2020: אסטוניה – סיקור Eesti Laul – חצי גמר 1

היישר מ-Tartu Ülikool, ב-Tartu, אסטוניה, זהו חצי הגמר הראשון של הקדם האסטוני, ה-Eesti Laul. אחרי שבשנה שעברה סיימה במקום ה-20 בלבד בגמר, אסטוניה מתכוננת לאירוויזיון 2020. כמו בשנה שעברה, 12 שירים יתמודדו בכל חצי גמר. אל הגמר יעפילו 12 שירים, 6 מכל חצי גמר. התוצאה תיקבע על פי הצבעת הקהל והשופטים בשני סבבי הצבעה. חצי הגמר הראשון מתקיים הערב, השני בעוד יומיים, אך הגמר רק בעוד שבועיים… ניתן לצפות בשידור החי כאן.

הבמה מרובעת ופשוטה, כאשר עליה פלטפורמה עגולה מוארת. הערב נפתח בהופעת ראפ משעשעת של המנחים, Tõnis Niinemets ו-Karl-Erik Taukar. הכרוז מכריז על המתמודדים, שעולים לבמה ומנופפים לקהל.

Rasmus Rändvee – Young – בסקירת השירים ציינתי: "זה נשמע כאילו Rändvee הוא בהחלט מתמודד בולט להעפיל לסופר-גמר. השיר נשמע כמו המנון Avicii-אי, שמנסה לשלב בין צלילי פופ-קאנטרי להפקת פופ-אלקטרו. לטעמי כבר עבר זמנם של השירים מהסוג הזה, שהיו חזקים לפני 5-6 שנים. זה סביר, אבל לא הייתי משקיע בשיר האזנה נוספת. 3/5."
בהופעה החיה: הוא לובש חליפה בחום-בורדו עם חולצת גולף שחורה. את ההופעה מתחיל על כיסא, שנמצא באזור הקהל. משם הוא עולה לבמה. ההופעה הווקלית לא מדהימה. הקול שלו מאונפף וזה נשמע כמו הופעת קריוקי. אם זאת, הפופולריות שלו אמורה לקחת אותו לגמר… סליחה, זו הופעה מביכה. את הבמה שוטפים אורות סגולים, והשיר, תודה לאל, נגמר.

Kruuv – Leelo – בסקירת השירים ציינתי: "השיר הוא פולק אקוסטי קצבי, עם קצת קישוטים אסטוניים אתניים. זה מאד חמוד, מחוייך, layed back, אבל בהחלט לא קומפטטיבי. יש מצב, שגם הפעם השיר יישאר בחצי הגמר. 3/5."
בהופעה החיה: חברי הלהקה עומדים בתוך קופסאות מלבניות, כאשר בכל דופן אחורית של קופסה יש את האותיות KRUUV, כך שייצרו את שם הלהקה באורות צבעוניים. הם קופצים מקופסאות הברבי שלהם אל מרכז הבמה ומבצעים את השיר בעליצות ראויה לשמה. הם ירודים לבמה ועלים על הקטוולק. יש לזה חיים מחוץ לסטודיו, ללא ספק.

Stefan – By My Side – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר בבלדה אקוסטית מרגשת, מאד Ed Sheeran ודומיו. זה אפקטיבי מהצליל הראשון, שיר פשוט, עקבי, גלגל"צי. Stefan שר עם הרבה רגש בקולו. הביט קונסיסטנטי, זה לא שיר מורכב, אבל עשוי כהלכה. לא אופתע אם זה יסיים שוב בטופ 3. זכייה? לא הייתי פוסל אפשרות שכזו. 3/5."
בהופעה החיה: הוא עולה לבמה בחליפה אדומה עם חולצה שחורה. הוא מתחיל את השיר בפלצט. המצלמה מסתובבת סביבו. הבמה חשוכה למדי, בעוד הקהל מדליק את התאורה בטלפונים הניידים. לקראת סוף השיר, הוידאוארא נדקל באורות כחולים. ויזואלית, זה עובר מצוין. השיר עצמו הוא ווינר.

INGA – Right Time – בסקירת השירים ציינתי: "פופ מידטמפו מודרני וגנרי לחלוטין. ב-2019 היא הביאה עם Lumevärv את "Milline päev" , פופ אסטוני חמוד מאד, אך הפעם לטעמי היא מתבזבזת בשיר סופטיפיי גנרי וחסר אישיות. זה אולי יעלה לגמר עם הופעה חזקה, אבל חסר סיכוי לעשות איזשהו אפקט משמעותי. 2/5."
בהופעה החיה: היא עולה לבמה עם שמלה סגולה-כחולה מאד קאזו'לית עם כתפייה אחת. זזה מצד לצד ורוקדת, במה שנראה כמו הופעה שלא עשו עליה חזרות. לקראת סוף השיר, מצטרפות אליה שתי מלוות. הכי סתם שיש.

