2019: הונגריה – A Dal – חצי גמר 1

ההונגרים ממשיכים את מסעם הערב בבחירת הנציג והשיר לאירוויזיון 2019. הקדם ההונגרי, הלא הוא A Dal ("השיר"), הוא פסטיבל שירים המורכב מ-6 תכניות ו-30 שירים. כל השירים כבר פורסמו וניתן להאזין ולקרוא עליהם כאן.3 טרומי גמר נגמרו. מ-30 שירים נשארנו עם 18 שירים. הערב, בחצי הגמר הראשון, יופיעו 9 שירים, מתוכם רק 4 יתקדמו לגמר, שלושה על פי הצבעת השופטים והקהל והרביעי כ-wildcard מהקהל. ניתן לצפות בתכנית כאן.

מנחי הערב הם Gábor Alfréd Fehérvári, הלא הוא Freddie, נציג הונגריה לאירוויזיון 2016, ו-Boglárka Dallos-Nyers, הידועה כ-Bogi, אשר השתתפה בקדם ההונגרי שלוש פעמים בין השנים 2013-2015. השופטים הם: Feró Nagy, מוזיקאי רוק ותיק, Lilla Vincze, זמרת פופ-רוק ותיקה, Mihály Mező, סולן להקת Magna Cum Laude, שזו לו שנתו השנייה ברצף כשופט בתחרות, ו-Miklós Both, מוזיקאי פולק ומוזיקת עולם עתיר פרסים, שזו לו שנתו הרביעית ברצף כשופט בתחרות.

USNK – Posztolj – בסטודיו: ראפ מודרני, עם מוזיקה קודרת ברקע, של סרט אימה כמעט. הפיזמון הוא החלק היותר מלודי בשיר. התוצאה הסופית היא ראפ-פופ מגניב מאד, רלבנטי מאד, שלדעתי יגיע בקלות לגמר. שיר מצוין 4/5.
בטרום הגמר: ההופעה צבעונית וכיפית, אבל מעט רגועה מידי בשלב הפיזמון. בשלב מסוים הם מתעוררים, אבל לא בטוח שהשופטים החנוטים יידעו להעריך את זה. הם יודעים את העבודה ונותנים ראפ ברמה גבוהה. הופעה טובה מאד של חבר'ה מוכשרים!
בהופעה הערב: הופעה מצוינת, זורמת, כמו הופעתם בטרום הגמר. הם פשוט מצוינים וזה פשוט שיר נפלא.
השופטים עדיין לא התחממו אליהם, וחבל. עם נקודות מעטות מהשופטים ו-8 נקודות מהקהל, הם מסיימים עם 34 נקודות. נקודה אחת פחות מבטרום הגמר, בגלל הקהל…

yesyes – Incomplete – בסטודיו: השיר הנוכחי נחשב פייבוריט בקרב החובבים. זו בלדת אלקטרו-פופ גנרית למדי, שנשמעת כמו עשרות דברים ששמענו ונשמע. אני מעריך את השיר על המלודיה המקורית, אבל היא לא מעניינת במיוחד, וכל השטיקים האלקטרוניים האלה כבר מוצו והם צפויים נורא. זה נשאר בסדר 3/5.
בטרום הגמר: אדם עולה בז'קט שחור מט, לצידו המתופף. לוליינים בשני צידי הבמה. הוידאוארט מראה משולשים ושרטוט תלת מימדי של פנתר. הופעה חזקה מאד. הם סופר מקצועיים וכרימזטיים. עם זאת, בפיזמון השני ניכר שהוא מאבד מעט אוויר….
בהופעה הערב: אדם עולה עם אקורדיון, ועכשיו יש גם שלושה זמרי ליווי מבוגרים לליווי. הם מנסים להעניק לשיר יותר אינטנסיביות ולעבות אותו, אבל מה הקשר לאקורדיון בשיר הזה? הוא מנסה לזוז יותר ולהיראות פחות לחוץ. ווקלית הוא שוב מאבד אוויר, זמר ליווי אחד צורח. זה פשוט יותר מידי.
השופטים לא מפרגנים יותר מידי גם לשיר זה. רובם נותנים 7 נקודות, הקהל נותן להם 8 נק' והם מסיימים עם 35 נקודות.

