערב, והתחרות מתחילה.

Anton Ewald – New Religion – מידטמפו עד אפטמפו פופ-RnB. הבנתי שהמפיקה Karin Gunnarsson הייתה מאוכזבת מזה עד עמקי נשמתה. לשיר יש פזמון חזק, קליט, אבל הסגנון הזה לא עובד באירוויזיון. ההרגשה היא של שיר בית חרושת. לא טבעי, לא אותנטי ו-Ewald נראה כמו דג מחוץ למים. הוא מופיע עם חולצה לבנה וז'קט שחור-זהוב עם שני רקדנים בלבוש תואם. אגרסיבי ומכוון להיות להיט, אבל נעדר לב. 2/5.

Julia Alfrida – Rich – מדובר באחת ההפתעות של טרום הגמר. מדובר בזמרת שהגיעה לשלב הזה מהמסלול הפתוח. בדרך כלל, מתמודדים כאלו לא עוברים לשלב הבא. כרגע מדובר בשיר הכי טוב ששמעתי בתחרות. השיר זורק ל-Lorde ול-"Royals" מלפני מספר שנים. שיר חזק, עם מסר חברתי, עם מחאה. מעולה 4/5.

 WAHL feat. SAMI – 90-talet – הבתים הם הומאז' ומחווה לשירי ניינטיז. פופ-היפ-הופ. בפזמון כבר עוברים לסינתפופ קצבי אייטיזי מתועש. ההופעה מושחזת, עם רקדנים אורבניים ותפאורה צבעונית. זה מנסה בכל הכוח להיות להיט, וקצת לוחץ יותר מידי לטעמי ומאבד מהאותנטיות שלו. 3/5.

 Frida Green – The Silence – בלדת פופ טיפוסית, מהסוג ששמענו מ-Sarah Dawn Finer. זה אמוציונלי, אבל לא כזה שמצליח להתחבר. Green עולה בשמלה ירוקה עצומה, שמסיתה את תשומת הלב מהשיר, ואני לא מבין למה בחרו להלביש אותה כך. בלדה גנרית וחסרת אופי. מסוג השירים, שצריכים ליפול בשלב המאד מוקדם של הניפוי. 2/5.

 Eva Rydberg & Ewa Roos – Rena rama ding dong – בנות הזהב. שתי ווטרניות, שאין להן סיכוי לזכות, אך הוזמנו כחלק מאג'נדת ה-inclusion. זה נפלא. פופ-שלאגר סבנטיזי חסר חן ומנותק מכל הקשר עכשווי, אבל רלבנטי לעולם המלודיפסטיבלן, שבו novelty acts שכאלה זוכים לעדנה. השתיים עושות שכונה על הבמה, ולא נראה שאיכפת להן אם יעלו לשלב הבא או לא. ההימור שלי, הן יעלו. 3/5.

Patrik Jean – Tears Run Dry – הוא עולה בחליפה לבנה. לצידו ארבעה רקדנים בחליפות או שמלות. זה מידטמפו עד אפטמפו, אלקטרו-פופ חסר זהות וגנרי. זה משהו שתרקוד לצליליו במועדון, אבל לא באמת תזכור אותו בבוקר למחרת, וכשתשמע אותו פיכח תבין שהוא ריק מתוכן. ההופעה מתמקדת בעבודת מצלמה, אור וצל ואפקטים, אבל היא רק מחפה על שיר אנונימי. 2/5.

Dotter – Little Tot – הפייבוריטית הענקית של השנה! אחרי שסימה במקום השני בשנה שעברה, והפכה לחביבת חובבים. זה שיר יותר מיידי מ-"Bulletproof", אבל עדיין כזה ששט באזורים המוזיקליים של Sia. היא לבושה באאוטפיט שחור, ולצידה רקדנים בלבוש תואם. זה הרבה פחות רגשי, ותוקף ישר כשיר להיטי ואגרסיבי. אני לא רואה את זה זוכה במלודיפסטיבלן, כי זה נעדר נשמה. זה שיר טוב משירה בשנה שעברה, יותר מקורי, אבל לא סוחף מספיק. היא תעפיל לגמר, אבל מי יודע מה יקרה שם. 3/5.

הגיע זמן תוצאות! העולים לשלב הבא הם Anton Ewald, Frida Green, Patrik Jean, Dotter ו-Eva Rydberg & Ewa Roos.

Julia Alfrida ו-WAHL feat. SAMI סיימו במקומות האחרונים, ולפיכך סיימו את דרכם בתחרות.

הקווים פתוחים כעת עבור חמשת השירים שעברו את הסינון הראשוני של הקהל, רק שניים מהם יעברו לגמר, בעוד שניים יעברו לשלב ההזדמנות השנייה. בינתיים, יש לכם זמן לצפות במופע הביניים.

זמן תוצאות. הראשון שעולה לגמר הוא/היא………

Dotter

לשלב ההזדמנות השנייה עולים: Frida Green ו-Eva Rydberg & Ewa Roos.

השני שעולה לגמר הוא/היא………

Anton Ewald

מה שאומר ש-Patrik Jean סיים במקום החמישי, ומסיים את דרכו בתחרות.

ניתן לצפות שוב בתחרות המלאה כאן.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.