2017: אוקראינה – שליש גמר 1

הערב נפתח בתקציר הקדם הקודם ובפרסומת לפפסי…. הכרוז מציג את 8 המתמודדים של הערב, אשר רק 2 מתוכם יעלו לגמר. המנחה פותח את הערב ומציג את צוות השיפוט של הערב: קונסטנטין מלדזה, אנדרי דנילקו, הלא הוא וורדה סדוצ'קה, וג'מאלה, זוכת אירוויזיון 2016, שהביאה את האירוויזיון לאוקראינה. היא עולה לבמה בשמלת זהב וזוכה לכבוד של…ובכן…זוכת אירוויזיון.
הבמה גדולה ומרובעת, כאשר ברקע מסכי לד מרובעים עקומים כדי לשבור את הסימטריות של הבמה. הצבעים השולטים הם התכלת והצהוב, צבעי הדגל האוקראיני. אחרי כל הופעה, השופטים חווים את דעתם על השיר. התחרות מתחילה…

SKAI – All my love for you – בגרסת הסטודיו: בלדת רוק רך אמריקאית מאד. לא הייתי מאמין שזה מגיע מאוקראינה אם לא היו אומרים לי לפני. המנגינה מאד "נעימה" ונגישה, אבל זה מיינסטרימי מידי, לוחץ על כל נקודות הרגש, מיושן ולא יותר מ-easy listening. אחד המתחרים היותר פופולאריים בחצי גמר זה, הייתי אומר שהעלייה שלהם לגמר כמעט בטוחה. 2/5 ההופעה החיה פשוטה, כל חברי הלהקה לבושים שחורים. הבמה אפופת עשן והרקע הוא של סופרנובה בחלל. ההופעה לא מדהימה ומעט קלישאתית, מקווה שהשופטים לא יעלו אותם לגמר, כי נראה לי שהקהל יאהב אותם.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:


Roman Veremeychik & Lumiere – Make it real – בגרסת הסטודיו: אלקטרו-פופ מודרני עם שלל דרופים לאורך הפזמון. זה רקיד וכיפי, אבל הולך לאיבוד בתוך הז'אנר שלו. הפקה טובה, פזמון רפטטיבי שלא פוגם במוצר השלם. השיר יצטרך הופעה סופר חזקה כדי להגיע גמר. 3/5 הלהקה עולה בחליפות אייטיזיות צבעוניות כשעל הוידאוארט שלל צורות גאומטריות זזות. משהו חסר בהופעה והסולן לא יודע להופיע, לזוז או לשיר אנגלית במבטא סביר. הכריזמה שלו לא קיימת, וזה די קובר את הסיכויים שלו להגיע לגמר. השופטים די שוחטים אותו.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:


Monochromea – Blue bird – בגרסת הסטודיו: כבר יש לנו ציפור שחורה מפינלנד, אז למה לא ציפור כחולה מאוקראינה? אינדי-רוק מגניב ביותר, שהוא חסר סיכוי לחלוטין. המבטא של הזמרת מורגש, אך זה תורם לקסם של השיר. היא שרה באגרסיות גבוהות בסטודיו מבלי לנהום על המאזין. מקווה שזה יעבוד בלייב. הפזמון הוא שקט יותר בעיבוד שלו לעומת הבתים וההפקה נכולה נשנעת על כלים חשמליים ואקוסטיים, שזה מרענן לעומת כל האלקטרופופ שהשתלט על חיינו 4/5 זה לא עובר בלייב לצערי, עם כמה שאני אוהב את זה. ההופעה נראית כמו הופעה במועדון היפסטרים בקייב. היא נראית בהתאם, באמת שהיא נפלאה, אבל אני לא רואה מישהו מרים את הטלפון ומצביע לזה.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:


Laliko – Sugar whisper – בגרסת הסטודיו: לא מבין מה היא רוצה? המילים יומרניות למדי וכך גם ההפקה, אבל אין כאן שיר. השיר עובר מהר מאד למוזיקת צ'רלסטון/אלקטרו-סווינג, שזה מעניין ומקורי, אבל עושה רושם שזה כסות ומסך עשן שבא להזתיר את העובדה שהשיר סתמי לחלוטין. הבתים הם יותר אלקטרו-פופ. מעריך שעומדים אנשים מוכשירם מאחורי ההפקה הזו, אבל זה מקרה של "תפסת מרובה, לא תפסת". 2/5 ההופעה החיה טובה, כשלאליקו הולכת עד הסוף עם הסטייל של שנות ה-20. בוידאוארט כיסאות…. אני חיב לציין ששילוב הסגנונות נשמע טוב יותר כשרואים את החבילה כולה. היא גם מופיעה טוב, אבל לא אפויה עד הסוף.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:


Salto Nazad – O, mamo! – בגרסת הסטודיו: זה לא יכול להיות קדם של Ex-USSR בלי שיר על אימא. זה מקסים ומפתיע מאד. בלוז-RnB עם ביטים אלקטרוניים, מאד דרום ארה"ב ואם זאת באוקראינית מלאה. כמה נפלא מתגלה הקדם הזה. השיר הזה הוא הכי טוב עד כה בעיני. פאנקי, רגשני, מלא נשמה, מגניב ומלא תעוזה. נשמע ישן, אך גם חדש. יפהפה, אך חסר סיכוי. השיר הזה יישאר איתי גם לאחר עונת האירוויזיון הנוכחי. 4/5 הלייב נותן תחושה סיקסטיזית חזקה, עם וידאוארט של צורות פסיכדליות בשלל צבעים. הסולן בסטייל מדויק, כשברקע ארבע זמרות נשמה. מוזיקאי אמיתי, מחובר לשיר שלו. הכל היה נפלא, עד שהוא החליט שהוא צריך לפצוח במחול, אני מודה שיש לזה את הקטע שלו. השיר עצמו נפלא! השופטים כולם התאהבו.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:


