2017: שבדיה – חצי גמר 4

שלב חצי הגמר מגיע לסיומו הערב עם חצי הגמר האחרון בשבדיה, והוא גם זה שיחשוף את השירים האחרונים במלודיפסטיבלן. האם לורין הביאה מה שצריך כדי להילחם על ניצחון שני באירוויזיון? או אולי שתהיה זו דווקא וויקטוריה? אנחנו כבר יודעים את זהותם של מחצית מהשירים שיתמודדו בגמר. הערב יצטרפו אליהם שני שירים נוספים, בעוד שניים אחרים ייסגרו את הרשימה לשלב האנדה חאנסן (ההזדמנות הנוספת). ניתן לקרוא על סיקורי חצאי הגמר בבלוג: חצי גמר 1, חצי 2 וחצי גמר 3.

אחרי תקציר חצי הגמר הקודם עולים לבמה שלושת המנחים של הערב: Clara Henry, David Lindgren ו-Hasse Andersson. הם שוב נותנים נאמר פתיחה שבדי טיפוסי, מוגזם ומשעשע. אחרי הצגת מתמודדי הערב, התחרות מתחילה:

Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia – En värld full av strider (Vearelde gusnie jeenh vigkieh) – בגרסת הסטודיו: השיר נפתח בקרקורי ציפורים וממשיך כמו בלדת ניו-אייג' מהניינטיז. יש כאן שוב ייצוג של התרבות הסאמית, שזה מאד נחמד. הבתים נשמעים כמו אינטרו מאד ארוך, והוא חסר קשר מוזיקלי עם הפזמון הפופי-המנוני. זה חביב, קצת מיושן, אבל לפחות מצליח לצאת מהדפוס השנתי של שירי אלקטרו-פופ. 3/5. בהופעה החיה: זה בערך כמו שדמיינתם את זה. הרבה הנפות ידיים מצד אנינייה ומכונת רוח שמרימה לה כשהמצלמות בסלואו מושן, בעוד יון הנריק לובש תלבושת סמית מסורתית, אך נוצצת. בשבדיה כמו בשבדיה…היא נראית כאילו היא לובשת סמרטוטים. הקהל מדליק אורות בשביל האווירה, אבל השיר הזה לא מתרומם לשום מקום, למרות המודולציה המאולצת. זה שיר בסדר, אבל ההופעה כל כך מלודרמטית ללא סיבה.
ההופעה:

Alice – Running with lions – בגרסת הסטודיו: אלוהים, מכמה שירים גנוב האינטרו הזה. פופ-דאנס חיוור, עמוס, צפוי ושבלוני. הפזמון רפטטיבי מאד. אני רואה כבר את ההופעה לפי מבנה השיר. כמו הרבה שירים שבדיים, קודם כל קובעים איך תראה ההופעה וסביב זה תופרים שיר. פתטי 1/5. בהופעה החיה: השיר נפתח בשאגת נמר. אליס עומדת בשמלה אפורה דודתית מאד והבמה מוארת בעשרות אלומות עור קטנות. גם פה מכונת רוח עובדת שעות נוספות, איזה שיר מיותר ועלוב. ההופעה לא מתרוממת לשום מקום.
ההופעה:

Les Gordons – Bound to fall – בגרסת הסטודיו: Jimmy Jansson הוא יופי של אמן וגם יודע לכתוב שירים לא רע. בלדת רוק-מידטמפו. שום דבר שלא שמענו בעבר. זה חביב, מאד אמריקאי מתחילת האלפיימיז. אבל שוב, כמו השיר הראשון הערב, זה מרענן ויוצא משבלונה קבועה. לא שיר מדהים, אבל מספיק טוב לפי דעתי וטוב משירים אחרים שהעפילו לגמר. קצת צפוי וממצה עצמו מהר מאד. יצטרכו ממש להרים את השיר בהופעה. 3/5. בהופעה החיה: הופעה פשוטה וחביבה, שיר חמוד שנותן לי וייבים של ביץ' בויז לעניים. לא קורה כלום על הבמה זולת כיתוב ורוד על רצפת הבמה.
ההופעה:

Wiktoria – As I lay me down -בגרסת הסטודיו: אחד הפייבוריטים של הערב ושל הקדם כולו. מי שראה את ההופעה אמר שזה יכול לקחת אירווזייון, אם רק יזכה בשבדיה. פופ קצבי צעיר ומרענן. וויקטוריה נשארת באלמנט שלה ושרה פופ-קאנטרי חמוד מאד, עם הפקת דאנס עדינה יחסית. זה חזק מאד, שיר רדיו, אבל גם להיט מועדונים. בנוי מאד נכון, מדבק. אם היא לא לוקחת את המלודיפסטיבלן, היא הופכת לתקווה שבדית עתידית בקרב החובבים. 3/5. בהופעה החיה: הופעה נפלאה של וויקטוריה, היא נראית ונשמעת נפלא למעט השמלה האפורה הלא ברורה שלה, אולי שזה לא יסיח את הדעת מהשיר. יש סוג של מיטה על הבמה שהיא עולה עליה, אתם יודעים lay me down וכאלה. פופ כיפי, משוחרר, לא יומרני. נראה שהמצבעיים באפליקציה מאד אוהבים את השיר לפי הקצב של הלב הפועם. מיד אחרי שההופעה הסתיימה הבנתי הפזמון מועתק, כמו תמיד אצל השבדים, משיר אחר. הפעם מדובר בשיר "Want to want me" של ג'ייסון דרולו.
ההופעה:

Axel Schylström – När ingen ser – בגרסת הסטודיו: מתחיל מאד מבטיח כלהיט טכנו. שיר שני בשבדית מתוך 3 הערב (!). המנוני, אנרגטי, מאד מקפיץ. לאקסל יש קול חזק וביט בפזמון שמזכיר מאד את "Everybody needs a man" של עופר ניסים. זו ההפתעה של הערבה מבחינתי, יש מצב שהוא לוקח את המיקום של וויקטוריה בגמר? אם לא, אז לפחות אנדה חאנסן 3/5. בהופעה החיה: אקסל עולה להופיע עם רקדנים, הם באמת היו חסרים לי הערב. הוא לא הכי יודע לזוז, אבל השיר הכי מרים שהיה הערב והוא חמוד מאד. גייזרים מתפרצים באמצע ההופעה וניכר שאקסל מאד מתרגש. שיר חמוד.
ההופעה:

Sara Varga and Juha Mulari – Du får inte ändra på mig – בגרסת הסטודיו: בלדת פולקלור קטנה וענוגה. אחרי כל הקצב והאנרגיה והשירים החזקים, השבדים כנראה מנסים להכין אותנו ללורין עם הדואט השקט הזה. בלדה אקוסטית, על-זמנית, לשרה קול מלאכי וליוהא קול עמוק וחם. שניהם משלימים זה את זו. עם זאת, זה צועק לי אחק משני המקומות האחרונים בגמר. ראינו איפה שרלוט פרלי סיימה בחצי הגמר הראשון, אין סיבה שלזה יהיה גורל אחר. 3/5. בהופעה החיה: שרה לובשת שמלה לבנה שמזכירה את אימר קווין. יואה מרים לה בגיטרה. שיר שקט קטן, מופק בהתאם, רק על הסטיילינג המוגזם של שרה אני לא מסכים, היה צריך לעשות אותה הרבה יותר פשוטה, א-לה הולנד 2014. זה שמרני מאד, אני כבר לא יודע איזה שיר ראוי לעלות לגמר, כולם נורא חלשים.
ההופעה:

Loreen – Statements – בגרסת הסטודיו: השיר הכי מדובר של השנה, לא רק בקדם השבדי, אלא בעולם האירוויזיון בכלל. השיר נפתח בזעקת שבר ועובר אחר כך לקול המאד ייחודי של לורין. החובבים עפים על זה, בעיני זה יומרני. ניסיון לקחת את הניצחון של ג'מאלה מהשנה שעברה ולשבד אותו בגרסה משלהם, כולל השפעות של סיה. התמונות מהחזרות מצביעות על יומרה אף גדולה ביותר. מקווה שהשבדים לא ייפלו בפח הזה. זה לא שיר רע, אבל זה סובל מאובר-חשיבות עצמית. המלודיה לא מיוחדת כמו שעשו ממנה, שיר סטנדרטי בהפקה פלצנית. 3/5. בהופעה החיה: ההופעה נפתחת בילדה דמוית לורין מרקדת ועושה ליפסינק ללורין. נשמע לכם מוכר? בהחלט, כי זה טייק שבדי לסיה האוסטרלית. שוב, זה לא שיר רע, אבל למה שום דבר בשבדיה לא מקורי. הנושא של ההופעה הוא סמרטוטים. הפזמון חזק והמנוני, אבל לא מהודק מבחינת המלודיה. ההופעה תורמת ליומרנות של השיר. במקום להתמקד בפשטות. זה מרגיז יותר מקצת. 2/5
ההופעה:

דירוגי לשירי חצי הגמר:

  1. Axel Schylström – När ingen sern
  2. Les Gordons – Bound to fall
  3. Wiktoria – As I lay me dow
  4. Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia – En värld full av strider (Vearelde gusnie jeenh vigkieh)
  5. Sara Varga and Juha Mulari – Du får inte ändra på mig
  6. Loreen – Statements
  7. Alice – Running with lions

 

מופע אמנותי, הכולל Hasse Andersson עם איזו להקת קאנטרי….

הגיע זמן התוצאות:

לסיבוב ההצבעה השני עולים: Axel Schylström, Alice, Loreen, Wiktoria ו-Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia. לצערם Les Gordons הגיעו למקום השישי, בעוד למקום השביעי והאחרון הגיעו Sara Varga and Juha Mulari, ושני ההרכבים סיימו את דרכם בתחרות.

וכעת ההכרזה על העולים לגמר. העולה הראשון לגמר הוא/היא……

Wiktoria

לשלב ההזדמנות הנוספת עולים: Axel Schylström ו-Loreen. איזו הפתעה! לורין רק בשלב ההזדמנות השנייה!

העולה השני לגמר הוא……

Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia

מה שאומר ש-Alice סיימה במקום החמישי וסיימה את דרכה בתחרות.

ניתן לצפות בשידור חוזר כאן.