Anett x Fredi – Write About Me – בסקירת השירים ציינתי: "בלדת פופ-בלוז שקטה, מלאת חצוצרות ואווירת מועדון ב-1920's. זה נשמע מצוין, ל-Anett קול מלא נשמה, בעוד Frederik Küüts על המוזיקה. השיר פשוט, אבל האווירה מלאת נשמה. אהבתי מאד… 3/5"
בהופעה החיה: זה השיר טוב בחצי הגמר. הזמרת לובשת חולצה עתירת פייטים כסופים, עם מכנסיים תואמים. Fredi מנגן על הקטווק ו-Anett מצטרפת אליו בבית השני, וההופעה הופכת פלרטטנית. זה מקסים, צנוע וחם. את הבמה שוטפים אורות אדומים-צהובים ותורמים לאווירה החמימה.

Revals – Kirjutan romaani – בסקירת השירים ציינתי: "מעבר לעובדה שאני מקווה לצאת לדייט עם הסולן, אם לא יותר… מדובר כאן בקאנטרי-רוק מיינסטרימי וחביב. שיר בסגנון אמריקאי, כאשר רק השפה האסטונית מזכירה לנו שאנחנו בקדם… כן, שמענו מלא שירים בסגנון, אבל זה מרענן בנוף הקדם, גם אם נורא נורא מיינסטרימי. 3/5."
בהופעה החיה: ווף, איזה חתיך. הסולן עולה על הבמה מאחורי הקלעים בחולצה לבנה עם עיטורים אפורים. חברי הלהקה לבושים בשחור או לבן, עם צעיף או ווסט. הוא עושה אהבה עם המצלמה, ולעזרתו נחלצת חברת הלהקה, שלה קול מצוין. היא מכניסה עוד קצת נשמה לשיר, והאמת שזה עושה את ההבדל.

המנחים מציגים את השופטים, ביניהם Tanel Padar, זוכה אירוויזיון 2001.

Renate – Videomäng – בסקירת השירים ציינתי: "מתחיל כבלדת פסנתר שקטה ומיד מקבל הפקת אלקטרו קלה עם אפקט אקו בקולה של Renate. הפיזמון הממהר קצת הורס לטעמי או לפחות לא ענה על הציפיות שלי. עם זאת, יש לה קול קטן וחם, שמתאים מאד לשיר שהיא כתבה. זה נשמע הרמוני, גם אם לא מדובר ביצירת מופת של פופ… עד כמה זה בולט? זה לא, אבל זה נעים לשמיעה. 3/5."
בהופעה החיה: Renate עולה לבמה בשמלה אדומה עם שסע. הקול שלה חלש ביותר, אפקט האקו לא עבוד על הבמה, ומה שעבד בסטודיו כושל מלעבוד בלייב. בפיזמון להקת הליווי תומכת בה. היא נעה על הבמה בחוסר חן וחוסר טבעיות, ומדקלת את המילים. על המסך אפקטים של משחק מחשב. יורד אצלי ל-2/5.

Laura – Break Me – בסקירת השירים ציינתי: "השיר נפתח כבלדת פופ-רוק קטנה ובפיזמון מגביר מעט קצב. חייב לציין שהשיר הוא אחד המשעממים בליינאפ של הקדם האסטוני. יש קצת השפעות קאנטרי, הפקה סטנדרטית ביותר, ניסיון לחקות ז'אנר מעט יותר אינדי בפיזמון, אבל זה נידון לכישלון. אני באמת לא מבין הם ניסו לעשות כאן. אני לא חושב שהיא תעלה לגמר עם השיר הזה. 2/5."
בהופעה החיה: Laura עולה בבגד חושפני למדי, עם מלמלה בשרוולים ובגד גוף שחור. להופעתה מתלווים קטעי וידאו שלה, במה שעשוי לתת לה יתרון, או לפחות להיות לעזור לה להיות זכירה. מבחינת ווקל וכריזמה בימתית, היא שמה בכיס את Renate ו-INGA, שבאו לפניה. היא קצת מתקשה בתווים הגבוהים, אבל לגמרי מוכרת את השיר. חבל שזה שיר כזה גרוע.

Little Mess – Without a Reason – בסקירת השירים ציינתי: "לפי שם ההרכב, ניתן להבין כי מדובר בטייק על Little Mix. ואכן, מדובר בשיר פופ מיטדמפו עד אפטמפו, שהיה יכול להיות פילר באלבום של האחרונות. חלש מאד לטעמי, חסר ייחוד, ניכר שנכתב בחטף. 2/5."
בהופעה החיה: הבנות עולות בשמלות לבנות. על הבמה 16 נורות רחוב. הן נעות ביניהן ללא פואנטה. את התו הגדול אחת מהן מצליחה לזייף. הן כרימזטיות ועובדות טוב ביחד, אבל ווקלית זה לא שם, והשיר סתמי להחריד.

