2017: ישראל – האודישנים ממשיכים

נדמה כי השמחה על נתוני הרייטינג הייתה מוקדמת, ו/או מוגזמת. התכנית המתחרה "The Voice" המשודרת ברשת זכתה במוצ"ש לרייטינג של 36.7%, והתכנית ששודרה לפניה ביום רביעי זכתה ל-33.9%. הכוכב הבא הגיעה לרייטינג של 31.4% בבכורה ביום שני שעבר, ודווקא בתכנית הקצרה יותר עלתה ל-33.2%. אבל כל זה לא משנה. מה שבאמת משנה זה האם התכנית תצליח להעמיד שיר ראוי והופעה ברמה באירוויזיון ולהגיע להישג משמעותי. במידה וכן, לא יזכרו לה שהפסידה בתחרות הרייטינג. במידה ולא, הקרב על הרייטינג יהיה הדבר האחרון שיעניין את טדי הפקות, שייתכן ויצטרכו לחשב מסלול מחדש בעוד כחצי שנה….

הראשונה להיבחן בפרק זה היא ג'ולייטה. בראיון המקדים עם אסי ורותם מזכירים לנו שהייתה אחת הכוכבת המבטיחות במוזיקה המזרחית, אך נעלמה מבחירה עקב כוויות שחטפה מהתעשייה. היא מחליטה לשיר את "Listen" של ביונסה. בחירה אמיצה, או מטופשת. היא שרה יפה, למרות שלא מצליחה להשתוות למקור. הבחירה של השיר נראית כטעות כעת, כי אמנם קולית היא מצליחה לעמוד בתווים הגבוהים, אבל משהו באנרגיות מאד מדוכא. נדמה שהיא באה בלי דרייב כמעט בכלל. האם זה נכון ללכת לאירוויזיון בלי דרייב? קרן מצביעה אדום, סטטיק ובן אל מצביעים כחול, אסף מצביע אדום והיא מסיימת את השיר עם 62%. הראל טרם הצביע והוא שיכריע באם ג'ולייטה תעבור את האודישן או לא…. והוא מחליט שכן. ג'ולייטה עוברת לשלב הבא עם 72%.

Image may contain: 1 person

יוסף גל – המוזיקה המלווה את הבחור מרמזת שהוא ישיר שיר קצבי במזרחית. כמובן שלפני האודישן מתחילה סחיטת הדמעות, כשקרן שואלת את המתמודד "איפה אבא?" ואז הוא מספר על הנתק ביניהם. ואחרי כל זה מגיע השיר. "בורח מהכל" של שיר לוי. אני מנחש שהוא לא בחר אותו לבדו, אלא בעידוד ההפקה, כדי ללחוץ עוד קצת על בלוטות הרגש. הביצוע הוא של זמר בהופעות של בית ספר, לא של זמר שהוא פרפורמר. הוא מסלסל יפה, אבל שם זה נגמר, כשהוא לא שר גבוה קשה להבחין בו. קרן, סטטיק ובן אל והראל מצביעים כחול די מהר. אסף שומר את הצבעתו לסוף, מחמיא ליוסף יתר על המידה ומצביע כחול. יוסף מסיים עם 91%.

Image may contain: 1 person, text

שחר טובך – על תקן הגיי המתבגר, בן 17.5, מלא הומור וציני. אחרי ראיון קצר אליו התלוו ההורים והידידות, הוא עלה לבמה. הוא שר את "יואב", שיר מקורי שלו, על אקס שלו שבגד בו. האינטרקציה שלו עם השופטים מאד חיובית ולבנאדם יש המון ביטחון. מצד שני הוא אמר שהוא מושפע מקרן פלס, אז כמה טוב זה כבר יכול להיות. השיר לא רק נשמע כמו שיר של קרן פלס, הוא נשמע כמו הפארודיה של "ארץ נהדרת" על קרן, שגם בה זמרת בשם שרה שיר בשם "יואב"…. הראל משום מה מצביע אדום. ואחר כך גם אסף. סטטיק ובן אל וקרן מצבעיים כחול בזה אחר זה, אבל הילד לא עובר. וחבל, חמוד, מוכשר, עדכני. 62%.

