2017: ארמניה – החלוקה לקבוצות מתקרבת לסיומה

תכנית שישית בסך הכל של הריאליטי שירה הארמני "Depi evratesil". לא אכביר במילים לגבי החוקים בשלב זה של התכנית, ניתן לגשת לשני הפוסטים הקודמים בנושא.

הסקופ הגדול הוא זהות שישיית הגמר. ככל הנראה הזמרים שהגיעו לגמר מקושרים בדרך זו או אחרת לשופטים. Lucy מקבוצת אראם נשואה למי שהפיק את הקליפ האחרון של אראם. Egine מקבוצת הייקו נתמכת על ידי אוליגרך רוסי, שלו קשרים עם הייקו עצמו. Marta שבפרק זה צוותה לאנוש היא תלמידה בקונסרבטיון שאנוש מלמדת בו. Artsvik מקבוצת אסיי הוזמנה לתחרות במיוחד על ידי הייקו. לפי מה שנמסר לי הרבייעיה הנ"ל בטוח בגמר. לצידם יש שמועות על Vahe מצוות איווטה ו-Syuzanna מצוות אינגה שהגיעו אף הם לגמר.
Hasmik לא הצליחה להגיע לשלב חצי הגמר, למרות היותה פייבוריטית. נמסר כי אראם דוחף את Lucy לניצחון די בכוח ולקח לקבוצה שלו את Lilit כדי לחסל כל סיכוי שהיא תהווה איום עבורה. הוא ניסה זאת גם עם Artsvik, אך אסיי הקדים אותו ולקח אותה. אם כך, Lucy היא הפייבוריטית הגדולה לניצחון, כאשר Egine ו-Artsvik הן בעלות סיכוי מסוים, מאחר ונהנות מתמיכה רוסית. שלושת האחרים חסרי סיכוי לחלוטין.

ראשונת המתמודדת הערב היא Mariam Yevriyan האמריקאית. היא מבצעת את "Beggin" של Madcon. לא עוברת מסך בשיט, אך הרבה יותר טובה ממה שהייתה באודישן הראשון שלה, עם המון ביטחון. השופטים מריעים לה, אבל אף אחד אפילו לא מתכונן עם היד על הזמזם. ווקלית היא מתעייפת מאד בקלות ולא שומרת על יציבות לאורך האודישן כולו. היא פושטת את הז'קט במהלך האודישן ועושה עצמה ראפרית. השופטים נהנים, אך ברגע האמת לא מצביעים לה והיא לא מעפילה לשלב הבא. איווטה ואראם טוענים שחסר לה משהו ולטעמי מנסים לרמוז למראה שלה.

Lilith Harutyunyan הרוסיה שרה את "All of me" של ג'ון לג'נד. כולם זוכרים את הגרסה של נדב גדג' בגמר "הכוכב הבא"? אז בניגוד אליו היא עומדת בכל התווים, אך דווקא בתווים הנמוכים נשמעת לא טוב ועל המבטא שלה בכלל אין מה לדבר. ועדיין, אין ספק שמדובר בזמרת מנוסה ומוכשרת, גם אם בעלת הגשה מעט מזרח אירופאית….איך שמתחיל שעון העצר אראם לוחץ על הזמזם, מקדים את כולם ומקבל את לילית' לנבחרת שלו. הוא ניגש לחבק אותה. הוא מרעיף עליה מחמאות ועל המקצוענות שלה. הוא מכריז כי בזה הרגע סגר את הקבוצה שלו לאחר שבחר לו את ארבעת המתמודדים שלו.

המתמודדת הבאה היא Martha הבלתי נסבלת. לפני האודישן היא רומזת שהייתה מעדיפה להיות בקבוצה של אנוש או אינגה כי ממש כמו להם גם לה יש השכלה מוזיקלית רשמית. היא שרה את "How deep is your love" של Calvin Harris & Disciples בגרסת ג'אז-פסנתר. השיר הופך ללא מגניב בעליל וניכר שהיא מתאמצת יותר מידי להיות מגניבה, אך זה רחוק ממנה. הביצוע הקולי לא רע, אך לא חף מיומרות. שנייה לאחר ששעון העצר מתחיל, אנוש לוחצת על הזמזם ולוקחת אותה לקבוצתה. היא מציינת שיש לה הערה אחת, אך היא לא תגיד אותה מול המצלמות, אלא מאחורי הקלעים כאשר יעבדו ביחד.

