2019: מלטה – סיקור The X Factor, פרק 11

ברוכים הבאים להמשך הסיקור של The X Factor Malta, שנבחר כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2019. בפרקים הקודמים סוננו המתמודדים בקטגוריית הבנים, הבנות והמעל 25 באמצעות "שלב ששת הכיסאות". רק 6 מתמודדים מכל קטגורייה נותרו מן הקטגוריות הנ"ל. פרק זה הוא הפרק האחרון של שלב ששת הכיסאות, ובו נתמקד בקטגוריית ההרכבים. להזכירכם, ארבעת השופטים שישפטו את האודישנים הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca.

פרק 11 – שלב ששת הכיסאות
הגיע תור ההרכבים.

ההרכב הראשון הוא להקת הבנות Radiate. הן בוחרות לשיר את "Salute" של Little Mix. ההתחלה חלשה וניכר שהבחירה מעט שאפתנית עבורן. מצד שני, בארץ הבלדות כל שיר קצבי הוא ברכה. זה באמת נשמע לא בקצב וחובבני וזה מתיש להאזין לזה. אירה עפה עליהן וכך גם שאר השופטים. אלכסנדרה מעניקה להם את כיסא מס' 1.

ההרכב הבא הוא הצמד Kayati. הן בוחרות לישיר את הבלדה "Say Something" של A Great Big World ft. Christina Aguilera. הביצוע סביר, ההרמוניה ביניהן טובה, לא מדהימה. הן לא כובשות במה וזו בעיה. לקראת הסוף ניכר שהן מתרגשות והזיופים מתגברים. השופטים מתעלמים מהפגמים הרבים בביצוע וחולקים שבחים לצמד. אלכסנדרה זורמת עם האווירה הכללית ונותנת להן את כיסא מס' 2.

ההרכב הבא הוא Sudden Crowd. הם בוחרים לשיר מאשאפ של "Fix You" של Colplay ו-"True Colors" של Cindy Lauper. השיר נפתח בזיוף צורם. הוייב הכללי הוא של להקת הבנים הלא מגניבה ביותר בהיסטוריה, וזה תואר שיש לו הרבה מתחרים… לאחד מהם יש קול פלצטי, שהוא מכניס במקומות שאין צורך בו. זה מזעזע, הזיופים שלהם לא נגמרים ומשום מה השופטים מחייכים כאילו מצאו יהלום. כלום לא עבד בהופעה הזו. ריי מסכים שההופעה הייתה Messy. מאד צודק. אלכסנדרה חושבת שהם צריכים הכוונה ונותנת להם את כיסא מס' 3.

ההרכב הבא הוא Horizon. מדובר בצמד. הם בוחרים לשיר את "Don’t You Worry Child" של Swedish House Mafia. הם לא שווים זה לזה ווקלית וההופעה הווקלית משעממת ושמאלצית. הם מגבירים קצב, אבל זה לא משפר את המצב. הבחור עם הווסט האדום לא מפסיק לזייף, גם בחלקים הקלים לשירה. משום מה ריי והאוורד חולקים להם מחמאות. אלכסנדרה אומרת שהיא נדהמה מההופעה, ונותנת להם את כיסא מס' 4.

ההרכב הבא הוא להקת הבנות Prism. הן בוחרות לשיר מאשאפ של "One Kiss" של Dua Lipa ו-Calvin Harris ו-"New Rules" של הראשונה. יש להן צבעי קול מאד שונים זו מזו, וגם כאן ההרמוניות לא יציבות, אבל מבין כל ההופעות שהיו עד כה, ההרגשה היא שיש עם מה לעבוד. לחלקן יש קולות ממש יפים, לאחרות קולות דומיננטיים מידי. האוורד נותן ביקורת מסויגת, אך טוען שיש להן פוטנציאל. אלכסנדרה אומרת שההרמוניות לא היו טובות, אבל גם היא רואה פוטנציאל. הבנות מקבלות את כיסא מס' 5.

ההרכב הבא הוא הצמד Lorelai. הן בוחרות לשיר את "Clarity" של Zedd. הביצוע הוא איום ונורא, אין תו שהן לא מזייפות בו. הניסיון שלהן לריקוד מטופש למדי. אם השופטים לא יעירו על הזיופים הבלתי פוסקים, משהו כנראה לא בסדר עם השמיעה שלי. זה האודישן הנורא ביותר עד כה. הקהל מאד אדיש להן. נראה כי הפעם השופטים מסכימים איתי. הם טוענים שהן צריכות לדבוק באופרה, שכן הן צמד אופראי. ריי טוען שהן אינן מוכנות. אלכסנדרה מתבקשת להכריע, ומחליטה כי למרות ההערכה שהיא חולקת להן הן הולכות הביתה.