MamaRika – We are one – בגרסת הסטודיו: הכותרת מלחיצה אותי ומזכירה לי את השיר של אדי באטלר. אנסטסיה היא בת 27, אך בעלת רזומה מרשים. אני לא הכי מבין את השיר הזה. ההפקה טובה, ויש לו את כל הרכיבים הדרושים, אבל הוא פשוט underwhelming בכל מובן. הבתים הם החלק החזק בשיר, שמתגלה בהרבה פחות צ'יזי ממה שמרמזת הכותבת שלו. אז הבתים הם פופ-Fאנק, אבל הפזמון הוא פשוט אכזבה והחלק הצ'יזי של השיר, בולשיט ניו-אייג'יסטי 3/5 איזו הופעה קקפונית. ממריקה נראית כמו פליטה מהמלודיפסטיבלן בהתקף אמוק. לבושה במכנסי טורקיז זוהרים היא נותנת הופעה פאנקית שקצת יוצאת משליטה. אנדרי טוען שהיא לא צריכה למות על הבמה.

גרסת סטודיו:

ההופעה חיה:


Tayanna – I love you – בגרסת הסטודיו: השיר המדובר ביותר בחצי הגמר הזה ובקדם האוקראיני כולו. זה כרגע ההימור הגדול לזכייה בקדם ועולה בטוח בקדם. השיר הוא בלדת פופ פוסט-סובייטית טיפוסית, רגשנית וקיטשית, כשאפילו אין ניסיון להסוות את הקיטש. זה יכול מאד לזכות ולתת לאוקראינה מיקום יפה מאד בגמר, אולי אפילו טופ 5, אבל כתוב על זה אירוטראש מהשנייה הראשונה 2/5 היא מופיעה עם המעיל האדום מהקליפ, ונראית הרבה פחות זוהרת ממה שהייתי שהיא אמורה להיראות בשיר מהסוג הזה. בגדול מדובר באסופה של צעקות והיא מתקשה שלא לזייף פה ושם. זה כנראה עולה בטוח, כי זה מאד בולט על רקע השירים האחרים, אבל ההופעה מאכזבת. הוידאוארט הוא של לב העשוי חוטים שיוצאים ונכסנים ממנו, קצת מזכיר את העץ של ג'מאלה. בניגוד למצופה, השופטים לא עפים על זה, במיוחד אנדרי שאומר שהוא שמע מאות שירים דומים ב-2004…

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:

Arsen Mirzoyan – Geraldine – בגרסת הסטודיו: פופ-רוק מיינסטרימי ובלתי מזיק. השיר כולו בצרפתית, והמבטא האוקראיני של ארסן ממש חמוד, הוא גם נראה מצוין וקולע בדיוק לטעם המוזיקלי הבורגני, שמוכיח פעם אחר פעם כמה הוא פופולרי באירופה. זה קצת הרבה רטרו, מביא ניחוח של פופ צרפתי מסורתי. זה חמוד. לדעתי יתחרה על המקום השני בגמר לצד סקיי 3/5 ההופעה החיה מתחילה במחיאות כפיים סוערות מהקהל. ארסן יודע יותר מהכל למכור את השיר. הוידאוארט הוא של רחוב בשחור לבן (בפריז?) ההופעה טובה ונטול שטיקים, ווקלית הוא נשמע כמו בסטודיו.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:

יוצאים להפסקה ארוכה, שבמהלכה הקהל והשופטים יצביעו.

ואחרי שחזרנו, השיר הראשון של המופע האמנותי הוא השיר הבלרוסי לאירוויזיון 2017, "Historyja majho žyccia" בביצוע NAVI. ג'מאלה מתמסרת לשיר ונראית שנהנית מאד מההופעה. מיד לאחר מכן NAVI שרים את השיר הזוכה של ג'מאלה באוקראינית? או רוסית? ובגרסה אקוסטית לחלוטין. מאד אהבתי! ג'מאלה בוכה ורצה לחבק אותם.

ולהכרזת לתוצאות, כל האמנים מוזמנים לעלות על הבמה. השופטים מעניקים את הניקוד שלהם:
1 נקודה – Laliko
2 נקודות – Lumiere
3 נקודות – Monochromea
4 נקודות – Arsen Mirzoyan
5 נקודות – MamaRika
6 נקודות – SKAI
7 נקודות – Tayanna
8 נקודות – Salto Nazad

טרם הצבעת הקהל, עולה להופיע Tako Gachechiladze, נציגת גאורגיה לאירוויזיון 2017, עם שירה "Keep the faith".

ולהצבעת הקהל:
1 נקודה – Laliko
2 נקודות – Monochromea
3 נקודות – Lumiere
4 נקודות – MamaRika
5 נקודות – SKAI
6 נקודות – Salto Nazad
7 נקודות – Arsen Mirzoyan
8 נקודות – Tayanna

תוצאות סופיות, כאשר המודגשים עולים לשלב הבא:

  1. Tayanna – 15
  2. Salto Nazad – 14
  3. Arsen Mirzoyan – 11
  4. SKAI – 11
  5. MamaRika – 9
  6. Roman Veremeychik & Lumiere – 5
  7. Monochromea – 5
  8. Laliko – 2

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן:

3 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.