2018: רומניה – סקירת שירי הקדם

הקדם הגדול של השנה שייך לרומניה עם 60 שירים שיתמודדו השנה על הזכות לייצג את המדינה באירוויזיון. עם שיר אחד שככל הנראה נפסל, להלן הסקירה של כל 60 השירים. קחו נשימה עמוקה…

Alessandro Dănescu – Breaking Up – לאלסנדרו קול מעט גבוה. הייתי בטוח בתחילה שמדובר בזמרת. מאחורי השיר המאד סתמי הזה עומד בין היתר John Ballard, שלא הבנתי עדיין אם הוא אחראי רק על הטקסטים או גם על לחנים. בכל מקרה, מדובר על שיר שלא הושקעה בו מחשבה, הכל מאד צפוי ועובר מבלי שהותיר ולו רושם חיובי יחיד… 2/5.

Alex Florea – Nobody Told Me It Would Hurt – אז מסתבר שזה לא אלכס בדמו, אלא כותב השיר. האם זה אומר שיפסלו אותו? לפי חוקי הקדם הוא אמור להיפסל… Jonas Thander, שכבר כתב לכמה קדמים, לאירוויזיון עצמו ולאמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה הביא כאן בלדה מאד מהודקת, בעלת מנגינה עגולה, נגישה ופריכה. השיר הזה, אם לא ייפסל, צפוי להתמודד על הבכורה. 3/5.

Alexandru Ungureanu – Sail with Me – הדמו הזה נשמע כאילו הוא הקולט בתוך מרתף, כאשר יש יותר הפקה ממלודיה או ווקליות. אדמיין כאילו אני נמצא בצוללת, אולי זה יעזור לי לצלוח את השיר. טוב, הגעתי לסוף השיר ולא הבנתי למה האזנתי. זה פסיכדלי? זה סתם מוקלט רע? האם זה השטן הקליט את זה בגהנום? מה קרה כאן? 2/5.

Alexia & Matei – Walking on Water – דואט פופ מידטמפו עד קצבי, מנסה להיות מודרני, אבל מסיים בחצי כוח. אם זה ניסיון לשחזר את הצלחת אילינקה את אלכס מהשנה שעברה, אני לא רואה את זה קורה. לשני הזמרים קולות טובים, אבל הם נראים סופר צעירים וחסרי ניסיון. אם נבחן את השיר כשיר, זה חמוד מאד, לא משהו שיגרום לי לרקוד, אבל בהחלט מאמץ פופי ראוי. הייתי שמח לשמוע את הקולות של כל אחד מהם בשיר יותר משמעותי, הקול של מאתיי בנוי לבלדת פופ ברומנית… 3/5.

Alice Jeckel – Out of the Dark – פופ סתמי לחלוטין בהפקה זולה. זה לא נשמע כמו משהו שיש לו סיכוי, יותר כמו משהו ששרבטו בחצי דקה ועוד חצי דקה על הפקה חסרת מעוף.הפיזמון רפטטיבי וכל השיר מונוטוני מידי. ניסיון לרקוח פופ בשקל. לא שווה את המאמץ. המבטא של אליס לא תורם לזולות. 2/5.

Aurel Dincă – Fire in the Sky – אבוי לי. האם אני בקדם הרומני של 1994? הלוואי והייתי. רוק מיושן שגורד ממזח אירופה בניינטיז. כותרת אייטיזית שמתאימה לאווירת הרטרו ושיק כללי של שוק הפועלים של טימשוארה. כמו מספר שירים בקדם הזה, גם זה נשמע כמו פארודיה. הם פשוט קיבלו את כולם לקדם. יפה מצידם. 2/5.

Ayona – The Story Goes On – למעט קישוטי האלקטרו בהפקה, השיר נשמע כאילו יצא מאיזה אלבום של להקת בנות עלומת שם בניינטיז. מה רבה הייתה הפתעתי כשגיליתי שהשיר נכתב במלואו על ידי Ovidiu Anton. זה הזכיר לי מעט את "Life Goes On" של ליאן ריימס רק פחות טוב. זה לא נורא, אבל נורא מנותק מסצינת המוזיקה העכשווית. 2/5.

