2018: הונגריה – שליש גמר 1

הקדם ההונגרי הידוע בכינויו A-DAL ירה את יריית הפתיחה שלו ב-20 בינואר 2018. מדובר בקדם מורכב ומרובה שלבים שכל השירים המתמודדים במהלכו כבר פורסמו וניתן להאזין ולקרוא עליהם עוד. עשרה שירים יתמודדו  ומתוכם שישה יעלו לשלב הבא, כאשר דירוג השופטים והקהל יקבע את זהות חמישה מהם, והשישי ייקבע על פי דירוג הקהל בלבד. אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיקור ישיר של התוכנית הראשונה, הפוסט יתעדכן בזמן אמת עד להכרזת העולים לשלב הבא. כעת ניתן לצפות בתוכנית המלאה בקישור הבא.

מנחה את הערב לא אחר מאשר פרדי, שייצג את הונגריה ב 2016, ולצידו העיתונאית כריסטינה רטוני. השופטים הם: Judit Schell, Misi Mező, Károly Frenreisz ו-Miklós Both. לבמה יש ארבעה מפלסים, אחד מרכזי, שניים מהצדדים ועוד אחד שפונה לתוך הקהל.

 LivingRoom – Kirakat élet
ערן כתב: פופ-Soul בהונגרית. הסולן מפתיע בפלצטים מידי פעם בפזמון. זה יותר אקוסטי ואורגני משירים אחרים באותו הז'אנר בזכות ההפקה החיה והלא אלקטרונית. עם זאת, כשיר נדמה ששמענו אותו עשרות פעמים, מוזיקת soul מודרנית שאף פעם לא מצליחה יותר מידי. הפזמון קליט, וזה יכול לעבוד לטובתם 3/5.
דיווח מהשידור החי: הלהקה נראית מצויין אך הסולן נראה מעט לחוץ ונמנע מלהישיר מבט למצלמה. נגן הצ'לו על הבמה נותן טוויסט לעיבוד ולאווירה על הבמה, והשופטים מתייחסים לכך. בסך הכל זה נשמע ונראה טוב, אך חסרה כריזמה וחיבור עם הקהל. השופטים מעניקים 29 נקודות והקהל נותן 7. סה"כ 36 נקודות.

 Tamás Vastag – Ne hagyj reményt
ערן כתב: עוד להיט רדיו פרנדלי, חביב, אבל קצת באנרגיה נמוכה לי. זה במיד טמפו כמו כל הקדם הזה בערך. הקול של תמאס מצוין וגברי, אבל השיר מעייף, מנומנם מידי, על האף הניסיון לעטר אותו בהפקה עם ביטים ותופים למכביר. אם תפשיטו את ההפקה תשארו עם שיר מאד רזה ונשכח 2/5.
דיווח מהשידור החי: השיר מלווה ברקדן ורקדנית ומילות השיר מופיעות מידי פעם על המסך האחורי. הבמה אפלה ותמאס לובש שחורים. ישנם אלמנטים ספורים של משחק עם הרקע בדומה ל-Heroes. תמאס אדיש לחלוטין, עומד במקום ללא ניע ונראה כאילו הוא לא קשור למלודיה, אבל יתכן שזה חלק מהקטע. השופטים נותנים לתמאס 28 נקודות והקהל 8. סה"כ 36 נקודות.

 Noémo – Levegőt!
ערן כתב: השיר קיים ביוטיוב בגרסתו הארוכה. זה קצת שובר ממה ששמענו עד כה. בלדת אינדי-פופ-רוק נעימה, עם קצת פולק אמריקאי/קאנטרי. הקול של הסולנית נעים ומלטף וזה מסוג השירים שמדברים לכולם ויכולים לעבור את מחסום השפה. באירוויזיון זה רואה גמר בקלות הרבה בזכות השופטים. קיצוץ השיר ל-3 דקות יכול רק לתרום לאפקטיביות שלו, שכן הוא נוטה לשעמם די מהר 3/5.
דיווח מהשידור החי: הסולנית עומדת על הבמה בשמלה שחלקה התחתון נראה כמו ארבעה מסכי קולנוע שנפרסו על הרצפה. על השמלה מוקרנים אלמנטים של פרחים וברקע ציורי עצים ופרפרים. לי זה נשמע כאילו ההופעה מלאה בזיופים. באופן כללי, דבר לא מתפתח על הבמה. גם השיר וגם ההופעה משעממים ומרדימים. השופטים מפרגנים ב-32 נקודות והקהל נותן 7. סה"כ 39 נקודות.