המתמודדת הבאה בתור היא Diana Adamyan המגיעה מנוגרנו-קראבך. היא שרה את "Bang bang" של ג'סי ג'יי, אריאנה גרנדה וניקי מינאג'. היא נראית כמו קרבן אופנה עם ג'ינס קרוע וחולצת בטן כעורה. את השיר עצמו היא נוהמת, משל הייתה מאיה בוסקילה מקומית. ביצוע קריוקי מזעזע של זמרת גרועה. השופטים מביטים בזעזוע בעוד הבחורה רוצחת את השיר, שגם ככה הוא טראשי. היא מתעייפת לקראת סוף השיר וזה מביך לצפייה. לכי הביתה ואל תשובי, נערה מציקה. אראם נותן לה טיפים להמשך הדרך, שאסור לה להראות את הלחץ שלה על הבמה וכאלה, אבל מכל מקום זה סוף דרכה בתחרות.

הבאה לשיר היא Christina Avetisyan המיוחדת. היא מביעה את רצונה להיות בקבוצה של אראם (שמלאה כבר בשלב זה). היא שרה את "Hit the road Jack" של ריי צ'רלס בגרסה מוזרה למדי. יש להם משהו שם בארמניה עם ג'אז…ההופעה לא אפקטיבית, השיר ארכאי ולא נראה שזה מה שהם מחפשים. היא שרה יפה, שולטת בקול שלה ויודעת מה לעשות על הבמה. כמו בפעם הקודמת, היא לא מזניחה את הצד הויזואלי, באודישן הקודם היא הביאה הינומה, הפעם זה כובע גדול שמסתיר חצי מהפנים שלה וממנו היא נפטרת במהירות. יש בהופעה משהו יומרני והשופטים לא קונים את זה. קריסטינה לא מעפילה לשלב הבא. איווטה מציינת שהיא הייתה רוצה למשוע משהו יותר מודרני. אינגה מציינת שיש לה מספר בעיות טכניות ושהיא עדיין לא מתאימה לאירוויזיון.

הבא בתור הוא Alexander Plato האקצנטרי. הוא אוהב את איווטה ואת האנרגיות שלה והיה רוצה להיות בקבוצה שלה. הוא שר שיר מקורי בשם "Monologue". רוק-אופרה-קברט שכזה. הוא ללא ספק המתמודד המיוחד ביותר בתחרות המאד שמרנית הזו, הוא המעז ביותר, גם באיך שהוא נראה, גם באופן שבו הוא מופיע וגם בסגנון המוזיקלי שהוא מביא. הוא עובר לצרחות בפיזמון וזה נשמע נהדר, אחד המתמודדים הטובים והשונים ביותר אחרי רצף השיבוטים שחזינו ועוד נחזה בתכנית הזו… השופטים מפתיעים, אנוש, איווטה והייקו מחכים עם היד על הזמזם, אבל אנוש היא הראשונה ללחוץ. אנוש אומרת שהוא "משוגע", אך מתכוונת לזה כמחמאה. הייקו אומר שהוא מזכיר לו את System of a Down. אסיי מציין שהוא יכול להצליח עם הסגנון הזה בפריז.

המתמודדת הבאה היא Anna Sedrakyan, ששרה את "Wicked games" של כריס אייזיק. היא מציינת לפני ההופעה שהייתה מעדיפה להיות בקבוצות של אראם או איווטה. היא מופיעה שוב בישיבה, עם גיטרה ועם העיניים עצומות. לא אפקטיבי כל כך, נראית כמו היפסטרית ששרה ברחוב. למרות הסטייל המדויק, ההופעה לא עושה לי כלום, השיר הוא קלישאה ולא כל מישהו עם גיטרה הוא אוטומטית זמר. לא חשבתי שהשופטים יילכן עליה, אבל טעיתי. אנוש שנמצאת באיזה התקף זמזומים לוחצת על הזמזם מבלי הרבה תחרות מצד שאר השופטים. אנוש אומרת שיש לה קול של בתולת-ים, הייקו אומר שהיא העבירה אותנו בקולה לכוכב אחר. היא מודה מאחורי הקלעים שלא ציפתה לעבור את השלב הזה.