Bernice Chițiul – Too Busy for My Heart – פופ זול בהפקה זולה. זה נשמע חובבני להחריד. אין לי הרבה מה לכתוב על זה. ברניס נשמעת כווקליסטית לא רעה, שמתבזבזת על השטות הזו. יש בשיר חלקים ספורים בלבד שהם נסבלים. 2/5.

Carolina Gorun – Reach Out for the Stars – הכותרת של השיר מלחיצה אותי. ובצדק. כמו שציפיתי, זה נשמע כמו שיר שנכתב לאירוויזיון, על ידי מישהו שאין לו מושג בכתיבת שירים. קצת צלילים אתניים קלים בפזמון, מחיאות כף ואפקטים בזיל הזול. קיטשי, שלאגריסטי, מיושן ודבילי. 2/5.

Claudia Andas – The One – לא הבנתי אם השיר מדבר על אחדות ואחווה או שמדובר בשיר אהבה? לקלאודיה יש שיר שתפור לרוק נשי אגרסיבי, אבל לצערה ולצערנו, כאן מדובר בבלדת חצי כוח, שלא מתרוממת לשום מקום. זה נשמע מאולתר מאד, משהו שלא חשבו עליו יותר מדקה. 2/5.

CornEL – Take Me Away – השיר נפתח באווירה קריבית, מה שנותן את התחשובה ששיר מודרני לפנינו, אבל אז הזמר מתחיל לשיר. זה נשמע כמו קריוקי. המבטא שלו בלתי נסבל, המוזיקה שלו נשמע קצת כמו מוזיקה מזרחית שעברה סירוס. זה רע וזול מכל כיוון, מריח מניסיון להיות מודרני ולהיטי. התוצאה: קיץ על החוף. 1/5.

Cristian Simionescu – Nirvana – מה דה פאק? זה אמיתי הדבר הזה? אם לא הורתעתם מהתמונה, אתם נכונים לחוות נירוונה של פופ זול וחובבני. אני אומר אם הולכים על זול, הולכים עד הסוף ועושים משהו קאמפי, אם זה סתם זול, אז זה צריך להיות ממש זול. באמת, שאין לי יותר מילים לכלות על הדבר הזה? מאסטרפיס? כנראה שלא ממש. 1/5.

Dan Manciulea – Rază de soare – פופ-רוק קליל ומחויך ברומנית. זה נשמע אותנטי, זה עושה אווירה טובה, זה קצת הופעה בבית קפה על החוף. דן נשמע טוב והחבילה הכוללת היא נחמדה ונעימה להאזנה, אבל אתה מסיים את השיר מבלי שהוא השפיע עלייך כהוא זה. 3/5.

Denisa Trofim – Tears – השיר נפתח באווירת משחקי הכס, שזה תמיד רעיון רע. המבטא של דניסה לא מאפשר לי להבין על מה היא שרה, למעט החלק היא טובעת בדמעות. זה נשמע כמו שיר קדם טיפוסי, ללא סיכויי זכייה. זו בלדה, עם כינורות מזוייפים ברקע, כמו גם דרמה מזויפת. מהומה רבה על מאומה. 2/5

Diana Brătan – Paint It Rainbow – נשמע כמו הופעת בית ספר, אבל כזו שמבוצעת על ידי היועצת. בלדת פסנתר, דיסנית, אבל חסרת פואנטה, כמו כאלו שהיו מלחינים להמונים ברוסיה הסובייטית. יום קשה. 1/5.

Dora Găitanovici – Fără tine – בלדת פסנתר טובה בטעם של פעם. אני מופתע אחרי האזנה לכל כך הרבה שירים רעים. דורה נשמעת טוב, מאד מוזיקלית. השיר מאד מלודי, קצת קיטשי, אבל זהו מאמץ ראוי לאור מה שהקדם הזה מציע לנו. כולי תקווה שהיא תדבוק באקוסטי, כי זה נשמע טוב. 3/5.

Echoes – Mirror – שיר רוק של פעם, מזכיר קצת בפזמון את "Move's Like Jagger" של מארון 5. אני לא מחובבי הז'אנר, אבל זה בהחלט שיר סביר, שנשמע שמי שמאחוריו יודע מה הוא עושה. הבעיה היא שהאנרגיה נמוכה וזה לא נשמע כמו משהו שיצליח להגיע גבוה בגמר, אלא אם תהיה לו הפקה אגרסיבית שתוציא אותו מהשטאנציות. 3/5.