Konyha – Százszor visszajátszott – בסטודיו: בלדת רוק, שוב מאד מלודית, המשלבת כלים חשמליים ואלקטרוניים כאשר רוב השיר הוא יותר רוק מסורתי, עם פריטות גיטרה. רק אחרי הפיזמון נכנס דרופ אלקטרוני, לא מרשים במיוחד. השיר נשמע מעט נוגה. זה טוב, קליט מאד, מעט רפטטיבי ולצערי נעדר משהו שייתן לשיר את הדחיפה לה הוא דרוש 3/5.
בטרום הגמר: הלהקה מופיעה בנינוחות על רקע וידאו ארט של מחלפי תנועה. הסולן מתנועע בנונשלנטיות, חובש כובע ועוטה על עצמו ז'קט ג'ינס כעור. זה מבוצע כהלכה, אך נינוח מידי, ממש כמו השיר עצמו, שנעדר כל עוצמה. השיר נע במין לופ מעייף כזה עד לסופו.
בהופעה הערב: ההופעה עצמה זהה לזו שבטרום הגמר, גם ז'קט הג'ינס נשמר. השופטים חיבבו את זה בטרום גמר, וסביר שיאהבו את זה גם הפעם.
השופטים נותנים ברובם 8 נקודות, הקהל נותן 8 גם כן, והם מסיימים עם 38 נקודות ונמצאים בינתיים במקום הראשון.

The Sign – Ő – להקת אינדי-פופ ורוק אלטרנטיבי. שיר אינדי-פופ אווירירי ונחמד, הנח על קולו המתרפק של הזמר. ההונגרית, כמו תמיד, נשמעת מתנגנת מאד. האווירה היא צ'ילית וההרגשה היא סטלנית. ולמרות הכל השיר בנוי בחוכמה, נתפר בצורה אפקטיבית. לקראת הסוף נכנסות גיטרות בס ומוסיפות מימד נוסף לאווירה. מיוחד, שונה, אבל עדיין פופי 3/5.
בטרום הגמר: הלהקה עולה בחליפות לבנות. הבמה אפופת עשן ואורת לבנים שוטפים את הבמה. בוידאוארט – ברקים. ההופעה מעט מפוזרת וסטלנית מכפי שצריך. בחצי השני של ההופעה, זה משתפר, ההופעה נשמעת טוב, הלהקה נשמעת מחוברת. זה מאד מעניין, אבל אם השופטים לא ינקדו את זה בנדיבות, אין לזה סיכוי עם הקהל.
בהופעה הערב: גם כאן ההופעה זהה לזו שבטרום הגמר. השיר מאד שונה ומאד משכנע, לפחות אותי. הלהקה שוב לבושה לבן, וכולם מקבלים זמן מסך. חייב אותם בגמר!
השופטים מעניקים להם 7-8 נקודות כל אחד, הקהל מעניק להם רק 7 נקודות והם מסיימים עם 37 נקודות.

Petruska – Help Me Out of Here – בסטודיו: מדובר במידטמפו סינגר-סונגרייטרי פולקי-פופי או רוק רך, מאד רך. השיר מתהדר באיזו הפקה עם אלמנטים אלקטרוניים בפיזמון, אבל זה נותר מאד רדוד מוזיקלית, נשכח ובעיקר חסר כריזמה. אני חוזה שהוא לא יעבור את הטרום גמר 2/5.
בטרום הגמר: הופעה מרתיעה של פטרוסקה, שנותן למצלמה מבטים פעורי עיניים. בוידאוארט כדורים נופלים וגייזרים על הבמה, נותנים את תחושת ה-over production על שיר שהוא אקוסטי כמעט… הכי סתם.
בהופעה הערב: ככל הזכור לי, ההופעה היא זהה לזו של טרום הגמר, רק החולצה שלו פטרושקה קצת הוחלפה. זה שיר לא טוב, וזה די מדהים שהוא עלה לחצי הגמר. מקווה שהערב זה ייגמר…
השופטים מרעיפים עליו נקודות ועם 8 נק' מהקהל הוא מסיים עם 42 נקודות! זה לא ייאמן…

Acoustic Planet – Nyári zápor – בסטודיו: השיר נפתח בתופי תם תם א-לה מלך האריות ואז בפריטת גיטרות מתקתקה. הקול המתקתק עוד יותר של הסולנית תורם לאווירה הצ'יזית הכללית. מידטמפו חנפני מאד, מנגינה עגולה וקלה לעיכול. גם הכותרת "גשם בקיץ" תורם לאווירת הצ'יז הכללית. זה קרן פלס על ספידים 2/5.
בטרום הגמר: הופעה פשוטה, הפוקוס הוא על הזמרת, ומאחוריה שאר הלהקה. הצבע השולט הוא טורקיז ובוידאוארט משפטים מהשיר, אורות טורקיז וטיפות זולגות. הופעה טובה ויציבה, ששדרגה מעט את השיר החלש הזה.
בהופעה הערב: הזמרת החליפה את המראה הבובתי במראה מבוגר ומבגר יותר. שאר ההופעה נשארה זהה. זה כל כך אמצע הדרך, שאני לא יכול.
השופטים נדיבים במיוחד, ונדמה שזה תמיד לשירים הלא נכונים. עם 9 נקודות מ-3 שופטים, 10 נק' מהשופט האחרון ו-8 מהקהל, הם מסיימים עם 45 נקודות.

