2021: ליטא – סיקור Pabandom iš Naujo! – טרום גמר 2

הקדם הליטאי ממשיך. ברוכים הבאים לטרום הגמר השני של ה-Pabandom iš naujo!. אחרי הערב נכיר את כל השירים המתמודדים על ייצוג המדינה ברוטרדם. הרמה בשבוע שעבר הייתה נמוכה, והחובבים מאמינים כי The Roop, אשר חשפו את שירם זה מכבר, צפויים לקחת את הקדם גם השנה.

10 שירים יתמודדו בטרום הגמר הערב. על פי הצבעת השופטים והקהל, 5 שירים יעפילו לשלב הבא, ויצטרפו ל-5 השירים שהעפילו בשבוע שעבר ול-The Roop. בשבוע הבא יתקיים חצי הגמר, ושבוע לאחר מכן – הגמר, אשר בו ייקבע הזוכה, שוב לפי החלטת השופטים והקהל. במקרה של שוויון, הצבעת השופטים היא זו שתכריע את הכף.

את הערב פותחים המנחים, Vytautas Rumšas ו-Ieva Stasiulevičiūtė. הם מציגים את המנחה מאחורי הקלעים, הלא הוא נציג 2015, Vaidotas (Vaidas) Baumila. השופטים, הנמצאים מאחורי הקלעים הם: Ramūnas Zilnys, Gerūta Griniūtė, Vytautas Bikus , כותב השירים הליטאים לאירוויזיון ב-2015 ו-2018, Ieva Narkutė ו-Stanislavas Stavickis-Stano.

התחרות מתחילה…

UnoBand – Eisiu – הלהקה חזרה לפעילות אחרי פסק זמן, אשר במהלכו התחלפו חלק מחבריה. מדובר בבלדת רוק-פופ ניינטיזית, שעושה לי קרינג' על ההתחלה… הסולן מתנועע בחוסר חן, לובש טישירט לבנה, ווסט חום וג'ינס שחור. הקול שלו כאילו מעושן, אבל זה נראה שהוא מנסה להישמע כמו משהו שהוא לא. המלודיה סתמית למדי והשיר נשמע כמו רצועת רדיו נשכחת. חסר אנרגיה, חן וייחוד. 2/5.

Cosmic Bride – Solitary Star – שם הבמה של Natalia Kharetskaya, אשר מתגוררת ברוטרדם. כתבה את שרה בעצמה. את השיר הפיקה עם מפיק הולנדי, אשר למדה ביחד עמו בקונסרבטוריון ברוטרדם. Kharetskaya עולה בשמלה לבנה-קרם עמוסת תחרה. השיר הוא בלדת אמביינט אקספרימנטלית, מאד loose מבחינת המלודיה, אני מניח שבזה סוד קסמה, אבל משהו במנגינה מבולגן ומקשה לתקשר עם הצופה/מאזין. מאחוריה כדורים לבנים בגדלים שונים וכדור צהוב אחד, שאמור לדמות את השמש, שמשמש לה לדימוי לאהובה. 3/5.

Rapolas – Degam – שם הבמה של Rapolas Meškauskas, אשר כתב את השיר בעצמו. השיר נכתב תחילה באנגלית, אך הזמר חשב שאם האיטלקים והצרפתים שרים בשפתם, מדוע הליטאים לא יוכלו לשיר בליטאית בתחרות? Meškauskas עולה בחליפה אפורה מפוספסת, חצי גולף שחורה ונראה מאד אלגנטי. המקצב של השיר הוא פופ-RnB א-לה Justin Timberlake פוגש ב-Justin Bieber. המלוות/ים לבושים שחור, ובפזמון פוסעת רקדנית לבושה שחור ורוקדת סביב הזמר. זה נחמד, זורם, יש לשיר לופ חצוצרות בפזמון. הכל מאד נעים, אבל לא מספיק אפקטיבי או קומפטטיבי לדעתי. הוא עצמו נשמע טוב מאד, הוא מצליח להחזיק את השיר ולמשוך תשומת לב, גם אם לא תמיד יודע לתקשר עם המצלמה. 3/5

