2017: אוסטריה – Nathan Trent מציג את שירו לאירוויזיון, "Running on air"

לאחר שהוכרז כנציג אוסטריה לאירוויזיון הקרוב, נת'ן טרנט חושף את השיר אותו ישיר בקייב. אוסטריה מתנדנדת בשנים האחרונות בין ניצחון אחד אפי, מקום אחרון, אי העפלות לגמר, ובשנה שעברה הצליחה להעפיל לגמר ולהגיע לטופ 10 בדירוג של הקהל. האם לטרנט יש את מה שדרוש כדי להמשיך את דרכה של זואי ולשבות את ליבו של הקהל? וגם האם הוויתור על ייצוג פוטנציאלי של גרמניה באירוויזיון, לטובת ייצוג מולדתו, היה צעד חכם?

המבצע
נת'ן טרנט נולד כנת'ניאל קול ב-1992 באינסברוק, אוסטריה. לאבא אוסטרי ואימא איטלקיה. הוא דובר גרמנית ואיטלקית. אביו היה כנר בתזמורת הסימפונת של אינסברוק. בגיל 3 למד לנגן על כינור ופסנתר ושיחק כילד בתיאטרון. בשנת 2003 השתתף בתחרות כשרונות טלוויזיונית לילדים בשם "Kiddy Contest". בשנת 2011 השתתף ב-X Factor הגרמני כחבר בלהקת "Boyz II Hot" וסיים עמם במקום ה-11.
הוא למד תיאטרון מוזיקלי באוניברסיטה למוזיקה ואמנויות של וינה, והחל מ-2016 החל לעבוד בתיאטראות. באותה שנה הוא הוציא את סינגל הבכורה שלו "Like it is".
טרנט הגיע ל-33 המועמדים הסופיים לייצג את גרמניה באירוויזיון, אך מאחר ונבחר לייצג את אוסטריה סיים את דרכו בהליך הבחירה הגרמני. לפי כל הפרמטרים הבחירה, בלייצג את אוסטריה הייתה חכמה יותר, שכן היה לו ייצוג מובטח לעומת התמודדות מול 32 זמרים אחרים. מצד שני, הוא וויתר על מיקום מובטח בגמר.