Eduard Santha – Mesom romales – קצת אווירה צוענית בהפקה מבולגנת. האם הוא הפיק את השיר שלו בסלון ביתו? או בדירת החדר שלו בפאתי בוקרשט? איזה שעטנז של סגנונות. אלליי. עם זאת, אני מאד מעריך את המוזיקה האתנית השמחה שהוא מביא אותו. זה נשמע הרבה יותר אותנטי מהרבה משירי הפופ בתחרות. הוא מערבב את האתני-צועני עם הרגאיי הקריבי וזה מעניין. יש כאן פוטנציאל. 3/5.

Elena Hasna – Revival – שיר של צמד האחריות האיומות Ylva ו-Linda Persson. בלדת פופ מיותרת, שמקבלת בוסט בזכות הקול המאד חזק של הלנה הצעירה, שלפי דעתי אין לה עדיין 16. ניסיון ליצור דרמה על כלום. בלדה שמופקת יתר על המידה. 2/5.

Elena Turcu – The Perfect Fall – עוד שיר שעשה סיבוב משמעותי אצל החובבים. השיר מזכיר מאד את "Let Your Tears Fall" של קלי קלרקסון. בפזמון השיר הולך לאיבוד, והקול של הלנה כמעט נשמע כמו בקריוקי ולא בסטודיו. המלודיה לא רעה, אבל זה חייב לעבור כמה שיפצורים משמעותיים כדי למצות את הפוטנציאל שלו. 3/5.

Eliza Chifu – So Good Without You – פופ-Fאנק חביב, נותן קצת אווירה של מועדון ופחות מתאים לבמה גדולה. הפזמון משתמש באלקטרו-פופ וקצת מנטרל מהעוקץ של הFאנק, למה צריך את זה? זה שיר נחמד, אבל לא זכיר, לא הכי מעניין, למלמ"י. אליזה נשמעת טוב. 3/5.

Endless feat. Maria Grosu – Thinking About You – פופ קצבי שמתפתח לאלקטרו, מאד מודרני, קצת מתיילד, לא מעיז מספיק. המלודיה לא מעניינת ולא הכי מקורית, אבל ההפקה מושכת את השיר קדימה. ההרמוניה הקולית לא רעה, אבל זה שיר מאד סתמי. 3/5.

Erminio Sinni & Tiziana Camelin – All the Love Away – בלדת רוק-פופ מושרת בדואט. המבטא בלתי אפשרי, המוזיקה מיושנת, האווירה קיטשית והכותרת של השיר לא מובנת לי. כאן זה לא הקדם המלטי, חברים, דברים כאלו אינם נסלחים ושום אדם עם בחירה חופשית לא אמור להאזין להם. 2/5.

Evermorph – Live Your Life – זה שיר סביר, שנתן לי קצת וייב של MTV בניינטיז. זה נחמד לשמוע את זה ברקע, ברדיו, תוך כדי נסיעה, אבל זה נורא רפטטיבי, בשיר אין מספיק בשר. נעשה להם הנחה ונניח שמדובר בגרסת דמו מוקדמת…. 3/5.

Feli – Buna de iubit – אז זה בפנים או נפסל? משום מה זה עדיין מופיע באתר הטלוויזיה הרומנית, אז נתייחס בהתאם. אם זה לא נפסל, זה עולה ישר לגמר, קל! פופ לטיני בספרדית, עם פזמון באווירה טורקית, זה מעניין ומרענן, נשמע לפרקים כמו "Walk Like an Egyptian" של הבנגלס. לא הסגנון שלי, אבל מבין שזה להיט. 3/5.

Freia – Fix Me – פריה בעלת מראה מעניין. השיר מתחיל בצליל פסנתר ובקולה המהדהד שלה. הוא מתפתח כצפוי לדאנס-פופ ונשמע מגניב מאד. זה עדכני, אדג'י, לחלוטין מתכתב עם המצעדים היום, זוכה להפקת דרים-פופ מגניבה. לא מחניף מידי, לא להיטי מידי, לא מתאמץ מידי. אהבתי מאד. 4/5. לצערי, השיר נפסל מהשתתפות מאחר ונחשף לפני ה-1/09/2017.