Sunday Afternoon – Open – שם הבמה החדש של נציגת 2014, Vilija Matačiūnaitė. התמודדה ב-2004 בקדם כחלק מההרכב Sugarfree, שהגיעו לחצי הגמר של הקדם. ב-2005 סיימה שביעית בקדם. ב-2014 ניצחה, ייצגה את ליטא באירוויזיון, אך לא העפילה מהגמר. ב-2017 ניסתה את מזלה שוב בקדם, אך לא העפילה מטרום הגמר. כתבה את שירה בעצמה. Matačiūnaitė מתחילה את השיר על הברכיים בפרופיל. היא מסתובבת וחושפת רקדן. היא לובשת חליפה משובצת וחולצה מלאת צבעים וגם הרקדן המשופם. התסרוקת שלה היא… בחירה. האורות מרצדים מאחוריהם ומשלימים את האווירה המיוחדת של השיר. השיר הוא, ובכן, סוג של אינדי-פופ, בהפקה אלקטרונית-אמביינטית ואלמנטים שבטיים. זה מיוחד מאד, אבל אני חושש שנדרשות מספר האזנות כדי להיפתח לזה. ההופעה עצמה היא קצת הופעת מגמת אמנות של בית ספר תיכון. 3/5.

Aistė Brokenleg – Home – הזמרת לובשת מעיל גשם ותאורה כחולה מאירה עליה. את השיר היא מתחילה בהמהום. אם השיר הקודם היה אינדי -פופ, אז זה כבר הרבה יותר אינדי. בלדה אנטי מלודית ומעניינת. כשהיא פותחת את הידיים רואים שהיא לובשת משהו כמו מחוך. בסיום הבתים היא עוברת לנגן על הסינתיסייזר שלצידה, ועבורי זה היה קצת יותר מידי. היא מנסה מאד להיות מיוחד ומגניבה וזה קצת מתיש. השיר עצמו לא רע בכלל. לא נראה לי שיש כאן פזמון… 3/5.

Norbertas – Man in Need – הזמר מתחיל את ההופעה בכריעה על ברך אחת, לבוש בז'קט אפרפר, חולצה לבנה ומכנסיים שחורות. מדובר באלקטרו-פופ גנרי מאד, ששואב מ-Clean Bandit, The Chainsmokers ודומיהם. הוא נשמע טוב, המלווים מוסתרים. לצערי השיר לא טוב מספיק. הדרופ האלקטרוני, ה-Millenial Woop, הכל נראה כמו אפנות של לפני 5 שנים, שכבר לא עובדות על אף אחד. זה אפילו לא מספיק כדי להיות להיט רדיו. 2/5.

Gabrielė Goštautaitė – Freedom – כתבה את שירה בעצמה. Goštautaitė עולה בחולצה לבנה פתוחה עם מה שנראה כמו רצועות תפילין על זרועותיה. גם אצלה המלווים מוסתרים, והיא מתנועעת על הבמה בנונשלנטיות. השיר הזה לצערי הוא נון-איבנט לחלוטין, מן בלדה עד מיטמפו אמביינט-פופ חסרת הוק. עברו כבר שני פזמונים ולא קלטתי שהם פזמון בהתחלה. "Let's Sing Freedom", זו הליריקה הכי טובה שיכולת לרקום? ב-C Part שתי רקדניות מצטרפות אליה, אבל נראה שהן יותר עסוקות בהתעמלות אמנותית. כלום לא עובד בהופעה הזו, חוץ מהחולצה שלה שהיא ממש יפה. 2/5.

Gebrasy – Where'd You Wanna Go? – שם הבמה של Audrius Petrauskas. השתתפות רביעית בקדם לזמר, ופעם שנייה עם שיר שכתב בעצמו. ב-2007 התמודד בקדם הג'וניור, אך לא העפיל מחצי הגמר. ב-2017 התמודד בקדם ולא העפיל מטרום הגמר. ב-2018 העפיל מטרום הגמר, אך הודח לפני חצי הגמר. ב-2019 התמודד בשם הבמה החדש שלו, Gebrasy, ולא העפיל מטרום הגמר. בלדת פופ מלנכולית משהו. Gebrasy לובש ז'קט חום וחולצה ומכנסיים שחורות. השילוב הזה של חום ושחור כנראה חזק השנה ואני לא מעודכן. בוידאוארט מנהרת רכבת, שנותנת תחושה של תנועה. זה אחד השירים על הלחנים היותר מהודקים, ונשמע כמו משהו שתוכלו לשמוע בגלגל"צ מידי שעה. הפקת אלקטרו-פופ עדינה ולא מוגזמת, אשר צוברת תאוצה ככל שהשיר ממשיך, אך נשארת על אש נמוכה. הוא עצמו בקושי זז, וגם אין צורך. 3/5.

