2019: ישראל – כרטיסים אחרונים לגמר

החליט מי שהחליט וכך יהיה: בפרק 33 שני זמרים ינסו, שני רגעים לפני גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", לחזור לתחרות. קובי מרימי ואושר ביטון הם המתמודדים, אשר אחד מהם יחזור לתחרות. מי שיחזור מאי המתים יתמודד לאחר מכן מול שפיטה, אברהם דה קרבליו ודניאל ברזילי במספר סיבובים על שני כרטיסים לגמר.
שני המתמודדים שרים עם מסך פתוח, ובסופו השופטים והקהל ינקדו את השיר ב-10 או 12 נקודות.

ראשון עולה לשיר אושר ביטון. הוא בוחר לשיר את "פרי גנך" של אביבה אבידן ואלי לוזון. זה מזרחית אולד סקול, בלדת סנרמו, שקצת מאבדת מהקונטקסט שלה בריאליטי-שירה. הביצוע מתרומם בפיזמון. אושר נותן ביצוע מדויק, קלאסי וחודר. הקהל והשופטים מתלהבים מאד. סטטיק אומר שהוא מתבייש שהוא יצא מהתכנית. קרן מציינת שהוא נכון טכנית, אבל גם מצליח לרגש.

קובי מרימי מחליט לבצע את "Knockin' on Heaven's Door" של Bob Dylan. זה מתחיל כמו של ביצוע של קובי, תיאטרלי וקברטי מאד. החלק האחרון של השיר הוא פותח מבערים ומוכיח את החיבור שלו לשיר, כמו גם את יכולתו הקוליות ואת היכולת שלו להחזיק במה, עם או בלי מוזיקה. הראל טוען שהכישרון שלו היא גימיק, אך צריך ליצוק לגימיק שלו אופי. אסף קורא לזה "פטנט".

שלב ההצבעה: שירי, קרן ואסף מחליטים לתת את 12 הנקודות שלהם לקובי. סטטיק, בן אל והראל מחליטים לתת את 12 הנקודות שלהם לאושר. קובי ואושר בשוויון של 66 נקודות. הקהל מכריע ונותן את ה-Wildcard לקובי מרימי.

בסוף התכנית, מודיעים להקת שלווה את מה שכבר פורסם באמצעי התקשורת, כי הם פורשים מן הגמר. אסי מודיע להם באותו המעמד כי הם נבחרו להופיע בחצי הגמר השני של האירוויזיון ב-16/05.
מה שאומר שרשימת המועמדים בגמר הם:

  • מאיה בוסקילה
  • כיתריה

רשימת המועמדים שיתחרו על 2 כרטיסים נוספים לגמר הם:

  • אברהם דה קרבליו
  • שפיטה
  • דניאל ברזילי
  • קובי מרימי

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

collage (11).jpg

פרק 34 הוא הפרק האחרון לפני הגמר. 4 מתמודדים יתחרו תחילה ב-2 דו קרבות. שני המנצחים ואחד המפסידים ייפגשו לקרב אחרון, שהזוכים בו יעלה לגמר ובעל הניקוד הנמוך ביותר יודח מן התחרות. מבולבלים? גם אנחנו.

הדו קרב הראשון הוא של שפיטה מול אברהם דה קרבליו. שפיטה מופיעה ראשונה עם השיר "Crazy" של Gnarls Barkley. השיר הזה מעט שחוק, וכבר קיבל הרבה גרסאות, במיוחד זכורה הגרסה של נינט את רד בנד…. שפיטה מצליחה להטעין משמעות משלה לשיר, לא רק מוזיקלית, גם מבחינת הדמות שהיא מנסה למכור. אם היא לא הייתה משוגעת, היא לא הייתה מגיעה עד הלום. העיבוד מדהים, יותר מהביצוע הקולי שלה. עם "כחול" מכל השופטים היא מגיעה ל-74%. לא תוצאה מדהימה. שירי אוהבת אותה כי היא מעוררת רגשות.

אברהם בוחר לשיר את "Believe" של Cher. הביצוע שלו הוא בגרסת בלדת פסנתר. הוא מתמקד במה שהוא חזק בו. כמו תמיד, הרגש שלו צועד לפניו, וגם הכישרון. לפי הצבעת הקהל, הוא עובר את שפיטה בקלות, אבל מה יחליטו השופטים? עם "כחול" מכל השופטים, הוא מסיים עם 89% ועולה לשלב הבא.