Hellen – From Underneath – בלדת פופ. זה מתחיל קצת כמו "A Total Eclipse of The Heart". גם כאן John Ballard מעורב. המוצר הסופי הוא בלדת דיסני לא מקורית ולא מעניינת. ניסיון לעשות גרסה ל-"Let It Go מ-Frozen. או אם תרצו, בלדת קדם מלטי טיפוסית. 2/5.

The HUMANS – Goodbye – בלדה יפה ופשוטה. הבתים בונים אווירה דרמטית וחותרים לפזמון מאד מלודי ונעים בליווי פסנתר על רקע קולה הזועק של הזמרת. זה לא מסטרפיס, אבל בנוי על פי כל המדדים הנכונים שלפיו נכתב שיר פופ. מאד חמוד. יש כאן ניסיון ליצור שיר אדל-י או קלי קלרסונ-י. 3/5.

Iliana – I Won't Lie – ההתחלה הזכירה לי מעט את "One Last Time" של אריאנה גרנדה. לאיליאנה קול soul מאד בולט, אבל כל מי שהיא בנתה בבית הולך לפח בפיזמון הזול והמטופש. למה היה צריך את זה? חבל, יש לה פוטנציאל מסוים בתור זמרת, ואני חושב שזה נכון שהבתים אקוסטיים, זה גורם לקול שלה לבלוט. הפיזמון הוא מן חגיגה קריבית זולה ולא מגניבה בעליל. 2/5.

Ioana Ciornea – Time After Time – שיר שנשמע כמו פארודיה, החל מהפתיח הדרמטי, המילים הקיטשיות וכלה בהפקה המטופשת עם צלילי חליל פאן, שהפסיק להיות משהו לפני למעלה מעשור. השיר כולו נשען על הפקה מוגזמת, בלי ליריקה אמיתית, אלא שרבוט מהיר ולחן שצביקה פיק היה מוותר עליו. זוועה של שיר. 1/5.

Jessie Baneș – Lightning Strikes – בלדת פופ-אלקטרונית, שמתפתחת לפופ-דאנס זול ומיושן. הקול של ג'סי לחלוטין מרוטש וממוחשב לעייפה. אין לי מושג על מה היא שרה. מצד שני, זה סוג המוזיקה שמייחד את הפופ הרומני המפורסם. זה נשמע כמו משהו שיכול להרים מועדון, אבל פחות להיות מתורגם להופעת אירוויזיון. נדרשת הפקה עדכנית יותר וזמרת שמבינים על מה היא שרה. 3/5

Johnny Bădulescu – Devoted – עוד שיר של Michael James Down ו-Jonas Gladnikoff… מייאש ממש, שיר משעמם, חסר טעם וריח שאין לו זכות קיום מחוץ לקדם הזה. נראה שצמד הכותבים פשוט מצאו דרך לקדם את עצמם דרך הקדם שככל הנראה מקבל כל שיר שנשלח אליו.. בלדת בויבנד מיושנת ועלובה, ממש כלום ושום דבר. 1/5.

Jukebox feat. Bella Santiago – Auzi cum bate – לא הבנתי עד הסוף מה יש בשיר הזה שהופך אותו לפייבוריט בקרב כל כך הרבה חובבים. הסולנית מאד טובה, אבל האווירה היא של שיר מאד סטנדרטי, אולי אפילו מעט מיושן. דרמטי שלא לצורך. המלודיה לא מרשימה וזה נשמע כמו שיר שנגמר מבלי שהותיר רושם משמעותי. 3/5.

Lina – A Love Worth Fighting For – לא שאפשר להבין משהו מהשיר, זה דמו ממש מהרצפה. כרגע זה מורכב מפיזמון בלבד, שנשמע חביב מבחינה מלודית. גם לינה עצמה נשמעת כמשהו שניתן להאזין לו מבלי לדפוק את הראש בקיר. מחכה לגרסה הסופית. 3/5.