Egert Milder – Georgia (On My Mind) – בסקירת השירים ציינתי: "זה מן פופ-בלוז דרום ארה"בי פוגש ב-Coldplay, במיוחד בקול של Milder, שמזכיר את הקול של Chris Martin. הפיזמון לוקח למחזוות מילניאלים הימונוניים. זה חמוד, גם אם מעט שמרני מידי לטעמי וחנפני במידת מה. 3/5."
בהופעה החיה: Milder מנגן על פסנתר צבעוני. איתו על הבמה גיטריסט ומתופף. האורות שוטפים את הבמה ומאירים עליו מלמטה ומהצד. המצלמות מתמקדות בפניו, בהופעה שמנסה למכור עצמה כהופעת ג'אז במועדון אפלולי. בבית השני הוא גם מהפסנתר. יש בו משהו מאד חמוד ואמיתי, נגיש. הוא נורא נהנה להופיע על הבמה, וזה גורם גם לצופה להנות.

Jennifer Cohen – Ping Pong – בסקירת השירים ציינתי: "לא לזה ציפיתי מכותרת השיר. מידטמפו RnB אווירתי מאד, סקסי משהו. הגשר בונה עניין עד שמגיע לפיזמון הקליט והקליל. שימוש בהפקת RnB-אלקטרו מודרנית. Cohen שרה באופן אדיש משהו ולא מתאמץ. בפיזמון האחרון היא קצת מעלה הילוך, אבל לא יותר מידי. השורה האחרונה בשיר מאד משעשעת. 3/5."
בהופעה החיה: Cohen בשמלת מיני כחולה, על רקע אדום, עמה שתי רקדניות בבגדי מעודדות. המצלמה תזזיתית, וכל מצלמה מציגה תמונה רחבה מאד או צרה מאד, במה שגורם להופעה להיראות דינמית. היא נשמעת טוב, לא ווקליסטית גדולה, אבל הקול מתאים לשיר, שדוש רג'יסטר נמוך יחסית.

Synne Valtri feat. Väliharf – Majakad – בסקירת השירים ציינתי: "השיר מתחיל וברור כי מדובר בשלאגר זול, שיר קדמים טיפוסי, עם קצת צלילי פופ-אלקטרו, שיצאו מהאפנה לפני למעלה מעשור. זה קליט מאד, אבל גם מיושן מאד. ברור שזה עולה לגמר, כי היא פופולרית בקרב אוכלוסייה מבוגרת במדינה, אבל זה לא ינצח. 1/5."
בהופעה החיה: נורא ואיום. Valtri עולה בשמלה כסופה-שחורה מנצנצת. זה שיר גרוע, שזוכה להופעה ווקלית טובה. Väliharf פורצים בשירת איכרים בבית השני. בוידאוארט גליפ אלקטרוניים. כל כך חבל לי שהיא תיקח מקום למישהו בגמר. הקהל מריע כאילו שמענו שני שירים שונים.

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. Anett x Fredi – Write About Me
  2. Jennifer Cohen – Ping Pong
  3. Stefan – By My Side
  4. Revals – Kirjutan romaani
  5. Egert Milder – Georgia (On My Mind)
  6. Kruuv – Leelo
  7. Rasmus Rändvee – Young
  8. Laura – Break Me
  9. Little Mess – Without a Reason
  10. INGA – Right Time
  11. Renate – Videomäng
  12. Synne Valtri feat. Väliharf – Majakad

עד שיתקבלו תוצאות ההצבעה, אנו נהנים מהמופע האמנותי, הכולל את נציגת 2000, Ines, בגרסה חדשה לשיר האירוויזיון שלה, "Once in a Lifetime".

המנחה מכריז על 4 המקומות הראשונים של השופטים:

  • Anett x Fredi
  • Rasmus Rändvee
  • Egert Milder
  • Stefan

המנחים מכריזים על ארבעת המעפילים הראשונים לגמר, לפי הצבעת השופטים והקהל:

  • Rasmus Rändvee
  • Egert Milder
  • Anett x Fredi
  • Synne Valtri feat. Väliharf

הקווים נשארים פתוחים עבור הצבעת הקהל. מופע ביניים אחרון, של הרכב הראפ 5MIINUST.

השופטים מוכנים להכריז על שני המאושרים הנוספים שעולים לגמר:

  • Stefan
  • Laura

במוצאי שבת ייערך טרום הגמר השני, ממנו יעלו 6 מתמודדים נוספים לגמר.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.