2019: ישראל – האודישנים ממשיכים

אחרי פתיחה מרשימה, "הכוכב הבא לאירוויזיון" ממשיכה, במה שנראה כשעתה הטובה ביותר של התכנית.

המתמודד הראשון להערב הוא אברהם דה קרבליו, בן 27 מחדרה, במקור מברזיל. בראיון המקדים מספר אברהם על עלייתו לארץ, חייו הקודמים כדתי ויציאתו מהארון. הוא בוחר לשיר את "Issues" של Julia Michaels. את השיר הוא מלווה בנגינת פסנתר. יש לו קול מצוין, חם ומלטף. הוא נשמע מאד מחובר לשיר, קול מלא נשמה ורוק. נשמע טוב בתווים הנמוכים, כמו גם בגבוהים. הוא זוכה ל"כחול" מכל השופטים וממשיך לתת את הנשמה עד לתו האחרון בשיר. מסיים עם 89%.

המתמודדת הבאה היא ליאור חן, בת 20 מנתניה, התמודדה בשנה שעברה ב"הכוכב הבא" ולא התקבלה לנבחרת. היא באה בליווי מאיה בוסקילה, קרובת משפחה שלה. כשהם נשארים לבדם, המנחים מציעים למאיה בוסקילה להתמודד בתחרות. אני עוזב שנייה את הדיבור על האם מדובר בשיחה מבוימת או לא. יש משהו מאד כואב במקום שבו נמצאת מאיה בוסקילה. המקצוע הזו מאד בוגדני והעולם שמשתנה לפעמים נחווה כמכה, לא רק באגו ובכבוד העצמי, אלא גם בפרנסה וברלבנטיות שלך לקהל.
ובינתיים, ליאור עולה לבמה ומבצעת את "שאריות מעצמי" של שיר לוי. זמרת טובה, מעט בוסרית, מסלסלת בעדינות, אבל הביצוע לא עובר יותר ממוזיקת רקע נעימה בעיני. אין לה נוכחות גדולה על הבמה, מעט בעייתי. ולמרות זאת, היא מסיימת עם "כחול" מכל השופטים ועם 89%.

המתמודדת הבאה היא שיר אזולאי, בת 16.5 מנשר. השיחה איתה עוברת לשיחה עם אביה, אסיר משוחרר ומכור לסמים. שיר מדברת על החוויות שלה בתור ילדה עם אבא מכור. על הבמה היא מספרת שהיא מופיעה בחתונות מגיל 8.5. היא בוחרת לשיר את "אבא" של שרית חדד. אני מבין את החיבור שלה לשיר ואת הרלבנטיות, אבל משהו בביצוע מעט טכני. היא עם מבט תמידי למטה, מה שלא הייתי מצפה ממי שמופיעה כבר שנים. אני לא מוצא משהו מיוחד בביצוע הזה או בקול שלה. אסף מצביע "אדום". הראל מציין שצריך לנקות חלק מהסלסולים, בעוד שירי וקרן מתחבטות. שירי לבסוף מתרצה ומצביעה "כחול" והשיר מסתיים עם 67%. מסכת שכנועים של השופטים לא עובדת, וקרן מחליטה להצביע "אדום". שיר לא ממשיכה הלאה.

המתמודדת הבאה היא תאי, בת 20 מרמת גן. זמרת בלהקה צבאית. הגיעה למקום השני ב-"The Voice" ישראל. הגיעה לתכנית עבור חשיפה בינלאומית במקרה של השתתפות באירוויזיון. היא בוחרת לשיר את "River" של Bishop Briggs. מפגינה קול חזק ומלא אופי. הביצוע טוב, אך לא כובש. היא זמרת מוכשרת, אבל לטעמי לא זכירה מספיק. ולמרות זאת, לשלב הזה זה מספיק. היא מקבלת "כחול" מכל השופטים ומסיימת עם 92%.

המועמד הבא הוא אלכס קיי, בן 27 מחיפה. רקדן ריקודים סלוניים לשעבר. אחרי שהוא מספר על יריבות לא ברורה בינו לבין אנה אהרונוב, עוד מביאים אותה לשידור, לשבת עם אסי ורותם. לאחר מכן היא גם מפתיעה אותו על הבמה… אלכס בוחר לשיר את "Rolling in The Deep" של Adele בגרסת רוק. די ברור שהביאו אותו בשביל העניין והגימיק והוא לא יעבור לשלב הבא. השופטים חלוקים בדעתם, ועם תמיכה של הראל וקרן בלבד הוא מסיים עם 43%.

המועמדת הבאה היא שפיטה, במקור רותם שפי, בת 27 מנתניה. הרבה נאמר על הדמות הזו. חלק אוהבים, חלק מציינים שמדובר בניכוס תרבותי של התרבות הערבית. אני יכול אולי להעריך את היכולות המוזיקליות של רותם, אבל יש משהו מאד קרינג'י באופן שבו היא מביאה את הדמות ומגחיכה את התרבות הערבית והמזרחית. היא בוחרת לשיר את "You Oughta Know" של אלאניס מוריסט. הביצוע כולו גימיקי, העיבוד מצוין, אבל הדמות היא יותר מידי. אני יכול להבין איך היא עוברת כדמות ביוטיוב, שהוא אמצעי שמאפשר מניפולציות ויזואליות כאלה ואחרות, אבל בריל לייף זה פשוט בלתי ניתן לצפייה. רק אסף מצביע "אדום" והיא מסיימת עם 58%, כאשר הקהל מאד לא תמך בה, ובצדק. היא נותנת נאום, שאמור להסביר ולהצדיק את כל האקט הזה. רותם ואסי נותנים לה "Save" והיא עוברת לשלב הבא.

המועמדת הבאה, היא המתמודדת הכי מדוברת העונה, מאיה בוסקילה, זמרת בת 41 מתל אביב. היא נותנת נאום מאד מעצים ויפה, שנועד להסביר את ההשתתפות שלה בתחרות. אני אישית זיהיתי הרבה כאב שם. אני חייב לציין לזכותה, שבניגוד להרבה זמרים אחרים, שמאבדים את הדרייב שלהם אחרי כמה שנים בתעשייה, חלקם יושבים בכס השיפוט, מאיה עדיין שומרת על האש אחרי כל השנים. היא בוחרת לשיר את "Listen" של Beyonce. הביצוע עצמו לא לטעמי, המון ויברטו ושימוש בשטיקים גרוניים, תצוגה טכנית של יכולת ווקלית גבוהה. אני מניח שזה עניין של טעם ושיש אנשים שמתחברים לזה, אבל היא תצטרך המנון כמו "הלב" כדי ללכת עד הסוף עם המוגזמות. הניסיון לרגש בבלדה מועד לכישלון לטעמי. היא מסיימת עם 83% ועוברת לשלב הבא.

הערב עלו לשלב הבא:

  1. תאי – 92%
  2. אברהם דה קרבליו – 89%
  3. ליאור חן – 89%
  4. מאיה בוסקילה – 83%
  5. שפיטה – 58%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.