Liviu Anghel – Rise Up – עוד שיר שנפתח בצליל גיטרה חשמלית. סוג של רוק כבד עם הפקת אלקטרו לא ברורה. הקול של ליביו טוב, המבטא פחות. הפיזמון עצמו מאד מאכזב, נשמע קלישאתי ומאד לא מורכב מבחינה מוזיקלית. זה כאילו Wig Wam רק חסר מעוף וכישרון. 2/5.

Lion's Roar – Rekindle the Flame – זה מתחיל כמו משהו שנשמע כמו דואט אפשרי בין אתניקס לדנה אינטרנשיונל ב-1993…. השירה נפתחת בזמר שהוא טנור (?) על רקע מוזיקה שמנסה להישמע כמו מטאל, אבל לא הבנתי ממש מה היא. התמונה שמלווה את השיר ביוטיוב מגוחכת כמעט כמו השיר עצמו. יש לזה פוטנציאל להיות קאלט, אבל בינתיים זה בעיקר פתטי. 1/5.

Manuel Chivari – Somebody to Love – השיר נפתח כמו "Lean On" של MO. נשמע מאד עדכני, בויבנדי מודרני, מאד יורופופ משולב במוזיקה עדכנית. הכותבים הם Michael James Down ו-Will Taylor. זה כנראה הניסיון הכי טוב שלהם בקדם הזה, ויש להם כמה וכמה שירים כאן… זה חביב, מפתיע לטובה, אך רחוק מלהיות יצירת מופת. 3/5.

Mareș Pană – Daydreamer – פופ-דאנס רומני כיפי. מארס מעורב בכתיבת השיר של עצמו וזה נשמע מאד חמוד, מופק כהלכה, לא יומרני, חביב לשמיעה, לא פחות ולא יותר. השיר יכל לקבל מעט יותר נפח לטעמי וצלילי חצוצרות לא יכולים לעשות את השיר, אבל אני בהחלט רואה את זה מתקדם בקדם. 3/5.

Maria Suciu – Sweet Nothing – זה נשמע כאילו היא לא מעוניינת לשיר את השיר הזה, ואני יכול להבין אותה. ווקלית היא מסוגלת לכלום, וזה בערך מה שהשיר הזה. לא יכול לחשוב על כותרת מתאימה יותר לשיר הזה. הם מנסים לרקום אווירת ג'אז, אבל זה נשמע כמו ערב כשרונות צעירים. 1/5.

Meriem – End the Battle – השיר נפתח בצלילים אוריינטליסטים וממשיך ומפתח לאתנו-פופ די טיפוסי. מאד לא אהבתי, זה נשמע כמו משהו מהקדמים של לפני עשור וקצת כשכולם ניסו להיעמ אתניים ולעשות את הסיבוב שלהם על הז'אנר. ארבעה אנשים מעורבים בכתיבת השיר הזול והמטופש הזה. חלול וריקני. 2/5.

MIHAI – Heaven – שיר שיש בו הכל ואין בו כלום. הקול של מיהאיי מזוהה מייד. הוא לא מרים ידיים הבחור, ואני מכבד אותו לפחות בשל כך. השיר כולל נבחרת כותבים מאכזבת למדי, הכוללת את Michael James Down, Will Taylor ו-Jonas Gladnikoff. עבור האחרון זה שיפור משמעותי מהשירים האחרונים ששלח לקדמים. בגדול, זה שיר שאפשר לצפות שיגיע מאד גבוה בקדם. באירוויזיון אני לא רואה את זה עושה משהו משמעותי. שיר גנרי ומשמעותי עם הפקה צפויה מראש. 2/5.

Miruna Diaconescu – Run for You – חמוד מאד. אני מחבב את הקול של מירונה. הפופ עם החצוצרה הרומנית א-לה Sunstroke Project הוא ממש במקום. אלקטרו-פופ עדין, נשי, מופק נכון, גם אם לא הכי מקורי, זה מרענן בקדם הזה. לאור מיקומה של רומניה בסצנית הדאנס העולמית ציפיתי לשמוע עוד כאלו. מודאג מאיך שזה יראה על הבמה 3/5.

