2020: גאורגיה – האיידול הגאורגי – 10 הגדולים

מהר מאד מגיע האיידול הגאורגי, ה-საქართველოს ვარსკვლავი, לשלב ההופעות החיות. הבעיה נעוצה בכך שאורכו של כל פרק הוא 2:15 שעות… המנחה הלא רגועה בעליל, Ruska Makashvili, פותחת את הערב בשמלה מסורתית ושיקית להפליא. היא קוראת לכל עשרת המתמודדים לעלות לבמה. היא מציגה את ארבעת השופטים: Tinatin Berdzenishvili, David Evgenidze, Natia Todua, ו-David Aladashvili. התחרות מתחילה.

המתמודדת הראשונה היא Mariam Shengelia. היא מבצעת את "Alive" של Sia. שיר ריאליטי-שירה טיפוסי, לא זוכר ריאליטי שירה שהשיר הזה לא בוצע בו. היא נראית נהדר במכנסיים אדומים עם שובל וחולצת סטרפלס תואמים. הביצוע לא מדויק, אבל גם לא נורא. זה נורא קשה להיות הראשונה לפתוח את התחרות. היא הוכיחה שהיא נוטה לצעקות, ולכן אני מקווה שתנטוש את השירים האלה בהמשך ותבצע דברים פחות קלישאתיים. כשהיא שרה בקטן, היא שרה מדהים.

המתמודדת השנייה היא Barbara Samxaradze מלאת האטיטוד. היא מבצעת את "You Don't Own Me" של Lesley Gore. היא לובשת אאוטפיט סגול ונראית כמו מסטיק בזוקה. היא קצת הולכת רחוק מידי עם הקטע של האטיטוד לטעמי. ראוי להתמקד במוזיקה ולא להעצים את השטיק יתר על המידה בשלב כה מוקדם. עם זאת, ברור לי שתהיה לה עדת מעריצים וצריך לספק להם את מה שהם רוצים לראות. הביצוע מוכיח שיש לה קול עמוק ויכולות בימתיות בלתי ניתנות לערעור. עם זאת, היא צריכה יותר מיקוד.

המתמודד השלישי הוא Merab Amzoevi. הוא מבצע את "Skyfall" של Adele. כבר על ההתחלה הוא שוכח ומתבלבל במילים. או שפשוט הוא שר לא ברור? לא הצלחתי להחליט. הוא בולע את המילים לאורך כל השיר וניכר שהוא חושב פחות על המוזיקה ויותר על האימג'. הוא לובש גלימה שחורה ונראה בגדול כמו דוגמן אינסטגרם. גם הביצוע עצמו מתאים לאינסטגרם. ביצוע קריוקי. לא חושב שאי פעם שמעתי ביצוע כל כך גרוע באיידול הגאורגי…

המתמודד הבא הוא David Rusadze. הוא מבצע את "Atlas" של Coldplay. הוא לובש קפוצ'ון ירוק בגזרת טוניקה וגם עשה פן לפני. לא מכיר את השיר, אני לא סובל את Coldplay, אבל אני חייב לציין שזה שיר טוב והביצוע רגיש ונוגע. הוא מבצע מעניין, מאופק יחסית. בפיזמון הוא לא צועק, בניגוד למצופה. אני אוהב את האופן שבו הוא שר, אבל מודע לזה שהוא יהיה חייב להיות "גדול" יותר בהמשך. זו לא הופעה במועדון.

לבמה עולה המתמודדת החמישית, Tamar Kakalashvili. היא מבצעת את "Golden Slumbers / Carry That Weight" של The Beatles. היא לובשת חליפה אדומה עם קצוות בצבעים בוהקים מטאליים ונראית כמו מורה למוזיקה. מאחוריה להקת ילדים, מה שמגביר את תדמית המורה… השיר המנוני מאד, היא מאד מקצועית, אבל מתקשה ליצור תדמית של כוכבת לטעמי. יש לה ביטחון, אבל זה לא מספיק. בפיזמון האחרון היא כבר עולה באוקטבה ומרשימה מאד ווקלית.

המתמודד השישי הוא Tornike Kipani. הוא מבצע את "Smells Like Teen Spirit" של Nirvana. זה די מתבקש בתור מי שהצטייר כרוקר של התכנית עוד בשלב מוקדם. הוא לובש חולצה שחורה וג'ינס… הוא זמר מצוין, אבל המבטא שלו באנגלית הוא הכי גרוע ששמעתי עד כה, מצטער. הגשר שבו הוא צועק "הלו הלו" בלתי ניתן לשמיעה בעיני. מה שכן, אני מאמין לו, פיו וליבו שווים בכך שהוא שר שיר שהוא בדיוק באלמנט שלו. מכאן אפשר וצריך לעלות.