 Leander Kills – Nem szól harang
ערן כתב: להקת הרוק הכבד הצעירה השתתפה בשנה שעברה בקדם והפתיעה עם המקום השלישי בגמר. אם אני זוכר נכון, את השיר שלהם אז לא חיבבתי במיוחד, בעוד השיר הזה נשמע יותר מרענן, גם בז'אנר הספציפי שלו. הפזמון הוא פחות רוק כבד ויותר רוק מלודי. המוזיקה מקורית וזה משמח שהם ממשיכים לנסות בז'אנר שאין לו ייצוג בתחרות. אולי הפעם יגיעו למקום הראשון? נדמה שאת תמיכת הקהל כבר יש להם 3/5.
דיווח מהשידור החי: הופעת רוק כבר בדיוק כפי שניתן לצפות. הסולן על הבמה בחולצה מכופתרת שחורה וחצאית תואמת. שאר חברי ההרכב בלבוש שחור וללא שרוולים. המון עשן, אורות וגיטרות חשמליות. עד כה זו ההופעה האהובה עליי, אבל גם אותה היה ניתן לעשות טוב יותר. השופטים משווים את ההרכב ל-Deep Purple, מעניקים 36 נקודות והקהל מוסיף 8. סה"כ 44 נקודות.

 Zsolt Süle – Zöld a május
ערן כתב: נציג הדור הוותיק בתחרות. בלדה אקוסטית מסורתית, easy listening, שנשמע לפרקים כמו מוזיקת אמצע הדרך הישראלית של פעם. המקצב הוא וואלסי, זה נחמד, נימוח ומאד אירופאי. שיר חסר יומרות, שעומד בפני עצמו, לא קופמטטיבי, רומנטי 3/5.
דיווח מהשידור החי: שולץ מוקף בנגנים כאשר באחד מחלקי הבמה מתעלמת על חישוק התלוי מהתקרה מבצעת אקרובטיקה ומחול. הקהל מוחא כפיים עם הקצב ורק חסר שיפצח בשירה בציבור "נוסיף עוד קיסם למדורה". גם כאן אין הרבה התפתחות או התקדמות בהופעה, אך השופטים מפתיעים עם 37 נקודות והקהל מעניק 7. סה"כ 44 נקודות.

 Gabi Knoll – Nobody to die for
ערן כתב: גבי התחרתה בעבר בקדם ההונגרי ב-2014, אך לא עברה את שלישי הגמר. זה שיר פופ-RnB מלוטש, קודר, אווירה אורבנית קרה, והוא אכן נשמע חסר נשמה. זה נשמע כמו הרבה דברים שאתם יכולים לשמוע במועדונים תל אביביים, שבהם נערות היפסטריות מנסות להיות הדבר הבא. זה קצת גורם לי לדחייה 2/5.
דיווח מהשידור החי: השיר הראשון הערב באנגלית! גבי עומדת במעיל גשם וזוג צמות על קופסא שעליה מוקרן כדור דיסקו מסתובב. היא לובשת מכנסונים ומגפי עקבים גבוהים. בקדמת הבמה פסל של שור שאין לו תפקיד מוגדר. בשלב מסויים גבי יורדת לעמדת תיפוף ו"נותנת" בדרבוקה. הקול שלה מלא מניירות והיא נאלצת למלא את הבמה לבדה עם הופעה חושנית אך לצערי זה לא נעים לצפיה. לא ברור לי איך ולמה השופטים נותנים 34 נקודות. הקהל מוסיף עוד 6 ומעלה את גבי ל-40 נקודות סה"כ.

 Fourtissimo feat. Markanera – Kisnyuszi a kalapba
ערן כתב: השיר נפתח בצלילי צ'רלסטון שנות ה-20י מאד. חמוד וקליט, רקיד ומשמח. הקול של הזמרת ממוסך כדי לדמות צליל של תקליט ישן. מוזיקלית אין כאן בשורה חדשה, שיר די סטנדרטי, שאני לא מאמין שיגיע להישג משמעותי, אלא אם יהיה מלווה בהופעה מדהימה. זה קצת שיר של הופעה במועדון. שיר שחולף ליד האוזן ולא מותיר רושם. לקראת הסוף השיר מתרומם בהפקת פופ-האוס 3/5.
דיווח מהשידור החי: חברי ההרכב הגברים לובשים שלייקעס והסולנית בשיער ורוד. הם עומדים זה לצד זה במרחקים שווים כשמאחוריהם מסך לבן, ופונים לכיוונים שונים ביחס אחד לשני בכל כמה ביטים. בשלב מסויים הקיר האחורי נעלם וברקע דמויות אנשים רוקדים צ'אלרסטון. ההופעה הזו מצויינת ומעניינת והגרוב של השיר מיוחד. קרוס-אובר מוצלח של מוזיקה מלפני כמאה שנים. למרות זאת, השופטים מאכזבים עם רק 25 נקודות אך הקהל נותן 8. סה"כ 33 נקודות בלבד.

