2019: עדכון – 46 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (31/03-6/04/19):
* 06/04 – Eurovision in Concert, אמסטרדם, הולנד.

eurovision_heart כללי
* בתחילת השבוע דיווח אתר TheMarker על קשיים במימון התחרות עקב סירוב של גורמים בממשלה להעביר את הכסף שהובטח לתאגיד לצורך קיום האירוע. לפי כותרת המשנה, "למרות הבטחות מפורשות של ראש הממשלה עדיין אין מקור מימון לפעילות האבטחה סביב האירוע, משרד התיירות לא הציג תוכנית למינוף פוטנציאל ההסברה האדיר שבהגעת יותר מ–1,500 עיתונאים זרים, ושאלת התחבורה בשבת רחוקה מפתרון".
ביום רביעי דיווח אתר Mako כי "אחרי חודשים ארוכים של דיונים על מימון אבטחת האירוויזיון הוסכם כי ארבעה משרדי ממשלה ותאגיד השידור ישלמו כל אחד מיליון וחצי שקל. איגוד השידור האירופי הודיע כי יפנה לרה"מ בדרישה שהממשלה תישא בעלות".
* הרשת סערה בסוף השבוע שעבר לאחר שהחובב בעל ערוץ היוטיוב Jake’s Face Reacts העלה סרטון ובו הוא מספר כי מדינה מסוימת הציעה לו כסף עבור סיקור חיובי של שירה. לדבריו, הוצע לו סכום ששווה לשנה שלמה של משכורות וכי העביר את ההוכחות ל-EBU. יצוין כי ל-EBU אין ממש סמכות לעשות דבר בנידון, וכי ככל הנראה לא מדובר בעבירה על החוק, אך אכן מראה על כוונות לא טהורות מהמדינה המדוברת. ג'ייק מחק לאחר זמן קצר את הסרטון.
* ככל הנראה השינוי באופן הצגת הצבעות האירוויזיון שאוזכר בשבוע שעבר הוא למעשה הופעה בפופ אפ של כל הנקודות בזמן שדובר המדינה מברך את המנחים. דבר זה לא אושר עדיין.
* הארץ מדווח כי "למרות ההסלמה הביטחונית, ההכנות לאירוויזיון בישראל נמשכות כסדרן…. ב־EBU סירבו להשיב מה יעלה בגורל התחרות במקרה של הידרדרות המצב הביטחוני".
* וואלה תרבות מדווחת על צילומי הגלויות, שהחלו זה מכבר, ומתמקדת בעבודה שאף גלויה לא תצולם ביהודה ושומרון.
* פורסם הפרומו הרשמי לאירוויזיון 2019, וניתן לצפות בו כאן.
* ויקיפדיה ישראל עורכת מרתון עריכה בוויקיפדיה בנושא האירוויזיון ב-30/04. לעמוד הפייסבוק של האירוע.
* My Heritage, נותנת החסות הרשמית השיקה משחק רשת חדש, הנועד לשיתוף ברשתות החברתיות, אשר בו המשתמשים מעלים את תמונותיהם ומקבלים למי הם דומים ממשתתפי האירוויזיון בעבר ובהווה. המשחק נקרא Eurovision Look-alike וניתן לשחק בו כאן.
* כיצד יתניידו התיירים בשבוע האירוויזיון? עבור ימי חול, הם יוכלו לרכוש רב-קו כבר בנתב"ג. בשבתות הם יוכלו להשתמש במוניות השירות, שאטלים, תחבורה אלטרנטיבית וקורקינטים.
* "לבקשת איגוד השידור האירופי, הסדרה "דוז פואה" של כאן תשודר רק לאחר קיומו של האירוויזיון, על אף התנגדותו של מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, להיכנע לאיומי הצרפתים." מקור.
* Ann Marie David, Carola ו-Loreen ייקחו חלק במופעי לילה לבן בערב חצי הגמר השני של אירוויזיון 2019 ב-16/05. את המופע ינחו אורנה דץ ואלון אמיר. מקור.
* אלבום האירוויזיון צפויה לצאת במהדורה קשיחה ב-26/04. יהיה ניתן להשיג את האלבום במהדורה אלקטרונית ב-12/04.

armenia ארמניה
Srbuk החלה להעלות לעמוד הרשמי שלה את "יומני האירוויזיון":

belarus בלרוס
נחשף העיבוד המחודש של השיר לאירוויזיון. הוא ניתן להאזנה כאן.

georgia גאורגיה
גרסת הסטודיו שוחררה אמש עקב העובדה שכבר דלפה לרשת. הגרסה תוצג עם הקליפ הרשמי, שייצא ב-8/04. בקליפ ישתתפו גם חברי אנסמבל Shavnabada, אשר ילוו את Oto בתחרות.

hungary הונגריה
רשות השידור ההונגרית קוראת לתושבי המדינה לשלוח תמונות של אבות, עבור ההופעה ההונגרית באירוויזיון. Joci Pápai, נציג המדינה, שר שיר על אביו, והתמונות ישתלבו בוידאוארט של ההופעה. מקור.

slovenia סלובניה
יצאה גרסת האירוויזיון של השיר והיא ניתנת להאזנה בערוצים הדיגיטליים (Itunes, Spotify).

portugal פורטוגל
אחרי הבקשה מרוג'ר ווטרס, אתמול דווח כי 40 אמנים פורטוגלים חתומים על מכתב פתוח לנציג פורטוגל באירוויזיון 2019, Conan Osíris, בו הם דוחקים בו להחרים את האירוויזיון בישראל. מקור.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.