Image may contain: 1 person

יונה שבין – זמרת רחוב, שנראית יותר כמו היפית, או לפחות נציגת דור ה-Y עם שיק בוהמייני. היא בוחרת לשיר את "Running" של ביונסה. בחירה מעולה של שיר, מאחר וזה בדיוק הסאונד ששולט עכשיו באירוויזיון, בין היתר, ומחוצה לו. המבטא מצוין, השירה טובה והיא חזקה בלהחזיק את הבמה ובלשחק עם המצלמה. סטטיק ובן אל הם הראשונים להצביע כחול, בעוד השאר מתהמהמים. קרן מצביעה אדום, אבל היא מגיעה בתמיכת הקהל וסטטיק ל-59%, מה שמצריך שוב את תמיכת אסף והראל ביחד. שניהם מחליטים להצביע כחול, לא לפני שאסף מושך את הזמן בצורה מתישה 79%.

Image may contain: 1 person, text

להקת עמקה – אחרי ראיון טיפוסי, שלא מתמקד במוזיקה, אלא בשטיק, להקת עמקה עולה לבמה. להקת פולקלור תימני, שאין שום סיכוי שתמגיע לאירוויזיון, או לשלבים הבאים. הם הוזמנו לשם הרייטינג וחבל, כי הם מעולים! הם שרים מחרוזת שירים בתימנית, שכולה אקפלה. זה באמת מעולה, למי שאוהב פולקלור ומוזיקה אתנית, ולכל מי שיכול להעריך מוזיקה באשר היא. אבל הם מקבלים 4 אדומים מכל השופטים ומסיימים את תפקידם בתחרות. 28%.

הלן קלאנדזה – ללא ראיון מקדים, עולה הלן לבמה ומציגה את עצמה. ילידת גאורגיה, שחיה בארץ 9 שנים. לא ממש דוברת עברית. בוחרת לשיר את "All about the base" של מייגן טריינר. קול מלא soul, זזה בחושניות ומלא ביטחון על הבמה וגם נראית מצוין. השיר יושב לה בדיוק על הקול. אסף הראשון ששם כחול ואחריו שאר השופטים. היא מסיימת עם 90%.

Image may contain: 3 people

יונית זיידנברג – יונית היא קווירג'נדר והיא מספרת את סיפורה המאד מרגש לפני העלייה לבמה. בין היתר יש בסיפור אבא חרדי, שמקבל ומחבק אותה, ואני מודה שדברים כאלה מצליחים לגעת בי. היא שרה את "הכניסיני תחת כנפך" בגרסת ריטה. היא פותחת את הפה ושרה בלי בושה, וזה מה שהכי בולט לי. היא שרה גם נכון טכנית וגם עם מלא רגש, אבל הקול גבוה ומידי צורמני, מה שיכול להפריע לאורך זמן. אני לא יכול לחשוב על לשמוע אלבום שלם בסולם הזה. השופטים כולם מצביעים לה, המסך מתרומם והיא מסיימת עם 85%. השופטים כולם בוכים וקרן רצה לחבק את בן אל כי חסר לה קצת זמן מסך כנראה.

Image may contain: one or more people and people standing

להלן רשימת כל האנשים שעלו עד כה לשלב הבא:

  1. דיאנה גולבי – 95%
  2. אימרי זיו – 93%
  3. ביט בוקס אלמנט – 91%
  4. יוסף גל – 91%
  5. הלן קלאנדזה – 90%
  6. ספיר נהון – 88%
  7. הלי לואיס – 87%
  8. יונית זיידנברג – 85%
  9. ג'ודי לין ברנשטיין – 81%
  10. לין סבח – 79%
  11. יונה שבין – 79%
  12. אושר ביטון – 77%
  13. שלישיית טה-לה-טא – 75%
  14. ג'ולייטה – 72%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן:

http://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/the-next-star#/mako-vod-keshet/the-next-star-S4/VOD-909e6ce5d238951006.htm?sCh=f8e28d970fa49510&pId=957463908

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.