השיר
"Running on air" נכתב על ידי נת'ן עצמו ועל ידי Bernhard Penzias, מוזיקאי אוסטרי הכותב ומפיק מוזיקה כבר למעלה מ-20 שנים. שניהם אחראים הן למילים והן למוזיקה. השיר, שהיה אמור להיחשף ב-28 לפברואר, דלף יומיים מוקדם מהצפוי, מיד לאחר ההכרזה על שם השיר.
השיר הוא מידטמפו פופ אופטימי ומחוייך, סינגר-סונגרייטרי סטייל, שמושפע מ-Ed Sheeran, באופן לא הכי מרומז. המלודיה לא הכי מקורית. זה חצי אקוסטי ודי מינימליסטי מבחינת הפקה. יש שם מודולציה קטנה לקראת הסוף, אך חוששני שזה לא תורם במאום לשיר, רק מכין אותו מעט לבמה במאי. המוזיקה היא אנטי-להיט, מה שיכול לדבר אל חלק מהאנשים, במיוחד בני דור ה-Z וה-Y שלא מחפשים דרמות בשירים שלהם ויכולים להידלק מדברים שאינם קשורים לתוכן, רגש או כישרון….
המילים די רדודות, וכמו רבים משירי הסינגר-סונגרייטר בימנו הם לא עוסקים בשום דבר מיוחד, אלא בחייו המשעממים של בן דור ה-Z, שמרגיש במרכז העולם. המילים לא מדברות על כלום, חוץ מרצונו להגשים את חלומו למרות מה שכולם אומרים. השיר מלא במנטרות ריקות וחלולות. אגב, "Running on Air" זה לא מונח המתייחס ללרוץ על ריק, דוגמת הביטוי "פול גז בניוטרל"? אירוני משהו.
אז אמנם השיר לא מרשים, מקורי ואף מעט מרגיז, אך ניתן לומר שנמשכת מגמת השירים ה"מודרניים". אחרי צרפת, הונגריה, ספרד ולטביה, גם אוסטריה מציגה שיר שמתכתב עם סצינת המוזיקה מחוץ לעולם האירוויזיון, הבריטית, אם להיות מדויקים. זו אינה תמיד ערובה להצלחה, והוא ייאלץ להתמודד מול מאנל הספרדי, אם יגיע לגמר, כאשר שניהם פונים לאותו קהל. שניהם בעלי אטיטוד דומה ושניהם שרים שירים מאותו הז'אנר. לא ברור מי מהם ייצא עם ידו על העליונה אם בכלל. בחצי הגמר הוא יצטרך לקוות שהנוכחות של Brendan Murray האירי לא תבטל אותו, שכן גם הוא מכוון לאותו הקהל.
הקליפ הרשמי ששוחרר צולם באלפים, כך נראה, ולא מותיר רושם רב. נת'ן מסתובב בעיקר באזור, תופס טרמפ ו…לא עושה שום דבר מיוחד. השיר לצערו לא מספיק גדול כדי לקבל קליפ כל כך בסיסי. לפחות מהקליפ הוא לא עושה רושם של סטאר גדול במיוחד והכריזמה שלו לא עוברת. כנראה נצטרך להמתין להופעה חיה.
נת'ן יתמודד בחצי הגמר השני ולא צפוי להתמודד על מיקום גבוה במיוחד. אם ייתן הופעה טובה והשופטים ייטו לטובתו, הוא עשוי להעפיל לגמר, אך אני מעריך שבגמר יתקשה להיכנס לטופ 15. ישנם מקרים של שירים דומים שהצליחו דוגמת מלטה 2013, שירים דומים שהעפילו לגמר ולא הצליחו דוגמת מלטה 2014 ושירים דומים שלא הצליחו להפעיל לגמר, דוגמת אוסטריה 2013. אני מהמר על תרחיש מלטה 2014 ובעיקר שמח שהוא לוקח חלק בחצי הגמר של אימרי זיו. מצד שני, כמעט את כל מה שכתבתי למעלה חשבתי וכתבתי גם עם טום דייס ב-2010 (נציג בלגיה), וכולנו יודעים איך זה נגמר.

מילות השיר, מתוך האתר nathantrent.com (מקור):

Running on air

It’s been a long time running,
’Cause I had some things to see
I had to meet some people
Who were there to believe in me

I’m taking all that struggle,
Reminds me what I’m fighting for
I’m living it up,
I ain’t gonna stop
`Till I make that final score

And I’ll keep running
As fast as I can
I’ll keep running
I won’t stop, I won’t stop, no, no

Hey now!
If you push me down, I’ll get up again
Hey now!
If you let me drown, I’ll swim like a champion
I’m sure,
There’ll be good times, there’ll be bad times,
But I don’t care,
’Cause I’m running on air

Running, running,
yeah…

Give me a million reasons,
But my answer stays the same
You can try to put me in a box,
But I’m doing it my own damn way

See, I can’t stand them talkers
All pretending that their live’s a mess,
’Cause whatever you want,
Whatever you need,
You gotta get off your …

And I’ll keep running
As fast as I can
I’ll keep running
I won’t stop, I won’t stop

Hey now!
If you push me down, I’ll get up again
Hey now!
If you let me drown, I’ll swim like a champion
I’m sure,
There’ll be good times, there’ll be bad times
But I don’t care
’Cause I’m running on air

Hey, I’m running on air
Running, running on air
Running, running
Now I don’t care

Hey now,
If you push me down, I’ll get up again
Hey now, hey now…

Yeah
You can push me, push me down!
Hey now, but I’ll get up again
I’m sure,
There’ll be good times, there’ll be bad times,
But I don’t care
’Cause I’m running on air

הקליפ הרשמי של השיר:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.