הדו קרב הבא הוא של דניאל ברזילי מול קובי מרימי. דניאל בוחר לשיר את "אם היית רואה" של עידן רייכל. הוא שר מאד נקי, אבל יש משהו בשיר משהו נורא פרווה, נורא בטוח וחסר אופי. הוא עדיין אחד הפייבוריטים שלי, אבל הבחירה בשיר הזה ובביצוע יום הזיכרון הזה לא עושה עמו חסד. שירי ואסף מצביעים "אדום", והוא מסיים עם 58%. לא רף גבוה עבור קובי….

קובי בוחר לשיר את "Russian Roulette" של Rihanna. הוא הפוך את השיר לבלדת רוק גדולה. גם אם לא מתחברים לסגנון הדי קבוע שלו, השיר הזה יושב עליו מאד טוב והעיבוד עושה לו טוב. הוא עקבי, אפשר לסמוך עליו שהוא יבצע שיר כמו שהוא יודע. עם "כחול" מכל השופטים למעט אסף, הוא מסיים עם 78% ועם מקום בקרב האחרון. אסף חושב שיש לו גסות בשירה, והוא לא שקט בו כדי לשלוח אותו לאירוויזיון. הראל אומר שהוא רואה אותו באירוויזיון.

השופטים מודיעים על החלטתם להיפרד מדניאל ברזילי. מה שאומר שאברהם, קובי ושפיטה מתמודדים על שני כרטיסים לגמר. שלושת המתמודדים שרים עם מסך פתוח, ולאחר מכן השופטים והקהל ינקדו את המבצעים ב-8, 10 ו-12 נקודות.

ראשון להופיע בקרב המכריע האחרון הוא אברהם דה קרבליו. הוא בוחר לשיר את "Stay With Me" של Sam Smith. שיר יפהפה, שבוצע לעייפה, כולל על ידי חובי, אם זכרוני אינו מטעני, בגמר הכוכב הבא ב-2016. אברהם, כמו קובי ושפיטה (ומאיה וכיתריה) כבר מגיע להופעות כשאנחנו יודעים איך הוא הולך לבצע את השיר. עכשיו זה יקום ויפול על בחירת השיר. השיר הזה עצוב, אבל אתה לא מרגיש את העצב בביצוע שלו, והוא נופל מעט בכנות ההגשה לטעמי. עדיין הפייבוריט שלי ❤ הראל חושב שזה היה הביצוע הכי פחות טוב של אברהם העונה.

שפיטה בוחרת לבצע את "Feeling Good" של Nina Simone. השטיק הקבוע של שפיטה ממשיך גם כאן, היא קונסיסטנטית כמו יריביה, וזה עובד לה בענק. השיר הזה, אשר קיבל כל כך הרבה ביצועים וגרסאות בריאליטי-שירה ברחבי העולם ובכלל, מקבל בערב הזה טוויסט נוסף. זה לגמרי הערב של שפיטה. הביצוע מרענן, שמח ומתריס. השופטים מלאי מחמאות, כולל בן אל.

קובי בוחר לשיר את "Hallelujah" של Leonard Cohen. נדמה שבערב הזה בוחרים את השירים השחוקים ביותר…. ונותנים אותם בביצועים טובים. הביצוע הזה הוא המרגש ביותר הערב. האינטנסיביות שבה הוא מגיש את הביצועים שלו עובדת גם הפעם, והוא מצליח להיות עדין כשצריך ולהתנפל על השיר כשצריך.

השופטים והקהל מצביעים: שירי, סטטיק  וקרן מעניקים 8 נק' לאברהם, 10 לשפיטה ו-12 לקובי. הראל מצביע כמעט אותו דבר, רק 12 נק' לשפיטה. בן אל מעניק 8 נק' לשפיטה, 10 לאברהם ו-12 לקובי. אסף מעניק 8 נק' לקובי, 10 נק' לאברהם ו-12 לשפיטה. לאחר הצבעת הקהל, שפיטה עולה מהמקום הראשון ועולה לגמר. קובי מרימי מסיים במקום השני ומקבל גם הוא מקום בגמר. אברהם דה קרבליו מסיים את דרכו בתחרות.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

קבלו את רביעיית הגמר, אשר אחד מהם יוכרז בעוד יומיים כנציג ישראל לאירוויזיון:
collage (15).jpg

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.