Nicoleta Țicală – Una oportunidad – הרומנים אוהבים מאד מוזיקה לטינית, והשיר הזה מראה את זה. פופ-רוק בספרדית. הדמו מחריד, אך מעיד על מעט פוטנציאל. ניקולטה היא ווקליסטית לא מבריקה, אך לא מחרידה ממש. כרגע ההפקה היא אורגנית ודראם משין וזה נשמע בהתאם. בהפקה הנכונה זה יכול להשתפר, אבל לא בהרבה. 2/5.

Othello – Noi suntem pădure – איזו תמונה מלחיצה אדושם. דואט קיטשי שגורד מהרצפה של מועדון רומני ב-1991. זה משהו שראלף זיגל היה מתנער ממנו. בלדת שלאגר לא להיטית שנכתבה בחוסר כישרון ומוכיחה, שבקדם הזה יש מקום מכולם, רק לשירים ממש ממש גרועים. 1/5.

Paula Crișan – I Am Here – דמו ברמה נוראית של זמרת חסרת כישרון. השיר נשמע כמו כזה ממחזמר כושל, וקל להבחין בזאת תתעלמו מהטונציה והאנפופים של פאולה. כשיר שמעתי גרועים ממנו בקדם הזה, אבל גם שמעתי דברים ראויים יותר לשמיעה. 2/5.

Pragu de sus – Te voi chema – רוק אמצע הדרך ברומנית, שמתחיל מבטיח, אך קצת מתדרדר. זה מאד נישתי, חסר קהל, לא להיטי. לא הצלחתי לגבש יותר מידי רושם מהקטע המאד בסיסי ובוסרי הזה. זה קצת ניינטיזי. 3/5.

Rafael – We Are One – כמו איזה אמן בריטי הוא מנסה להישמע? דיויד בואי? שמישהו יעזור לי.. האינטרו ארוך מידי, הטונציה בעייתית, הפזמון מביך, למרות שעם המלודיה אני עוד יכול איכשהו לחיות. אולי אפשר לשנות לשיר לחלוטין את המילים, ואת הזמר, ואז אולי איכשהו אצליח להחליק את זה במורד הגרון. 2/5.

Romeo Zaharia – Maybe This Time – אוי ואבוי לי. הקול של רומאו מקריפ אותי ברמות. השיר נפתח בשירה חושנית המתפתחת למין שלאגר לא מזמין ולא אכיל. כותבי השיר נשמעים שבדיים, וזה אכן נשמע כמו משהו שלא התקבל לשום קדם אחר ביבשת, ונזרק לאשפה, כלומר לקדם הרומני. 2/5.

SAVE – All We Need – השיר נפתח בביט אלקטרוני חזק, אבל אז נכנס הזמר, שכולי תקווה שיש לו תירוץ טוב שהוא נשמע כך. אלוהים, מה שאני נאלץ לעבור בקדם הזה. המלודיה לא נוראית לחלוטין, אבל השיר כולו מאד לא מהודק, חסר הוק, סובל מהפקת דמו זולה וכולל מילים קלישאתיות המושרות במבטא כבד. 2/5.

Serena – Safari – המרענן הרשמי לאירוויזיון 2018, אם אכן ייבחר לפי כל התחזיות. זה צפוי להיות הלהיט הגדול של העונה, אולי אפילו השיר שיביא את האירוויזיון לבוקרשט ב-2019. אין בשיר הזה מילי-שנייה מקורית, אבל ההפקה האלקטרו-פופית והסאונד הבלקני-אפריקאי הם בדיוק מה שהולך היום במצעדים. הקול החושני של הזמרת והמלודיה המרימה מושך את התחרות ל-2018. 3/5.

Sergiu Bolotă – Every Little Thing – סרג'יו כתב והלחין את השיר בעצמו. זה נחמד, אבל לא משהו שיכול לעבוד, אלא אם כן יש זמר עם נוכחות כריזמטית מטורפת. הבתים והברידג' בונה לדרמה שלא מגיעה בפזמון. זה נשאר באיזה מקום בויבנדי ניינטיזי מיושן. פילר של אלבום פופ ולא מעבר, לא להיט. 3/5.