Evita Cololo – Be paslapčių – זוכת The Voice המקומי ב-2020. בחרה לשיר בליטאית כי לדבריה מדובר בשפה "מאד מלודית" ועשירה. בנוסף, מדובר בשיר אישי מאד עבורה, אז הבחירה בליטאית הייתה ברורה לה. Cololo לבושה במעיל שחור ומעליו חצי חזייה חומה, גם מעור. השיר הוא בלדת Soul-בלוז חמימה ונעימה. זה מינימליסטי למדי מבחינת הפקה, ונשעו בעיקר על גיטרת הבס והתופים. יש טלפון על עמוד קצת יותר גבוה ממנה, שמצלם אותה, לא הבנתי למה זה תורם. אני מאד שמח, שהיא בחרה לשיר בליטאית. מדובר באחד השירים היותר טובים של הערב, למרות שאינו קומפטטיבי. 3/5.

Gabrielius Vagelis – My Guy – השתתפות חמישית בקדם לזמר, או שישית, אם סופרים את העובדה שהשתתף ב-2013 עם שני שירים. ב-2013 הגיע לגמר וסיים חמישי עם הדואט "I Fall in Love". עם השיר השני שלו הגיע לחצי הגמר, אך הודח לפני הגמר. ב-2017 סיים במקום החמישי בקדם עם "Feel Myself Free". ב-2018 הגיע לחצי הגמר וכך גם ב-2020. עוד אחד שעולה בחליפה בצבע חום, הפעם מדובר בחום-אפור דהוי. הוא גם חובש כובע תואם, שמסתיר את העיניים שלו. הוידאוארט מראה קצף גלים. הוא נראה מצוין, אבל השיר שבלוני וסתמי למדי. הוא מופיע באדישות, והבתים פשוט נמצאים שם, מבלי שיש בהם יותר מידי השראה או השקעה. זה נורא מיינסטרימי, אבל לא זכיר ולא מעניין. הזכיר לי את "Wildfire" מהקדם הגרמני ב-2017. הכי סתם. 2/5.

מופע הביניים הוא השיר האוטומטי לגמר של The Roop, הלא הוא "Discoteque". הסולן לובש חליפה צהובה בגזרה איטיזית מאד, דהיינו מכנסיים בגזרה גבוהה וכתפיות בז'קט. מהר מאד נכנס הפיזמון המדבק למדי, ואחריו קטע דאנס עם כוראוגרפיה מוזרה. זהו אלקטרו-פופדאנס מסונתז וקליט, אבל לדעתי פחות אפקטיבי מ-"On Fire", שירם מהשנה שעברה. מצד שני, גם ל-"On Fire" לקח לי זמן להתרגל. אני מחבב את זה מאד, ודי בטוח שזה לוקח את הקדם, אחרי שראינו ושמענו את כל השירים. 3/5.

הגיע זמן תוצאות. תחילה הצבעת השופטים:

JURY2

והצבעת הקהל:

AUDIENCE2

קולות הקהל והשופטים מתורגמים ל-1-8, 10 ו-12 ובסיכומם מתקבלות התוצאות הבאות, כאשר העולים לשלב הבא מודגשים:

  1. Gebrasy – 24
  2. Gabrielius Vagelis – 17
  3. Evita Cololo – 16
  4. Norbertas – 14
  5. Aistė Brokenleg – 9
  6. Sunday Afternoon – 9
  7. Rapolas – 8
  8. Gabrielė Goštautaitė – 8
  9. Cosmic Bride – 7
  10. UnoBand – 4

דירוגי האישי לשירים הוא כדלקמן:

  1. Sunday Afternoon – Open
  2. Evita Cololo – Be paslapčių
  3. Aistė Brokenleg – Home
  4. Gebrasy – Where'd You Wanna Go?
  5. Cosmic Bride – Solitary Star
  6. Rapolas – Degam
  7. Gabrielius Vagelis – My Guy
  8. Norbertas – Man in Need
  9. Gabrielė Goštautaitė – Freedom
  10. UnoBand – Eisiu

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.