2019: מלטה – סיקור The X Factor, פרק 14

שלב ההופעות החיות ב-The X Factor Malta! להזכירכם, התכנית נבחרה כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2019. 12 מתמודדים עולים להופיע על בימת התחרות. בסוף הערב 3 המתמודדים עם מספר הקולות המועט ביותר מהקהל יועמדו להדחה. מי שקיבל את מספר הקולות המועט ביותר יודח אוטומטית מהתחרות. שני המועמדים הנותרים יעמדו להצבעת השופטים, כאשר רק אחד מהם יישאר בתחרות. ארבעת שופטי התכנית הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca.

הערב נפתח בהופעה של 12 המתמודדים, השרים את "This is Me" של Keala Settle.

המתמודדות הראשונות להערב הן 4th Line. הן מבצעות את "Survivor" של Destiny's Child. הן עולות בחליפות שחורות עם מחשופים ומחברות/ספרים. הביצוע לא אחיד וכל אחת בנפרד לא מצליחה להרים את השיר. ביחד, הן מחפות זו על זו. אליהן מצטרפים ארבעה רקדנים לריקוד אורבני מביך. פתיח חלש לתכנית, אך מצד שני זה קשה להיות הראשונות. ריי חושב שהן מדהימות.

המתמודד הבא הוא Luke Chappell בן ה-15. הוא בוחר לשיר שיר שכתב בעצמו: "Overthinking". די מדהים שחושבים על זה. רק בן 15 וכבר הספיק לכתוב שיר, שיכול לצעוד במצעדים ברחבי העולם. ההופעה פשוטה. הוא מתהלך על הבמה הלוך ושוב, כאשר מאחוריו על הוידאוארט מילות השיר בלבן ושחור על רקע אדום. רקדנית רוקדת בירכתי הבמה. ההופעה מאכזבת ונראית underproduced, אבל בפוטנציאל שלו הוא יכול לקחת את התחרות. אלכסנדרה חושבת שהוא כותב שירים במהותו.

המתמודדת הבאה היא Nicole Frendo בת ה-16. היא בוחרת לשיר את "Too Good at Goodbyes" של Sam Smith. מלווה אותה להקת גוספל. היא פרפורמרית טובה מאד ונראית מצוין. ווקלית היא כמעט שם, עדיין לא משכנעת לחלוטין, אבל בעלת יכולות. לא בטוח שהבחירה של השיר, שנשחק עד דק באודישנים, וההעמדה המשעממת שירתו אותה. ריי חושב שהיא מדהימה…. אלכסנדרה חושבת שהיא הצליחה להעביר את המסר של השיר.

המתמודד הבא הוא Franklin. הוא בוחר לשיר את "Jelous" של Labrinth. בחירה מדהימה של שיר. הביצוע מעט משתפך. הוא מאד טוב, כשהוא שר בעדינות ומראה את הרגישות שלו, אבל כשהוא צורח הוא מאבד אותי… בפיזמון האחרון הוא שר מאד גרוני וזה לא עובר טוב. הוא מופיע בז'קט משובץ וצעיף ארוך. אלכסנדרה מציינת שיש לו קול נהדר, אך שהוא צריך לשיר משהו שאינו בלדה.

המתמודדות הבאות הן Xtreme. הן מבצעות את "Side to Side" של Ariana Grande ו-Nicky Minaj. הביצוע הקולי לא טוב בכלל, הקול שלהן רועד והן מזייפות. שוב, יש חוסר הרמוניה מאד בולטת והן חוזרות לבעיות שליוו אותן עד הביצוע הטוב שנתנו בבית השופטים. אחת מהן מזייפת את נשמתה והן מאבדות אוויר לקראת סוף השיר. אירה חושבת שזה היה מדהים! גם האוורד מפליא במחמאות. ריי מחמיא להן על בחירת השיר. אלכסנדרה טוענת שההרמוניות היו טובות. כנראה שמענו שני ביצועים שונים.

המתמודדת הבאה היא Michela Pace, שאחרי שעברה פנפון מסיבי, נראית שונה לחלוטין מהילדה שראינו באודישנים. היא בוחרת לשיר את "Lost on You" של LP. היא זמרת טובה מאד בבסיס, אבל הביצוע הזה צעקני ומפוזר. הווקל לא הדוק. לקראת הסוף, כשהשיר נרגע ניתן לשמוע כמה היא יכולה לרגש בקולה, כשהיא לא מנסה להיות מישהי שהיא לא. בוידאוארט היא מופיעה עם כותרת השיר כתובה על הזרוע שלה. הקהל יוצא מגדרו. ריי טוען שהיא כוכבת. אלכסנדרה מציינת שהיא קיבלה כיסוי נרחב מן התקשורת, ומבחינת ההופעה זו לא הייתה הטובה ביותר שלה.

