2018: ישראל – חצי הגמר

שישה מתמודדים נותרו במירוץ לאירוויזיון ומחרתיים הגמר הגדול! צפו בשידור החי כאן. בתחילת הערב המנחים מקדמים את פניה של הפיינליסטית הראשונה, נטע ברזילי, ואחריה את שאר המתמודדים: חן אהרוני, עדן מאירי, ריקי בן ארי, האווי דאנאו ויהונתן מרגי. חמשת המתמודדים יתמודדו זה מול זה, כאשר מי שיקבל את ה-% ההצבעה הגבוה ביותר יהיה הפיינליסט השני.

הראשון לשיר הוא חן אהרוני. הוא בוחר לשיר את "Bang Bang" של ג'סי ג'יי, אריאנה גרנדה וניקי מינאג'. הוא שוב נופל לביצועי פופ של נערות בנות 12, כמו שהגדיר זאת אסף אמדורסקי באחת התכניות הקודמות. זה קצת מופע בשיט תענוגות ופחות כוכב פופ אמיתי. משום מה השופטים ממש אוהבים. חן מרשים בקטע הראפ של ניקי מינאג', רק לא ברור למה היינו צריכים את אסי שיפרשן לנו את המאורע, תסמכו על הצופים שיש להם עיניים ואזניים. חן מקבל "כחול" מכל השופטים ומסיים 86%.

המתמודד הבא הוא עדן מאירי. הוא בוחר לשיר את "ירח" של שלמה ארצי. בחירה בטוחה של שיר, אבל עם סכנה גדולה להיהפך לקריוקי. זה עוד ממה שהוא נתן כל העונה, לא נראה שהוא גדל לאורכה, לא נראה שהוא מבין על מה הוא שר, יש חוסר עומק וחוסר בשלות שניכר מאד בשיר כזה שהוא קלאסיקה. השופטים מצביעים "כחול", למעט אסף שמצביע "אדום". עדן מסיים עם 71% ונכנס להמתנה.

ריקי בן ארי היא המתמודדת הבאה והיא בוחרת לשיר את "Set Fire to the Rain" של אדל. הביצוע אגרסיבי מידי לטעמי, אבל לפחות היא לוקחת את זה למקום שלה. זה טוב שהיא בחרה שיר דרמטי, כי זה מה שמתאים לה, אבל אני מרגיש שהיא דוהרת ללא מעצורים, ושוב יש כאן יותר תצוגה של מיומנות ופחות רגש. היא מסיימת עם 75% וכחול מכל השופטים למעט הראל.

המתמודד הבא הוא האווי דאנאו. הוא בוחר לשיר את "I'm Not the Only One" של סם סמית'. זה שיר מצוין, מאד נגיש ומרגש, ואם אני לא טועה גם חובי זכה עם של סמית'. שמח לראות שהאווי נפטר כמעט באופן סופי מהאנפוף המעצבן שהיה לו בהופעות המוקדמות. הוא עולה עם הרבה ביטחון ונדמה שעבר את התהליך הכי משמעותי לאורך כל העונה, מילד לגבר. זה הביצוע הכי טוב לערב זה, נכון לעכשיו. רק סטטיק ובן אל מצביעים "כחול" והאווי מסיים עם 52% ונכנס להמתנה.

המתמודד האחרון לסיבוב זה הוא יהונתן מרגי. הוא בוחר לשיר את "Wake Me Up" של אביצ'י. עדיין מפריע לי שרוב השיר הוא לא מסתכל למצלמה, אלא לרצפה או עוצם את העיניים. יש לו קול טוב וחם, אבל הוא בולע מילים וממלמל תוך כדי שירה. ברגע האמת הוא משתנק ומפספס את התו הגדול ומוכיח שהוא עדיין לא בשל. יהונתן מקבל שני "כחולים" מקרן ומאסף ומסיים עם 63%. יהונתן נכנס להמתנה וחן אהרוני מקבל את הכרטיס השני לגמר.

השלב הבא הוא דו קרבים. הזוכה בכל דו קרב עולה לגמר, בעוד השני מודח מהתחרות. הדו קרב הראשון הוא של ריקי בן ארי מול עדן מאירי. ריקי פותחת את הדו קרב עם "Vision of Love" של מריה קארי. שיר שמתאים לה כמו כפפה ליד, ומחזיר אותה לבייס שלה. ועם זאת, היא לא מצליחה לפרוץ את הגבולות שלה עצמה ונשארת, וצר לי לומר זאת, זמרת חתונות. ריקי מקבלת "כחול" מכל השופטים ומסיימת עם 82%.

עדן עולה לבמה. הוא בוחר לשיר את "כבר עברו השנים" של זוהר ארגוב. גם הוא חוזר לבייס שלו, ולקלאסיקות מזרחיות של הזמרים המזרחים הגדולים. הביצוע הוא קריוקי ולא כזה שראוי לחצי גמר. הוא מעבה את הקול שלו בכוח. הוא מזייף פה ושם ולא עומד ברף. הוא מקבל "כחול" מכל השופטים ומסיים עם 76%. מה שאומר שעדן מסיים את דרכו בתכנית וריקי עולה לגמר. קרן מציעה לכתוב אלבום לעדן, ואני אומר, תברח כל עוד נפשך בך.

דו הקרב השני הוא של האווי דאנאו מול יהונתן מרגי. זה לא באמת כוחות. האווי בוחר לשיר את "Lately" של סטיבי וונדר. לצערי הוא חוזר לאנפוף שלו. זה הופעה של לובי בבית מלון או מוזיקת מעליות. זה לא בחירה נכונה של שיר, הוא קלישאתי מאד ושחוק עד אימה. הקהל לא מתחבר אליו במיוחד וזה ניכר באחוזים הנמוכים. קרן וסטטיק ובן אל מצביעים "כחול", בניגוד לאסף והראל. האווי מסיים עם 52% וככל הנראה גם את דרכו בתחרות.

יהונתן לשיר את "Against All Odds" של פיל קולינס. מה יש לכולם היום עם האייטיז? הביצוע פושר ומבחינה קולית הוא לא מפגיז, אבל ה-runs שהוא נותן והקול המעושן עושים את שלהם. גם העיבוד המאד חזק של השיר מחמיא לו ולא עובר הרבה זמן עד שהמסך עולה. עם "כחול" מכל השופטים ותמיכה אדירה מהקהל, יהונתן מסיים את הערב עם 88% ומבטיח לעצמו מקום בגמר. האווי מסיים את דרכו בתחרות.

המתמודדים הבאים עלו לגמר:

  1. נטע ברזילי
  2. חן אהרוני
  3. ריקי בן ארי
  4. יהונתן מרגי

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.