2018: דנמרק – Rasmussen ייצג את המדינה באירוויזיון עם "Higher Ground"

במוצ"ש האחרון גבר Rasmussen על 9 מתמודדים בקדם הדני ונבחר לייצג את המדינה באירוויזיון. ניתן לקרוא את סיקור הקדם הדני כאן ואת סקירת השירים שקדמה לכך כאן. השיר היה אחד הפייבוריטים לניצחון, והפך חיש קל לחביב חובבים. אחרי שהצליחו לעלות לגמר בשנה שעברה, אך לסיים בו נמוך, האם יצליחו הדנים לשוב לטופ 10? וגם מה קורה בדנמרק ששנה שנייה ברציפות הם משתמשים בשיר שכתבו כותבים זרים?

המבצע
Rasmussen הוא שם הבמה של Jonas Flodager Rasmussen אשר נולד ב-1985 או 1986 ב-Viborg, דנמרק. כיום הוא מתגורר ב-Langå עם אשתו ושני ילדיו. הוא למד דרמטורגיה ומוזיקה ב-אוניברסיטת אורהוס ועובד כמורה בבית הספר לאמנויות הבמה ב-Viborg Cultural School וב-Aarhus Theatre Learning. הוא הסולן של להקת הקאברים לשירי האייטיז, Hair Metal Heröes, אשר מופיעה בקאברים לשירים של אלטון ג'ון, ABBA ו-Rugsted & Kreutzfeldt. הוא גם שחקן ומשחק במחזות זמר כגון "סיפור הפרברים" ו-"עלובי החיים".

השיר
"Higher Ground" נכתב על ידי Niclas Arn ו-Karl Eurén. ארן עומד מאחורי השיר Your Lies בקדם הדני ב-2014 בביצוע Rebekka Thornbech, אשר סיים במקום השלישי. איורן היה מהכותבים של "La Musica" במלודיפסטיבלן 2007, "Kärlekssång Från Mig" ממלודיפסטיבלן 2009 וכתב שיר לאלקזר. הצמד עובד ביחד כבר הרבה שנים וכתב שירים ללינדה בנגצינג, מרקוליו, Brandsta City Släckers ו-Nina & Kim. ביחד גם עבדו על חביב החובבים "Kom" בביצוע Timoteij ממלודיפסטיבלן 2010, אשר סיים במקום החמישי בקדם. השיר זכה לבסוף בתחרות ה-Second Chance של ה-OGAE.
השיר עלה לסיבוב השני וזכה בו ב-50% מהקולות המשולבים של הקהל וצוות השיפוט. מדובר בפופ-רטרו השואב השראה מגלאם-רוק, אבל לא יותר מזה. ההפקה שלו מאד אגרסיבית. הבתים בונים דרמה לפיזמון בביטים רפטטיבים. המוזיקה בפיזמון כבר יותר מלודית, ומזכירה מאד מוזיקת אירופופ אייטיזית או ניינטיזית מוקדמת. בסקירת השירים כתבתי על זה" חייב להבין על מה ההתלהבות? הפתיח מזכיר מאד את "Euphoria" של לורין, זוכה אירוויזיון 2012. הפיזמון כבר לוקח לשלאגר מידמפו סקנדינבי טיפוסי. ההפקה היא מחווה למוזיקת הנושא של "משחקי הכס". זה עושה לי אווירה ניינטיזית קשה. השיר מנותק מכל הקשר מוזיקלי רלבנטי ומחזיר אותנו להמנוני האירוויזיון מלפני 1999, כאילו רוגר פונטרה מעולם לא מת…. אה הוא חי? 2/5." נבו כתב על זה בסיקור הקדם כי "ההופעה, כמצופה מהשיר, היא מאוד "משחקי הכס". יש מפרשי ספינות קודמות וזמרי/רקדני ליווי שכולם לבושים כמעין פיראטים. ההרגשה היא שזהו שיר פיראטים ששרים בלב ים. בפזמון האחרון, יש גם פתיתי שלג. הקול של רסמוסון אינו חזק כמו בגרסת האולפן וההופעה צריכה שיפור משמעותי, אבל בינתיים זו ההופעה הכי טובה. אני דווקא אהבתי את השיר, למרות שהוא מרגיש מאוד מיושן. לא אופתע אם דנמרק לא יבחרו בו, למרות חיבת החובבים. 4/5"
השיר משתמש במוטיבים של ויקינגים ופיראטים כדי להעמיד קונטרסט בין התצוגה הויזואלית של מי ששמם נקשר באלימות לעומת המסר הפצפיסטי של השיר. זה מאד נחמד, אבל שירי שלום כבר לא עובדים עלינו. נדמה כי דנמרק מצטרפת לשירי הפופ-מחאה שהופך לתמה הלא רשמית של התחרות, אבל עושה את זה בצורה הכי פחות מחאתית שאפשר. המסר נורא כללי, המילים מתלקקות להחריד, ההפקה דרמטית שלא לצורך וההרגשה שמדובר בשיר מאד מאד וולגרי, שלאגר ממוחזר ששולף את כל התכסיסים המוכרים. דנמרק חזרה אחורה כמה שנים טובות ונחתה יותר מעשור אחורה. כולי תקווה שהשיר לא ייראה את הגמר והדנים יפיקו את הלקוח לשנה הבאה. זו השנה השנייה שבה הדנים בוחרים לשלוח שיר שנכתב על ידי כותבים זרים. בשנה שעברה שלחו שיר אוסטרלי למהדרין, והשנה הם חוזרים לשלוח שיר שבדי. מאכזב מאד, בטח לאור העובדה שהיו להם שירים טובים יותר תוצרת בית בקדם.

מילות השיר מתוך האתר 4lyrics:

Higher Ground

Ships in the making
Bound for a distant shore
World for the taking

Man gone forever more
Boarding and setting sail
Yet victory won’t prevail

Freeze the arrow in the air
Make you mark and leave it hanging there
Be the first to turn around
Take the leap to land on higher ground

Call in, surrender
Still I won’t feel like defeat
Man laying down their swords
Each of their own accord

Freeze the arrow in the air
Make you mark and leave it hanging there
Be the first to turn around
Take the leap to land on higher ground

Raise the battle to the sky
Face the fear and hold your head up high
Oh oh, oh oh, oh oh, oh oh
Take the leap like you were bound for higher ground

Freeze the arrow in the air
Make you mark and leave it hanging there

Freeze the arrow in the air
Make you mark and leave it hanging there
Be the first to turn around
Take the leap to land on higher ground, yeah

Be the first to turn around
Take the leap and land on higher ground

גרסת הסטודיו של השיר:

ההופעה החיה מתוך הקדם הדני:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.