ההרכב הוא הוא להקת הבנים Systm12. הם בוחרים לשיר את "Youngblood" של 5 Seconds of Summer. השלישייה נותנת כנראה את ההופעה הטובה של פרק זה. זה לא מושלם, אבל לעומת שאר הלהקות נראה כי הם יודעים מה הם עושים. שוב. יש איזושהי בעיה עם הסאונד, אך הם מתגברים עליה. עבודה לא רעה. אלכסנדרה מחליטה לתת להם את כיסא מס' 6. מה שאומר שכל מי שיקבל כיסא מעתה, יבוא על חשבון הרכב שכבר ישוב על כיסא.

ההרכב הבא הוא להקת הבנות Xtreme, שהורכבו משאריות מתמודדות מהשלבים המוקדמים. הן בוחרות לשיר את "Secret Love Song" של Little Mix. אחד השירים הטובים של הלהקה. האנרגיות של הבנות מאד שונה זו מזו ואין שם הרמוניה של להקה. כל אחת שרה כמעט בסגנון שונה, ולמרות שיש שם ווקליסטיות טובות/סבירות, משהו בקולות שלהן ביחד לא עובד. נדמה גם כי השיר לא יושב על כולן בצורה שווה. השופטים ממש נלהבים מהן. אלכסנדרה מחליטה להעניק להן את כיסא מס' 3, מה שאומר שזייפני Sudden Crowd הולכים הביתה.

המתמודדות הבאות הן האחיות Clelis. הן בוחרות לשיר את "Ave Maria" של Beyonce ו-Schubert. ההופעה טובה ויציבה, גם אם לא הכי מעניינת. אחת האחיות פוצחת בקטע אופראי. מרשים מאד. הן אכן מוכשרות ביחס לשאר המתמודדים. בהחלט מגיע להן כיסא. בסוף האודישן הם פורצות בבכי. אלכסנדרה מציינת שהן נראות מצוין ביחד עם הבמה ושיש להן קולות מלאכיים. היא מציינת מצד שני שזה נשמע כמו מופע בבית הספר ושזה נשמע כאילו הן מנסות להרשים. היא טוענת שהן אינן מוכנות ושולחת אותן הביתה. הקהל צועק בוז, הבנות דורשות לשיר שיר נוסף, ואלכסנדרה נעתרת. הן שרות באקפלה את "Location" של Khalid. אלכסנדרה מחליטה לערוך Singoff בין Clelis לבין Radiate. האחרונות נותנות הופעה ווקלית טובה, ושולחות את צמד האחיות הביתה.

ההרכב האחרון הוא 4th Line. הן בוחרות לשיר את "Free Your Mind" של En Vogue. גם להקה זו הורכבה מחלומות שבורים של זמרות סולו. ההופעה שלהן טובה, יציבה ווקלית ומלאת אטיטוד. יש מצב להוריד מעט את הרגל מהגז, אבל הן טובות מאד. יש להן הרבה ביטחון והן מביאות הרבה אנרגיה לבמה. השופטים מחמיאים לבנות. אלכסנדרה נותנת להן כיסא, את כיסא מס'……. 1. בנות ההרכב Radiate הולכות הביתה.

עם סיום שלב ששת הכיסאות, נותרנו עם 24 מתמודדים, 6 מכל קטגוריה והם:
בנים: Mark Anthony Bartolo, Norbert Bondin, Aidan Cassar, Luke Chappell, Owen Leuellen, Claudio Zammit.
בנות: Kelsey Bellante, Karin Duff, Nicole Frendo, Danica Muscat, Michela Pace, Jade Vella.
מעל 25: Anna Azzopardi, Franklin Calleja, Anna Faniello, Ben Purplle, Vanessa Lee Sultana, Petra.
הרכבים: 4th Line, Horizon, Kayati, Prism, Systm12, Xtreme.

למי כדאי לשים לב? מבין הפייבוריטים של הבלוג עלו לשלב הבא Aidan Cassar, Luke Chappell, Anna Azzopardi, Kayati ו-Owen Leuellen.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

בשבוע הבא שלב בתי השופטים בו יסננו השופטים, כל אחד בקטגורייה שלו, את המתמודדים, מ-6 ל-3 מתמודדים בכל קטגוריה.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.