Tavi Clonda – King – לשיר הזה יש רשימה ארוכה של כותבים, שלא ברור מה כל אחד תרם כדי שהשיר יישמע כל כך בינוני. הפקה דלוחה ומסריחה, מילים קלישאתיות, ולחן רזה ומעליב. המבטא של טאבי הוא לא הכי נסבל בעולם. המחמאה היחידה היא שיש שירים יותר גרועים בקדם הזה, אבל לא הרבה יותר גרועים. 1/5.

Teodora Dinu – Fly – לא שמענו את השיר הזה כבר? תיאודורה נראית כמו טאקו הגאורגית, אבל רחוקה ממנה ווקלית. בלדה באווירה אלקטרונית אוורירית שנכתבה על ידי צוות סקנדינבי. זה נשמע קצת בי סייד, זה לא נורא, אבל גם רחוק מלהרשים. תיאודורה נשמעת טוב, גם מבחינת המבטא, אבל השיר לא מתרומם ומופק יתר על המידה. 3/5.

TIRI – Deșert de sentimente – פופ מודרני ברומנית. זו בלדה בהפקה אלקטרונית מקורית ומעניינת. הפזמון זכה לקטע אינסטרומנטלי של כינורות. ההפקה של השיר היא מהטובות ששמעתי בשירי הקדם הזה. לא מבין רומנית, אבל זה נשמע אמוציונלי ומרגש. חביב ביותר. 3/5.

וידאו לא זמין.

Tom Hartis – Teardrop Rain – איזה שיר מוזר. מאיפה גירדו את זה? זה נשמע כמו דמו של דמו. אחד הדברים היותר חובבנים שיצא לי לשמוע בקדם הזה, ויש כאן הרבה. פופ מטופש לחלוטין עם הפקה זולה ויומרנית. נשמע כמו משהו שילד בן 8 כתב. הזמר נשמע נורא. 1/5.

VYROS – La La La – הביט האפרו-קריבי חמוד, וזה שמדובר בשיר ברומנית זה פלוס אדיר. הבעיה היחידה כרגע, מעבר לאיכות הדמו היא שהפזמון הוא ב-לה לה לה. כרגע אני יכול לחיות עם זה, וחושב שראפ ברומנית זה דבר מבורך. אני חושב שהקרדם הזה גרם לי להוריד את הסטנדרטים שלי. 3/5.

Wakeska – Reborn – השיר נפתח בגיטרה חשמלית וצליל דאנס של עופר ניסים מתחילת הניינטיז פינת שלאגר שבדי מיושן. ואז מתחילה השירה, ואני אומר לא חייבים. הסולנית נשמעת כמו עקרת בית בהפסקת סיגריה. ההפקה זולה וממוחזרת לעייפה. זה משהו שנשמע כמו משהו שצביקה פיק כתב לקדם, ושם זה צריך להישאר. 1/5.

Xandra – Try – הדאקפייס שמעטר את סרטון היוטיוב לא מבשר טובות. בלדת פופ-אר'נ'בי, שקום ותיפול על הקול של קסנדרה מחוץ לאולפן. גם מאחורי השיר הזו עומדת השלישייה  הבלתי נלאית של Michael James Down, Will Taylor ו-Jonas Gladnikoff….זה נשמע כמו מיש מש של כל בלדות הז'אנר מהעשור וחצי האחרון. אין כאן שום דבר שגורם לשיר להתבלט לטובה וההרגשה היא של משהו מאד מלאכותי. יש עלייה של חצי טון לקראת הסוף שיכולה לקחת את קסנדרה קדימה בקדם אם תיקלע אותה ווקלית. באירוויזיון זה יתרסק. 2/5.

Zavera – Come Back to Me – עוד פעם חליל פאן? זה לא חלף עם שנת 2003? ואז השיר ממשיך לפופ פסטיגלי אייטיזי מטופש. ניכר שבהרבה מן השירים לא הושקעה חשיבה. זה מסוג השירים שהייתי רגיל לשמוע בקדמים לפני 15 שנים. מצועצע, עמוס בקישוטי הפקה זולים וגימיקים מוזיקליים. 1/5.

