2017: אוסטרליה – Isaiah Firebrace נוסע לאירוויזיון עם "Don't come easy"

אחרי גאי סבסטיאן, שסיים במקום החמישי באירוויזיון 2015 ו-Dami Im שסיימה במקום השני באירוויזיון 2016, אוסטרליה מציגה את הזמר הצעיר Isaiah. הוא ינסה לשחזר את ההישגים של קודמיו, אך האם שיר היזיזות שנכתב עבורו מספק את הסחורה? וקצת על הדומה והשונה בינו לבין קודמיו בתפקיד.

המבצע
Isaiah Firebrace נולד ב-1999, ב-Moama, ניו סאות' ויילס, אוסטרליה. הוא זכה בנובמבר האחרון ב-X Factor המקומי. סינגל הבכורה שלו, "It's gotta be you" הגיע למקום ה-26 במצעד המקומי וצעד גם בדנמרק ובשבדיה. אוסטרליה ממשיכה לבחור בזמרים שהחלו את דרכם בריאליטי שירה. גאי סבסטיאן זכה ב-Australian Idol הראשון, בעוד Dami Im זכתה ב-X Factor המקומי ב-2013 וכעת תורו של אייזאה. אך בעוד השניים האחרים צברו כמה שנים על הבמות, צברו ניסיון והוכיחו הצלחה מסחרית, אייזאה רק יצא מפס הייצור וכבר נשלח לשדה הקרב של האירוויזיון.

השיר
"Don't come easy" נכתב על ידי Anthony Egizii, David Musumeci ו-Michael Angelo. השניים הראשונים גם כתבו לו את סינגל הבכורה שצוין לעיל, אך גם את "Sound of silence" השיר האוסטרלי לאירוויזיון 2016 בביצוע Dami Im, שסיים בשנה שעברה במקום השני והוביל לאורך רוב הערב בהצבעת השופטים. הצמד הוא בעל חברת כתיבת והפקת שירים בשם DNA Songs. הם כותבים ביחד להיטים בעיקר לשוק האוסטרלי, אך לא רק, כבר למעלה מעשור. הם כתבו לאמנים מקומיים ואחרים כמו Jessica Mauboy, Brian McFadden, Samantha Jade, Ricky Martin, Geri Halliwell, The Saturdays, The Veronicas ו-Delta Goodrem.
השיר נבחר בבחירה פנימית של רשות השידור האוסטרלית, ולא מן הנמנע שהכותבים נבחרו ראשונים לאור הצלחת השיר האוסטרלי בשנה שעברה. אם אכן כך הדבר, זה קצת חבל שלא ניתנה הזדמנות לאחרים להוכיח את עצמם, כי השיר הנוכחי סביר, אך לא להיט גדול. אני לא רואה את השיר עושה שידור חוזר של ההצלחה של Dami Im. אין ספק שלמי שזכה ב-X Factor יש כמות מסוימת של כריזמה בימתית, אבל אני לא רואה את השיר מתמודד על זכייה, אולי טופ 5, בטוח על טופ 10. הקליפ הרשמי מתמקד בעיקר בפניו של אייזאה ובמשחקי אור וצל שונים. ניכר כי יש לו קול מלא נשמה, הקול שלו נשמע בוגר וכשהוא שר הוא מצליח להעביר הרבה רגש. יש שם כריזמה שכנראה תעבוד לטובתו, כמו גם הקסם הנערי שיקנה חלק מהצופים/ות ומשחקי הגבות שתמיד עובדים…
השיר הוא בלדת פופ פריכה וככזה הוא מתחלק בקלות בגרון. בלדת פסנתר אקוסטית, שלא עושה שום דבר שלא ציפינו מבלדה אקוסטית לעשות. זה נחמד, זה נעים, אבל זה לא מגיע לשום מקום. השיר מזכיר לי קצת את השירים של R.Kelly מהניינטיז, במיוחד את "Gotham city" למי שזוכר מתוך פסקול אחד מסרטי באטמן. ככזה השיר לא סובל ממקוריות יתר, אבל מקוריות ואירוויזיון לא תמיד הולך ביחד, והרבה פעמים דווקא השירים הפחות מקוריים מתוגמלים על ידי הקהל והשופטים.
המילים של השיר מדברים על אהבה, או יותר נכון על הימנעות מאהבה. הדובר מפנה את השיר לסטוץ/יזיזה לאחר שהוא מזהה שהיא רוצה יותר ממערכת היחסים המינית ביניהם. הוא מציין כי נפגע בעבר, ולכן אינו רוצה לקפוץ לקשר רגשי שוב. הוא מעדיף לא לקפוץ למערכת יחסים, אלא לקחת את זה לאט, כלומר להמשיך להינות מיתרונות היזיזות… הוא לא מסביר למה ומדוע וגם אין רמיזה למה קרה במערכות היחסים בעבר (הבנאדם בן 17, כמה מערכות יחסים כבר היו לו?) מה שמוביל אותי למסקנה שהוא מחרטט אותה. השיר צפוי לשבור לבבות ברחבי אירופה ולעשות את מה ששירי כאבי אהבה מהסוג הזה עושים בדרך כלל; להפעיל את ההורמונים של הנשים והנשיים ולגרום להם לנהור בהמוניהם לטלפון ולהצביע אוסטרליה.
אישית, ההרומונים שלי כבר התעייפו, ואני לא קונה את השטיקים האלו. מה גם שכדרכם בקודש צמד הכותבים גרמו לשיר להיראות מאד "קר", כמו עוד שיר מפס ייצור. אז נכון, אייזאה מנסה למכור הרבה רגש ונשמה, וזהו סגנונו, והוא עושה את בצורה טובה, ועדיין זה נותן לי הרגשה צינית של שירים שנתפרו להוציא כסף מכיסיהם של טינאייג'רס. אני יכול להעריך את זה ברמה המוזיקלית-טכנית, אך בכל שאר הרבדים זה קצת עושה לי רושם של מוצר מלאכותי.
השיר צפוי להתמודד בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון, הלא הוא Semi המוות, וצפוי, כדרכה של אוסטרליה להשתחל בקלות לגמר. בגמר כבר תהיה לו משימה יותר קשה, לסיים בטופ 5 כדי לא לבייש את הפירמה. אם ההעמדה נכונה אני רואה את זה בקלות בטופ 5, אם לא אז טופ 10 מקסימום.

מילות השיר, מתוך האתר 4lyrics.eu (מקור):

Don't come easy

I can tell by your eyes you want more than this
But can we be much more beyond these sheets?
No I don’t, don’t wanna mess with your head
But my love, it’s hard to love again

It don’t come easy and it don’t come cheap
Been burned too many times to love easily
Don’t mistake me, my love runs deep
But it don’t come easy, it don’t come cheap
No, not with me

I used to move in fast to erase my past
But it never works, no, it never lasts, no
In my mind I gotta get things right
Take it slow before I jump this time

No, it don’t come easy, no, it don’t come cheap
Been burned too many times to love easily
Don’t mistake me, my love runs deep
But it don’t come easy, it don’t come cheap
No, not with me

And if you think I’ve got a heart of stone
You couldn’t be more wrong, oh…
You might think I’ve been afraid too long
Afraid of love

But it don’t come easy
Been burned too many times to love easily
Don’t mistake me, my love runs deeps
But it don’t come easy, it don’t come cheap

No, not with me
Oh… no, not with me
Oh… don’t mistake me, my love runs deeps
But it don’t come easy, it don’t come cheap
No, not with me

הקליפ הרשמי של השיר: