2019: איסלנד – סקירת שירי ה-Söngvakeppnin

איסלנד תנסה השנה לשבור 4 שנים שחונות: המדינה לא העפילה לגמר האירוויזיון מאז 2015. מידי שנה הם מופתעים ומאוכזבים מההישגים של השירים שלהם. האם הפעם יש בשירים שנבחרו לקדם את השיר שיעלה את המדינה לגמר? מה שבטוח, הוא שיש הרבה גיוון וניסיון גם לשמוע קולות וצלילים מעט שונים… להלן סקירת שירי הקדם האיסלנדי, הלא הוא ה-Söngvakeppnin. שימו לב, שכמידי שנה רוב הזמרים מגישים שתי גרסאות, האחת באיסלנדית והאחת באנגלית.

Daníel Óliver – Samt ekki – שיר שנשמע מאד שבדי, פופ-דאנס עם אלמנטים של טראנס. הפיזמון הוא כבר יותר דיסקואי. ההפקה מושכת חזק לרחבת הריקודים, כמעט מכריחה אותך לרקוד. זה לא חזק מספיק כדי להתמודד על ניצחון, אבל זה חביב להאזנה. לצערי זה מזכיר לי שירים ששמים בחנויות בגדים כדי לגרום לך לקנות יותר. 3/5 לגרסה באיסלנדית, 2/5 לגרסה באנגלית בזכות המילים הקרינג'יות, שגורמים לשיר להישמע כמו משהו שיצא מהקדם הבלרוסי.

באיסלנדית:

באנגלית:

Elli Grill, Skaði, Glymur – Jeijó, keyrum alla leið – לשיר אין גרסה באנגלית, אלא באיסלנדית בלבד. הבתים הם היפ-הופ אלטרנטיבי, הגשר הוא פופ-אמביינט חולמני, המגביר קצב לפיזמון שכולו טראנס. לא תכופות מקבלים שיר, שיוצא מהמסגרת בקדמים הסקנדינביים/צפון אירופאיים. זה אחד מהשירים האלה. הוא לא מספיק טוב, אבל הוא מעניין מספיק. אין ספק שזה אלטרנטיבי מידי לצופה הממוצע 3/5.

Friðrik Ómar – Hvað ef ég get ekki elskað? – נציג 2008 כחלק מצמד חוזר לניסיון נוסף. הפעם הוא חוזר במה שהוא חזק בו, בלדות התבכיינות. "מה אם לא אוכל לאהוב"? ובכן, אנו נחייה. זה נשמע כמו שירים אחרים שלו בשילוב אלמנטים של פופ-בלוז שחזרו לאופנה. Bruno Mars פוגש את Meghan Trainor לבלדת ה-Blue Eyed Soul אם תרצו. עם להקת גוספל, שמלווה אותו והוק חזק מאד, יש סיכוי שנראה את פרדריק בתל-אביב. 3/5 לשתי הגרסאות, עם העדפה לזו האיסלנדית. בהאזנה לגרסה האנגלית הבנתי שזה מזכיר גם את "Love on the Brain" של Rihanna.

באיסלנדית:

באנגלית:

Hatari – Hatrið mun sigra – "השנאה תנצח" זה תרגום השיר, במה שנהפך תוך זמן קצר לקאלט חובבים. אם האיסלנדים יבחרו בזה זה יהיה הנגטיב המושלם של השיר שלהם מ-2018. מדובר ברוק תעשייתי בהפקת טראנס המושר בצרחות גרוניות, רק כדי לחתוך בפיזמון לפופ-אמביינט מלודי ומתקתק. הקונטרסט מהמם, ואפילו יש להם משהו שנשמע כמו עלייה של חצי טון בפיזמון האחרון. הדור החדש מכריז בפיזמון שאין תקווה. אכן 5/5.

Heiðrún Anna Björnsdóttir – Helgi – ומהצלילים המתכתיים לצלילים מעט יותר מתקתקים. היידרון, או איך שלא קוראים לה, מגישה לנו פופ-רטרואטי-פסיכדלי באווירת הסיקסטיז המוקדמות, אך כזו שעטופה בהפקת אלקטרו-פופית אייטיזית. זה הרבה יותר חמוד ממה שחשבתי ופחות חנפני ממה שציפיתי. זה הגרסה השמחה של סבלה (איסלנד 2017), שזה כנראה אומר שאני מאד אוהב את זה, אך שזה יישאר בחצי גמר האירוויזיון … 3/5 לשתי הגרסות, עם העדפה לאיסלנדית.