המתמודד הבא הוא Norbert. הוא מבצע את "Say Something" של A Great Big World ft. Christina Aguilera. כנראה מדובר באחת התגליות המפתיעות של העונה. לא שמתי לב אליו כל כך בתחילה ולא שיערתי שיגיע עד לשלב זה, שלא לדבר על להצליח בו. הוא מופיע עם המון ביטחון ומגיש הופעה קולית בוטחת, של בלדה חזקה מאד. הוא בעיקר מאד משכנע בפרפורמר. הוא מופיע בליווי נגן פסנתר ואורות במה ששוטפים אותו. ריי טוען שהוא נפלא ומביא את המקסימום בכל הופעה. אלכסנדרה טוענת שטכנית הוא מצליח, אך לא מוצא את האיזון וצריך לשיר לעצמו, מה שזה לא אומר…

המתמודדת הבאות הו הצמד Kayati. הן מבצעות את "Nobody’s Perfect" של Jessie J. הסאונד על הפנים והפלייבק עולה על הקולות שלהן. אני שמח שהן הביאו שיר מודרני ולא בלדה, כפי ששרו עד כה. עם זאת, שיר נשכח של ג'סי ג'יי הוא כנראה לא הבחירה הכי חכמה להופעה ראשונה. האחות הנמוכה ווקלית חזקה יותר מרעותה, והסולם שהן בחרו לשיר בו לא תואם את זה של השנייה. הופעה מאכזבת. השופטים נותנים ביקורת צוננת, הזוכה לקריאות בוז מהקהל.

המתמודד הבא הוא Ben Purplle. הוא מבצע את "“Dancing on My Own" של רובין. הבצוע הוא אקוסטי. הוע מנגן, כרגיל, על הגיטרה, באאוטפיט שחור-אפור ומשקליים סגולים. אותו מלווים חבורת רקדנים, שכמותם אולי מעידה על המחסור בעניין שהביצוע הזה עשוי לעורר. שום דבר לא עובד. הביצוע חסר כריזמה, הריקוד ברקע מסיח את הדעת ולא קשור לכלום. בן לא מתחבר לקהל ונראה כי עיניו מסתכלות מטה כל הזמן. ווקלית זה בסדר. אלכסנדרה טוענת שזו הייתה הופעה מצוינת. ריי טוען שהוא יכול להיות אמן רוק בינלאומי.

המתמודד הבא הוא Owen Leuellen הלא בלתי נאה. הוא שר/מראפרפ את "Can’t Hold Us" של  Macklemore ו-Ryan Lewis. הקטע של הראפ מדהים, השירה מעט פחות. גם אליו מצטרפת להקת רקדנים והוא משתלב עמם בריקוד. הופעה מאד משכנעת וכריזמטית. עוד מתמודד בעל פוטנציאל להגיע רחוק בתחרות, רק אם ייבחר שירים נכונים, כי ווקליסט גדול הוא לא. הקהל משתגע. ריי טוען שההופעה הייתה לוהטת.

המתמודדת הבאה היא Petra. היא מבצעת את "What’s Up" של 4 Non Blondes, שיר שילד שנות ה-90 כמוני מאד מעריך. איזה יופי שפטרה יוצאת מהשטנץ של הדיווה המלטית ושרה בלדת רוק ניינטיזית קלאסית. מוכיחה את יכולותיה ומראה את האינטגריטי המוזיקלי שלה. הופעה מצוינת ווקלית וגם מבחינת הנוכחות שלה על הבמה. הוידאוארט של שמיים כחולים ולצידה להקת נגנים, כולם עטויי שחורים. אלכסנדרה טוענת שהיא מלכת רוק והבחירה של השיר הייתה מצוינת.

המתמודדת הבאה היא Kelsey Bellante. היא מבצעת את "Chained to the Rhythm" של Katy Perry. בחירה חביבה לשיר קליט וחביב. ההופעה לא משכנעת. היא אמנם נראית מצוין, אבל ניכר שהיא נרגשת, ולא מצליחה לשיר את כל התווים כמו שצריך. בקטע הראפ-ספוקן וורד היא פורחת. גם אליה מתלווים רקדנים. ריי טוען שההופעה הייתה מדהימה, אלכסנדרה אומרת שהיא פרפורמרית מלידה.

הקווים נסגרים, והגיע זמן התוצאות! בן קמיל המנחה מכריז על העולים לשלב הבא:
Nicole Frendo
Owen Leuellen
Petra
Michela Pace
Luke Chappell
4th Line
Kelsey Bellante
Ben Purplle
Norbert

מה שאומר ש-Kayati, Xtreme ו-Franklin מועמדים להדחה. כבר אמרתי שהבחירה בהרכבים של בנות בלבד, לא יעבוד לטובתן והן יבטלו זו את זו. המתמודד שהולך הביתה עם מספר הקולות המועט ביותר הוא:
הצמד Kayati

Xtreme ו-Franklin עולים ל-Sing-Off. ראשון מופיע Franklin עם "Clown". לא הביצוע הכי טוב. משתפך, צעקני, ושוב מאד גרוני. Xtreme עולות לבצע את "Take Me Home" של Jess Glynne. ההופעה טובה בהרבה מההופעה הראשונה שלהן הערב. בנפרד הן שרות מקסים, בפיזמון הן שוב מאבדות את זה.
ריי בוחר לשלוח הביתה את Xtreme, אלכסנדרה בוחרת לשלוח הביתה את Franklin. אירה בוחרת לשלוח את Franklin הביתה. האוורד בוחר לשלוח גם הוא את Franklin הביתה, בתואנה שהוא חושש שלא ישארו הרכבים בתחרות. מה שאומר ש-Franklin עם 3-1 קולות הולך הביתה ומסיים במקום ה-11.

10 מתמודדים נותרו במירוץ המלטי לאירוויזיון 2019. ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.