2017: ישראל – אימרי זיו ייצג את המדינה בקייב

אימרי זיו נבחר ביום שני להיות הנציג הישראלי לאירוויזיון 2017. הוא ינסה ללכת בדרכם של גדולים שקדמו לו ולהביא את ישראל להישג משמעותי בקייב. אם ייכשל יעלם לתהומות הנשייה כמו רבים לפניו (טל סונדק, אדי באטלר, מורן מזור), אך גם אם יצליח הדבר לא מבטיח לו שהתעשייה המקומית תחבק אותו, כפי שהיה בשנות השמונים והתשעים. וועדה משותפת של מרשות השידור וטדי הפקות תתכנס לבחור את השיר המתאים ביותר עבורו.

זיו נולד ב-1991 בהוד השרון. הוא למד במגמת מוזיקה בתיכון, שר בלהקת "צעירי הוד השרון" ושירת בצה"ל בלהקת חיל החינוך. ב-2012 בהיותו בן 21 השתתף בעונה הראשונה של "The Voice", בר את האודישן, הצטרף לנבחרת של רמי קליינשטיין, אך הודח לאחר הופעה אחת. בשנים 2015 ו-2016 השתתף באירוויזיון כזמר הליווי של נדב גדג' ולאחר מכן של חובי סטאר. עסק גם כמדובב.

בדומה לנדב גדג', שנבחר לפני שנתיים, זיו נבחר ללא רקע קודם. הוא לא הוציא סינגלים לרדיו או הצליח להתניע עד כה קריירה מוזיקלית. השתתפותו כזמר ליווי באירוויזיון היה צעד אסטרטגי חכם מבחינתו, שכן הוא למד להכיר את האנשים המעורבים בהליך הבחירה המקומי, כמו להתנסות בהופעה על בימת האירוויזיון. בסקירת כל הפיינסליסטים ציינתי שהוא "שר פופ מובהק ולא יהיה קשה לתפור לו שיר למידותיו. הוא נשמע מצוין, עובר מסך בהחלט, ידע לגוון ב"הכוכב הבא" ולשיר בהצלחה גם שירי פופ קצביים וגם בלדות מרגשות. יודע לזוז על הבמה, ואין חשש שייבהל וישתתק על בימת האירוויזיון. אמנם אין לו את ניסיון רב השנים של דיאנה וג'ולייטה, אבל הוא השתתף כזמר ליווי בשני האירוויזיונים האחרונים. הוא יודע איך שיר אירוויזיון צריך להראות על במה ומחובר למוזיקה העכשווית. הוא גם יוכל לבלוט על רקע הנשים ששרות שירי קינה והעצמה השנה בתחרות…" מצד שני "הוא חיקוי חיוור של כוכבי פופ אירופאים. הוא לא מונס ולא אריק סעדה. אמנם יש לו יכולת קולית טובה, אבל משהו בהופעות החיות שלה משדר קצת אישיות אפורה. הוא עושה הכל נכון, ועדיין נטול איכויות של כוכב. כריזמטיים ממנו כשלו על בימת התחרות עקב 3 דקות שלא נוצלו כראוי. הוא יצטרך את כל הפוש ההפקתי כדי לבלוט על הבמה הגדולה בעולם. השאלה היא האם הוא מסוגל להיות יותר מזמר ליווי מאד טוב." ואני דבר מדברים הנ"ל…..

הופעת חצי הגמר של אימרי זיו ב"כוכב הבא לאירווזיון":

השיר הישראלי באירווזיון 2016, "Made of stars" בביצוע חובי סטאר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.