באיסלנדית:

באנגלית:

Hera Björk – Eitt andartak – נציגת 2010 חוזרת לניסיון נוסף. האם הפעם מוצלח יותר מלהיט מצעדי הגאווה שלה דאז? מדובר בבלדת-פופ בעלת פיזמון המנוני וקיטשי למדי. על השיר כתוב אירוויזיון לאורכו ולרחובו. הפיזמון האחרון אף נותן בעליית חצי טון וסוגר את העסקה. זה ייתן לפרדריק a run for his money וככל הנראה יתמודד עמו ראש בראש בקדם. 3/5 לגרסה האיסלנדית, 2/5 לזו באנגלית, שהביאה אותי על סף סכרת.

באיסלנדית:

באנגלית:

Ívar Daníels – Þú bætir mig – אי אפשר להעביר קדם איסלנדי בלי איזה שיר קאנטרי טוב. אמרתי טוב? התכוונתי קאנטרי. מדובר בשיר קצבי, אך שבאותה מידה היה יכול היה להיות בלדה קורעת לב עם עיבוד שונה… נסו להאזין לשירה של הזמר ולהתעלם מהמוזיקה…. זה מחוייך, נסבל בקושי, חנפני ושבלוני. יכול להיות סוס שחור, אם לא נשגיח. 2/5 לשתי הגרסאות, עם העדפה מפתיעה לגרסה באנגלית. אם אמריקאי, אז עד הסוף.

באיסלנדית:

באנגלית:

Kristina Skoubo Bærendsen – Ég á mig sjálf – קריסטינה מגישה פופ פן-אירופאי ניינטיזי בבתים ושיר איימי ויינהאוסי-מאוטאוני בפיזמון. Neo-Soul עם תזמורת גדולה ברקע, שמוסיפה לדרמה. איזה שיר מגניב, מי היה מאמין שיש כל כך הרבה פופ מקורי ויצירתי באיסלנד. זה כנראה הקדם האיסלנדי הטוב זה שנים. אם הבנתי נכון את המילים מדובר בשיר העצמה נשית. משהו בביט נתן לי תחושה של התכתבות עם "Toy". נתתי 3/5 לשתי הגרסאות, עם העדפה קלה לאיסלנדית, אבל ממש קלה.

באיסלנדית:

באנגלית:

Þórdís Imsland – Nú og hér – השיר נכתב בין היתר על ידי סבלה, נציגת איסלנד באירוויזיון 2017. מדובר באחד השירים המאכזבים בקדם. ההפקה רצופת הדרופים האלקטרוניים כבר יצאה מהאופנה ומוזיקת המועדונים ברקע לא תואמים לקולה החלש של הזמרת. השיר ממצה עצמו אחרי דקה וחצי. 2/5 לשתי הגרסאות, עם העדפה לזו האיסלנדית.

באיסלנדית:

באנגלית:

Tara Mobee – Betri án þín – השיר מתחיל כמידטמפו אקוסטי. קולה של טארה עולה לפלצטים על רקע פריטות הגיטרה, ובפיזמון נכנסים כצפוי האלמנטים האלקטרוניים, מכונת התופים והדרופ המסיבתי המרים והבלתי נסבל. שיר חלש, חסר אנרגיה כמעט, מיושן, מנסה מאד להיות המנוני, אך נותר גנרי ו-bland. הענקתי 2/5 כלאחר כבוד על שתי הגרסאות, עם העדפה לזו האיסלנדית.

באיסלנדית:

באנגלית:

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Hatari – Hatrið mun sigra
  2. Heiðrún Anna Björnsdóttir – Helgi
  3. Kristina Skoubo Bærendsen – Ég á mig sjálf
  4. Elli Grill, Skaði, Glymur – Jeijó, keyrum alla leið
  5. Friðrik Ómar – Hvað ef ég get ekki elskað?
  6. Daníel Óliver – Samt ekki
  7. Hera Björk – Eitt andartak
  8. Tara Mobee – Betri án þín
  9. Ívar Daníels – Þú bætir mig
  10. Þórdís Imsland – Nú og hér

הקדם האיסלנדי יחולק לשני חצאי גמר וגמר, כאשר חצאי הגמר יתקיימו ב-9/02 וב-16/02. הגמר יכלול 4 שירים בלבד ויתקיים ב-2/03.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.