מצב הנקודות נכון לעכשיו: תמונה18.png

DENIZ – Ide várnak vissza – ב-2014 שירו "Egyetlen" זכה בתואר שיר השנה. ב-2016 אלבומו "A nép hangja" זכה בתואר אלבום השנה. האם הישגי העבר מכתירים אותו כפייבוריט? כנראה שלא ממש, כי לשופטים כוח מאד גדול בקדם. מדובר בראפ על רקע מוזיקה מלודית, זה מאד מזכיר את להיטי הראפ של שנות התשעים. אז תמיד היה פיזמון מלודי ואמוציונלי המושר על ידי זמרת, ספק אנונימית, שלא תמיד מקבלת קרדיט. זה שיר נחמד, אבל מעט מיושן. הפיזמון קליט מאד, אך המלודיה רפטטיבית 3/5.
בטרום הגמר: ההופעה טובה מאד, זורמת, דניס מעט מתנשף, אבל בגדול ההופעה עוברת. הזמרת שלצידו גונבת את ההצגה.
בהופעה הערב: חוץ מהזמרת שעשתה החלקה, אין הבדל בין ההופעה הזו לזו מטרום הגמר. ההופעה טובה ומקצועית, אבל השיר מיושן וניינטיזי מידי. אני מנחש שהשופטים יקברו את זה…
השופטים מעניקים ניקוד בינוני, אך הקהל נותן 9 נקודות. דניז מסיים עם 35 נקודות.

מה שאומר ש-Acoustic Planet הם הראשונים לעלות לגמר!
תמונה19.png

The Middletonz – Roses – בסטודיו: השיר משלב בין EDM למוזיקה שחורה, להיטי במידה, למרות שלטעמי לא הכי עדכני. יש השפעות של דאנסהול. הביט של השיר מאד מגניב, אבל לא כל החלקים בו באותה הרמה. לקראת סוף השיר, הבית תופס קצב בקקופוניה אלקטרונית וזה מפתיע וחביב 3/5.
בטרום הגמר: ההופעה החיה משכנעת מאד, מבוימת יפה, לקלאי ציורים של וורדים על עורו. גם קלאי וגם הזמר השני מאד כריזמטיים ונותנים הופעה מדויקת. על הבמה איתם צמד רקדנים, שתורם לאווירה האינטנסיבית של השיר. די ברור שזה מגיע לחצי הגמר וכנראה גם לגמר.
בהופעה הערב: ההופעה לא השתנתה, וכך גם התלבושות של הזמרים. הוידאוארט מציג ורדים ואלומות על אש תורמות לאמוציות של השיר. שוב, הופעה מאד טובה.
השופטים כולם נותנים להם 8 נקודות והקהל נותן להם 9! הם מסיימים עם 41 נקודות.

מה שאומר ש-Petruska מקבל כרטיס לגמר. שערורייה.תמונה20.png

Bence Vavra – Szótlanság – בסטודיו: לזמר קול צרוד מעט והשיר אמור לבטא אווירה כואבת על רקע אהבה שנגמרה. בלדת פופ מלאת אמוציות ודרמה. הפיזמון קליט מאד, אבל השיר כולו נשמע קצת תפור לתחרות. בפיזמון האחרון הוא נותן עלייה של חצי טון, כאילו כדי להצדיק אותי… 3/5.
בטרום הגמר: הזמר מופיע עם רקדנית לצידו. יש דלתות על הבמה, שהיא פותחת ועוברת דרכן. הוידאוארט משתנה ומראה אש, קירות, הריסות ועוד. השיר לא פשוט לביצוע וניכר מאמץ על Bence. ביצוע משביע רצון ומרשים, גם אם לא מושלם. הוא נותן את הנשמה על הבמה.
בהופעה הערב: גם הפעם ההופעה זהה לזו שבטרום הגמר. Bence מבצע את השיר הלא פשוט הזה באופן ראוי, והשיר מאד בולט ביחס לשאר השירים הערב, שכן הוא בעל מלודיה קליטה וקומפטטיבית מאד.
השופטים נותנים לשיר 8 ו-9 נקודות. הקהל מעניק לשיר 8 נקודות, והוא מסיים עם 42 נקודות ועם מקום בשלב הבא!

תמונה21.png

מה שאומר שעכשיו יהיה מרחץ דמים בין The Middletonz, Yeses, Deniz ו-USNK. אוי שופטים, מה עשיתם?

המופע האמנותי:

פרס ה-Felfedezettje különdíjat ניתן ל:

הגיע הזמן לגלות מי מהתמודדים קיבל מהקהל כרטיס לגמר? הזוכה המאושר הוא…. The Middletonz.תמונה22.png

בשבוע הבא – חצי הגמר השני של הקדם ההונגרי!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.