המתמודדת הבאה היא Nika Kalandadze. היא מבצעת את "Video Games" של Lana Del Rey. היא לובשת שמלה בוהמיינית יפהפייה וסביבה עמודי מראות. ווקלית ופיזית, היא נותנת הופעה טובה מאד, אך גם יומרנית מאד. לנה דל ריי היא לא זמרת שצריך להוסיף יומרה לשירים שלה. ועדיין, היא גורמת לך להתמקד בה, מאד כובשת. רק להירגע עם החשיבות העצמית.

המתמודד הבא הוא Anri Guchmanidze. הוא בוחר לבצע את "Stay" של Rihanna בגרסת Thirty Seconds To Mars. הוא עוטה על עצמו טוניקה שחורה עם קצת לבן ועל פניו מה שנראה כמו פיאה של תלמיד ישיבה. זה ביצוע בסדר, אבל לא כזה שהפיל אותי מהכיסא. זמר טוב, לא יוצא דופן בשום צורה.

המתמודדת התשיעית היא Liza Shengelia. היא מבצעת את "Read All About It" של Professor Green. היא מופיעה בשמלת ערב לבנה ונראית מאד זוהרת. יש לה קול שניתן לזהות, מה שצפוי לשחק לטובתה בתחרות. לא בטוח לגבי מה שהולך על הבמה ואיך הרקדנים בלבוש המסמורטט משתלבים עם המראה המלכותי שלה. יש לה קול מלא נשמה, אבל אני לא בטוח עד כמה היא מחוברת לשיר.

המתמודדת האחרונה היא Mariam Gogoberidze. היא מבצעת את "My Funny Valentine" של Mitzi Green. היא לובשת שמלה סגולה נוצצת ונראית מבוגרת 20 שנים מכפי גילה. זה ביצוע ג'אזי כמו שאוהבים שם, אבל זה מבגר אותה עוד יותר. יש לה קול רחב, כמעט קול של זמרת פאדו, אבל עושה לי רושם של מישהי שעוד לומדת את הסגנון שלה ושרה בינתיים את מה שמצופה ממנה. מצפה ומקווה שתנצל את התכנית לצמיחה מקצועית. היא זוכה לתשואות מטורפות ולחיבוק מאחד השופטים.

המנחה מכריזה על המתמודדת שקיבלה את מספר הקולות הרב ביותר: Tamar Kakalashvili. לאחר מכן היא מכריזה את שני המתמודדים שקיבלו את מספר הקולות הנמוך ביותר:
Nika Kalandadze
Merab Amzoevi

מבין השניים, זה שקיבל את מס' הקולות הנמוך ביותר הולך הביתה, והוא/היא:
Merab Amzoevi

הוא עוזב בזעם את הבמה. להלן התוצאות המפתיעות של התכנית הראשונה:
75580461_2412621952198656_1603005047543693312_n

ניתן לראות את התכנית המלאה כאן:

בטרם אסיים את הפוסט אני רוצה לחלוק עמכם מחשבה שחלפה בי בזמן הצפייה בתכנית. גם השנה העמידה גאורגיה את רשימת המועמדים המרשימה והמוכשרת ביותר. במהלך ההופעה של Anri Guchmanidze נפל לי האסימון. למתמודדים מוצמד שיר שהוא קלאסיקה, עדיף ישנה, ואם חדשה היא תהיה של Lana Del Rey לדוגמה. במקרה של Guchmanidze, הוא ביצע שיר של Rihanna, אבל בקרדיטים של השיר צוינה שמה של להקת הרוק שביצעה לו גרסת הכיסוי. יכול להיות שהוא שר את השיר בגירסתם, אבל השיר במקור שייך ל-Rihanna. וכאן נראה לי טמונה הבעיה. הגאורגים עסוקים בלהעמיד תכנית שבה לא רק הביצועים יהיו איכותיים, אלא גם השירים יהיו "ראויים". הם נמנעים מתוויות של פופ כמו מאש, והדבר יהיה בעוכרם. הם בטוח יבחרו זמר או זמרת מדהימים, כפי שעשו בשנה שעברה, אבל הרצון להעניק לו שיר "מכובד" יגרום להם שוב לסיים עם שיר שלא יהיה קומיוניקטיבי מספיק עבור אירופה. אולי אתבדה.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.