ZOLTAN – Dacă dragostea e oarbă – לא מאמין שהאזנתי ל-60 שירים בקדם הרומני. הגיע הזמן לשיר האחרון. זה שיר מאד מעניין, בלדת רוק-פופ עם קישוטים אלקטרוניים קלים, לא קומפטטיבית בעליל, אדישה כמעט, אבל בהחלט נחמדה לשמיעה. יש משהו מאד עצוב בקול של הזמר ואהבתי את זה. השיר קליט באופן מפתיע! 3/5.

Tomer Cohen – Baby You're the Only One – תומר הישראלי נכנס ברגע האחרון לרשימת המשתתפים בקדם, בעקבות פסילת שירה של Freia. מה הסיכוי ששיר שלא נכנס ל-60 הגדולים יהיה שיר טוב? לא גבוה הא? הכל כאן מאד חובבני, ההפקה דאנסית-מועדונית, אבל זולה מאד. זה נשמע כמו דמו חיוור, ואני מניח שהוא אכן כזה, אבל אני בספק רב אם גרסת סטודיו תצליח להציל את הקשקוש הזה. 1/5.

לסיכום, ניתן היה לקצץ את השירים בחצי. יש כאן יותר מ-10 שירים שאינם ראויים לשמיעה והיו צריכים לסיים על רצפת חדר העריכה, נשמע שמשם גירדו אותם. מאידך, יש כמה יהלומים, כמה שירים שיכולים להביא את רומניה גבוה, ושיר אחד שיכול להביא את רומניה מאד גבוה.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Freia – Fix Me
  2. TIRI – Deșert de sentimente
  3. ZOLTAN – Dacă dragostea e oarbă
  4. Eduard Santha – Mesom romales
  5. VYROS – La La La
  6. Dora Găitanovici – Fără tine
  7. Miruna Diaconescu – Run for You
  8. Serena – Safari
  9. The HUMANS – Goodbye
  10. Lina – A Love Worth Fighting For
  11. Alexia & Matei – Walking on Water
  12. Mareș Pană – Daydreamer
  13. Feli – Buna de iubit
  14. Manuel Chivari – Somebody to Love
  15. Alex Florea – Nobody Told Me It Would Hurt
  16. Echoes – Mirror
  17. Jukebox feat. Bella Santiago – Auzi cum bate
  18. Pragu de sus – Te voi chema
  19. Eliza Chifu – So Good Without You
  20. Evermorph – Live Your Life
  21. Dan Manciulea – Rază de soare
  22. Endless feat. Maria – Thinking About You
  23. Elena Turcu – The Perfect Fall
  24. Teodora Dinu – Fly
  25. Jessie Baneș – Lightning Strikes
  26. Sergiu Bolotă – Every Little Thing
  27. Liviu Anghel – Rise Up
  28. MIHAI – Heaven
  29. Nicoleta Țicală – Una oportunidad
  30. Alexandru Ungureanu – Sail with Me
  31. Ayona – The Story Goes On
  32. Rafael – We Are One
  33. Meriem – End the Battle
  34. Xandra – Try
  35. Elena Hasna – Revival
  36. SAVE – All We Need
  37. Iliana – I Won't Lie
  38. Hellen – From Underneath
  39. Alessandro Dănescu – Breaking Up
  40. Romeo Zaharia – Maybe This Time
  41. Bernice Chițiul – Too Busy for My Heart
  42. Carolina Gorun – Reach Out for the Stars
  43. Aurel Dincă – Fire in the Sky
  44. Claudia Andas – The One
  45. Paula Crișan – I Am Here
  46. Denisa Trofim – Tears
  47. Alice Jeckel – Out of the Dark
  48. Erminio Sinni & Tiziana Camelin – All the Love Away
  49. Johnny Bădulescu – Devoted
  50. Tomer Cohen – Baby You're the Only One
  51. CornEL – Take Me Away
  52. Wakeska – Reborn
  53. Tavi Clonda – King
  54. Lion's Roar – Rekindle the Flame
  55. Cristian Simionescu – Nirvana
  56. Zavera – Come Back to Me
  57. Tom Hartis – Teardrop Rain
  58. Diana Brătan – Paint It Rainbow
  59. Maria Suciu – Sweet Nothing
  60. Othello – Noi suntem pădure
  61. Ioana Ciornea – Time After Time

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.