 Diana "Di" Dikovski מגיעה מרוסיה. היא שרה את "Georgia on my mind" של ריי צ'רלס במבטא בלתי אפשרי, קול טוב, אבל לא כזה של כוכבת. מאד טכנית, משכילה מוזיקלית, אולי זה הגיל שלה, אולי זה המראה, אבל היא לא מצליחה לשכנע. אולי זה העובדה שכבר נמאס לשמוע בלוז וג'אז בתחרות הזו. אני מניח שמתמקדים בזה בלימודי המוזיקה המקומיים…. השופטים נראים מאוכזבים, למעט איווטה שתמיד מתלהבת, אבל אף פעם לא מצביעה. אנוש אומרת לה שהיא ממש הייתה רוצה אותה בקבוצה שלה, אבל היא כבר מלאה. אינגה אומרת לה שהיא מדהימה, אבל היא לא יודעת איך הן יעבדו ביחד. גם אראם מחמיא לה רבות, אבל דיאנה מסיימת את תפקידה בתחרות ולא מעפילה לשלב הבא. היא רומזת מאחורי הקלעים מאד בעדינות, שהיא מאוכזבת, וזו פעם ראשונה שיש מתמודד שמביע את אכזבתו האמיתית, בלי כל מיני מחמאות למנחים וחיוכים מזויפים. מרענן משהו.

Arthur Abgar מגיע אלינו מספרד. הוא שר את "Te quiero te quiero" של נינו בראבו. הוא נראה ונשמע כמו זמר ספרדי טיפוסי, קול ושיר במטיב המסורת של חוליו איגלסיאס, מלוקק ומיושן. זה לא חודר ולא מגיע לשום מקום. הסגנון הזה זה מקום אחרון בסמי ואפילו ספרד מבינה את זה וכבר הפסיקה לשלוח דברים כאלו. הקול שלו מצוין והוא חמוד מאד, אך זה באמת לא ממריא לשום מקום והשופטים נראים משועממים קמעה. אסיי אומר שהוא לא יודע כיצד הסגנון שלו יכול להשתלב באירוויזיון.

אחת המתמודדות המבטיחות עולה עכשיו – Hasmik Shiroyan המגיעה מאוקראינה. היא שרה שיר בפולנית "Dziwny jest ten świat" של Czesław Niemen. בלדת פופ-RnB לא מדהימה, אבל היא שרה אותה מצוין. נראית נפלא, בעלת קול גדול ויודעת איך להופיע, כריזמטית, מדייקת בכל התווים ובעלת נוכחות של כוכבת. לא בטוח כמה השיר הזה נכון עבורה… איווטה לוקחת אותה לקבוצה שלה ומרעיפה עליה מחמאות. בקטע לא ברור איווטה מבקשת ממנה לשיר משהו באוקראינית ואראם מסביר שזה מאחר והתחרות תתרחש בקייב. אוקיי…. היא מתחילה ושוכחת את המילים באמצע…היא מציינת מאחורי הקלעים שיש לה רגשות מעורבים כרגע (למה?) ושהיא מקווה שהיא ואיווטה תצלחנה לתקשר בזכות השפה המוזיקלית שלהם.

בשבת הקרובה תתרחש התכנית האחרונה בשלב זה של התחרות. נכון לעכשיו החלוקה לקבוצות היא כדלקמן:

קבוצת Aram

  1. Lucy (Lusine Aghabekyan)
  2. Saro Gevorgyan
  3. Jujo (Julietta Grigoryan)
  4. Lilith Harutyunyan

קבוצת Anush

  1. Stephan Hovhannisyan
  2. Martha (Kirakosyan)
  3. Alexander Plato (Hakobyan)
  4. Anna Sedrakyan

קבוצת Iveta

  1. Christina Mangasaryan
  2. Vahe Aleksanyan
  3. Hasmik (Asmik) Shiroyan

קבוצת Hayko

  1. Ijin (Egine)
  2. Anna Danielyan

קבוצת Inga

  1. Syuzanna Melkonyan

קבוצת Essai

  1. Opera Viva
  2. Artsvik

ניתן לצפות כאן בפרק המלא:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.