 Ceasefire X – Satellites
ערן כתב: בלדה עד מידטמפו בהפקה פופית עם קישוטי אלקטרו. נשמע מאד עדכני. לסולן יש קול טוב, קצת גבוה, אבל נשמע מקצועי, המבטא מורגש אבל לא נורא. זה לא עובר מעבר לחביב לצערי, הכל קצת נוסחתי מידי ונשמע כמו הרבה דברים אחרים שהולכים עכשיו במצעדים. זה לא רע, זה אפילו נעים לשמיעה, אבל קצת צפוי 3/5.
דיווח מהשידור החי: מר X הממושקף יושב על כיסא שקוף בפינת הבימה ונותן ביצוע מדוייק מבחינה קולית. לקראת הפזמון השיר מתפתח, הוא מתקדם למרכז ולבמה מזנקים זוג רקדנים. הליריקה עובדת והמלודיה משרתת את הזמר נאמנה. זה השיר הראשון הערב שאני יכול לדמיין מבוצע על בימת האירוויזיון. השופטים מעניקים 33 נקודות והקהל מוסיף עוד 8. סה"כ 41 נקודות.

 Viktor Király – Budapest girl
ערן כתב: שיר תיירים חנפני ומטופש. ההפקה כולה אקוסטית ונשנעת על גיטרה אקוסטית, אצבע צרדה ומחיאות כפיים. זה נשמע כמו משהו שנכתב בחטף, ואכן ויקטור כתב את השיר, ביחד עם Ashley Hicklin הבריטית, שבעוונותיה אחראית לבלגיה 2014…. גנרי, נשמע כמו אלפי שירים אחרים שכבר שמענו. זה יגיע לגמר הקדם לצערי 2/5.
דיווח מהשידור החי: ויקטור על הבמה בגיטרה וז'קט מעוטר כמו של הוורבלרז מ-GLEE. הביצוע הקולי מדוייק אך השיר כולו פשוט מידי ולולא המילים היו מופיעות על המסך האחורי, הייתי מוכן להישבע שהן מאולתרות באותו הרגע. למרות הכל, השליטה של ויקטור בקולו מאוד מקצועית, ההופעה זורמת ומסכי ה-LED מצליחים להוסיף עניין. השופטים משווים את ויקטור לגוון סטפאני ומעניקים לו 34 נקודות. הקהל מוסיף 9 נקודות לסך של ל-43 נקודות.

 Patikadomb – Jó szelet!
ערן כתב: רוק טינאייג'רי אמריקאי שכבר שמענו פעמים רבות בעבר. מאמין להם כשהם שרים, עם זאת אני מתקשה להתרשם ממשהו שנדמה חסר מעוף. קצת גרין דיי למתחילים, מוזיקה רפטטיבית, ועם זאת נדמה שיש בקדם הזה מקום לכל הסגנונות, וזה מגניב 3/5.
דיווח מהשידור החי: הסולן מאופר במשיחות מכחול על פרצופו בצבעי דגל הונגריה. הוא מופיע עם מעיל גשם וכובע גרב בצבעי פסטל ומרבה לטייל על הבמה. בשלב כלשהו הוא אף מנגן על סינטיסייזר. חברי ההרכב וגם זמות הליווי בלבוש מאוד פשוט והופעה כולה מתאימה לעיר הנוער. השופטים נותנים רק 26 נקודות והקהל נותן 7. סה"כ 33 נקודות.

חמשת השירים שעוברים לשלב הבא הם:

 Leander Kills – Nem szól harang

 Zsolt Süle – Zöld a május

 Viktor Király – Budapest girl

 Gabi Knoll – Nobody to die for

 Ceasefire X – Satellites

אליהם יצטרף השיר שזכה בגלגל הצלה מהקהל:

 Tamás Vastag – Ne hagyj reményt

שליש הגמר הבא יתקיים בשבוע הבא 27 בינואר.

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.