2020: ישראל – סקירת שירי "השיר הבא לאירוויזיון"

לראשונה מאז 2016, ישראל עורכת קדם אירוויזיון לבחירת השיר שלה לתחרות. לראשונה מאז 2010, ישראל עורכת קדם פרטי לאמן אחד. עדן אלנה, שזכתה זה מכבר בעונה האחרונה של "הכוכב הבא לאירוויזיון", תבצע ארבעה שירים, אשר מתוכם ייבחר השיר הישראלי לאירוויזיון 2020, על פי הצבעת השופטים והקהל. להלן סקירת שירי הקדם.

Savior in the Sound – בין כותבי השיר אורן עמנואל, שכתב בעבר לחן אהרוני, שני יצהרי, מופע הארנבות של ד"ר קספר, מאיה בוסקילה ועוד. עוד בכותבים, יוצאת The Voice, טליה לונדונר, ואורי אבני, שכתב למוקי, רוני דלומי, לירן דנינו, עידן יניב והראל סקעת. זה השיר שנשלח בשנה שעברה לוועדה עבור קובי מרימי. השיר מתחיל כבלדה ובונה דרמה בגשר על מנת לפרוץ בפיזמון יותר קצבי והמנוני. השיר מעט שבלוני ומזכיר זוכי אירוויזיון כמו דנמרק 2013. אין לשיר מספיק אופי והוא מבטיח הרבה, אך מקיים מעט. יחד עם זאת, לא מדובר בשיר רע. 3/5.

Roots – השיר הולחן על ידיו סתיו בגר, שהיה בין הכותבים של זוכה אירוויזיון 2018, "Toy" של נטע ברזילי. הכותב הנוסף של השיר הוא נתן גושן. השיר מתחיל בנגינת חליל אתני, שאמור לזרוק את המאזין לאותם "השורשים" שעליו הוא מדבר. הבתים הם מידטמפו פופ עם נגיעות אתניות. הפיזמון הוא דרופ חזק מאד ומדבק, שעליו בונים כותבי השיר, שימכור אותו לצופים, בשילוב כוראוגרפיה מותאמת. החלק הזה בשיר הזכיר לרבים את "Toy". זה נראה כמו שני שירים שונים, שהולחמו. מעט מפריע לי שהבתים נשמעים כמו שיר פופ גנרי, שניתן למצוא בכל קדם ברחבי היבשת. המסר של השיר ראוי להערכה. 3/5.

Rakata – בין כותבי השיר גל ג'ו כהן, שכתב לגל אדם וגם היה בין הכותבים של "יאללה ביי" של קובי מרימי. איל ישי גם בין הכותבים, וגם הוא היה מכותבי "יאללה ביי". כותבת נוספת היא צליל קליפי, יוצאת The Voice, שכתבה לאליעד, נסרין, ליאור נרקיס, רגב הוד ועוד. הכותב האחרון ברשימה הוא ערן קאשי, שעבד רבות עם קליפי, וכתב לרגב הוד ולאמנים נוספים. אם השיר הקודם לקח ל-"Toy", השיר הנוכחי דווקא מושפע מנציג אחר לאירוויזיון – "Golden Boy". אלקטרופופ-מזרחי קצבי. בשמיעה ראשונה זה היה השיר שהכי התלהבתי ממנו, מה שגורם לי לחשוב שהוא יהיה גם הכי מיידי עבור המאזין באירופה. לפיזמון יש הוק מאד ברור, למרות שהלחן בו מעט בסיסי. מבחינת הפקה, עשו כאן עבודה טובה, מבלי להעמיס על השיר יותר מידי. שיר חפלות, ששואל גם ממוטיבים קריביים ואפריקאיים. 3/5.

Feker libi – מעוטר בשני השמות הגדולים כיום מבין כותבי השירים בישראל: עידן רייכל ודורון מדלי. האחרון היה מהכותבים של "Toy". שניהם מהמוזיקאים המצליחים במדינה. פירוש כותרת השיר הוא "אהוב ליבי". השיר עצמו משלב ארבע שפות: עברית, אנגלית, ערבית ואמהרית. השיר מתחיל מבטיח עם קטע קצר מינימליסטי עם וייב אפריקאי. הבתים נשמעים כמו שיר קריבי, ואז הפיזמון הופך לחגיגת פופ-דאנס ובהמשך לאתנו-פופ. בשמיעה הראשונה הייתי מאוכזב, אך ככל שאני שומע את השיר אני מחבב אותו יותר. אני מניח שציפיתי למשהו חזק יותר. זה מעט מבולגן ומנסה לרקוד על כל החתונות, גם שיר עם השפעות אתיופיות, גם שיר מזרחי, גם פופ אירופאי. זה קצת יותר מידי. 3/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Rakata
  2. Roots
  3. Feker libi
  4. Savior in the Sound

אני חושב ש-Rakata ו-Roots הם הסיכוי הכי גבוה לטופ 10 באירוויזיון, כאשר אני מהמר ש-Roots הוא הבחירה היותר בטוחה, אפילו שמוקם אצלי שני. שני השירים האחרים הם קצת מסוכנים. Feker libi, כאמור נשמע לי מבולגן מידי וייתכן, שיילך לאיבוד על הבמה. עם השיר האחרון Savior in the Sound, אני חושש שיהיה קשה להעפיל לגמר.
הקדם ייערך ביום שלישי הקרוב, ה-3/03. הצבעת הקהל תהווה 40% מהניקוד הסופי, כאשר כל ההצבעות מאתמול (חמישי) ועד לשלישי בערב יהוו 10% מהצבעת הקהל. ההצבעות במהלך הקדם יהוו 90% מהצבעת הקהל. הצבעת הקהל נעשית דרך האפליקצייה של "כאן". הצבעת השופטים תהווה את 60% הנותרים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.